Wahai Suami Sayanglah Ketat Ketat Jika Isteri Anda Ada 3 Ciri Ciri Ini Sebab Dialah Rezeki Anda Melimpah Ruah Nanti




Isteri ini macam mana susah pun kehidupan suami, dia takkan senang-senang ambil keputusan untuk tinggalkan pergi atau pasang badan cari pengganti. Hish! Simpang lah benda-benda semacam itu. Sebabnya, isteri ini memang terkenal dengan sifat setia nak kata ‘membabi buta’ pun iya.

Tak percaya? Sebabnya cuba kalau suami merayu-rayu minta pinjam duit. Ada isteri kata, “tak ada bang..” Paling tidak akan dikoreklah mana-mana tabungan yang ada untuk diberikan pada suami. Cuba kalau isteri yang minta dekat suami. Hmm.. memang taklah mendapat.

Eh, tapi cerita atas tu bukan semua suami. Kang sentap pula suami-suami yang bertanggungjawab lagi luhur budi pekerti ini. Cerita atas itu adalah kisah kebanyakan suami-suami yang ada di Malaysia ini. Mereka lebih rela belanja kawan-kawan, dari anak isteri sendiri. Alasannya, anak isteri dah dibelikan siap-siap barang-barang dapur. So.. nak apa lagi?

Kalau nak dikisahkan hal di atas sampai seribu satu malam pun tak habis. Panjang catatannya nanti. Paling tidak, muak nanti lelaki baca hal-hal yang menjentik emosi mereka. Jadi terus sajalah masuk pada tajuk perbincangannya.

Tentang ciri-ciri isteri yang tak seharusnya suami lepaskan apatah lagi persia-siakan. Sebab bukan senang nak jumpa, tapi jika terjumpa walau 2 ciri pun suami dah kena pegang kemas-kemas. Jangan lepas. Kalau tak rugilah hidup kome sepanjang hayat.

1. Isteri Yang Tak Pernah Berkira Dengan Suami Yang Gaji Kecil

Bukan semua orang lelaki rezekinya melimpah ruah. Ada orang tuhan uji dengan had pendapatan yang cukup-cukup makan untuk menampung kehidupan ahli keluarganya. Tapi isteri yang sabar, dia tak merungut. Bila suami bergaji kecil dia tak meminta itu dan ini. Sebaliknya, dia pula yang berusaha gigih membantu menambah pendapatan suami.

Tak kiralah dia bekerja sampingan atau buat kerja yang tak perlu keluar rumah. Misalnya menjaga anak orang. Haa.. semua itu dilakukan dengan ikhlas sebab nak memudahkan kerja suami. Jangan pula bila isteri dah setia separuh mati tu, suami lemparkan kata-kata,

“Kalau aku tak kerja, kebulurlah korang anak beranak.”

Atau

“Hidup aku ni susah sebab kena tanggung mulut kau dan anak-anak.”

Ewah.. ewah, senangnya berkata-kata ya. Isteri dan anak-anak itu amanah yang tuhan beri untuk dijaga, dipelihara dengan panduan yang telah tuhan tetapkan.

2. Isteri Yang Terima Seadanya Walau Terpaksa Tinggal Di Rumah Kecil

Bukan rumah besar atau kecil yang menentukan bahagia sesebuah rumah tangga. Bahagia itu dapat diperoleh bila hati suami atau isteri saling belajar mensyukuri nikmat yang tuhan beri. Kalau dah rumah kecil mampunya suami, isteri happy saja membesarkan anak-anak di situ.

Terjaga elok pula tu, rumah yang suami sediakan. Malah, rahmat dan keberkatannya melimpah ruah nanti. Sampaikan bahagia itu tak lagi diletakkan pada nilai harta benda. Dan tak senang sebenarnya nak jumpa isteri-isteri yang sebegini di zaman serba mencabar ini.

3. Isteri Yang Melihat Keupayaan Suami Dengan Mata Hati

Faham tak maksud ini? Suami jangan nak macam-macam. Isteri ini kalau dia nampak suaminya susah, dia pun hatinya susah sama. Masa inilah dia akan merasai apa yang suami alami. Rasa nak tukar ganti tempat suami dengan dirinya. Tapi mana boleh buat macam itu kan.

Jadi dia akan belajar untuk memperbaiki diri, supaya dia tak menjadi seorang isteri yang memberi beban pada suaminya. Kalau dia tak pandai masak, dia akan belajar memasak sampai boleh berniaga. Dari situlah dia dapat cari pendapatan lebih nak bantu suaminya.

Sebab dia tahu, had keupayaan suaminya. Yang kalau dipaksa-paksa nanti akan membuatkan suami lebih bertambah susah hati. Jika anda dapat isteri yang begini sifatnya, sayangilah mereka. Lindungi mereka dengan apa pun kemampuan yang anda ada wahai suami. Kerana merekalah isteri terbaik yang telah tuhan berikan kepada anda sebenarnya.

Dan percayalah, jika anda menjaga amanah ini dengan baik, tak merungut malah redha. Allah akan gantikan kesukaran itu dengan kesenangan. Ganjarannya nanti anda sendiri tak kan sangka pun. Tapi kenalah ikhlaskan hati tu ya.

Sebab hidup kat dunia inikan semuanya ujian. Ingatlah tak ada satu pun yang jadi milik kita sebenarnya. Semua ini pinjaman dariNya yang suatu hari nanti kita kena pulangkan juga.

