Wajah Isteri Akan Menyerupai Beruk Setiap Kali Jumpa Lelaki Lain




BAHTERA perkahwinan yang dilayari pasangan ini selama lima tahun penuh dengan kebahagiaan, mereka saling mencintai bukan baru, tetapi sejak zaman universiti lagi, namun ditakdirkan belum dikurniakan zuriat.

Razi dan permaisuri hatinya, Naemah bagaikan belangkas. Hanya waktu bekerja yang memisahkan mereka sebelum dipertemukan semula kerana Razi lebih rela menghantar dan mengambil isterinya di pejabat.

Dijadikan cerita, pejabat Naemah merancang melakukan pengubahsuaian dan kontraktor yang membida projek perlu menemui wanita jelita itu untuk menyerahkan dokumen berkaitan.

Maka di sinilah segalanya bermula. Sekitar pukul 11.30 pagi, sebuah kereta mewah berhenti di depan pejabat Naemah.
Seorang lelaki berpakaian kemas dan wajah yang tampan keluar menuju ke meja penyambut tetamu. Dia menyatakan hasrat untuk menemui pegawai yang bertanggungjawab mengendalikan tender projek pengubahsuaian itu.

Selang beberapa minit Naemah yang setiap hari melaram dengan gaya 'up to date' pun mengatur langkah ke bilik tetamu. Mata mereka bertentang dan kedua-duanya saling terkejut.

"Eh Zali, awak buat apa kat sini," kata Naemah.
"Laaa, Naemah kan? Kerja kat sini rupanya. Lama sungguh kita tak jumpa kan," kata Zali, si kontraktor itu.


Razi akhirnya menemui pengamal ilmu hitam untuk membalas perbuatan isterinya yang mempunyai hubungan dengan lelaki lain. Gambar hiasan.

Perbualan mereka rancak sekali selepas itu hingga membawa kepada ajakan Zali untuk membawa Naemah menikmati hidangan tengah hari bersamanya.
Rupa-rupanya mereka kenalan lama, malahan bukan setakat itu sahaja kerana keduanya pernah menjalin hubungan cinta suatu ketika dulu ketika sama-sama bekerja sambilan di sebuah kedai buku selepas tamat persekolahan.

Seperti biasa petang itu, Razi tetap setia mengambil si isteri di pejabat dan kerana mereka hanya berdua maka makan di kedai lagilah nampaknya.
Lagipun Razi tidak mahu menyusahkan Naemah meminta isterinya memasak, kecuali pada hujung minggu.

Namun makan malam pasangan ini agak berbeza dan Razi rasa terganggu apabila berkali-kali Naemah dilihat tersenyum sambil membalas mesej menerusi telefon bimbitnya.

"Siapa yang mesej tu, berderet-deret pulak tu. Makan dulu la," kata Razi yang bunyinya sedikit cemburu.
Mendengar nada suara suaminya, Naemah akur dan menyimpan telefon bimbitnya ke dalam beg. Tanpa berkata apa-apa dia menikmati hidangan dan beberapa saat kemudian memulakan perbualan bagi mengambil hati Razi.

Tiba di rumah, ketika Razi mandi Naemah bagaikan tak sabar melihat mesej di telefonnya. Siapa lagi kalau bukan Zali yang mengirim pelbagai mesej itu.

Tok... tambah lagi tok, saya tak mau dia sangkut dengan sesiapa pun. Biar dia menjanda sampai mati," kata Razi penuh dendam.

Mulai hari itu, sedikit demi sedikit hati Naemah dicuri Zali dan sayangnya pada Razi bagaikan terhakis. Tentunya Razi dapat menghidu perubahan isterinya hingga dia nekad menyiasat.

Setelah bukti dikumpul, Razi bagaikan tidak dapat menerima perlakuan Naemah, tapi dia tetap melayan isterinya seperti biasa kerana tidak mahu Naemah tahu bahawa rahsianya telah terbongkar.

Selepas beberapa bulan, Naemah seperti biasa melayan Razi sebagai suami dan Zali hanya kawan lama dan 'client' di pejabatnya. Tetapi itu tidak cukup buat Razi yang makin hari makin menebal cemburunya.

Ketika itu, Razi mula hilang akal dan enggan dianggap dayus, dia menceraikan Naemah dan bukan setakat itu sahaja, Razi bertindak di luar jangkaan. Dia mengambil jalan mudah menggunakan ilmu hitam.

Hampir dua minggu selepas itu, Razi mendapat khabar hubungan Naemah dan Zali putus dan puncanya tidak diketahui. Razi tersenyum puas kerana sememangnya dia tahu sebabnya.

"Padan muka! Kau ingat aku ni apa ye," detik hati Razi.
Naemah kesunyian dan tambah bingung kerana tidak tahu punca ditinggalkan Zali. Berkali-kali dia bertanya tapi Zali mengelak, enggan berterus terang.
Namun kejelitaannya membuatkan dia menjadi kegilaan ramai. Seorang pergi, berderet yang datang. Tetapi, mungkin ditakdirkan hubungannya tak lama dengan sesiapa pun terutama apabila ia dihidu Razi.

"Tok... tambah lagi tok, saya tak mau dia sangkut dengan sesiapa pun. Biar dia menjanda sampai mati," kata Razi penuh dendam.
"Dah jadi binatang pun, tak dak sapa yang nak," jawab tok bomoh tu.

"Hahaha...." gelak besar Razi yang sama sekali tidak fikirkan balasan Tuhan terhadapnya nanti.
Selepas dua hubungan kasihnya berakhir tanpa ikatan, Naemah bagaikan tersentak. Rakannya menasihatkannya supaya berubat kerana bimbang ada 'yang tak kena' pada dirinya.

Pertemuan dengan seorang wanita berusia sekitar lewat 50-an bagaikan mengubah segala-galanya. Ketika itu Naemah baru menjalin hubungan dengan lelaki yang empat tahun lebih muda.

Selepas dimandikan dan dibuang 'benda' yang dihantar kepadanya, segalanya terbongkar. Rupanya selama ini, sesiapa sahaja yang 'ada hati' pada Naemah, bukan wajah cantik manis itu yang ditatap, tetapi muka beruk yang mereka lihat.
"Ya Allah, patut la ada yang lari lintang pukang bila jumpa saya," kata janda Razi itu.

Sebelum pulang dia dibekalkan dengan air yang dibaca ayat-ayat al-Quran, begitu juga kosmetik yang digunakan Naemah. Malahan, janda berusia 30 tahun itu dinasihatkan supaya tidak sekali-kali tinggalkan amalan wajib lima waktu sehari.

Sejak itu, Naemah mula menutup aurat dan amalan hariannya sama ada solat, puasa sunat dan amal jariah banyak membantu menenangkan dirinya.
Pemuda yang mendekatinya juga telah meminangnya dan mereka bakal diijabkabulkan dalam masa terdekat.

Razi pula bagaikan gila talak, namun tidak dilayan Naemah yang mahu berubah menjadi isteri yang solehah dan menjadikan pengalaman lalu sebagai pengajaran buat dirinya.
Sesungguhnya al-Quran itu ada segala-galanya. Jangan disangkal dan dekatilah ia untuk manfaat di dunia, mahupun akhirat.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://informasisantaiku.blogspot.com/2019/01/wajah-isteri-akan-menyerupai-beruk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami Lihat Wajah Isteri Macam Beruk

Suami Lihat Wajah Isteri Macam Beruk

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 349 hits
Setiap kali bekas suaminya tahu dia menjalin hubungan dengan lelaki makawajahnya akan berubah menjadi berukmenyebabkan ramai lelaki akan lari Ilustrasi ZULHAIMI BAHARUDDIN
Setiap Kali Tanya Bilik Budak Tak Boleh Habis Tu Kalau Ada Anak Takkan Nak Bunuh Je Anak Tu Nak Sewa Bilik Tapi

Setiap Kali Tanya Bilik Budak Tak Boleh Habis Tu Kalau Ada Anak Takkan Nak Bunuh Je Anak Tu Nak Sewa Bilik Tapi

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 424 hits
Setelah berumah tangga sudah pastinya tempat tinggal akan menjadi keutamaan si suami untuk kemudahan isteri dan anak anak Walaupun hanya sebuah rumah kecil tetapi sekurang kurangnya rumah tersebut dapat memberikan keselesaan buat sesebuah k...
Datin Almy Nadia Akui Menangis Setiap Kali Letak Anak Bawah Lampu Fototerapi Peminat Kongsi Petua Pulihkan Jaundis

Datin Almy Nadia Akui Menangis Setiap Kali Letak Anak Bawah Lampu Fototerapi Peminat Kongsi Petua Pulihkan Jaundis

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 366 hits
Seorang ibu memang mudah tersentuh dengan keadaan anak Demikian juga Datin Almy Nadia apabila bayinya mengalami jaundis Anak ketiganya yang dilahirkan pada 15 Disember lalu dinamakan Nurafrina Ayra kini mengalami jaundis sehingga memerlukan...
36 Jam Tahan Sakit Selepas 3 Kali Induce Sakitnya Allah Yang Tahu Setiap Kali Kontraksi Sangat Perit

36 Jam Tahan Sakit Selepas 3 Kali Induce Sakitnya Allah Yang Tahu Setiap Kali Kontraksi Sangat Perit

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 408 hits
Pengalaman bersalin bagi setiap orang lain lain Ada yang mudah ada yang kena lalui sakit lama sampaikan dah habis tenaga sebab tahan sakit dan ada juga terpaksa buat pilihan untuk bersalin secara ceaser Bagi Puan pengalamannya bersalin indu...
Tak Tahan Suami Setiap Hari Nak Cium Kat Celah Tu Isteri

Tak Tahan Suami Setiap Hari Nak Cium Kat Celah Tu Isteri

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 2182 hits
Posted By admin 19th December 2018 dunia perkahwinan ini sangat indah jika mampu dan bertanggungjawab serta jatuh hukum wajib pada seseorang maka beliau perlu berkahwin namun asam garam dalam perkahwinan kadang kadang agak pelik tetapi tak ...
Berbaki 9 Tahun Untuk Tinggal Di Penjara Indonesia Ini Wajah Terkini Benjy Yang Betul Betul Lain Dari Dulu

Berbaki 9 Tahun Untuk Tinggal Di Penjara Indonesia Ini Wajah Terkini Benjy Yang Betul Betul Lain Dari Dulu

papar berkaitan - pada 21/12/2018 - jumlah : 580 hits
Berbaki 9 Tahun Untuk Tinggal Di Penjara Indonesia Ini Wajah Terkini Benjy Yang Betul Betul Lain Dari DuluBerbaki 9 Tahun Untuk Tinggal Di Penjara Indonesia Ini Wajah Terkini Benjy Yang Betul Betul Lain Dari Dulu
Isteri Mengaku Terlanjur Berkali Kali Dengan Adik Ipar Semasa Suami Tengok Bola

Isteri Mengaku Terlanjur Berkali Kali Dengan Adik Ipar Semasa Suami Tengok Bola

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 1579 hits
Dalam dunia perkahwinan hari ini pelbagai perkara yang dianggap pelik dan tak capai dek akal tetapi sebenarnya berlaku di kalangan kita Pelbagai Kisah rumah rantta yang di kongsikan page KRT menimbulkan pelbagai persoalan antaranya dengan p...
Pertama Kali Irfan Jumpa Mesin Padi

Pertama Kali Irfan Jumpa Mesin Padi

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 1894 hits
Nak tengok muka budak excited kali pertama jumpa mesin padi Ni hah si Irfan Hensem Tapi muka malu malu pulak bila suruh bergambar di tepi mesin padi Alahai lah anak Pertama kali Irfan jumpa mesin padiMuka bangun tidur terus keluar jalan jal...
10 Perkara Yang Pasti Anda Lakukan Dengan Salah Setiap Hari Berulang Ulang Kali Rileks Media

10 Perkara Yang Pasti Anda Lakukan Dengan Salah Setiap Hari Berulang Ulang Kali Rileks Media

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 306 hits
Sejak kecil lagi kita telah didik oleh kedua orang tua kita untuk melakukan sesuatu perkara dan sehinggalah kita meningkat dewasa kita masih menggunakan cara yang sama mengikut apa yang telah diajarkan kepada kita sejak kecil Walau bagaiman...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil