Vitamine Segalanya Mudah Selamat Dan Kualiti Terjamin



VITAMINE: SEGALANYA MUDAH, SELAMAT DAN KUALITI TERJAMIN
PENGAMBILAN SUPLEMEN UNTUK TUBUH BADAN




Bila dah semakin menginjak usia, macam-macam simptom sakit mula AlongMurni (AM) rasakan. AM juga dah mula rasakan kekurangan vitamin dan zat zat yang diperlukan oleh badan. Pendek kata bila dah semakin tua, macam-macam sakit datang yaaaa.. Haisshhh..

 Jika anda bertanya dengan sesetengah doktor maka ada yang berpendapat bahawa kita tidak perlukan suplemen ini. Pada pendapat mereka cukuplah dengan hanya mengambil makanan yang berkhasiat dan seimbang untuk kekal sihat. Pendapat sebegini agak kurang tepat dengan keadaan kehidupan kita pada zaman moden ini.

Kajian saintifik yang terbaru membuktikan bahawa dengan mengamalkan pengambilan suplemen ia akan membantu mendapatkan kesihatan yang lebih baik dan mencegah pelbagai jenis penyakit yang kronik. Hakikatnya, makanan yang kita makan zaman sekarang tidak dapat menampung keperluan vitamin, mineral, zat-zat surih dan anti oksidan tubuh kita.

AM selalu ditanya, adakah terdapat bukti saintifik tentang kepentingan pengambilan suplemen ini. Sebenarnya, terdapat ribuan kajian yang telah dijalankan sebenarnya yang boleh kita baca dalam jurnal-jurnal perubatan.

Satu kajian yang sangat popular yang dinamakan ‘Nurses Health Study’ yang dijalankan dari tahun 1976 hingga 1989 melibatkan 280,000 jururawat telah menunjukkan diantara kesimpulannya adalah pengambilan beberapa jenis suplemen seperti anti oksidan boleh mencegah kanser dan masalah buta mata akibat katarak. Kesimpulan lain adalah: pengambilan vitamin D dan kalsium boleh mencegah masalah reput tulang. Pengambilan suplemen vitamin B6, kalsium, vitamin D dan asid folik boleh membantu mencegah  kanser. Pengambilan makanan yang kaya dengan Omega 3 boleh mencegah sakit jantung dan angin ahmar (strok). Berdasarkan fakta kajian ini jelas menunjukkan kepentingan pengambilan suplemen dalam mencegah penyakit kronik yang merbahaya.

Namun kesibukan kerja yang sering perlukan AM mengejar masa sering menghalang AM dari terus mengambil supplemen. Yelah, nak ke farmasi yang terdekat dan pemeriksaan tahap kesihatan tubuh badan perlu sentiasa dilakukan.



Baru-baru ini AM telah diperkenalkan dengan APLIKASI VITAMINE di https://vitamine.com.my . Mudahnya perihal perkhidmatan VITAMINE ini adalah pihak VITAMINE akan memberi khidmat nasihat dan mengesan kekurangan vitamin dan zat di dalam badan AM. Setelah di analisa vitamin yang sesuai dan diperlukan oleh badan AM, jadi supplemen akan di hantar terus ke pejabat mahupun rumah AM pada setiap bulan. Mudah bukan??




Tambah unik lagi bila segala zat dan vitamin yang diperlukan AM telah siap di packing. AM hanya perlu koyakkan sachet. Tak perlu lagi nak bawa 1 botol padahal cuma nak makan sebiji tablet sahaja. Kiranya siap sedia tersedia untuk AM sahaja. Bagus kan?? Rasa macam ada personal Doktor pulak. Sachet yang comel itu juga senang dibawa ke mana-mana dan diletakkan dalam beg AM. Rasa sempurna dan tersusun segala keperluan AM. Tak perlu lagi nak usung ke mana-mana dengan berat berat yang ada 3 botol vitamin lagi. Senang dan mudah. Bahagianya hidup!!!

Perbezaan Harga Dan yang paling penting pil-pil suplement masih sama seperti yang selalu AM beli kat farmasi cuma boleh dapat dengan harga yang lebih murah tapi kualiti dan khasiat masih sama. 



Suplemen bukanlah ubat untuk mencegah penyakit tetapi sebagai satu tabiat yang sihat membantu mencapai kesihatan optimum.

Dengan memulakan pengambilan suplemen setiap hari seperti multivitamin, mineral, antioksidan, omega 3 dan probiotik yang berkualiti tinggi, seseorang boleh merasakan perbezaan tahap kesihatannya dalam masa beberapa hari, minggu, bulan atau tahun. Sesetengah orang akan merasa peningkatan tenaga, ketenangan fikiran dan peningkatan prestasi fizikal dengan penggunaan suplemen ini. Malah terdapat juga orang-orang yang lebih drastik kesannya ke atas mereka.
Terdapat sesetengah orang pula tidak dapat merasai atau menyedari apa-apa kesan dari pengambilan suplemen atau makanan nutrisi tambahan ini, tetapi ini tidak bermakna tiada sebarang pembaik pulihan berlaku.

Sama ada seseorang itu merasainya atau tidak, pengambilan suplemen tambahan telah terbukti secara saintifik berdasarkan kajian yang telah dijalankan. Dengan pengambilan suplemen setiap hari secara konsisten, seseorang itu akan mendapat faedah kesihatan.
Jadi pilihlah untuk jalani hidup dengan lebih sihat agar segala urusan dan kerja dapat dilaksanakan dengan sempurna dan terbaik.



Sebarang info lanjut boleh layari Web Vitamine: https://vitamine.com.my

Atau datang sendiri ke Pejabat Vitamine di
LC-22-3a, Empire Damansara Soho 1,
Jalan PJU 8/8A, Damansara Perdana,
47820 Petaling Jaya, Selangor
Tel: +60176617127 atau +60123571690
E-mail: [email protected]



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://alongmurni.blogspot.com/2019/11/vitamine-segalanya-mudah-selamat-dan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
11 Tips Beli Barang Dari Mudah My Dengan Selamat

11 Tips Beli Barang Dari Mudah My Dengan Selamat

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 464 hits
Bagi yang belum tahu Mudah my adalah satu laman web popular di Malaysia yang berfungsi sebagai pengantara antara pembeli dan penjual yang menjual barangan baru dan terpakai Bagi yang inginkan lebih penjimatan laman web ini sememangnya menja...
Ngayogjazz 2019 Dan Kepergian Djaduk Ferianto Terimakasih Atas Segalanya Dan Selamat Jalan

Ngayogjazz 2019 Dan Kepergian Djaduk Ferianto Terimakasih Atas Segalanya Dan Selamat Jalan

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 245 hits
Meski tanpa Djaduk lagi semoga Ngayogjazz ke depannya tetap akan berlangsung dengan sukses seperti sebelumnya ya
Jom Cipta Kelainan Dengan 5 Idea Resepi Air Fruit Punch Yang Mudah Disediakan

Jom Cipta Kelainan Dengan 5 Idea Resepi Air Fruit Punch Yang Mudah Disediakan

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 4019 hits
Jom Cipta Kelainan Dengan 5 Idea Resepi Air Fruit Punch Yang Mudah Disediakan Aku memang suka air yang bersifat masam manis buah Minuman yang bersusu kurang sikit Kalau pergi pasar malam dan nampak air soda gembira mesti rasa tertarik Atau ...
Tak Perlu Picit Blackhead Whitehead Akan Hilang Dengan Mudah Guna 9 Cara Ini

Tak Perlu Picit Blackhead Whitehead Akan Hilang Dengan Mudah Guna 9 Cara Ini

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 763 hits
Tidak dinafikan masalah blackhead dan whitehead memang merimaskan Ia mudah terjadi bila kulit wajah berminyak Apabila liang terbuka ia bakal mengundang masalah seperti blackhead whitehead dan juga jerawat Selain melakukan rawatan di spa ada...
3 Resipi Roti Ringkas Sedap Boleh Buat Sendiri Sedap Mudah

3 Resipi Roti Ringkas Sedap Boleh Buat Sendiri Sedap Mudah

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 377 hits
Kalau anak anak korang suka sarapan dengan roti korang mesti cuba resipi yang ringkas dan senang ni kalau ada mesin pembuat roti lagi senang Pejam je mata gerenti jadi ye Apapun tiga menu roti yang dikongsikan ini sangat sedap dan shat Ia b...
Mudah Cerita Merampas Secara Halus

Mudah Cerita Merampas Secara Halus

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 189 hits
Pertubuhan Pemilik Tanah dan Waris Tanah Kampung Baru di ibu negara menegaskan menjual tanah milik mereka kepada kerajaan bukan penyelesaian terbaik bagi membangunkan semula kawasan penempatan itu Setiausahanya Zainudin Ismail berkata pemba...
Lebih Mudah Membersihkan Solekan Dengan Eversoft Miceller Cleansing Water

Lebih Mudah Membersihkan Solekan Dengan Eversoft Miceller Cleansing Water

papar berkaitan - pada 15/11/2019 - jumlah : 356 hits
Bersihkan Solekan Dengan EVERSOFT Miceller Cleansing WaterDah dapat lama produk ni kena try dulu baru boleh bercerita Walaupun akak bukan jenis yang rajin bersolek tapi perlu juga ada pembersih solekan ini untuk bersihkan muka akak seharian...
5 Rahasia Mudah Menjadi Ahli Jualan Untuk Penjual

5 Rahasia Mudah Menjadi Ahli Jualan Untuk Penjual

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 217 hits
Topik kita sekarang adalah Reseller adalah pihak yang membeli produk dari produsen suplier dan menjual kembali produk tersebut Kalau Anda mau berbisnis tanpa modal besar tanpa pusing mikir produk dan mau mempunyai pendapatan tambahan maka r...
Isteri Terlalu Kuat Berleter Lelaki Ini Bagi Tips Mudah Cara Nak Kurangkan Leteran Isteri

Isteri Terlalu Kuat Berleter Lelaki Ini Bagi Tips Mudah Cara Nak Kurangkan Leteran Isteri

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 288 hits
Ramai lelaki yang sering merungut sebab isteri selalu berleter di rumah Mereka berleter bukan sebab apa pun Mungkin sebab mereka dah penat Baru lepas siap kemas rumah dah bersepah balik sebab anak anak main Dah siap kemas rumah semua kena m...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Falling Trees Reveal Nation S Rotting Roots

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk

Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Mitarashi Dango

Anak Lelaki Cenderung Ada Autisme 4 Kali Ganda Dari Perempuan Dr Say Kongsi Faktanya