Sumber : Yati Seth via Yoy Network © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/02/wahai-suami-sayanglah-ketat-ketat-jika.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rezeki Suami Tiba Tiba Mengalir Deras Inilah 10 Sikap Isteri Pembawa Rezeki Melimpah Ruah Kepada Suami

Rezeki Suami Tiba Tiba Mengalir Deras Inilah 10 Sikap Isteri Pembawa Rezeki Melimpah Ruah Kepada Suami

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 2816 hits
Ramai suami yang mungkin tidak tahu bahawa sebenarnya rezekinya dengan izin Allah jadi semakin murah malah mengalir deras atas sebab peranan isteri Seorang isteri yang membuat rumah tangga lebih bahagia menuju ke syurga sekaligus menjadi su...
Rezeki Melimpah Ruah Sebab Jujur Tak Pernah Tinggal Doakan Ibu Bapa Dan Isteri Rileks Media

Rezeki Melimpah Ruah Sebab Jujur Tak Pernah Tinggal Doakan Ibu Bapa Dan Isteri Rileks Media

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 421 hits
Terkadang kita melihat ada pasangan suami isteri bekerja siang dan malam namun hidup mereka terasa sentiasa sempit Pun begitu ada pula sebahagiannya dari sehari ke sehari rezeki yang Allah kurniakan semakin bertambah tambah dan dinikmati de...
Kenapa Rezeki Sempit Ustaz Ebit Lew Pesan Berterima Kasih Pada Isteri Yang Masak Suami Yang Cari Nafkah

Kenapa Rezeki Sempit Ustaz Ebit Lew Pesan Berterima Kasih Pada Isteri Yang Masak Suami Yang Cari Nafkah

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 352 hits
Ustaz Ebit Lew penceramah bebas yang sangat terkenal di media sosial seperti Facebook dan Instagram berkongsi sebuah posting berkenaan rezeki Kenapa rezeki sempit dan asyik tak cukup Di mana silapnya Dalam rumah tangga mungkin kita terlepas...
Kunci Allah Nak Bagi Rezeki Suami Jangan Sakiti Isteri Anak Anak Kerana Doa Mereka Ajaib

Kunci Allah Nak Bagi Rezeki Suami Jangan Sakiti Isteri Anak Anak Kerana Doa Mereka Ajaib

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 711 hits
Kunci Allah Nak Bagi Rezeki Suami Jangan Sakiti Isteri Anak Anak Kerana Doa Mereka Ajaib Jika anda tergolong di kalangan suami yang sering kesempitan hidup dikelilingi hutang dan rezeki seolah olah tersekat cuba renung renungkan diri anda A...
3 Cara Dalam Islam Yang Paling Berkesan Untuk Menarik Rezeki Melimpah Ruah Rileks Media

3 Cara Dalam Islam Yang Paling Berkesan Untuk Menarik Rezeki Melimpah Ruah Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 439 hits
3 cara dalam islam yang paling berkesan untuk menarik rezeki melimpah ruah Yang pertama Menarik Rezeki Dengan Bersedekah Ramai yg tidak tahu bahawa amalan bersedekah mampu utk membawa rezeki yg melimpah ruah kepada si pemberi rezeki Amalan ...
Wahai Suami Ini 5 Sebab Anda Perlu Lebih Rajin Ambil Gambar Isteri

Wahai Suami Ini 5 Sebab Anda Perlu Lebih Rajin Ambil Gambar Isteri

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 397 hits
Perasan tak kalau ada apa apa perayaan atau event si isterilah yang sibuk dengan kamera Sekejap bergambar dengan orang itu sekejap bergambar di tempat ini banyak juga gambar yang diambil dari jauh Bila dibelek belek semula dalam album atau ...
Rahsia Amalan Suami Isteri Ini Kaya Raya Rezeki Datang Tak Putus Putus Wajib Amalkan Rileks Media

Rahsia Amalan Suami Isteri Ini Kaya Raya Rezeki Datang Tak Putus Putus Wajib Amalkan Rileks Media

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 403 hits
Jika sebelum ini kita rasa rezeki kita macam tak cukup ada saja yang tak kena Salahnya mungkin ada pada kita sendiri Memang betul kita kena bersyukur tapi kita juga wajib usaha untuk mendapat rezeki yang lebih dari Allah Namun usaha je tak ...
Khas Buat Yang Bergelar Isteri Bacalah Doa Pengasih Ini Supaya Suami Makin Sayang Rileks Media

Khas Buat Yang Bergelar Isteri Bacalah Doa Pengasih Ini Supaya Suami Makin Sayang Rileks Media

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 406 hits
Setiap wanita pasti ingin dicintai oleh suaminya Anda juga kan Selain berusaha secara lahir dengan selalu tampil cantik di depannya dan juga bersikap yang baik ada juga usaha batinnya yang harus anda lakukan yaitu dengan doa Apa doa yang ha...
Inilah Selfie Terakhir Kita Perkongsian Menyentuh Hati Dari Seorang Suami Khas Buat Isteri Tercinta

Inilah Selfie Terakhir Kita Perkongsian Menyentuh Hati Dari Seorang Suami Khas Buat Isteri Tercinta

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 370 hits
Walaupun hidup serumah dan tidur sekatil bukan semua suami dapat memahami apa yang dirasai oleh isteri Segala keletihan yang dihadapi isteri ada ketikanya dipendamkan sahaja bagi menjaga hati suami ataupun mungkin kerana tidak mahu membeban...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened

Nadma Remaining Water Storage Reserves In Four Dams In Johor Penang And Kedah At Critical Level