Waktu Anak Dara Kulit Licin Mengandung Je Badan Terus Naik Jerawat Down Betul


Hormon ibu hamil atau yang menyusukan anak ada masanya tidak stabil. Kesannya bukan sahaja boleh dilihat pada kulit wajah yang kusam tetapi juga masalah jerawat pada badan. Jerawat terjadi apabila kelenjar sebum di kulit tersumbat dengan sebum yang berlebihan, sel kulit yang mati atau bertindak balas kepada inflamasi. Jangkitan bakteria seperti P. Acne, Staphylococcus Aureus, Streptococcus atau fungus juga boleh mengakibatkan jerawat. Biasanya jerawat akan nampak timbul, kemerahan, bernanah dan sakit apabila disentuh.
Sebum ialah bahan berwarna kuning yang dihasilkan oleh kelenjar sebum (di lapisan dermis kulit) yang berfungsi untuk melembapkan kulit dan rambut. Sebum terdiri dari trigliglyceride, cholestrols,esters, free fatty acids. Minyak di permukaan kulit bukan hanya datang dari sebum, tetapi dari kombinasi lipid oleh sel kulit, peluh dan oksidan dari persekitaran. Ikuti penerangan dari Dr. Azirawaty Mohd Tadzri, Pengasas Dr Medispa & Wellness tentang rawatan untuk mengatasi masalah jerawat ini.
Artikel Menarik: [Susah ‘Membuang’ Sampai Luka. Wanita Ini Kongsikan Petua Guna Pegaga Atasi Sembelit]
Apakah rawatan untuk merawat masalah ini?
Setelah kita mengetahui faktor terjadinya jerawat, baharulah kita boleh merawatnya. Pertama sekali, elakkan atau kawal kelenjar sebum kita menghasilkan terlalu banyak sebum. Kurangkan inflamasi atau radang bengkak jerawat di kulit, hapuskan kuman bakteria yang terlibat di kawasan jerawat serta kurangkan minyak yang berlebihan pada permukaan kulit.

Rawatan terbaik yang melibatkan semua faktor ini dipanggil holistik (menyeluruh) iaitu dengan kombinasi rawatan perubatan moden dan bahan organik seperti witch hazel, ascorbik asid  atau teh hijau untuk membunuh kuman dan mengawal inflamasi dan penghasilan sebum. Pengawalan keseimbangan hormon estrogen, progesterone atau testosterone selalunya melibatkan rundingann pakar menggunakan kombinasi ubat moden, regim pemakanan yang sihat serta pengawalan berat badan. Pesakit juga perlu merawat stres yang mengakibatkan rembesan hormon adrenalin yang berlebihan yang menyebabkan sebum dan rembesan hormon lain yang tidak harmoni.
Artikel Menarik: [Tengah Mandi & Baring, Belek Payudara. Kalau Ada Ketulan ‘Lain Macam’ Cepat Jumpa Doktor]
Rawatan holistik seperti seperti hydrafacial bertindak untuk memulih kelembapan kulit, rawatan muka cahaya LED biru dan merah, rawatan menggunakan mesotherapy seperti ascorbic acid, dan pengelupasan kimia yang mengandungi beta hydroxy acid seperti salicylic acid. Rawatan holistik untuk jerawat memakan masa dan pemilihan produk penjagaan kulit wajah yang betul perlu dilakukan. Jika kulit terlalu kering atau terlalu lembap ,atau faktor sebenar jerawat terjadi tidak dirawat sepenuhnya, masalah jerawat akan timbul semula.
 

Rawatan holistik mengambil tempoh selama tiga ke sembilan kerana ia bergantung kepada faktor lain seperti pengawalan pemakanan, pemilihan produk penjagaan kulit wajah atau tubuh, keseimbangan hormon dan berat badan. Proses menggunakan ubat moden perlu diikut d engan betul dan ikut jangka masa yang diberikan.
Rawatan menggunakan kombinasi pemulihan epidermis dan dermis kulit seperti hydradermabrasi, LED omega light therapy, pengelupasan kimia pula sebaik-baiknya dilakukan mengikut kala jadual yang ditentukan oleh pakar perunding yang bertauliah.
Hydradermabrasi menggunakan cairan kombinasi berlandaskan air berfungsi untuk membuka pori yang tersumbat dan melembapkan kulit sambil merangsang penghasilan sel kulit yang sihat dan membuang sel kulit mati.
 
Rawatan LED biru dan kombinasi dengan cahaya merah yang mempunyai gelombang nano yang mampu menyahaktifkan kuman pada kulit. Rawatan menggunakan betahydroxyacid berfungsi untuk mematikan kuman dan mengeksfoliasikan kulit mati.

Rawatan menggunakan ubatan moden seperti antibiotik, antiinflamasi, retinoic acid, benzoic acid, salicylic acid bergantung kepada individu. Jangkaan antara tiga ke tujuh bulan adalah purata tempoh rawatan. Kombinasi facial dan rawatan kulit ini selalunya dibuat setiap dua ke tiga minggu dalam tempoh tiga ke enam bulan, bergantung kepada puncanya.
Artikel Menarik: [Bila ‘Bersama’, Kentut Keluar Ikut ‘Depan’. Ia Mungkin Tanda Rahim Ibu Lemah]
Adakah Ibu Hamil Dan Menyusu Sesuai Dengan Rawatan Jerawat Ini?
Sesetengah rawatan menggunakan perubatan moden seperti ubatan tidak sesuai diberi ketika kehamilan, seperti penggunaan kimia yang terlalu tinggi. Kebanyakkan ubat  yang dibenarkan ketika kehamilan akan diberi ketika trimester kedua dan ketiga. Rawatan facial seperti hydradermabrasion, hydraoxyglow C, LED pulse light tiada masalah dilakukan bermula dari trimester kedua dan keatas. Sesetengah pengelupasan kimia seperti salicylic acid dalam peratusan rendah dibolehkan ketika trimester kedua dan ketiga  Ibu hamil dan menyusukan pelu mendapatkan nasihat dari pakar sebelum memulakan rawatan.

Perlu diingatkan, untuk merawat jerawat bergantung kepada punca sebenar jerawat, pemilihan produk kulit yang baik, rawatan facial yang baik. Anda juga perlu sabar, konsisten dan faham tentang masa diperlukan untuk merawat jerawat sepenuhnya. Pengawalan stres melalui senaman fizikal dan rohani amatlah penting. Tiada jalan pintas untuk masalah kulit jerawat.
The post Waktu Anak Dara Kulit Licin, Mengandung Je Badan Terus Naik Jerawat. Down Betul! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/waktu-anak-dara-kulit-licin-mengandung-je-badan-terus-naik-jerawat-down-betul/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hamil Anak Kembar Berat Badan Syahnaz Naik 10 Kg

Hamil Anak Kembar Berat Badan Syahnaz Naik 10 Kg

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 277 hits
Syahnaz Sadiqah sedang hamil anak pertamanya Usia kehamilan istri Jeje Govinda ini sudah menginjak 6 bulan lebih
Jadual Waktu Badan Manusia Bekerja Nak Sihat Anda Wajib Tahu

Jadual Waktu Badan Manusia Bekerja Nak Sihat Anda Wajib Tahu

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 560 hits
Jadual Waktu Badan Manusia Bekerja Waktu Pagi 3 00 am 5 00 am Paru paru Ini adalah waktu terbaik untuk bangun dari tidur Ketika ini terdapat lebih banyak kandungan ozon di udara Ini akan memberi satu sumber tenaga yang baru jika The post ap...
Membanggakan Kereta Lrt Buatan Anak Bangsa Resmi Naik Rel Di Cibubur

Membanggakan Kereta Lrt Buatan Anak Bangsa Resmi Naik Rel Di Cibubur

papar berkaitan - pada 14/10/2019 - jumlah : 213 hits
Menko Luhut mengaku bangga bahwa proyek LRT Jabodebek dikerjakan oleh PT INKA Sehingga proyek ini harus dihargai betul karena merupakan kerja putra putri dari bangsa Indonesia
Begini Cara Tepat Untuk Mengetahui Apakah Anak Memiliki Berat Badan Sehat Atau Tidak

Begini Cara Tepat Untuk Mengetahui Apakah Anak Memiliki Berat Badan Sehat Atau Tidak

papar berkaitan - pada 27/10/2019 - jumlah : 257 hits
Dokter anak spesialis nutrisi dan penyakit metabolik pada anak Prof Dr dr Damayanti Rusli Sjarif SpA mengatakan bahwa masa awal kehidupan menjadi periode krusial dalam perkembangan anak Sebanyak 50 sampai 60 persen energi yang diperoleh si ...
Eh Awak Mengandung Anak Luar Nikah Ke Ni Puan Kisah Founder Tudung Online Terlanjur Dengan Tunang Ada Pengajaran Tetapi

Eh Awak Mengandung Anak Luar Nikah Ke Ni Puan Kisah Founder Tudung Online Terlanjur Dengan Tunang Ada Pengajaran Tetapi

papar berkaitan - pada 27/10/2019 - jumlah : 491 hits
Kisah yang sedang trending di Twitter mengenai pengalaman seorang founder perniagaan tudung online terlanjur dengan tunangnya Segalanya bermula apabila si tunang secara sukarela membantunya packing tudung di ruang tamu nbsp Meskipun ada yan...
Trauma Kepala Anak Naik Kutu Buat Ibu Tak Tidur Malam Siaplah Sikat Di Tangan

Trauma Kepala Anak Naik Kutu Buat Ibu Tak Tidur Malam Siaplah Sikat Di Tangan

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 479 hits
Perhatikan anak anda Jika dia menggaru kepalanya dengan kerap dan bersungguh sungguh eloklah anda periksa Kalau setakat gatal kerana peluh dia tidak akan menggaru dengan kuat Mungkin di celahan rambutnya ada kutu memang menyakitkan hati ent...
5 Hal Yang Menjadi Alasan Kamu Terus Marah Sepanjang Waktu

5 Hal Yang Menjadi Alasan Kamu Terus Marah Sepanjang Waktu

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 136 hits
Marah merupakan reaksi alami manusia yang muncul ketika otak berada dalam kondisi stres atau tingkat emosi yang intens Jika rasa ini bisa kamu kendalikan maka tidak akan ada masalah lebih lanjut baik pada dirimu atau orang lain
Orang Kata Anak Kedua Ni Sangat Istimewa Perangai Macam Macam Tapi Cukup Disenangi Betul Ke

Orang Kata Anak Kedua Ni Sangat Istimewa Perangai Macam Macam Tapi Cukup Disenangi Betul Ke

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 496 hits
ORANG kata perangai anak kedua ni lain daripada yang lain Mereka punya sifat yang tersendiri Adakalanya mereka cukup disenangi oleh semua anggota keluarga tidak kurang juga yang menjengkelkan sehingga langsung tidak disenangi oleh adik bera...
Biarlah Kulit Tak Berapa Cantik Waktu Pregnant Asalkan Tak Salah Pakai Produk Beracun

Biarlah Kulit Tak Berapa Cantik Waktu Pregnant Asalkan Tak Salah Pakai Produk Beracun

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 369 hits
Wanita sememangnya sukakan kecantikan Mengandung mahupun tidak kecantikan adalah salah satu perkara yang dititikberatkan oleh kaum ibu Mahu tampil berkeyakinan serta memikat hati suami Mungkin ada sesetengah wanita hamil tidak suka melawa t...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats