Walau Pn Muhyiddin Teruk Dicemuh Pemimpin Utama Ph Usah Syok Sendiri



Oleh ARIF ATANFebruary 10, 2021Ahli Parlimen Pasir Gudang, Hassan Abdul Karim mengingatkan pentingnya Pakatan Harapan (PH) mengemukakan dasar ekonomi mereka termasuk bersiap sedia sekarang untuk merangka dasar bayangan Rancangan Malaysia Ke-12 (RMK12).
Wakil rakyat PKR itu berpendapat PH perlu membentangkan pendekatan untuk menghasilkan peluang pekerjaan baharu bagi mengatasi masalah pengangguran lebih sejuta rakyat.
Beliau menegaskan pemimpin utama Pakatan Harapan (PH) tidak harus membuang masa dengan isu remeh-temeh sebaliknya bertanggungjawab untuk memberi harapan kepada lebih 32 juta rakyat negara ini.
“Fenomena di media sosial yang menyaksikan warga netizen meluahkan rasa tidak puas hati mereka kepada Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dan kerajaan PN tidak boleh menjadikan pemimpin utama PH syok sendiri dan goyang kaki.
“Perlu diingat kritikan dan cemuhan warga netizen terhadap Muhyiddin dan kerajaannya tidak akan boleh menjatuhkan kerajaan darurat PN itu dengan mudah begitu sahaja,” katanya.
Mengakui bukan mudah untuk PH berbuat demikian tetapi Hassan mengesyorkan agar majlis pemikir dalam bidang sosioekonomi dibentuk untuk memberi imput dan nasihat kepada PH dan parti pembangkang lain.
“Jangan hendak tunggu kerajaan PN jatuh, baru hendak fikir hal kehidupan sosioekonomi rakyat.
“Sekaranglah masanya dijemput golongan bijak pandai, ahli intelektual di universiti, atau yang telah bersara untuk sama-sama menyelamatkan negara.
Jangan terlalu taksub untuk mengambil alih kuasa, tetapi apabila telah mendapat kuasa nanti tidak ada program, tidak ada polisi yang matang dan komprehensif untuk dilaksanakan.
“Maka akan jadi pisang berbuah dua kali seperti apabila perdana menteri daripada Langkawi terkejut kerana menang dan jadi kerajaan,” sinisnya.
Sehubungan itu, beliau berharap pemimpin utama PH tidak berlengah lagi untuk mencari penyelesaian antaranya, pendekatan untuk menarik kembali pelabur asing ke Malaysia; mempertingkatkan penarafan rating kewangan; melahirkan pekerja bergaji tinggi; memulihkan harga komoditi utama negara; mengurangkan kemiskinan; merapatkan jurang kaya-miskin; dan jurang kemajuan antara Semenanjung dengan Sabah-Sarawak.
“Jika PH dapat memberi harapan bahawa kehidupan rakyat biasa, dan kehidupan ekonomi negara dapat dipulihkan dan negara ini akan menjadi lebih baik, peluang untuk PH kembali diberi kuasa dan mandat akan mudah menjadi kenyataan,” tambahnya lagi.
Kelmarin, Jabatan Perangkaan Malaysia (DOSM) mendedahkan kadar pengangguran meningkat kepada 4.5 peratus pada 2020 iaitu kadar tertinggi sejak 1993 yang merekodkan 4.1 peratus.
Pengangguran meningkat kepada 772,900 orang pada Disember 2020 dengan bilangan penduduk bekerja susut 0.2 peratus kepada 15.1 juta orang akibat ketidaktentuan dalam pasaran buruh susulan krisis kesihatan dan ekonomi pada tahun lalu.













Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/02/walau-pn-muhyiddin-teruk-dicemuh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muhyiddin Dibenci Dan Diserang Di Fb Jokowi Sedarlah Muhyiddin Lihat Sendiri Komen

Muhyiddin Dibenci Dan Diserang Di Fb Jokowi Sedarlah Muhyiddin Lihat Sendiri Komen

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 326 hits
NORA JAMILAHNampaknya bukan saja di Page Istana Page Jokowi Widodo bapak Presiden Indonesia pun habis diserang rakyat Malaysia yg bencikan Abahcow Regardless Partisan or non Partisan Bingung warga Indonesia
Muhyiddin Dihina Di Negara Orang Oleh Rakyat Sendiri

Muhyiddin Dihina Di Negara Orang Oleh Rakyat Sendiri

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 303 hits
Gempar Muhyiddin dihina di negara orang oleh rakyat sendiriFebruary 6 2021BILA PM TERHINA DI NEGARA ORANG OLEH RAKYAT SENDIRI Suatu masa dulu Tak kira kunjungan ketua Negara Atau suka Bola sepak Netizen atau haters Indonesia sering menghina...
Thomas Sendiri Bongkar Muhyiddin Tolak Ph Kerana Ltte Kan

Thomas Sendiri Bongkar Muhyiddin Tolak Ph Kerana Ltte Kan

papar berkaitan - pada 31/1/2021 - jumlah : 227 hits
Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin dikatakan bertegas mahu 12 individu yang dikaitkan dengan kumpulan Harimau Pembebasan Tamil Eelan didakwa kata Tommy Thomas Mendakwa sebegitu dalam memoirnya bekas peguam negara berkenaan menambah Muhyiddin...
Dalam Satu Forum Pemimpin Umno Pkr Dap Kutuk Muhyiddin

Dalam Satu Forum Pemimpin Umno Pkr Dap Kutuk Muhyiddin

papar berkaitan - pada 29/1/2021 - jumlah : 223 hits
Pemimpin daripada Umno DAP dan PKR dilihat sebulat suara ketika program diskusi malam tadi dalam mempersoalkan legitimasi Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dan nasihatnya kepada Agong untuk mengisytiharkan darurat Dalam program yang disiarka...
Daim Kata Umno Hanya Syok Sendiri Tak Mampu Menang Pru 15

Daim Kata Umno Hanya Syok Sendiri Tak Mampu Menang Pru 15

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 163 hits
February 15 2021 Veteran politik Daim Zainuddin melihat Umno tidak mampu memenangi pilihan raya umum ke 15 jika diadakan sekarang Ini dakwanya memandangkan parti itu tidak lagi menjadi tarikan kepada majoriti rakyat di negara ini Menurut be...
Berang Melihat Bayangan Sendiri Ayam Jantan Bantai Kereta Sampai Calar Teruk

Berang Melihat Bayangan Sendiri Ayam Jantan Bantai Kereta Sampai Calar Teruk

papar berkaitan - pada 31/1/2021 - jumlah : 200 hits
Tindakan pelik seekor ayam jantan bertarung dengan dirinya sendiri mengundang perhatian netizen di media sosial Video yang dimuat naik oleh akaun Tik Tok marybel 93 menunjukkan ayam berkenaan menyerang sebuah kereta yang diparkir di halaman...
Kamera Utama Iphone 12 Mini Menerima Skor 122 Mata Dalam Dxomark

Kamera Utama Iphone 12 Mini Menerima Skor 122 Mata Dalam Dxomark

papar berkaitan - pada 28/1/2021 - jumlah : 204 hits
iPhone 12 Mini sebelum ini berjaya menarik perhatian ramai pihak menerusi rekaannya yang kompak dan segak Secara kasarnya ia mempunyai spesifikasi yang sama seperti iPhone 12 8211 termasuklah keupayaan kamera yang terdiri dengan 12 Megapixe...
Honey Lee Ditawarkan Watak Utama Dalam Drama Terbaru One The Woman

Honey Lee Ditawarkan Watak Utama Dalam Drama Terbaru One The Woman

papar berkaitan - pada 31/1/2021 - jumlah : 234 hits
Pelakon Honey Lee dilaporkan sedang dalam rundingan untuk memainkan peranan utama drama terbaru SBS berjudul One the Woman Agensinya Saram Entertainment mengesahkan laporan media dan berkata Honey Lee telah menerima tawaran untuk membintang...
Usah Biar Golongan Antivaksin Bunuh Ilmu Sains

Usah Biar Golongan Antivaksin Bunuh Ilmu Sains

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 174 hits
Oleh Timbalan Mufti Perak Datuk Zamri Hashim Foto NSTP KUALA LUMPUR Kalangan ahli agama menjelaskan rakyat perlu mentaati arahan pemerintah termasuk dalam urusan vaksinasi umum bagi mengekang penyakit COVID 19 kerana ia demi kebaikan umum s...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Disappointed

Bertanya Soalan Yang Betul Sangat Membantu Untuk Anda Berjaya Dalam Perniagaan

Serangan Seksuel Tentera Israel Komen Pas

Ambil Ubat Di Hospital Lagi Mudah Dengan Aplikasi Myubat

Memahami Perbedaan Antara Jam Kerja Bobot Kerja Dan Beban Kerja

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter