Wajah Terkini Suhaila Sulaiman Isteri Pelakon Handalan Yang Setia Menyokong Karier Seni Suami


Penangan filem Gila-Gila Remaja pada 1986 berjaya melonjakkan nama pelakon lelaki handalan, Faizal Hussein. Bahkan sampai ke hari ini pun masih ramai yang boleh mengingati satu persatu jalan cerita filem tersebut dan lebih mengenali Faizal sebagai gelaran Roy.

Kehebatan anak kepada seniman Allahyarham Hussein Abu Hassan dan Allahyarhamah Mahyon Ismail di pentas lakonan tetap utuh sehingga sekarang meskipun usianya kini mencecah 50 tahun.

Di sebalik kejayaan yang digapai Faizal, pasti ramai yang tertanya-tanya tentang perkembangan isterinya yang juga merupakan seorang pelakon. Pernah bergandingan bersama-sama dalam drama Sayang Puteri, Suhaila Sulaiman kini berusia 41 tahun dan lebih memberi tumpuan kepada keluarga selain membuat perniagaan secara kecil-kecilan dari rumah.

Hasil perkongsian hidup selama 18 tahun, Faizal dan Suhaila dikurniakan sepasang cahaya mata iaitu Fazryn yang kini berusia 12 tahun dan seorang anak lelaki bernama Fazrick. Mengamati wajah kedua-dua permata hati pasangan romantis ini, tidak syak lagi mereka berdua mewarisi kecantikan dan wajah tampan Faizal dan Suhaila.

Paling menarik perhatian, cara Suhaila mendidik dan membentuk kedua-dua anaknya dengan penuh tumpuan. Apa saja yang diminati anak-anak, baik Suhaila mahupun Faizal, mereka sepakat menyokong kehendak Fazryn dan Fazrick. Misalnya, ketika anak lelaki mereka menyertai pertandingan robotik, World of Robotics National Championship 2017 baru-baru ini.

Berikut foto-foto terkini yang dikongsikan Suhaila di Instagram miliknya.

Bersama Isteri Tersayang

Keluarga Bahagia

Berkesempatan dengar ceramah al fadhil ustaz harryanto rizal rokman. Enjoy!!

suhailasulaiman76: Family bonding

Faizal Hussein masih jadi buruan hingga kini
LEBIH tiga dekad berada dalam industri dan masih kekal relevan sehingga ke hari ini merupakan pencapaian peribadi terbaik buat pelakon berkarakter, Faizal Hussein, 50.
Meskipun pelakon baru datang silih berganti, bapa kepada dua anak, Fazryn, 12 dan Fazrick, 9, masih berada di tempatnya yang tersendiri.
Muncul buat pertama kali di depan kamera ketika berusia lima tahun, Faizal mula menerima pendedahan awal apabila diminta rakan bapanya, seniman Hussein Abu Hassan untuk memenuhi salah satu peranan pelakon kanak-kanak dalam filem hitam putih, Darah Panglima (1972) yang menampilkan bapanya sebagai hero.
“Ketika itu memang saya belum tahu apa-apa lagi, tapi itulah pendedahan awal di mana saya diperkenalkan dengan set dan cara bagaimana produksi bekerja. Saya sempat berlakon tiga buah filem hitam putih.
“Selepas tu saya tak berlakon lagi sebab nak tumpu pada pelajaran sehinggalah pada tahun 1984 ketika sedang menunggu keputusan SPM. Pengarah Z. Lokman mengajak saya berlakon dalam filem arahannya, Bujang Selamat.
“Pada mulanya saya tidak begitu minat berlakon, tapi bila dah mula kerja sepenuh masa dalam bidang ini, saya cuba beri yang terbaik dan memastikan penampilan saya berbaloi,” katanya.
Meskipun kedua ibu bapanya cukup dikenali dalam bidang seni, Faizal tidak pernah menjadikannya sebagai batu loncatan untuk mudah dikenali dalam bidang seni, sebaliknya dia berusaha mencipta nama dengan usahanya sendiri.
“Mungkin orang fikir jalan saya dalam industri mudah kerana saya anak Hussein Abu Hassan, pelakon dan juga pengarah yang ramai orang kenal, tapi mereka tidak tahu bagaimana saya berusaha memberikan kerja yang terbaik dalam setiap penglibatan saya.
“Platform tu memang dari ayah saya tapi selebihnya bergantung kepada bagaimana cara dan kualiti kerja saya. Secara logiknya orang tidak akan ambil saya berlakon lagi jika saya tak ikut apa yang mereka nak,” katanya.
Nama Faizal mula menjadi sebutan ramai apabila membintangi filem Gila Gila Remaja (1986) yang berjaya meraih kutipan pecah panggung, malah gaya ‘rambut ekor’ yang diperkenalkan menerusi watak Azroy juga menjadi ikutan ramai ketika itu.
“Saya pun tak sangka watak Azroy boleh beri besar dalam kerjaya seni saya, tapi itulah yang berlaku bila kita ikhlas buat kerja tanpa sibuk nak fikir pulangannya.
“Bermula dari situlah saya dapat pelbagai tawaran berlakon, bayaran pun makin meningkat. Saya anggap itu sebagai satu pencapaian buat saya ketika itu,” imbas Faizal.
Digilai peminat wanita
Sehingga kini Faizal telah berlakon hampir 50 filem termasuk Mati Hidup Semula (1986), Tak Kisahlah Beb! (1989), Kanta Serigala (1991), XXRay (1992), Fantasi (1993), KL Menjerit (2002), Abuya (2011), Bunohan (2012) dan Kapsul (2015).
Sementara untuk tahun ini, Faizal bakal muncul dengan lima filem iaitu Tujuh, Aku Abang Long Rajawali, Buntat, KL Wangan dan Tombiruo.
Menurut Faizal, dia tidak mempunyai formula tertentu untuk kekal berada di dalam industri, namun apa yang menjadi amalannya dari awal berada dalam industri sehingga hari ini adalah memberikan yang terbaik dalam apa pun kerja yang dilakukan.
Baginya, peluang dulu tidak banyak sebagaimana yang ada hari ini kerana tidak mudah untuk seseorang pelakon itu mendapat tawaran dalam satu masa.
“Bila selesai satu-satu penggambaran yang kita buat, entah bila pula dapat tawaran baru. Sebab tu pelakon dulu sangat menghargai setiap tawaran yang mereka dapat.
“Masing-masing bekerja dengan sehabis baik dan tidak pernah ada cerita pelakon meninggalkan lokasi walaupun ada masalah berlaku,” ujarnya yang pernah dinobatkan sebagai Pelakon Lelaki Terbaik Filem di Anugerah Skrin (2012).
“Tidak kurang juga yang hantar surat dan macam-macam hadiah di rumah hingga saya tak tahu nak buat apa melainkan nak kata terima kasih atas sokongan mereka kepada kerjaya saya,” akhirinya.
Sumber foto : instagram suhailasulaiman76, nona.my via inarharian.com
The post Wajah Terkini Suhaila Sulaiman, Isteri Pelakon Handalan Yang Setia Menyokong Karier Seni Suami. appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/wajah-terkini-suhaila-sulaiman-isteri-pelakon-handalan-yang-setia-menyokong-karier-seni-suami/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Inilah Wajah Terkini Pelakon Iklan Kanak Kanak Petronas Pasti Korang Tak Sangka Berubah Sakan

Inilah Wajah Terkini Pelakon Iklan Kanak Kanak Petronas Pasti Korang Tak Sangka Berubah Sakan

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 537 hits
Korang masih ingat lagi tak iklan petronas Tan Hong Ming in Love yang pernah ditayangkan 10 tahun lalu semperna Hari Kemerdekaan Malaysia Iklan tersebut memaparkan dua orang pelajar sekolah kebangsaan yang mempunyai perbezaan kaum namun mer...
Tak Perlu Apa Pun Cukuplah Jadi Pendengar Setia Suami Ini Kongsi Kalau Isteri Stress Lakukan Perkara Ini

Tak Perlu Apa Pun Cukuplah Jadi Pendengar Setia Suami Ini Kongsi Kalau Isteri Stress Lakukan Perkara Ini

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 277 hits
Isteri yang bekerja mahupun suri rumah cepat merasa penat dan tertekan dalam menguruskan rumah tangga dan kerja harian Kadang kadang isteri stress dan hanya memerlukan seseorang untuk memahami mereka Cukup sekadar dapat meluahkan Semalam sa...
Wajah Terkini Pelakon Pelakon Drama Dunia Baru Setelah 12 Tahun Berlalu Yang No 3 Berubah Sakan

Wajah Terkini Pelakon Pelakon Drama Dunia Baru Setelah 12 Tahun Berlalu Yang No 3 Berubah Sakan

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 1034 hits
Siapa masih ingat lagi drama Dunia Baru yang pernah menghiasi kaca televisyen pada tahun 2006 jam 9 malam di TV3 Mengisahkan kehidupan remaja yang melalui liku liku kehidupan sebagai seorang pelajar kolej Dalam drama ini Universiti Selangor...
Cantik Inilah Wajah Terkini Juara Ceria Popstar 2 Memang Seiras Dengan Pelakon Popular

Cantik Inilah Wajah Terkini Juara Ceria Popstar 2 Memang Seiras Dengan Pelakon Popular

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 538 hits
Selepas menjuarai Ceria Popstar 2 nama Masya Masyitah semakin melonjak naik dalam industri seni Semakin menginjak dewasa gadis yang kini popular dengan lagu Halimunan ini juga sangat pandai menyuai padan pakaiannya dan tampil trendy namun m...
Pasangan Suami Isteri Maut Terbakar

Pasangan Suami Isteri Maut Terbakar

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 529 hits
NOR IDAYU BOSRO 28 Januari 2019 9 18 PM SEPANG Seorang lelaki dan perempuan dipercayai pasangan suami isteri maut dalam kebakaran di sebuah rumah teres di Taman Des
Sikap Suami Macam Ni Yang Buat Jadi Musuh Isteri Berubah Sebelum Rumahtangga Barai

Sikap Suami Macam Ni Yang Buat Jadi Musuh Isteri Berubah Sebelum Rumahtangga Barai

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 449 hits
Sikap Suami Macam Ni Yang Buat Jadi Musuh Isteri Berubah Sebelum RumahTangga Barai Percayalah sebab sikap suami pun si dia boleh minta bercerai sebab kadang lelaki tak sedar yang perbuatan mereka dibenci dan perlahan lahan akan jadi musuh i...
Seteruk Macam Mana Sekalipun Bergaduh Suami Isteri Jangan Sesekali Tidur Berasingan Ingat Pesan Ini

Seteruk Macam Mana Sekalipun Bergaduh Suami Isteri Jangan Sesekali Tidur Berasingan Ingat Pesan Ini

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 1008 hits
Alamak merajuk lagi bini aku Tidur luarlah nampaknya aku malam ni Aduhai Senario ini mungkin boleh dikatakan biasa kita tengok dalam drama Melayu Tapi hakikatnya semakin ramai pasangan yang mula tidur berasingan walaupun bukannya sebab berg...
Rezeki Suami Tiba Tiba Mengalir Deras Inilah 10 Sikap Isteri Pembawa Rezeki Melimpah Ruah Kepada Suami

Rezeki Suami Tiba Tiba Mengalir Deras Inilah 10 Sikap Isteri Pembawa Rezeki Melimpah Ruah Kepada Suami

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 2824 hits
Ramai suami yang mungkin tidak tahu bahawa sebenarnya rezekinya dengan izin Allah jadi semakin murah malah mengalir deras atas sebab peranan isteri Seorang isteri yang membuat rumah tangga lebih bahagia menuju ke syurga sekaligus menjadi su...
Kejayaan Isteri Bergantung Pada Reda Suami Sedar Atau Tak Kongsi Dr Liyana

Kejayaan Isteri Bergantung Pada Reda Suami Sedar Atau Tak Kongsi Dr Liyana

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 698 hits
Jodoh adalah rahsia Allah SWT namun sebagai wanita kita mempunyai hak untuk memilih suami yang akan bersama saat susah dan senang Dr Liyana Dhamirah yang juga pengacara bagi rancangan My Doctors bersiaran di Astro baru baru ini berkongsi di...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran