Wajah Berminyak Sering Cuci Muka Apa Kata Pilih Pencuci Muka Yang Sesuai


 
Wajah Berminyak Sering Cuci Muka? Apa Kata Pilih Pencuci Muka Yang Sesuai? || Hai semua! Korang jenis yang menjaga kulit muka tak? Atau terbiar je tanpa penjagaan rapi? Bagi yang memang menjaga kulit wajah, pasti korang sedia tahu bahawa rutin penjagaan muka haruslah dimulakan dengan mencuci muka menggunakan pencuci muka. Lebih-lebih lagi Malaysia ni memang ada time cuacanya panas sampai kulit menjadi lebih berminyak. Lagi lah tak boleh ketinggalan rutin mencuci muka, kan. Risau jika tidak dibersihkan kotoran tersebut, ianya bakal menyumbat pori muka sehingga menumbuhkan jerawat atau jeragat atau lelain masalah. Jadik di sini Nona nak tanya, berapa kalikah sepatutnya kita kena mencuci muka? Dan cleanser macam mana yang sesuai digunakan?



Muka bila baru bangun tidur, certain part terasa berminyak, certain part pulak kering

Nah, seharusnya mencuci muka sebanyak dua kali dalam sehari iaitu pagi sewaktu baru bangun dari tidur dan waktu malam sebelum tidur atau selepas balik dari kerja kerana kulit kita ni pasti menghasilkan sebum (minyak) di sepanjang hari. Walaubagaimanapun, depends juga pada jenis kulit kita dan keaktifan kita dalam mendedahkan kulit muka terhadap sinaran UV atau makeup. Ada orang jenis kulit kering, sensitif mahupun berminyak. So masih ada perbezaan berkenaan kekerapan mencuci muka. Namun begitu, jangan terlalu kerap sangat mencuci muka kerana bimbang kulit menjadi bertambah kering.

Ketahuilah jika terlalu kerap mencuci muka, ianya boleh menanggalkan minyak semulajadi yang penting pada muka kita. Nona sendiri pun pernah mencuci banyak kali dalam sehari sebab tak suka tengok muka terlalu berminyak, dan fikir kena lah selalu mencuci muka supaya muka jadi kurang berminyak tapi tak lama lepastu, kulit jadi bertambah tambah kering pulak! Aduhhaii! Nona sure ramai jugak yang fikir macam Nona ni.. Betul tak? Hm, so how kalau tak boleh terlalu kerap mencuci muka? Nak kena buat apa?

Haaaa, apa kata pilih pencuci muka yang sesuai? Bagaimana memilih cleanser? Sebelum bertindak, ketahui dulu jenis-jenis kulit.

Jenis-jenis skin:

1.       Kulit Normal – Liang pori yang kecil, kulit yang licin dan kurang berjerawat.

2.       Kulit Berminyak – Liang pori yang besar, blackhead, jerawat dan wajah sering berminyak.

3.       Kulit Kering- Mudah untuk mendapat garis halus dan kedutan.

4.       Kulit Kombinasi- Berminyak di kawasan hidung, dahi dan dagu. Kering di bahagian pipi

5.       Kulit Sensitif- Kulit kering, kemerahan dan cepat terasa gatal.

 

Tips Pilih Pencuci Muka or Cleanser:

1.       Jenis yang boleh cuci bersih deep clean pori

2.       Tidak mengeringkan kulit

3.       Tekstur soft and watery

4.       Melembabkan kulit muka
Ops, Bagaimana jika tersalah pilih cleanser?

Sekiranya tersalah memilih cleanser, maka pori mula tersumbat, kulit akan mula mengeluarkan jerawat, blackhead, jeragat dan sebagainya isu berkaitan masalah kulit.

Kalau nak tahu, ciri-ciri pencuci muka yang sesuai ada pada Hansaegee Nature Aloe AC Clean Bubble Cleanser. Apakah Hansaegee Nature Aloe AC Clean Bubble Cleanser?





150 mL

Cleanser keluaran brand Hansaegee Nature ni adalah sejenis cleanser yang berbuih (foam cleansing form). Kandungan utama di dalamnya ialah Aloe Barbadensis Leaf & Tea Tree Leaf Oil. Yang paling penting ianya adalah Paraben-Free, Sulfate-Free, Alcohol Free
Kelebihan dan kebaikan yang dimiliki Hansaegee Nature Aloe AC Clean Bubble Cleanser:

1.       Mencuci pori muka secara mendalam.

2.       Menghapuskan sebum (minyak) pada muka.

3.       Menyembuhkan jerawat, merawat kerosakan kulit, menyejukkan kulit muka dan mengurangkan kerengsangan muka.



Picit-picit, keluarlah foam yang sangat lembut dan halus teksturnya.


Watery bubble, tekstur buih yang lembut dan melembapkan muka.

Bagaimana menggunakannya?

1.       Basahkan tangan dan letak cleanser secukupnya di atas tangan.

2.       Sapu dan urut lembut cleanser pada muka.

3.       Basuh muka dengan air suam.



Feedback Nona mengenai Hansaegee Nature Aloe AC Clean Bubble Cleanser:
Best! Selepas menggunakannya, kulit muka Nona takda rasa sakit, gatal gatal atau naik kesan merah merah.. Langsung takda effect yang teruk... Kulit Nona terasa moist je dan kurang berminyak setelah menggunakannya beberapa hari. Mungkin disebabkan teksturnya tu berbuih halus dan banyak, so ianya dapat membantu clean pores deeply. Hehee.. Bila pori kita dicuci bersih, dan tak tersumbat, barulah masalah blackhead dan jerawat takda. Ha, nampak tak betapa pentingnya pilih cleanser yang sesuai untuk mencuci segala kotoran yang menempek kat muka??

Bertambah best bila cleanser ni tidak mengeringkan kulit muka, dan muka kelihatan lebih segar. Kulit wajah jugak terasa bersih dan lembut bila menggunakan Hansaegee Nature Aloe AC Clean Bubble Cleanser ni. Ehhh, best lah! Bagi Nona, cleanser ni sesuai dengan kulit muka Nona yang memang sering berminyak pada asalnya. Ini bermakna, bahan-bahan semulajadi yang terkandung dalam cleanser ni sesuai dan selamat dengan kulit Nona serta kebanyakan peringkat umur! Yahoo! Senang dah jumpa yang cleanser yang sesuai, takyah pening-pening lagi nak cari mana satu cleanser yang sesuai kulitku.

 
Oh ya! Cleanser ni botolnya ringan dan mudah untuk dibawa kemana-mana sahaja. Jadik tak perlu risau tentang nak letak dan simpan cleanser di mana mana pun. Kulit muka tetap terjaga walau di mana pun kita berada. 


Senang hilangkan makeup tanpa memerlukan make up remover. Terus mencuci pori muka dengan lebih mendalam. Clean!



Pilihan sepanjang masa

Ok. Nona memang suggest terus cleanser yang sesuai dengan semua kulit, brand Hansaegee Nature ni…. Korang kena try. Rasai kelebihannya. Ingat, Jangan tersalah guna cleanser ya! Kulit muka sihat dan terjaga, barulah happy sendiri tengok dan sentuh, kan! Boleh refer info di bawah untuk pertanyaan dan info lanjut. 


Brand: Hansaegee Nature

Website: https://hansaegee.com/

IG page: https://www.instagram.com/hansaegeenature/

FB page: https://www.facebook.com/HansaegeeNature

Youtube page: https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia




 








SENYUM SAJA

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.nonasani.com/2022/11/wajah-berminyak-sering-cuci-muka-apa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Pilih Tok Penghulu Pun Mesti Orang Berakhlak Kata Muhyiddin

Nak Pilih Tok Penghulu Pun Mesti Orang Berakhlak Kata Muhyiddin

papar berkaitan - pada 15/11/2022 - jumlah : 391 hits
agendaily com14 11 2022Barisan kepemimpinan Perikatan Nasional dilihat bersih dan tidak tercemar dengan kes kes jenayah serta salah laku Rakyat Malaysia khususnya orang Melayu perlu memilih pemimpin yang mempunyai akhlak baik dan terpuji un...
Tengok Muka Ni Hilang Masalah Kongsi Gambar Terkini Wajah Anak Tasha Shilla Buat Ramai Geram

Tengok Muka Ni Hilang Masalah Kongsi Gambar Terkini Wajah Anak Tasha Shilla Buat Ramai Geram

papar berkaitan - pada 26/11/2022 - jumlah : 141 hits
Melihat wajah anak di pagi hari yang tersenyum riang buat hati ibu jadi berbunga riang Pelakon Tasha Shilla turut berkongsi hal yang sama tatkala bila melihat cinta hatinya setiap pagi Berkongsi perasaan mak mak setiap kali melihat wajah an...
Muka Dia Macam Cg Wajah Tampan Cha Eunwoo Dipuji Para Pelakon Filem Decibel

Muka Dia Macam Cg Wajah Tampan Cha Eunwoo Dipuji Para Pelakon Filem Decibel

papar berkaitan - pada 16/11/2022 - jumlah : 132 hits
Cha Eun woo ini tak pernah tak jadi topik bualan kan ARTIKEL BERKAITAN Sebelum ini kami kongsikan yang mana Cha Eun woo bakal tampil dalam filem Decibel yang akan mula ditayangkan hari ini Dia memegang watak sebagai Jeon Tae ryong seorang s...
Julai Waktu Sesuai Adakan Prn Kata Bekas Timbalan Pengerusi Spr

Julai Waktu Sesuai Adakan Prn Kata Bekas Timbalan Pengerusi Spr

papar berkaitan - pada 1/12/2022 - jumlah : 83 hits
Wan Ahmad Wan Omar berkata jarak masa yang panjang hingga Julai secara tidak langsung dapat memberikan kelegaan kepada rakyat selepas terbeban dengan ketegangan PRU15 lalu PETALING JAYA Pilihan raya negeri melibatkan enam negeri sesuai diad...
Salah Pilih Pam Susu Punca Susu Ibu Tak Keluar Penting Tahu Saiz Jenis Pam Yang Sesuai

Salah Pilih Pam Susu Punca Susu Ibu Tak Keluar Penting Tahu Saiz Jenis Pam Yang Sesuai

papar berkaitan - pada 17/11/2022 - jumlah : 92 hits
Pemilihan pam susu yang betul sangat penting kerana ia dapat membantu proses pengeluaran susu yang baik Jika proses pengeluaran susu baik maka payudara dapat dikosongkan dengan lebih sempurna Pelbagai aspek yang perlu anda ketahui sebelum m...
Dari Segi Moral Tok Mat Lebih Sesuai Jadi Tpm Kata Penganalisis Politik

Dari Segi Moral Tok Mat Lebih Sesuai Jadi Tpm Kata Penganalisis Politik

papar berkaitan - pada 1/12/2022 - jumlah : 74 hits
agendaily com30 11 2022Dr Syed Agil Alsagoff berpendapat Datuk Seri Mohamad Hasan lebih layak diangkat sebagai Timbalan Perdana Menteri berbanding Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan lebih layak men...
V Jejaka Sado Iringi Syed Saddiq Curi Tumpuan Ada Kata Yb Pandai Pilih Bodyguard Kacak

V Jejaka Sado Iringi Syed Saddiq Curi Tumpuan Ada Kata Yb Pandai Pilih Bodyguard Kacak

papar berkaitan - pada 18/11/2022 - jumlah : 132 hits
V Jejaka sado iringi Syed Saddiq curi tumpuan ada kata YB pandai pilih bodyguard kacak siapa pemuda ini sebenarnya Oleh MSTARJejaka mengiringi Syed Saddiq mencuri perhatian ramai PRESIDEN Parti Ikatan Demokratik Malaysia Syed Saddiq Syed Ab...
Kj Kata Kes Mahkaman Tidak Digugurkan

Kj Kata Kes Mahkaman Tidak Digugurkan

papar berkaitan - pada 16/11/2022 - jumlah : 241 hits
KALO KES MAHKAMAH DIGUGUR MAKA UMNO AKAN DIGUGOKANKALO KES MAHKAMAH PEMIMPIN UMNO DIGUGO JIKA BN MENANGMAKA RAKYAT NAMPAK SAMA LE DENGAN ZAMAN 22 BULAN PH MEMERINTAH JIKA TIDAK DIGUGO MACAM MANA KJ CAKAPMAKA ADA LE YANG TIDAK TIDO MALAM NI ...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Kangen Band Setengah Mati Mengejar Dia Chord

Airasia Santan Menu Baru Harga

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000