Walau Dah Berusia 73 Tahun Tetap Gigih Menyara 12 Anak Dengan Menjual Jemput Jemput Berharga Sekupang


 



February 6, 2022 Gerai jemput-jemput Pak Mail terletak di Jalan Kampung Melayu, Kampung Melayu, Kluang, Johor. Pelbagai jenis jemput-jemput dijual disitu dan Pak Mail tetap meneruskan minatnye meniaga jemput-jemput walaupun dil4rang anak-anaknya.
Seorang warga emas yang lebih mesra dikenali sebagai Pak Mail yang telah berusia 73 tahun masih gigih mencari rezeki dengan menjual jemput-jemput.

Bercerita mengenai dirinya, Pak Mail sudah kematian isterinya selama 23 tahun dan bersendirian membesarkan 12 orang anak-anaknya. “Allahuakbar, hanya Allah sahaja yang mengetahui, macam orang gila jaga anak” kata-kata ini keluar ketika ditanya bagaimana Pak Mail gigih membesarkan anak-anak yang masih kecil sendirian pada 23 tahun lepas.
Walaupun telah menjangkau usia 73 tahun, namun Pak Mail masih sihat dan tidak mempunyai sebarang penyakit yang sering dihidapi oleh golongan warga emas. Video yang menceritakan mengenai kisah Pak Mail ini telah tular di laman fesbuk yang dikongsikan oleh FS Channel.



Dia membuka gerai setiap hari tanpa cuti. Unt ung yang diperolehi hari-hari juga tidaklah banyak. Namun oleh kerana minat dan hobi perniagaan ini masih diteruskan. Gerai ini turut dibuka pada setiap hari tanpa cuti.
Pak Mail tidak mendirikan rumahtangga selepas pemergian isterinya kerana memikirkan soal anak-anak yang ramai. Besar pengorbanan seorang ayah dalam usaha membesarkan anak-anak. Walaupun tidak memperolehi keuntu ngan yang banyak namun Pak Mail rajin dan minat dalam perniagaannya.

Jemput-jemput yang sedap hanya dijual dengan harga 10 sen sebiji. Pelbagai jemput-jemput dijual antara yang unik adalah jemput isi naga, nangka, nenas dan jagung yang dicampur sekali dan anda akan rasa terdapat potongan buah-buahan didalamnya.
Selain jemput-jemput yang sedap dan digoreng panas-panas, gerai Pak Mail juga turut menjual pelbagai perisa jemput-jemput yang menjadikan gerai Pak Mail ini unik. Berniaga sambil bersedekah antara ayat yang keluar dari mulut Pak Mail.

Bertapa mulia hati warga emas ini dalam mencari keredhoaNya. Ketika Fs Channel berjunjung ke gerai Pak Mail, mereka sempat merasa sendiri keenakan jemput-jemput yang dijual oleh Pak Mail. Kelihatan setiap isi buah-buahan ada di dalam jemput-jemput yang dijual oleh Pak Mail.
Pak Mail menjual kira-kira 2000 biji jemput-jemput sehari. Pada bulan Ramadhan pula, Pak Mail masih gigih membuka gerai dan memberikan jemput-jemput percuma kepada orang ramai. Dia telah melakukan perkara tersebut selama lima Ramadhan berturut-turut.

Reaksi Pak Mail setelah mendapat hasil ju4lan pada hari itu sungguh menyentuh hati. Kelihatan Pak Mail mencium duit rezeki yang diperoleh pada hari itu dan bersyukur dengan rezeki yang diberikan pada hari itu.
FS Channel juga turut membayar kesemua jualan Pak Mail pada hari itu dan orang ramai yang datang boleh mengambil jemput-jemput disitu secara percuma.
Menerusi rakaman video oleh FS Ch4nnel, rata-rata pengunjung yang membeli merupakan pelanggan tetap Pak Mail dan berpuas hati dengan jemput-jemput Pak Mail yang sedap.
Semoga Pak Mail terus diberikan kesihatan yang baik untuk meneruskan amalan berniaga sambil bersedekah dan berkongsi rezeki bersama-sama.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/02/walau-dah-berusia-73-tahun-tetap-gigih.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibu Tikam Anak Perempuan Berusia 3 Tahun Sampai Mati Sebab Spongebob Yang Suruh

Ibu Tikam Anak Perempuan Berusia 3 Tahun Sampai Mati Sebab Spongebob Yang Suruh

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 161 hits
Ibu tikam anak perempuan berusia 3 tahun sampai mati sebab Spongebob yang suruhSeorang wanita yang berhalusinasi di bawah pengaruh dadah jenis heroin telah menikam anak perempuannya berusia tiga tahun sehingga mati selepas diarahkan berbuat...
Ibu Muda Ini Menjual Air Tebu Segar Di Bawah Terik Matahari Ditemani Anak Kecilnya Yang Baru Berusia 3 Bulan

Ibu Muda Ini Menjual Air Tebu Segar Di Bawah Terik Matahari Ditemani Anak Kecilnya Yang Baru Berusia 3 Bulan

papar berkaitan - pada 1/2/2022 - jumlah : 185 hits
January 31 2022 Kisah ibu muda yang dikongsikan di laman Facebook Vitaminbae Tular gambar seorang ibu muda yang menjual air tebu di tengah panas ditemani bayinya yang baru berusia 3 bulan Kisah ibu muda ini mendapat banyak perhatian daripad...
Tegar Dedah Kenapa Dia Terpaksa Tinggal Isteri Dan Anak Usia 2 Tahun Di Indonesia

Tegar Dedah Kenapa Dia Terpaksa Tinggal Isteri Dan Anak Usia 2 Tahun Di Indonesia

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 251 hits
BERKAHWIN dan memiliki anak pada usia muda menjadikan penyanyi Tegar Septian seorang yang lebih matang dan sentiasa berfikir tentang masa depan
Umur Baru 16 Tahun Masih Bersekolah Anak Jamal Abdillah Dah Jadi Tauke Kedai Makan Bantu Ibu Cari Duit

Umur Baru 16 Tahun Masih Bersekolah Anak Jamal Abdillah Dah Jadi Tauke Kedai Makan Bantu Ibu Cari Duit

papar berkaitan - pada 1/2/2022 - jumlah : 210 hits
January 31 2022 MAHU membantu ibu menjana pendapatan keluarga penyanyi Zaki Yamani menceburi bidang perniagaan dengan membuka gerai makanan dan minuman di medan selera yang terletak di Kajang Selangor Menurut Zaki 16 gerai diberi nama Ngopi...
Selepas 4 Tahun Terpisah Gara Gara C0vldl9 Anak Kena Minta Persetujuan Ibu Nak Salam Bapa Baru Pulang Dari Australia

Selepas 4 Tahun Terpisah Gara Gara C0vldl9 Anak Kena Minta Persetujuan Ibu Nak Salam Bapa Baru Pulang Dari Australia

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 182 hits
SEJAK kerajaan membuka pintu sempadan negara secara selamat penghujung tahun lalu kita dapat menyaksikan perkongsian warganet mengenai momen pertemuan mereka dengan insan tersayang yang terpisah gara gara C0vldl9 Begitu juga pasangan ini ya...
Buruh Ladang Dipenjara 20 Tahun Lapan Sebatan Kes Amang Seksual Terhadap Anak Kandung

Buruh Ladang Dipenjara 20 Tahun Lapan Sebatan Kes Amang Seksual Terhadap Anak Kandung

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 1472 hits
Bapa kepada dua anak perempuan itu dipenjarakan selama 20 tahun dan disebat 8 kali Tawau Mahkamah Sesyen di sini hari ini menjatuhkan hukuman penjara 20 tahun dan lapan sebatan terhadap seorang buruh ladang selepas mengaku bersalah dalam du...
Vaksin Kanak Kanak Anak Saya Umur Enam Tahun Akan Divaksin Khairy Jamaluddin

Vaksin Kanak Kanak Anak Saya Umur Enam Tahun Akan Divaksin Khairy Jamaluddin

papar berkaitan - pada 3/2/2022 - jumlah : 166 hits
Kementerian Kesihatan Malaysia telah mengumumkan mengenai pelaksanaan vaksin COVID 19 untuk kanak kanak baru baru ini Terkini menerusi sidang media KKM Khairy memaklumkan bahawa dia sendiri telah menempah satu slot untuk anaknya mendapatkan...
Budak Berusia 5 Tahun Maut Terjatuh Dari Tingkat 10

Budak Berusia 5 Tahun Maut Terjatuh Dari Tingkat 10

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 182 hits
Seorang kanak kanak lelaki berusia lima tahun maut terjatuh dari tingkat 10 kuarters kediaman Bridged Tengah Pasukan Gerakan Am Kajang hari ini Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Mohd Zaid Hassan berkata kejadian itu berlaku pada ...
Jamal Bakal Dapat Anak Kelima Dalam Usia 63 Tahun

Jamal Bakal Dapat Anak Kelima Dalam Usia 63 Tahun

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 154 hits
Jamal bakal dapat anak kelima dalam usia 63 tahun Penyanyi terkenal Jamal Abdillah bakal menimang cahaya mata kelimanya tidak lama lagi Berita baik itu disampaikan sendiri selebriti berusia 63 tahun itu dan menyatakan anaknya itu dijangka d...
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nostalgia Bedak Sejuk

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Hiburan Saya Rasa Mereka Ada Masa Depan Yang Baik Abby Abadi Dedah Aslam Kini Bawa Grab Dan Berniaga



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Ara Johari Delulu Chord

Apakah Pekerjaan Yang Paling Baik

Orang Yang Solatnya Tidak Diterima Allah Baca Supaya Ibadah Solat Kita Tidak Sia Sia

Deep Dive 5 Historic Lots From Gooding S Geared Online Sale

Tiba Tiba Datang Rasa Nak Bersalin Doktor Kongsi Apa Patut Ibu Ayah Buat Jangan Panik

Ini Kata Kata Terakhir Korban Penganiayaan Senior Stip Sebelum Dipukuli Hingga Tewas