Video Semburit Ngo Gesa Sultan Selangor Nasihat Azmin Letak Jawatan



(FMT) – Dua badan bukan kerajaan (NGO) menyerahkan laporan forensik yang dijalankan syarikat United Kingdom berhubung video seks sejenis yang menyasarkan Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Mohamed Azmin Ali kepada Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah selepas tiada tindakan daripada pihak berkuasa.
Presiden Pertubuhan Bangkit Shahrin Azlan berkata penularan video berkenaan ternyata memalukan negara kerana Azmin merupakan anggota Kabinet kerajaan.
“Kita mohon Sultan Selangor campur tangan, dia (Azmin) Adun di Selangor, DUN Bukit Antarabangsa dan Parlimen Gombak yang terletak di dalam Selangor dan kita harap pihak istana dapat mempertimbangkan agar sultan nasihatkan Azmin supaya meletak jawatan dalam Kabinet.
“Kita sudah serahkan satu lagi laporan forensik kepada Sultan Selangor dan 3 hari lalu kita sudah serahkan kepada Yang di-Pertuan Agong (Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah) dan minggu lepas kepada Perdana Menteri (Dr Mahathir Mohamad),” katanya pada sidang media di depan Istana Bukit Kayangan.
Sebelum itu, beliau bersama Pengerusi Gerak Padu Selangor, Muhamad Faisal Sufar menyerahkan memorandum kepada Sultan Selangor dan diterima oleh Setiausaha Sulitnya, Munir Bani.
Shahrin berkata gesaan terbarunya ini susulan tiada tindakan daripada Mahathir terhadap Azmin.
“Hari ini cukup seminggu dan tiada tindakan daripada perdana menteri, kami rakyat Selangor sungguh kecewa, kita terkilan kerana tiada tindakan diambil oleh perdana menteri.
“Ini isu integriti negara, seorang Adun, wakil rakyat, ahli Parlimen, memalukan dan mengecewakan kerana tiada tindakan diambil,” katanya.
Shahrin berkata, pihaknya turut berharap pihak yang terlibat diheret ke mahkamah demi mencari kebenaran.
Beliau berkata jika masih tiada tindakan dalam tempoh seminggu, NGO itu akan menyerahkan memorandum yang sama ke setiap kementerian, selain mengedarkannya ke kawasan Parlimen Gombak yang dimenangi Azmin.
Pada 12 Jun lalu, bekas ketua Pemuda PKR Bahagian Santubong, Haziq Aziz mengakui terbabit dalam video seks sejenis itu dan menamakan Azmin sebagai pasangannya, tetapi ia dinafikan timbalan presiden PKR itu yang menyifatkannya komplot jahat untuk memusnahkan kerjaya politiknya.
Susulan itu, polis menahan Haziq sebanyak 2 kali pada Jun dan Julai lalu bagi membantu siasatan kes video seks sejenis itu.
Ketua Polis Negara, Abdul Hamid Bador pada 18 Julai lalu berkata, analisis CyberSecurity Malaysia mengesahkan video seks sejenis itu adalah tulen, tetapi ia tidak dapat mengecam individu yang dikatakan mirip seorang menteri itu.
Tetapi, laporan ringkasan Verden Forensics menyatakan klip video seks sejenis itu tulen dan 2 individu terbabit sama dengan gambar mereka.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2019/09/06/video-semburit-ngo-gesa-sultan-selangor-nasihat-azmin-letak-jawatan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tpm Kabinet Kosong Bila Dr Mahathir Letak Jawatan Pm

Tpm Kabinet Kosong Bila Dr Mahathir Letak Jawatan Pm

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 325 hits
Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata kekosongan dalam Kabinet hanya akan berlaku apabila Tun Dr Mahathir Mohamad mengosongkan jawatan perdana menteri Bercakap kepada pemberita selepas melawat CyberSecurity Ma...
Dua Dekad Bangunkan Alibaba Sampai Jadi Gergasi Jack Ma Akhirnya Letak Jawatan

