Vivy Tak Boleh Tidur Teringat Penderitaan Rakyat Palestin


Wartawan MalaysiaGazette Vivy Yusuf KUALA LUMPUR – Pengasas Bersama The dUCk Group, Vivy Yusof mengakui tidak dapat tidur setiap kali teringat nasib menimpa penduduk Palestin.
“Hati saya hancur ketika membaca berita tentang apa yang berlaku di Palestin. Saya tidak dapat tidur malam memikirkan apa lagi yang boleh saya lakukan.
“Sebagai seorang ibu, melihat rakaman anak-anak di sana telah memukul saya dengan teruk,” katanya dalam satu kenyataan semalam.
Justeru, Vivy telah memutuskan untuk menggunakan platformnya untuk terus meningkatkan kesedaran mengenai masalah ini dan memulakan kutipan dana melalui Viva Palestina Malaysia (VPM) untuk membantu rakyat Palestin dengan bantuan.
Menurutnya, dalam masa yang singkat Kumpulan dUCk dan VPM berjaya mengumpulkan dana sebanyak RM1 juta dalam dua hari untuk menantu rakyat Palestin.
Dana kecemasan ditubuhkan melalui Kitafund dan akan digunakan untuk memberikan bantuan perubatan dan keperluan kritikal lain bagi mereka yang terjejas di Palestin.
Kesemua hasil yang diperoleh melalui dana akan disumbangkan kepada rakyat Palestin. Untuk menderma, sila lawati https://kita.fund/fund4palestine.
“Alhamdulilah, hanya dalam dua hari, kami telah mengumpulkan RM1 juta dan merupakan dana paling berjaya yang saya lihat setakat ini dan ini menunjukkan bahawa begitu banyak orang peduli dan sumbangan itu bukan hanya berasal dari rakyat Malaysia tetapi dari seluruh dunia.
Menurutnya, orang ramai mendermakan apa sahaja yang mereka mampu, dari RM hingga RM1,000.
“Ada ibu bapa telah menghantar pesanan saya di Instagram memberitahu bahawa anak-anak mereka menderma dari duit raya baru-baru ini dan itu sangat menyentuh hati,” ujarnya.
Walaupun telah mencapai sasaran, pihaknya ingin terus berusaha dan menyumbang sebanyak mungkin, jadi kami berharap semua orang akan terus memberikan sumbangan.
Sejak pelancaran dana itu, orang Islam dan bukan Islam dari Brunei, Singapura, Jepun, Australia, Filipina, Qatar, Jeddah, Amerika Syarikat, UK, Kazakhstan, Scotland, Emiriah Arab Bersatu, Arab Saudi, Jerman, Ireland, Sri Lanka dan Perancis telah menyumbang.
VPM sebelumnya dikenali sebagai SELESAI, adalah gabungan 50 Badan Bukan Kerajaan (NGO) Malaysia dan mereka berusaha untuk menyediakan kumpulan advokasi untuk rakyat Palestin dan sokongan dalam mengumpulkan dana untuk membiayai pelbagai projek perubatan, pendidikan, pembiayaan mikro, perumahan dan pertanian di negara bergolak itu.
Sebagai jenama, kumpulan dUCk juga akan melancarkan koleksi khas, “The Palestin dUCk” pada bulan Jun di mana 100 peratus keuntungan dari koleksi tersebut akan disumbangkan kepada VPM.
Melalui koleksi, pelanggan akan dapat memiliki produk dari dUCk sambil memberikan sokongan tambahan untuk tujuan tersebut.- MalaysiaGazette


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/05/vivy-tak-boleh-tidur-teringat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Sumbang Rm40 000 Kepada Rakyat Palestin Ben Ali Dan Nadiyah Shahab Bantu Ringankan Penderitaan

Hiburan Sumbang Rm40 000 Kepada Rakyat Palestin Ben Ali Dan Nadiyah Shahab Bantu Ringankan Penderitaan

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 198 hits
Usahawan dan juga pelakon Ben Ali dan juga isterinya Nadiyah Shahab dilaporkan telah menyumbang sejumlah wang bernilai RM40 000 dalam usaha membebankan penderitaan rakyat Palestin yang kini berada dalam krisis peperangan bersama rejim Zioni...
Ben Ali Nadiyah Shahab Sumbang Rm40 000 Bantu Rakyat Palestin

Ben Ali Nadiyah Shahab Sumbang Rm40 000 Bantu Rakyat Palestin

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 264 hits
Terkesan dengan apa yang menimpa rakyat Palestin pelakon yang juga ahli perniagaan Ben Ali menumbang RM40 000 kepada tujuh pertubuhan badan bukan kerajaan Ben berkata sumbangan itu adalah hasil jualan produk Absolut Chocolat di Malaysia dan...
Solat Hajat Doa Malaysia Iringi Jihad Rakyat Palestin

Solat Hajat Doa Malaysia Iringi Jihad Rakyat Palestin

papar berkaitan - pada 18/5/2021 - jumlah : 252 hits
YANG di Pertuan Agong berkenan menunaikan solat sunat hajat bagi mendoakan keselamatan rakyat Palestin di Istana Negara malam ini FOTO Bernama Kuala Lumpur Rata rata umat Islam di Malaysia hari ini bersolidariti memohon ihsan daripada Allah...
Solidariti Rakyat Malaysia Untuk Palestin Berjaya Mengubah Persepsi Dunia

Solidariti Rakyat Malaysia Untuk Palestin Berjaya Mengubah Persepsi Dunia

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 257 hits
Kita sering didedahkan dengan kesan kesan pengaruh media terhadap diri sendiri dan kelompok umum Penggunaan media sosial khususnya memberi impak yang besar Namun jika kita melihat dari sudut yang positif perkara ini sebenarnya adalah satu p...
Hiburan Hulur Sumbangan Untuk Rakyat Palestin Ebit Lew Terbang Ke Gaza

Hiburan Hulur Sumbangan Untuk Rakyat Palestin Ebit Lew Terbang Ke Gaza

papar berkaitan - pada 28/5/2021 - jumlah : 206 hits
Pendakwah selebriti terkenal Ebit Lew dilaporkan telah berangkat ke luar negara berikutan misi kemanusiaan yang disertainya untuk memberi sumbangan kepada rakyat Palestin Perkara tersebut dimaklum Ebit Lew menerusi sebuah hantaran terbaru d...
Pkp 3 0 Rakyat Lebih Terjejas Teruk Kerajaan Tebuk Atap Kata Tak Perlu Moratorium Stop Rakyat Boleh Makan Lagi

Pkp 3 0 Rakyat Lebih Terjejas Teruk Kerajaan Tebuk Atap Kata Tak Perlu Moratorium Stop Rakyat Boleh Makan Lagi

papar berkaitan - pada 13/5/2021 - jumlah : 270 hits
malaysiakini comPKP 3 0 Kerajaan dituntut umum moratorium automatikPemimpin pembangkang berkata semasa PKP terdahulu dilaksanakan pun banyak pihak terjejas dan mereka mesti diberi bantuan BOB KELANANG Tidak dapat dinafikan PKP 3 0 yang dium...
Panjatkan Doa Qunut Nazilah Ini Untuk Keselamatan Rakyat Palestin

Panjatkan Doa Qunut Nazilah Ini Untuk Keselamatan Rakyat Palestin

papar berkaitan - pada 18/5/2021 - jumlah : 532 hits
Dunia digemparkan lagi dengan berita yang memeritkan hati kesemua umat Islam di dunia iaitu isu penindasan ke atas rakyat Palestin oleh Israel Ia bukan perkara baru tetapi apa yang membuatkan hati kita lebih meledak marah adalah apabila ia ...
Penindasan Rakyat Palestin Akan Berlaku Sehingga Turun Al Mahdi

Penindasan Rakyat Palestin Akan Berlaku Sehingga Turun Al Mahdi

papar berkaitan - pada 25/5/2021 - jumlah : 293 hits
Ahmad Zahid Hamidi KUALA LUMPUR Serangan rejim zionis ke atas umat Islam di Palestin bukan kejadian yang baharu berlaku kata bekas Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Bahkan ujar beliau isu serangan itu sudah berlarutan s...
Sumbangan Rakyat Malaysia Tidak Sampai Ke Al Aqsa Gaza Palestin Fahami Penjelasan Beberapa Sumber

Sumbangan Rakyat Malaysia Tidak Sampai Ke Al Aqsa Gaza Palestin Fahami Penjelasan Beberapa Sumber

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 315 hits
AssalamulaikumSangat mengejutkan apabila Duta Palestin memberitahu duit sumbangan tidak sampai Al Aqsa Palestin Maka tanpa kita selidik terlebih dahulu cepat cepat kita menghukum bahawa mereka seleweng dana tersebut Jangan cepat melatah Jan...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan

Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal