Vitamin Untuk Wanita Di Setiap Peringkat Usia




By : Kam Maria Abdul Mutalib
Hi Assalamualaikum, terima kasih kerana melawat blog kami. Kami doakan anda semua sentiasa dalam rahmat Allah. 
Dalam entry kalini, saya nak share tentang VITAMIN UNTUK WANITA di setiap peringkat usia, iaitu dari REMAJA hinggalah WARGA EMAS. 
Ramai WANITA di luar sana (termasuklah saya sendiri suatu masa dulu), yang kurang mengambil berat tentang kesihatan sendiri.
Kesibukan wanita zaman sekarang dah tak sama macam wanita zaman atuk nenek kita dulu kan. 
Kalau dulu, kebanyakan wanita hanya jaga keluarga saja dan duduk kat rumah. 
Tapi sekarang, wanita pun sama-sama ada pelajaran, karier dan banyak menyumbang kepada pembangunan ekonomi keluarga dan masyarakat. 
Jadi penting sangat untuk semua wanita jaga kesihatan sejak dari awal lagi. 


FASA 1 : WANITA 18-25 TAHUN
Untuk wanita muda terutama yang lingkungan umur awal 20-an dan belum berkahwin atau belum ada anak, biasanya masa ni adalah masa yang paling sesuai untuk kita kejar impian dalam studies/career. 
Masalah stress semasa study/kerja memang normal masa ni. 
Stress boleh menyebabkan perubahan hormon yang juga boleh menyebabkan masalah kulit, keletihan, period tak teratur dan jugak obesiti. 
Ramai wanita bersedia nak berkahwin dalam tempoh ni, so mestilah kena concern dengan kecantikan kan. 
Sangat penting juga untuk wanita jaga kesihatan supaya ia bina asas kesihatan yang baik untuk future baby nanti. 


FASA 2 : WANITA 26-40 TAHUN
Ini adalah fasa majoriti wanita mula berkahwin, mengandung, melahirkan dan menyusukan anak.
Kesihatan ibu bakal menentukan kesihatan baby dalam kandungan. 
Masa pregnant, kebanyakan nutrisi dari badan ibu akan disalur kepada baby. Jadi sebab itulah kebanyakan ibu akan rasa kurang sihat bila badan sendiri tak cukup nutrisi. 
Bila mula saja pregnant, mulalah banyak masalah kesihatan datang. Datang morning sickness, sakit-sakit badan, cramp kaki, keletihan, sakit kepala dan macam-macam lagi masalah yang ada. 
Tapi kalau badan ibu cukup nutrisi, InsyaAllah banyak masalah dapat dikurangkan dan dapat menghadapi tempoh kehamilan dengan lebih sihat dan bertenaga. 
Bila dah jadi IBU pula, wanita selalu utamakan suami dan anak-anak dulu kan.
Contohnya, ada antara ibu-ibu yang sibuk sangat sampai terpaksa skip makan sebab terkejar-kejar dengan urusan kerja dan anak-anak.
Even surirumah pun ada jugak yang kadang-kadang sibuk sangat uruskan rumahtangga, suami dan anak-anak sampai tak sempat makan dengan betul. Makan bila sempat je.
Memanglah sebagai ibu, kita nak pastikan keluarga semua cukup keperluan, tapi janganlah sampai mengabaikan kesihatan diri yer.
Bayangkan kalau kita sebagai IBU sendiri jatuh sakit, siapa pulak nak uruskan kita, suami dan anak-anak nanti?
Sebab tulah, sebagaimana PENTING PERANAN WANITA dalam sebuah keluarga, macam tulah juga PENTING MENJAGA KESIHATAN WANITA itu sendiri.


FASA 3 : WANITA 40 TAHUN KE ATAS
Bagi wanita berumur 40 tahun ke atas, pada masa ni banyak nutrisi dalam badan yang dah hilang. Lebih-lebih lagi hormon biasanya akan terganggu semasa pre-menopaus dan selepas menopaus. 
Jadi waktu ni, ramai lah antara wanita akan rasa sakit-sakit lutut, pinggang, susah nak berjalan dan solat macam biasa. 
Dan ramai juga akan hadapi masalah 3 serangkai macam darah tinggi, diabetes dan jantung jika tak amalkan pemakanan dan nutrisi sihat dari awal. 
Jika Mak atau Nenek kita banyak alami masalah kesihatan, jom hadiahkan mereka dengan nutrisi sihat ni. Mudah-mudahan dapat bantu mereka menjalani sisa-sisa kehidupan mereka dengan lebih baik. InsyaAllah. 
Sekarang kita dah faham pentingnya wanita sentiasa sihat di setiap peringkat umur. So jom kita tengok apakah NUTRISI dan VITAMIN yang sangat penting dalam hidup seorang WANITA.
VITAMIN SHAKLEE UNTUK WANITA
1) VITA-LIZE MULTIVITAMIN

FUNGSI VITA-LIZE MULTIVITAMIN
✅ 1. Mengisi jurang Nutrisi✅ 2. Meningkatkan tenaga✅ 3. Menambah baik mood✅ 4. Mengurangkan tekanan dan kebimbangan
2) GLA COMPLEX


FUNGSI GLA COMPLEX
✅ 1. Menggalakkan Kesihatan Kulit🌷 Meningkatkan tahap kelembapan kulit
🌷 Melegakan keradangan dan kerengsaan kulit

✅ 2. Meredakan Sindrom Pra-Menstruasi (PMS)🌷 Mengurangkan kesakitan dan ketidakselesaan pada bahagian bawah pinggang, sakit kepala dan payudara
🌷 Menambah baik tahap emosi ketika tempoh pra-menstruasi (pra-haid)

✅ 3. Melegakan Simptom Menopaus🌷 Melegakan simptom-simptom ketegangan payudara
🌷 Menambah baik kesihatan emosi

3) OMEGAGUARD
FUNGSI OMEGA GUARD
✅ 1. Meningkatkan Kesihatan Jantung🌷 Mengawal tahap trigliserida (kolesterol) dan tekanan darah
🌷 Memperbaiki peredaran darah
🌷 Mengekalkan degupan jantung yang sihat
✅ 2. Menggalakkan Fungsi Otak🌷 Kesan positif terhadap mood, kognisi, ingatan, pembelajaran dan perhatian
🌷 Kesan penuaan yang sihat, yang melambatkan permulaan penyakit otak yang berkaitan dengan usia seperti Alzheimer dan Demensia
🌷 Penglibatan dalam penghantaran maklumat antara saraf

✅ 3. Menyokong Kesihatan Sendi🌷 Bertindak sebagai pelincir untuk membolehkan sendi berkeriut dan menyakitkan dapat bergerak bebas
🌷 EPA & DHA berfungsi untuk mengurangkan keradangan dengan menghalang pengeluaran enzim yang menghakis tulang rawan, yang boleh menyebabkan sakit sendi
🌷 Mengekalkan ketumpatan tulang dan mineral

✅ 4. Untuk Kesihatan Ibu Hamil & Menyusu🌷 DHA adalah komponen penting dalam retina – penting untuk perkembangan penglihatan yang baik pada bayi
🌷 Perkembangan otak dan fungsi imun bayi
🌷 Sihat dan untuk kesejahteraan selepas bersalin untuk ibu

✅ 5. Membantu Dapatkan Berat Badan Ideal🌷 Mengawal tahap lemak yang sihat & mengawal rasa kenyang
🌷 Meningkatkan tahap insulin yang sihat
🌷Mengurangkan tekanan
4) OSTENUTRIX
FUNGSI OSTENUTRIX
✅ 1. Untuk Tulang & Gigi Yang Sihat✅ 2. Mengimbangkan Tekanan Darah✅ 3. Melagakan Senggugut✅ 4. Melegakan Insomnia (Susah Tidur)✅ 5. Menggalakkan Sistem Saraf Yang Sihat✅ 6. Menggalakkan Pergerakan Usus Yang Sihat✅ 7. Untuk Denyut Nadi Yang Sihat✅ 8. Melegakan Sakit Sendi
5) VIVIX & RESV

FUNGSI VIVIX & RESV
✅ 1. Meningkatkan Tenaga✅ 2. Meremajakan Tubuh✅ 3. Penuaan Yang Sihat✅ 4. Meningkatkan Sistem Imun✅ 5. Menyokong Fungsi Otak✅ 6. Detoks Badan Yang Berkesan✅ 7. Menyerikan KulitInsyaAllah, dengan mengamalkan nutrisi sihat Shaklee ni, seseorang wanita akan dapat menjalani kehidupan seharian dengan lebih SIHAT, CERGAS, BERTENAGA dengan izin Allah. 


Jika anda berminat nak dapatkan mana-mana PRODUK SHAKLEE, atau berminat memulakan BISNES SHAKLEE, jom contact saya sekarang

MASTER MARIA : 019-259 2731
BY:MASTERS MARIA FIRDAUSFounder of MFMS EMPIRE(The Most Fantastic Millionaires in Shaklee)Motivating And Inspiring Others

Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?Ingin menjana pendapatan 4-5 angka setiap bulan dari rumah?
Hubungi kami untuk:-KONSULTASI PERCUMA,HARGA PRODUK TERBAIK DANPELUANG BISNES BERSAMA SHAKLEE!
CONTACT : Click to CALL (019-2592731)Click to WHATSAPPFACEBOOK : Kam Maria Abdul MutalibINSTAGRAM : Kam Maria Abdul MutalibTIK TOK : Kam Maria Abdul MutalibYOUTUBE CHANNEL : Maria FirdausEMAIL : [email protected]
DOWNLOAD EBOOK PERCUMA!!
Dapatkan EBOOK PERCUMA kisah sebenar kejayaan saya menjalankan bisnes online sehingga terpaksa berhenti kerja sebagai seorang Engineer, dan menjadi MASTER COORDINATOR SHAKLEE. Kini saya menjadi Working-At-Home-Mom (WAHM) dan menjana pendapatan 5 angka setiap bulan hanya dari rumah. Padat dengan kisah motivasi dan tips keusahawanan PERCUMA!!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mariafirdaus.com.my/2023/08/vitamin-untuk-wanita-di-setiap-peringkat-usia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Doa Bagus Untuk Wanita Amalkan Setiap Hari Hidup Lebih Tenang Ceria

Doa Bagus Untuk Wanita Amalkan Setiap Hari Hidup Lebih Tenang Ceria

papar berkaitan - pada 17/8/2023 - jumlah : 246 hits
Menjadi wanita ibu isteri pekerja ianya bukan lah sesuatu yang mudah Ada masa serabut stress emosi terganggu dengan pelbagai masalah Tapi kita kena kuat untuk lawan semua tu sebab anak anak keluarga perlukan kita hari ni Ainul nak kongsikan...
4 Vitamin Wajib Dan Utama Wanita Masa Kini

4 Vitamin Wajib Dan Utama Wanita Masa Kini

papar berkaitan - pada 25/8/2023 - jumlah : 205 hits
4 Vitamin Wajib Dan Utama Wanita Masa KiniAssalamualaikum Bismillahi MashaAllahPanduan Nutrisi untuk WANITA pada semua peringkat umurSumbangan wanita kepada insan insan di dalam kehidupan mereka memang tidak terhitung banyaknya tetapi untuk...
4 Vitamin Untuk Wanita Yang Digalakkan Untuk Menjaga Kesihatan Diri

4 Vitamin Untuk Wanita Yang Digalakkan Untuk Menjaga Kesihatan Diri

papar berkaitan - pada 18/8/2023 - jumlah : 217 hits
Wanita adalah istimewa kerana mereka melalui banyak tahap perubahan sepanjang hidup mereka iaitu mengalami menstruasi hamil melahirkan menyusukan dan fasa menopause Sekali fikir hidup wanita memang rumit Tetapi itulah dia Maha Hebatnya Alla...
23 Tahun Berdepan Tuduhan Mandul Berkat Sabar Wanita Dikurniakan Baby Pada Usia 41 Tahun

23 Tahun Berdepan Tuduhan Mandul Berkat Sabar Wanita Dikurniakan Baby Pada Usia 41 Tahun

papar berkaitan - pada 24/8/2023 - jumlah : 185 hits
Norehan mempunyai dua orang anak angkat masing masing berusia 13 dan 14 tahun 23 tahun menanti zuriat pertama SETELAH sekian lama berdepan tohmahan orang sekeliling dan dituduh mandul Norehan Sulaiman 42 akhirnya dan suami dikurniakan hadia...
Pemakaian Baju Batik Wajib Setiap Khamis Bagi Penjawat Awam

Pemakaian Baju Batik Wajib Setiap Khamis Bagi Penjawat Awam

papar berkaitan - pada 22/8/2023 - jumlah : 249 hits
PEMAKAIAN BAJU BATIK MALAYSIA SEMASA WAKTU BEKERJA BAGI PEGAWAI PERKHIDMATAN AWAM PERSEKUTUAN Semua pegawai awam DIWAJIBKAN memakai pakaian batik Malaysia pada setiap hari Khamis berkuat kuasa 21 Ogos 2023 Perkara tersebut dimaklumkan melal...
Dinas Lhk Dki Jakarta Wajibkan Karyawan Naik Kendaraan Listrik Setiap Rabu

Dinas Lhk Dki Jakarta Wajibkan Karyawan Naik Kendaraan Listrik Setiap Rabu

papar berkaitan - pada 24/8/2023 - jumlah : 126 hits
Kebijakan ini diambil sebagai langkah untuk mengurangi pencemaran udara di jakarta
Jpa Arah Semua Penjawat Awam Diwajibkan Baju Batik Setiap Hari Khamis

Jpa Arah Semua Penjawat Awam Diwajibkan Baju Batik Setiap Hari Khamis

papar berkaitan - pada 24/8/2023 - jumlah : 197 hits
JPA Arah Semua Penjawat Awam Diwajibkan Baju Batik Setiap Hari Khamis Bermula 21 Ogos 2023 semua pegawai awam diwajibkan memakai pakaian batik Malaysia setiap hari Khamis seperti yang diumumkan melalui Surat Edaran JPA 100 1 4 1 Penggunaan ...
Penjawat Awam Diwajibkan Memakai Batik Setiap Khamis

Penjawat Awam Diwajibkan Memakai Batik Setiap Khamis

papar berkaitan - pada 22/8/2023 - jumlah : 270 hits
Putrajaya Penjawat awam kini diwajibkan memakai baju batik setiap hari Khamis dan digalakkan memakainya pada hari bekerja lain Perkara tersebut dimaklumkan Jabatan Perkhidmatan Awam dalam satu surat makluman bertarikh 21 Ogos 2023 Pemakaian...
Setiap Warna Buah Ada Kelebihnya Pastikan Anak Dapat 5 Warna Buah Ini Setiap Minggu

Setiap Warna Buah Ada Kelebihnya Pastikan Anak Dapat 5 Warna Buah Ini Setiap Minggu

papar berkaitan - pada 14/8/2023 - jumlah : 96 hits
Setiap jenis warna pada buah ada kandungan kimia semulajadi yang bermanfaat untuk tubuh badan mereka Allah dah ciptakan begitu rugi betul kalau kita tak ambil khasiat yang ada Pastikan anak anak kita dapat makan 5 jenis warna buah dalam sem...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung

Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Mudah

Medical Follow Up With Dato Dr Marina Di Kpj Seremban

Sarapan Di Kacang Pool Haji Larkin

Menginap Di Swiss Garden Hotel Melaka