Dua Dekad Bangunkan Alibaba Sampai Jadi Gergasi Jack Ma Akhirnya Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 10/9/2019 - jumlah : 338 hits
Jack Ma jutawan yang mencetuskan fenomena dalam dunia e dagang terutamanya di China secara rasmi meletak jawatan sebagai pengerusi eksekutif Alibaba hari ini Beliau meraikan persaraannya dengan sebuah majlis besar besaran di stadium bersaiz...
10 Sebab Mengapa Lim Guan Eng Mesti Letak Jawatan Menteri Kewangan

10 Sebab Mengapa Lim Guan Eng Mesti Letak Jawatan Menteri Kewangan

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 279 hits
1 YB Lim Guan Eng bertanggungjawab sepenuhnya dengan sandiwara yang dimainkan beliau bahawa negara bakal bankrap kerana hutang negara sudah melangkaui RM1 trilion hanya untuk mengaburi mata rakyat atas kegagalan PH menunaikan janji manifest...
Lagi Versi Video Semburit Tersebar Kini Lebih Jelas

Lagi Versi Video Semburit Tersebar Kini Lebih Jelas

papar berkaitan - pada 6/9/2019 - jumlah : 422 hits
KUALA LUMPUR Hampir memasuki bulan ketiga penyebaran lima video semburit mirip seorang menteri Kabinet hari ini tular lagi empat lagi video berkenaan di aplikasi WhatsApp Kesemua video itu tersebar sejak malam tadi dan disalurkan kepada pen...
Ada Pihak Yang Siang Malam Bermati An Do Or Die Nak Raih Untung Politik Dengan Video Semburit

Ada Pihak Yang Siang Malam Bermati An Do Or Die Nak Raih Untung Politik Dengan Video Semburit

papar berkaitan - pada 7/9/2019 - jumlah : 354 hits
Kalaupun untung itu untung haram kerja mengaibkan orang mereka suka sama suka lantak dia le Buatlah amal lain banyak lagi perjuangan untung dunia akhirat PM dan Agong Tak Ada Masa nak layan cerita dalam kain masing jaga Desperate politik sa...
Hiburan Faizal Ismail Letak Jawatan

Hiburan Faizal Ismail Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 10/9/2019 - jumlah : 342 hits
Hari ini menerusi akaun rasmi Twitter dan Facebook Faizal Ismail beliau telah mengumumkan perletakan jawatan beliau sebagai DJ HotFM Mungkin ramai yang kurang percaya kerana gelagat Faizal yang suka menyakat orang ramai Namun apa yang dikat...
Keputusan Saya Muktamad Kor Ming Juga Perlu Letak Jawatan

Keputusan Saya Muktamad Kor Ming Juga Perlu Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 13/9/2019 - jumlah : 234 hits
IPOH Ahli Dewan Undangan Negeri Pokok Assam Leow Thye Yih menegaskan keputusannya untuk meletakkan jawatan di dalam parti bersama ADUN Malim Nawar Leong Cheok Keng adalah muktamad Menurutnya keputusan itu dibuat setelah berfikir sedalam dal...
Mufti Selangor Nafi Gesa Boikot Pasa Raya Mydin

Mufti Selangor Nafi Gesa Boikot Pasa Raya Mydin

papar berkaitan - pada 7/9/2019 - jumlah : 228 hits
KL 6 Sept Satu perbualan kononnya gesaan Mufti Selangor Datuk Mohd Tamyes Abd Wahid supaya orang ramai memboikot syarikat pemborong dan peruncit Mydin Mohamed Holdings Bhd yang tular dalam aplikasi WhatsApp merupakan pesanan palsu Perkara t...
Sultan Selangor Ingatkan Rakyat Jangan Percaya Fitnah Di Media Sosial

Sultan Selangor Ingatkan Rakyat Jangan Percaya Fitnah Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 352 hits
Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah mengingatkan rakyat negara ini supaya tidak mudah percaya dengan fitnah dan berita tidak sahih khususnya di media sosial yang cuba mengganggu gugat keamanan dan ketenteraman hubungan sesama kaum...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Legacy Credit Emerges As A Substantial Shareholder In Vci Global

Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher

Bisikan Setan