Video George Town Hina Melayu Tiktok Mb Dipadam




1. Video George Town Festival: Netizen beri reaksi negatif
KUALA LUMPUR: Video promosi George Town Festival 2024 yang tular dalam kalangan netizen baru-baru ini di laman media sosial telah mendapat reaksi negatif terhadap DAP dan kerajaan negeri Pulau Pinang.
Menerusi analisis yang dilakukan oleh QGenAnalysts mendapati, 99 peratus komen di TikTok dan Facebook adalah negatif, dengan majoriti netizen menganggap permohonan maaf penganjur hanyalah sekadar ‘scripting’ dan mendakwa bahawa perkara ini memang disengajakan.
Komen-komen di laman Facebook yang mencecah sebanyak 18,000 komen mempunyai sentimen yang sama dengan laman TikTok, di mana kritikan keras menyatakan tindakan penganjur sengaja mengabaikan sensitiviti kaum Melayu.
Di laman X pula, sebanyak 1,000 komen dengan 99 peratus adalah negatif, dengan pandangan bahawa video tersebut mencerminkan sikap sebenar DAP dan dianggap sebagai strategi berulang yang hanya meminta maaf selepas kontroversi timbul.
Terdahulu, tular klip video ‘teaser’ berhubung sambutan George Town Festival 2024 kerana dikatakan telah mengabaikan kaum Melayu dengan tidak menonjolkan budaya Melayu dalam video berkenaan.
Pihak yang menganjurkan festival berkenaan bagaimanapun telah memadam klip video berkenaan di semua saluran media sosial, laman sesawang dan aplikasi YouTube George Town Festival selepas mendapat kecaman netizen.
Isu ini mula mendapat perhatian selepas laporan oleh media tempatan mengenai bantahan NGO Persatuan Melayu Pulau Pinang (Pemenang) dan Gabungan Persatuan Kebudayaan dan Kesenian Melayu Negeri Pulau Pinang (Gagungan) terhadap video yang dianggap mengabaikan budaya Melayu pada 15 Julai lalu.
“Sentimen netizen terhadap video George Town Festival 2024 menunjukkan majoriti reaksi adalah negatif, dengan kebanyakan komen memfokuskan kepada ketidakpuasan terhadap penganjur dan keresahan dalam kalangan kaum majoriti.
“Komen-komen tersebut menekankan isu rasis dan menganggap tindakan penganjur sebagai mengabaikan sensitiviti kaum Melayu,” kata QGenAnalysts dalam analisis tersebut. – HARAKAHDAILY 19/7/2024
2. 14 video TikTok MB T’ganu dipadam, tindakan tidak berasas. 
Mohd Nasir Abd Razab


KUALA TERENGGANU: Pemadaman 14 video TikTok milik Menteri Besar Terengganu, Dato’ Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar adalah tindakan tidak berasas dan mengabaikan prinsip kebebasan bersuara.
Setiausaha Akhbarnya, Mohd Nasir Abd Razab berkata, video yang dimuat naik itu tidak mengandungi sebarang unsur 3R (agama, bangsa dan institusi raja) yang boleh dianggap sensitif atau mengganggu keharmonian masyarakat majmuk di Malaysia.
Beliau juga meluahkan rasa kesal terhadap tindakan platform yang dipantau di bawah Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) itu.
Menurut beliau, kandungan video berkenaan bertujuan untuk menyampaikan mesej pembangunan dan perpaduan yang telah dilaksanakan oleh kerajaan Negeri Terengganu demi kesejahteraan rakyat.
(Lanjut sila lihat seterusnya dan latar belakang kandungan video Tiktok MB yang dipadamkan -HARAKAHDAILY 19/7/2024)
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Sungguh memalukan bila keputusan menggantungkan Ahli Parlimen Machang, Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal selama enam bulan daripada menghadiri persidangan Dewan Rakyat disifatkan seolah-olah sistem negara kembali ke zaman dahulu.
Naib Presiden PAS, Dato’ Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, keputusan itu jelas memperlihatkan ketidakadilan yang berlaku. Menurut Dr Ahmad Samsuri, sepatutnya Ahmad Fayhsal diberi hak untuk bercakap tetapi dinafikan hak berkenaan. Isu yang dibangkitkan juga boleh diambil tindakan dengan cara yang lain sekiranya didapati melakukan kesilapan.
Semalam, Ahmad Fayhsal digantung daripada menghadiri sidang parlimen selama enam bulan ekoran usul Jabatan Perdana Menteri (JPM) kerana membangkitkan surat layang ketika perbahasan.
Surat layang tersebut berkaitan dakwaan ke atas penjawat awam dengan maklumat yang tidak disahkan.
Samsuri mempersoalkan kenapa perlu disenyapkan Ahli Parlimen Machang dengan menggantungkan selama enam bulan. Sedangkan Video George Town Festival yang netizen beri reaksi negatif, tiada apa-apa tindakan.
Apakah ini bentuk sistem demokrasi yang kita hendak bawa Malaysia untuk maju ke depan di masa mendatang? Rupanya kita sedang mundur ke belakang!
Tolak saja kerajaan yang tidak bertamadun begini..
Sekian.
Iklan: Lihat juga 'Orang Cina, kembalilah kepada Islam..' 
Di negara ini, tidak mustahil pemimpin-pemimpin DAP Malaysia boleh menjadi pemimpin rakyat Malaysia, kalau pemimpin Melayu kini masih kekal tebal dengan najis assobiah perkauman sempitnya itu.






...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/07/video-george-town-hina-melayu-tiktok-mb.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Be More Forgiving Of George Town Festival 2024 Teaser Video Says Zaid Ibrahim

Be More Forgiving Of George Town Festival 2024 Teaser Video Says Zaid Ibrahim

papar berkaitan - pada 24/7/2024 - jumlah : 142 hits
filepicGEORGE TOWN Malaysia was developed by all races says former law minister Datuk Zaid Ibrahim in response to the George Town Festival 2024 teaser video In a post on X Zaid questioned why some politicians are sensitive about the video A...
Yoursay Nothing Wrong With George Town

Yoursay Nothing Wrong With George Town

papar berkaitan - pada 18/7/2024 - jumlah : 148 hits
YOURSAY We should accept our history as part of our journey as a nation P Dev Anand Pillai This is what PAS lawmakers are known for They can never come up with economic policies that are beneficial for the people They are only known for com...
Dah Dikenali Semua Tak Perlu Tukar Nama George Town Kepada Tanjong Penaga Pakar

Dah Dikenali Semua Tak Perlu Tukar Nama George Town Kepada Tanjong Penaga Pakar

papar berkaitan - pada 18/7/2024 - jumlah : 100 hits
Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan dan Ekonomi Negeri Wong Hon Wai memaklumkan Geroge Town Pulau Pinang telah dikenali seluruh rakyat Malaysia dan dunia setelah sekian lama jadi tidak perlu timbul keperluan untuk menukar nama ibu negeri Pul...
Dewan Rakyat Deputy Speaker Files Police Report Over Baseless Tiktok Video

Dewan Rakyat Deputy Speaker Files Police Report Over Baseless Tiktok Video

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 111 hits
Dewan Rakyat deputy speaker Ramli Nor reminded the public especially the Orang Asli community not to spread slander on social media PETALING JAYA Dewan Rakyat deputy speaker Ramli Nor has lodged a police report following an allegedly defama...
Rename George Town As Tanjung Penaga Says Penang Pas Mp

Rename George Town As Tanjung Penaga Says Penang Pas Mp

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 90 hits
Former Penang executive councillor Yeoh Soon Hin had said that changing the name would negatively affect its status as a Unesco heritage site and said the capital had been known globally as George Town for more than 200 years PETALING JAYA ...
Ustaz Tiktok Tular Lagi Video Joget2 Sambil Ajar Mengaji Pula Jadi Perdebatan

Ustaz Tiktok Tular Lagi Video Joget2 Sambil Ajar Mengaji Pula Jadi Perdebatan

papar berkaitan - pada 13/7/2024 - jumlah : 97 hits
Seorang ustaz TikTok tular lagi apabila kali ini video menari sambil mengajar mengaji menjadi perdebatan di media sosial selepas rakaman dia meminta wanita membuka kamera sewaktu live membetulkan bacaan al Fatihah bagi melihat gerakan bibir...
Video Kapolda Sumut Umumkan Penangkapan Pemberi Perintah Pembakaran Rumah Wartawan

Video Kapolda Sumut Umumkan Penangkapan Pemberi Perintah Pembakaran Rumah Wartawan

papar berkaitan - pada 11/7/2024 - jumlah : 112 hits
Kapolda Sumut Komjen Pol Agung Setya Imam Effendi menjelaskan tersangka baru itu adalah Bebas Ginting alias B
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Mengajar Kaedah Asas Memasak Untuk Anak

Kedah Ceroi

Soalan Lazim Sspa Elaun Cuti Waktu Bekerja Perkhidmatan

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

First Look The 2025 Triumph Speed Twin 1200 And Speed Twin 1200 Rs

Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

Pas Bantah Tanah Melayu Jadi Milik Bukan Melayu Ibrah Nasib Palestin


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Sentiasa Mencari Petunjuk Allah

Belajar Jahit Smocking Definisi

Jahit Sendiri Seluar Santai Anak Anak

Pernah Gagal Dalam Beberapa Program Realiti Farhan Mustapha Kini The Grand Champion Gimme The Mic Malaysia

Darul Hana Bridge Waterfront Kuching

Dimensity 9400 Mengatasi Apple A18 Pro Dalam Ujian Geekbench Multi Teras