Wajarkah Mahathir Letak Jawatan Kerana Pemandu Teksi



Jika ditanya, adakah anda berpuashati dengan servis teksi pada hari ini. Kami rasakan jawapan tidak lebih tinggi daripada bersetuju. Dengan charge yang dikenakan tinggi daripada GRAB dan menggunakan alasan sukar untuk beralih kepada GRAB adalah suatu yang tidak masuk akal dan sukar diterima oleh generasi baru. Teknologi dicipta untuk memudahkan, kenapa perlu terus kepada perkara sama.

Teksi juga dikatakan mengenakan harga yang berbeza mengikut masa, atas alasan sebab malam dan pelanggan kurang. Itu belum termasuk menipu pelanggan dengan melalui jalan jauh. Berbeza dengan GRAB yang mengenakan harga yang boleh dilihat oleh pelanggan dan menunjukkan jalan yang perlu dilalui.

Kami rasakan, adalah lebih baik kerajaan mansuhkan syarikat teksi yang sedia ada dan membina satu rangkaian GRAB baru yang lebih compatible dengan kedua situasi antara syarikat teksi dan GRAB disamaratakan dibawah satu entiti ataupun entiti pelbagai. Mereka juga tidak perlu lagi beroperasi mengikut kawasan malahan bebas bergerak ke mana sahaja.

Malaysiakini | Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini meluahkan rasa kecewanya dengan sikap pemandu teksi yang enggan mendengar penjelasannya berkaitan isu e-hailing.

Kejadian itu berlaku apabila kira-kira 10 pemandu teksi bertindak mengeluarkan kata-kata kesat dalam satu sesi dialog yang diadakan bersama perdana menteri di Langkawi.

Sesi dialog itu dihadiri hampir 200 pemandu teksi yang mendakwa pendapatan mereka terjejas ekoran perkhidmatan Grab yang dikatakan ‘mencuri’ pelanggan mereka, lapor Berita Harian.

“Saya nak tolong tapi kalau tak ada bantuan...saya pun tak boleh tolong juga. Kalau tak percaya saya boleh buat, buat sendiri. Tengok apa yang jadi.“Saya bukan nak jadi Perdana Menteri, saya dah bersara...orang panggil balik, jadi saya datang.“Kalau tak nak saya jadi Perdana Menteri, saya hari ini letak jawatan. Tak ada masalah bagi saya,” beliau dilaporkan sebagai berkata.
Sebelum kejadian itu, Dr Mahathir berkata Grab akan diminta menggunakan kenderaan yang diluluskan kerajaan dan membayar insuran serta cukai sama seperti teksi bagi memastikan persaingan yang adil.

“Saya pernah membangkitkan perkara ini dalam kabinet. Saya beritahu Menteri (Pengangkutan) supaya memperbetulkannya, tetapi malang sehingga kini tiada kemajuan langsung.“Saya akan usaha lagi, saya pun rasa tidak adil. Perkara ini dalam perhatian saya tetapi saya tidak boleh bagi jaminan hapuskan Grab, tetapi kita boleh samakan mereka dengan teksi,” katanya.
Sementara itu Bernama melaporkan majlis perjumpaan itu kecoh apabila beberapa orang anggota persatuan bertindak biadap keluar majlis dan berteriak kerana tidak setuju dengan pandangan beliau berhubung perkhidmatan e-panggilan, Grab.

Sekitar 10 pemandu teksi itu berteriak dan mengeluarkan kata-kata kesat sambil berjalan keluar selepas perdana menteri berkata beliau akan terus mencari jalan terbaik untuk menyelesaikan isu berkenaan demi manfaat semua pihak.

Kekecohan itu berlaku sekitar dua minit sebelum reda.


Tun Dr @chedetofficial ditenangkan wakil persatuan pemandu #teksi selepas sebahagian kecil hadirin program dialog di #langkawi pagi tadi bertindak mengeluarkan kata kata kesat dan meninggalkan majlis. @NewsMPB pic.twitter.com/4pcJXqbfIr— Kumaran Rajamoney (@KumaranNewsMPB) October 21, 2018

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://bankami.blogspot.com/2018/10/wajarkah-mahathir-letak-jawatan-kerana.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kesal Pemandu Teksi Angkuh Dr Mahathir Sedia Letak Jawatan

Kesal Pemandu Teksi Angkuh Dr Mahathir Sedia Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 447 hits
Kesal pemandu teksi angkuh Dr Mahathir sedia letak jawatan Dikemas kini 59 minit yang lalu middot Diterbitkan pada 21 Oct 20
Pemandu Teksi Akan Lumpuhkan Kl Jika Tun M Enggan Letak Jawatan

Pemandu Teksi Akan Lumpuhkan Kl Jika Tun M Enggan Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 612 hits
Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera Tuan tuan saudara dan saudari Hari ini Kerajaan Pakatan Harapan yang diperintah Tun Dr Mahathir anggap kita pemandu teksi sebagai orang yang biadap Tuan tuan di media sosial kini penyokong penyokong P...
Mahathir Kesal Sedia Lepas Jawatan Pm Ekoran 10 Pemandu Teksi Keluarkan Kata Kesat

Mahathir Kesal Sedia Lepas Jawatan Pm Ekoran 10 Pemandu Teksi Keluarkan Kata Kesat

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 333 hits
Terdahulu kira kira 10 pemandu teksi bertindak mengeluarkan kata kata kesat dan membuat bising sebelum keluar dewan ketika Dr Mahathir memberi penjelasan berhubung isu e hailing LANGKAWI Tun Dr Mahathir Mohamad sedia meletak jawatannya sele...
Mahathir Luah Hasrat Mahu Letak Jawatan

Mahathir Luah Hasrat Mahu Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 318 hits
ZAID MOHD NOOR 21 Oktober 2018 11 01 AM LANGKAWI Tun Dr Mahathir Mohamad nbsp meluahkan hasrat mahu meletak jawatan Perdana Menteri pada majlis dialog bersama pem
Mengejutkan Orang Kanan Tun Dr Mahathir Dedah Pemandu Teksi Buat Kecoh Orang Upahan Umno

Mengejutkan Orang Kanan Tun Dr Mahathir Dedah Pemandu Teksi Buat Kecoh Orang Upahan Umno

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 327 hits
Mengejutkan Orang Kanan Tun Dr Mahathir Dedah Pemandu Teksi Buat Kecoh Orang Upahan Umno
Memang Wajar Pemandu Teksi Mengamuk Di Depan Mahathir

Memang Wajar Pemandu Teksi Mengamuk Di Depan Mahathir

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 273 hits
oleh Ab Jalil Backer Dulu masa ada dua tiga kerat pemandu teksi boo PM Najib Razak kamu Pakatan Harapan seronok dan membesar besarkannya Sekarang bila kena kepada PM Mahathir Mohamad kamu hendak marah dan cakap pemandu teksi kurang ajar Kam...
Majlis Perjumpaan Tun Mahathir Kecoh Diganggu Pemandu Teksi Biadap

Majlis Perjumpaan Tun Mahathir Kecoh Diganggu Pemandu Teksi Biadap

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 331 hits
TUN Dr Mahathir Mohamad sedia meletak jawatannya selepas kesal dengan tindakan segelintir pemandu teksi bersikap biadap dan meninggalkan sesi dialog selepas enggan menerima penjelasan beliau berkaitan isu perkhidmatan e hailing Loading func...
Benarkah Tun Mahathir Nak Letak Jawatan

Benarkah Tun Mahathir Nak Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 412 hits
Tun Mahathir Mohamad adalah seorang fighter pejuang yang tiada tolok bandingnya suka berlawan dan tidak pernah mengalah dalam hidupnya Pada satu ketika beliau ada menyebut bahawa berkelahi dengan Najib Razak antara punca yang menyebabkan ot...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Utilizing Crowdfunding For Business

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul

Pn Talks Of Gov T Change After Kkb Azmin Holds Back On Revelations Against Ph

We Are Not Subject Of Macc Investigation Say Two Of Mahathir S Sons

Apam Lenggang Rangup Manis Berlemak