Video The Last Meeting 24 Februari 2020 Peletakan Jawatan Tun Mahathir


 



March 5, 2021 THE LAST MEETING : EDISI 24 FEBUARI 2020 , PELETAKAN JAWATAN TUN
2 hari lepas ada sahabat PKR tag aku bila sahabat Mohd Mukhlis Mohd Sharif , Mengulas tentang buku bertajuk mesyuarat terakhr ataupun “The Last Meeting” mengisahkan tentang Langkah Sheraton..
Sahabat PKR tak henti henti tag minta aku tulis buku menjawab persoalan, Jujurnya aku belum baca, kalau ada edisi PDF boleh lah baca, Apapun.. aku tak pandai buat buku ni walaupun rajin menulis.. Dari menulis baik aku beri pandangan melalui video sebagaimana cerita UG PAS 6 tahun dulu.. jadi aku tunaikan hasrat depa melalui video..
Alhamdulillah, Untuk edisi 24 Febuari 2020, Sahabat aku dapat siapkan dalam tempoh 2 hari.. Nanti aku sampaikan dari permulaan 23 Febuari..Inilah pandangan aku tentang peletakan jawatan, dan bagaimana Kerajaan PH dan mandat rakyat digagalkan..
LANGKAH SHERATON EDISI 24 FEB 2020
1- Kenapa aku berbeza dari pandangan ramai, sebab aku tidak pernah terpengaruh dengan tajuk berita dan gambar, Sebagai contoh kononnya satu gambar pemimpin PH dirumah Tun digambarkan Pemimpin PH gagal bertemu Tun.. Ini adalah cerita dongeng dan Pembohong bagi menutup kesilapan..
2- Seawal 11 pagi, Sebelum perletakan jawatan Tun, Rombongan pemimpin PH sudah masuk ke kediaman Tun, Memang ketika itu Tun belum sampai.. Jelas dari laporan pertemuan itu berlangsung hampir 2 Jam..
3- Cerita dongeng yang pemimpin PH tidak dimaklumkan juga satu pembohongan, Hakikatnya dari kenyataan Ds Anwar dan Lim Guan Eng sendiri mereka berpuas hati dan mendengar sendiri hasrat meletak jawatan. malah dari kenyataan LGE sendiri tidak timbul soal transisi kepada Dr Wan Azizah..
4- Cuba perhatikan jawapan Ds Anwar yang disoal diluar pejabat PKR pada jam 12.30 tengahhari dan kenyataan rasmi DAP dan Lim Guan Engjam 3 Petang, Kenyataannya hampir sama, hampir senada..Tun kesal dengan pengkhianatan dan kerajaan pintu belakang, Dan Tun setuju untuk agenda Reform dan Prinsip diutamakan..
5- Lim Guan Eng sendiri mengakui, mereka sudah jelas alasan Tun meletak jawatan lalu memuji Prinsip Tun menolak kerjasama dengan UMNO secara Enbloc.. Kenyataan Lim Guan Eng itu jelas, Tidak ada bezanya dengan kenyataan Ds Anwar..
bagi aku, Soal Kerajaan perpaduan itu pun sudah dimaklumkan.. Itu sebab Anwar seperti teragak agak untuk menjawab apa yang cuba dilakukan tun..
6- Tindakan pantas DAP pada awalnya mencalonkan semula nama Tun Mahathir sebagai PM dan ingin membawa cadangan tersebut ke Majlis Presiden adalah tindakan dan strategi yang tepat untuk mempertahankan mandat rakyat. Begitu juga kenyataan Presiden Amanah Mohd Sabu dan Presiden Warisan.
7- Malangnya, Keputusan tiba tiba berubah pada malam tersebut.. memang benar, antara alasannya, seperti kenyataan facebook Lim Guan Eng kesokan hari nya mereka memberikan alasan Tun tidak mahu bersama konsensus untuk membina kerajaan dan memenuhi Manifesto PH, alasan lain PKR, Tun tak mahu hadir mesyuarat walaupun alasan telah diberikan Tun.
8- Pada tengah hari mereka setuju dengan kenyataan Tun akan meneruskan agenda Reform, berpegang kepada Prinsip menolak Rasuah dan Kelptokrat, Tetapi keesokannya kata tak setuju Manifesto PH, apakah semata mata soal cerita calon PM semuanya berubah ? jika itu sebabnya bagi aku ianya satu kesilapan..
Memang hakikatnya amat mustahil ketika itu untuk menubuhkan kembali kerajaan Ph sebab Ph suddah hilang sokongan..yan boleh menembalikan mandat rakyat..
9- Sebenanrya aku pada petang pengumuman PH menamakan Ds Anwar aku dan kritik keputusan tersebut, aku dah ulang banyak kali sebelum ini, Ds Anwar akan sukar melintasi pintu Istana jika dilihat dari krisis MB Selangor dan Langkah Kajang.. dan aku ada menyentuh soal kayangan..
10- Dan apakah faktor Ph terlalu yakin, terutama dari kenyataan Khalid Samad ? pada ketika itu, perangkap yang sama dilakukan agen dan wakil MP UMNO seperti mana surat Zahid pada september lepas ? jika dirujuk laporan Sarawak Report, Ds Anwar dapat 107 Sokongan, dan akhirnya peguam negara sahkan hanya 92.. Jika benar, ia satu kesilapan.
11- Jadi baru aku faham kenapa pemimpin DAP dan Amanah berbeza dengan pandangan PKR, Sebab mereka tahu apa yang sebenar yang berlaku. depa cuma mahu jaga air muka dan menutup kesilapan rakan mereka sendiri.. ini bahaya jika dapatkan penasihat yang salah..
12- Bila ada kesilapan, Perbetulkan.. Jangan buat cerita dongeng Tun tiba tiba letak jawatan, Pemimpin PH tak dimaklumkan, Pemimpin PH tak dapat jumpa Tun, bagi aku mengarut semua cerita ini.. Kalau ada kesilapan, mengaku saja, Jangan letakkan kesalahan sendiri kepada orang lain..
13- Ini Edisi 24 Febuari 2020, InsyaAllah selepas ini aku berikan pandangan dari perpspektif aku apa yang berlaku pada 23 Hb Febuari 2020. Jadi kita raikan pandangan berbeza.. ini hanya penilaian semula sejarah Langkah Sheraton sebagaimana sejarah Langkah Kajang. ini hanya untuk rujukan aku untuk waktu akan datang..
Selamat Menonton ” The Last meeting Edisi 24 Febuari 2020 ”
Ipohmali
Video Player00:0005:19

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/03/video-last-meeting-24-februari-2020.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tun Dr Mahathir More Time Must Be Spent On Developing The Character Of Students

Tun Dr Mahathir More Time Must Be Spent On Developing The Character Of Students

papar berkaitan - pada 25/2/2021 - jumlah : 319 hits
Malaysia s former premier speaks his mind on Malaysia s education landscape As conversations surrounding the education landscape grow in volume with schools reopening soon Tun Dr Mahathir Mohamad former 4th and 7th Prime Minister of Malaysi...
Go Under The Hood With Instagram Video

Go Under The Hood With Instagram Video

papar berkaitan - pada 9/3/2021 - jumlah : 260 hits
div emailPreHeader display none important Best practices tips and tools PRE HEADER TEXT PRE HEADER TEXT OUTER if endif BACKGROUND BACKGROUND INNER TABLE if
Najib Tun Mahathir Boleh Sertai Semula Parti Umno Tapi Jangan Kenakan Sebarang Syarat

Najib Tun Mahathir Boleh Sertai Semula Parti Umno Tapi Jangan Kenakan Sebarang Syarat

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 263 hits
KUALA LUMPUR Mana mana individu yang telah keluar UMNO boleh diterima semula UMNO tetapi tidak boleh mengenakan sebarang syarat termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad Itu kata Pengerusi Lembaga Penasihat Barisan Nasional yang juga bekas Presiden ...
Warisan Serah Surat Peletakan Jawatan Adun Sebatik Kepada Speaker Dun Esok Shafie Apdal

Warisan Serah Surat Peletakan Jawatan Adun Sebatik Kepada Speaker Dun Esok Shafie Apdal

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 254 hits
KOTA KINABALU Parti Warisan Sabah akan menghantar surat peletakan jawatan Hassan A Gani Pangiran Amir kepada Yang di Pertua Dewan Undangan Negeri Sabah esok bagi mengotakan ikrarnya untuk melepaskan jawatan sebagai Adun Sebatik jika melompa...
Yonnyboii Nyanyi Lagu Runut Bunyi Filem Raya And The Last Dragon

Yonnyboii Nyanyi Lagu Runut Bunyi Filem Raya And The Last Dragon

papar berkaitan - pada 9/3/2021 - jumlah : 232 hits
Penyanyi Yonnyboii teruja apabila diberi peluang mewakili tanah air untuk menyumbangkan suara dalam runut bunyi filem Raya and the The Last Dragon terbitan Walt Disney Animation Studios Yonny yang turut berpadu suara dengan tiga penyanyi te...
Zahid And The Gang Panas Montot Terancam Bila Mahathir Letak Syarat

Zahid And The Gang Panas Montot Terancam Bila Mahathir Letak Syarat

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 181 hits
Letak SYARAT membayangkan Mahathir bukanlah mahu sertai semula umno secara mudah tetapi bertujuan membersihkan imej partiSudah tentu syarat ini memberi tamparan TEKANAN kepada pemimpin yg relevan dan mampu digugat Dalam ketika umno mahu ber...
Memang Tun Mahathir Sendiri Restui Muhyiddin Jadi Pm

Memang Tun Mahathir Sendiri Restui Muhyiddin Jadi Pm

papar berkaitan - pada 25/2/2021 - jumlah : 196 hits
Pihak tertentu bertindak menempelak Datuk Dr Marzuki Mohamad kerana dikatakan berbohong ekoran pendedahan Setiausaha Sulit Perdana Menteri itu bahawa Tun Dr Mahathir Mohamad pernah setuju mencalonkan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana...
Gempar Menteri Agama Diasak Tun M Kerana Terima Jawatan Dalam Kerajaan Penyamun

Gempar Menteri Agama Diasak Tun M Kerana Terima Jawatan Dalam Kerajaan Penyamun

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 211 hits
March 3 2021 Pegawai khas Tun Dr Mahathir Mohamad mencabar Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri mengambil tindakan saman terhadap pihak yang memfitnah tentang pertemuannya dengan bekas perdana menteri i...
Filem Animasi Disney Raya And The Last Dragon Kreatif Memaparkan Budaya Dan Masyarakat Asia Tenggara

Filem Animasi Disney Raya And The Last Dragon Kreatif Memaparkan Budaya Dan Masyarakat Asia Tenggara

papar berkaitan - pada 10/3/2021 - jumlah : 509 hits
Filem Animasi Disney Raya And The Last Dragon Kreatif Memaparkan Budaya Dan Masyarakat Asia Tenggara Assalammualaikum semua Sejak dah boleh tonton wayang di pawagam Ruby di antara salah seorang rakyat Malaysia yang merebut peluang menonton ...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke



Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi


Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap