Jenis Jenis Isteri Pero Sak Rumahtangga Kaum Hawa Jangan Tak Baca Rileks Media


1. Sukar membuat keputusan
Dalam kes ini si isteri tidak berusaha untuk membantu suami menyelesaikan hal remeh temeh seperti anak2 berkelahi, membeli barang dapur pun tidak pandai, jika diajak berbincang sering mengelak dengan menyerahkan semua perkara kepada suami. Hal ini boleh menyebabkan semangat dan motivasi suami merundum kerana kurang mendapat kerjasama daripda isteri yang sepatutnya bertindak sebagai penasihat jika diperlukan.
Kepada para isteri, jadilah isteri yang menyejukkan hati suami dan sentiasa menyokong usahanya tidak mengira kecil atau pun besar sesuatu yang diimpikan suami kita itu.
2. Suka berleter dan bersungut
Apa sahaja yang dilakukan oleh suami tidak kena dimatanya. Ada sahaja yang tidak betul dan sering menceritakan perkara yang tidak baik sahaja tentang suaminya. Kadangkala leteran itu berpanjangan hingga 1 atau 2 jam. Jika begini sikap anda lebih baik berubah sekarang.
Wanita yang suka berleter tak tentu pasal memang menjadi perosak dalam institusi rumahtangga yang dibina. Sang suami sukakan persekitaran yang tenang dan damai di rumah kerana telah cukup tekanan yang diterima di tempat kerjanya.
3. Gi lakan kuasa
Isteri jenis ini dipanggil diktator. Segalanya hal rumahtangga, membuat keputusan yang penting tentang suami dan anak-anaknya hanya dia yang ada hak membuat keputusan. Segalanya di bawah kawalan sang iateri seperti wang gaji suami, duit perbelanjaan dan kadang-kadang bertindak sebagai penyiasat persendirian yang ingin tahu apa yang dilakukan oleh suaminya di luar rumah hingga sang suami jadi tidak ada masa untuk diri sendiri.
Sikap isteri sebegini memang menjadi perosak rumahtangga kerana orang lelaki pun ada ego masing-masing. Jika isteri berterusan gi la kuasa macam ini, suami dan anak-anak akan berasa rendah diri dan lemah untuk melakukan segala-galanya. Untuk membuat keputusan yang kecil pun mereka tidak berani!
4. Suka menyibuk
Jangan jadi seorang isteri yang suka menyibuk. Maksudnya, apabila suami anda mempunyai projek yang sedang dilaksanakan di pejabatnya, biarlah dia menyelesaikannya dengan cara sendiri. Tidak perlu mengampu bos suami untuk mempercepatkan kenaikan pangkat suami ataupun memberikan projek yang bernilai tinggi.
Orang lelaki tidak suka wanita atau isteri mencampuri urusan kerja yang tiada kena mengena dengan sang isteri. Lain halnya jika suami meminta pendapat kita, barulah kita berikan pandangan dan buah fikiran yang diperlukan.
5. Tidak pandai berjimat
Wanita yang tidak pandai berjimat juga tidak disukai suami. Sementelah suami hanya berpendapatan sederhana, jadi memang patut dia berjimat cermat. Apatah lagi jika hanya suami seorang yang bekerja.
Jangan mudah terpengaruh dengan promosi di laman sesawang atau terikut-ikut gaya kawan wanita anda. Berbelanja mengikut kemampuan. Mungkin sekali sekala jika suami mendapat bonus, bolehlah minta dia membelikan pakaian yang kita mahukan.
6. Tabiat suka bersosial
Jika isteri suka bersosial ia menyebabkan sang suami tidak terurus. Jika telah penat bersosial mana sempat untuk menyiapkan kelengkpan suami kita untuk ke tempat kerja. Akhirnya imej suami juga yang terjejas di mata rakan-rakannya. Bila sudah bersosial tentu sedikit sebanyak kita akan membanding-bandingkan kemewahan suami rakan yang lain dengan suami kita.
Itu sebabnya isteri yang suka bersosial boleh menyebabkan rumahtangga porak peranda. Isteri merasakan dia telah tersilap memilih pasangan sedangkan perkara seperti ini boleh dielakkan jika isteri tahu menjaga diri dan bertindak mengikut akal fikiran yang waras.
Diharapkan dengan perkongsian artikal ini dapat dijadikan iktibar kepada kita semua terutamanya wanita atau isteri yang tidak bekerja. Institusi rumahtangga bukanlah dikendalikan seorang diri semata-mata tetapi bahkan ia memerlukan komitmen dan kerjasama yang erat antara dua orang yang dipanggil suami dan isteri. 
Source link
The post Jenis-Jenis Isteri Pero sak Rumahtangga, Kaum Hawa Jangan Tak Baca – Rileks Media appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/jenis-jenis-isteri-pero-sak-rumahtangga-kaum-hawa-jangan-tak-baca-rileks-media/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suka Makan Telur Masin Jangan Terkejut Lepas Baca Ini Rileks Media

Suka Makan Telur Masin Jangan Terkejut Lepas Baca Ini Rileks Media

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 440 hits
Anda Suka Makan Telur Masin Jangan Terkejut Baca Ini Aku tak tau kenapa telur masin bagi aku mesti bulan puasa Sebab mungkin masa kecik kecik tiap kali menjelang puasa je mesti ada stok telur masin kat rumah untuk bersahur Almaklum la benda...
Ne Raka Dekat Dengan 3 Ciri Isteri Ini Wanita Jangan Abaikan Rileks Media

Ne Raka Dekat Dengan 3 Ciri Isteri Ini Wanita Jangan Abaikan Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 296 hits
CIRI CIRI ISTERI YANG DEKAT DENGAN NE RAKA 1 KUFUR TERHADAP SUAMI DAN KEBAIKAN KEBAIKANNYA Kufur disini bermakna seorang isteri Banyak menuntut suami dengan tidak menyadari segala keterbatasan suaminya Tidak mensyukuri pemberian suami Jika ...
Allah Memberi 5 Jenis Ujian Kesu Sahan Ini Untuk Menghapuskan Dosa Manusia Bersabarlah Rileks Media

Allah Memberi 5 Jenis Ujian Kesu Sahan Ini Untuk Menghapuskan Dosa Manusia Bersabarlah Rileks Media

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 383 hits
Dalam hidupnya manusia tidak pernah luput dari kesusahan Tidak selamanya hal hal yang menyenangkan akan terus berlaku dalam kehidupan manusia Sebab ada kalanya manusia perlu merasakan hal hal yang tidak menyenangkan dalam hidupnya sebagai p...
Wanita Jangan Makan 4 Makanan Ini Kalau Tak Nak Kulit Berkedut Rileks Media

Wanita Jangan Makan 4 Makanan Ini Kalau Tak Nak Kulit Berkedut Rileks Media

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 409 hits
Bukan namanya wanita kalau sehari tak belek kulit berkedut di depan cermin Setiap wanita pasti mahukan kulit yang cantik dan tampak awet muda Kalau boleh nak kulit mulus macam baby Tapi ramai wanita yang lakukan kesilapan dengan mengambil m...
Disebut Di Dalam Al Quran 6 Jenis Buah Yang Berkhasiat Untuk Kesihatan Rileks Media

Disebut Di Dalam Al Quran 6 Jenis Buah Yang Berkhasiat Untuk Kesihatan Rileks Media

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 373 hits
Di bumi ini terdapat pelbagai jenis sayuran buah buahan dan biji bijian yang bermanfaat buat manusia Setiap daripadanya mempunyai ciri ciri yang berbeza Pelbagai kitab suci juga menyebut beberapa jenis buah buahan secara khusus Begitu juga ...
Suami Jangan Biarkan Isteri Merajuk Tanpa Dipujuk Peluk Dia Lama Lama Buat Kejutan Dalam Rumahtangga Setiap Hari

Suami Jangan Biarkan Isteri Merajuk Tanpa Dipujuk Peluk Dia Lama Lama Buat Kejutan Dalam Rumahtangga Setiap Hari

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 581 hits
Suami jangan biarkan isteri merajuk tanpa dipujuk Peluk dia lama lama Buat kejutan dalam rumahtangga setiap hari isteri yang dibiarkan tanpa dipujuk biasanya mereka akan menjauh hati dan diri Tidur mungkin masih sekatil tapi mimpi lain lain...
Ini Nafkah Yang Sepatutnya Suami Bagi Setiap Bulan Kalau Isteri Tak Halalkan Suami Berdosa Besar Rileks Media

Ini Nafkah Yang Sepatutnya Suami Bagi Setiap Bulan Kalau Isteri Tak Halalkan Suami Berdosa Besar Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 324 hits
TURUTAN NAFKAH SUAMI 1 Dalam pemberian nafkah seorang suami hendaklah mendahulukan isteri dan anak anak dari orang lain Turutan nafkah adalah seperti berikut a Diri sendirib Isteric Anak d Bapae Ibuf Cucu g Datukh Saudarai Ahli ahli keluarg...
17 Perkara Yang Isteri Harus Buat Untuk Menambat Hati Suami Rileks Media

17 Perkara Yang Isteri Harus Buat Untuk Menambat Hati Suami Rileks Media

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 389 hits
Tahun tahun pertama perkahwinan adalah tempoh paling bahagia bagi pasangan suami isteri namun dengan selarinya peredaran waktu kasih sayang yang dirasakan selama ini dirasakan semakin memudar Ada isteri yang merasakan suaminya sudah tidak m...
Para Isteri Wajib Amalkan Inilah Petua Mudah Untuk Isteri Agar Sentiasa Cantik Rileks Media

Para Isteri Wajib Amalkan Inilah Petua Mudah Untuk Isteri Agar Sentiasa Cantik Rileks Media

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 558 hits
Selepas solat isyak ambil air segelas Baca Al Fatihah 1 kali Ayat Kursi 1 Kali Surah Al Waqiah ayat 35 38 sebanyak 7 kali Maksud surah Al Waqiah ayat 35 38 Sesungguhnya kami telah menciptakan isteri isteri mereka dengan ciptaan istimewa Ser...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke



Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi


Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Buasir Otak Tv Main Teka Bendera Negara

3 Leather Sofas For Your Mid Century Modern Entertainment Room

Cost Effective Investments For Construction Projects