Usahlah Risau Jika Jodoh Itu Lambat Sampai Allah Sudah Pasti Mahukan Yang Terbaik Untuk Hamba Hambanya


Usahlah risau jika jodoh itu lambat sampai. Allah sudah pasti mahukan yang terbaik untuk hamba-hambanya! Setiap yang hidup di dunia ini Allah Swt sudah ciptakan hidup berpasang-pasangan. Usahlah risau jika jodoh itu lambat sampai. Allah sudah pasti mahukan yang terbaik untuk hamba-hambanya. Janganlah hanya disebabkan jodoh kamu belum sampai, kamu merungut dan menghina takdir Maha Pencipta. Seharusnya kita belajar untuk bersabar dalam setiap ujiannya.
Semua orang menginginkan hidup yang bahagia, tetapi bukanlah dengan mendapatkan kebhagiaan kita sanggup merampas kebahagiaan orang lain. Hanya disebabkan kita mengejar kebahagiaan orang lain yang akan menanggung derita akibat perbuatan kita. Kebahagiaan itu sebenarnya datang dari diri kita sendri, bukannya dari orang sekeliling.
Jika anda tidak mahu menderita di kemudian hari, janganlah kita sesekali merebut hak milik orang lain. Sanggupkah anda merasa bahagia di atas kesengsaraan orang lain seandainya anda tidak mahu merasakan penderitaan yang serupa.
Tidak perlulah merampas hak orang untuk diri sendiri
Kamu juga boleh merasakan kebahagiaan yang didambakan tanpa perlu mengambil hak yang bukan milik kamu. Wujudkanlah rasa bahagia kamu sendiri tanpa perlu mengecewakan hati orang lain.
Kamu akan merasa lebih bahagia seandainya kamu tidak menganggu kehidupan orang lain. Jika kamu masih mahu berbuat sedemikian, sudah pasti kehidupan anda akan berakhir dengan kehancuran.
Tidak perlu ambil sesuatu yang bukan menjadi hak kamu Kebahagiaan itu juga boleh diraih tanpa perlu mengambil hak orang lain. Kita sebaiknya menjaga perasaan orang lain sudah pasti kamu tidak akan menrasai kifarah dari perbuatan kamu sendiri. Kifarah itu sentiasa ada dan janganlah sesekali kamu merampas hak orang semata-mata untuk kepentingan kamu.
Bahagia itu pasti, tapi bukan dengan mengunakan cara merampas kebahagiaan orang lain.
Merasai Kifarah dari perbuatan lalu
Apa yang kamu lakukan sudah pasti akan melanda diri kamu kembali. Sekiranya kamu merampas bahagia orang lain sudah pasti kamu akan merasai semua yang dialami orang yang kamu rampas itu terjadipada kamu sendiri dan merasa semua kekecewaan yang sama.
Kamu akan merasai kesakitan berkali ganda berbanding orang yang pernah kamu berikan kekecewaan.
Merasai rasa yang sama bagaimana rasanya kebahagiaan dirampas orang lain
Kamu tidak akan pernah merasa bahagia dari hasil merampas hak milik orang lain. Bahkan kamu akan merasa menyesal dengan perbuatan kamu iu sepanjang hayat dan bertemu dengan kifarah perbuatan kamu sendiri.
Seandainya kamu berasa bangga kerana sudah berjaya merebut hak orang, pada masa yang sesuai kamu juga akan merasai kesakitan yang sama apabila ada orang lain merampas hak kamu.
Sentiasa yakin pada kifarah Allah
Kifarah sentiasa ada dan janganlah kamu sesekali mencuba dan mencabarnya jika kamu fikir semua itu hanya rekaan semata-mata.
Mungkin benar buat masa sekarang kamu masih belum merasai dan menyesal dengan perbuatan yang kamu lakukan. Kamu berasa sangat hebat oleh kerana kamu sudah berjaya merampas sesuatu yang kamu inginkan. Suatu hari nanti sudah pasti kamu akan menyesal tiada penyudahnya kerana kamu telah menyakiti hati orang lain dan kifarah yang kamu dapatkan.
Hanya disebabkan terdesak untuk merasa bahagia, kita snggup mengecewakan hati insan lain oleh kerana merampas hak milik mereka. janganlah sesekali mempunyai sikap dan pemikiran sebegitu. Seandainya anda masih mahu melakukan perbuatan itu, anda tidak akan merasa bahagia yang berpanjangan. allah Swt sentiasa mengetahui apa yang kita lakukan dan sudah pasti akan ada pembalasan di setiap perbuatan kita. Jauhilah diri anda dari perbuatan merampas hak milik orang sekiranya anda tidak mahu rasa perkara yang sama suatu hari nanti.
Sumber: Duapah
The post Usahlah risau jika jodoh itu lambat sampai. Allah sudah pasti mahukan yang terbaik untuk hamba-hambanya! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/usahlah-risau-jika-jodoh-itu-lambat-sampai-allah-sudah-pasti-mahukan-yang-terbaik-untuk-hamba-hambanya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ajaibnya Rezeki Jodoh Sesat Allah Temukan Dengan Cara Yang Tidak Disangka

Ajaibnya Rezeki Jodoh Sesat Allah Temukan Dengan Cara Yang Tidak Disangka

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 704 hits
Ajaibnya Rezeki Jodoh Sesat Allah Temukan Dengan Cara Yang Tidak Disangka Apabila berbicara tentang soal jodoh nyata ia bukan sekadar omongan ringan Ia melibatkan soal masa depan Jodoh itu rahsia Allah Sememangnya telah ditetapkan jodoh aka...
Belajarlah Memahami Setiap Keputusan Allah Yang Baik Atau Buruk Adalah Suatu Keputusan Terbaik

Belajarlah Memahami Setiap Keputusan Allah Yang Baik Atau Buruk Adalah Suatu Keputusan Terbaik

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 591 hits
Belajarlah memahami setiap keputusan Allah yang baik atau buruk adalah suatu keputusan terbaikNampaknya tak habis lagi isu tentang Elfira Loy dan juga Sufian Suhaimi Kes ini kembali hangat setelah penyanyi berkenaan membuat persembahan di A...
Jangan Gusar Jika Masih Tidak Bertemu Jodoh Perancangan Allah Swt Lebih Indah

Jangan Gusar Jika Masih Tidak Bertemu Jodoh Perancangan Allah Swt Lebih Indah

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 421 hits
Jangan Gusar Jika Masih Tidak Bertemu Jodoh Perancangan Allah SWT Lebih Indah Ramai orang mula gila bila dengar tentang jodoh Dah jadi macam allergic pula setiap kali perkataan tu disebut Selalunya bagi mereka yang belum bertemu jodoh banya...
Rahsia Jodoh Rezeki Dan Ajal Maut Semuanya Di Tangan Allah

Rahsia Jodoh Rezeki Dan Ajal Maut Semuanya Di Tangan Allah

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 964 hits
Antara Rahsia Allah 1 Jodoh Takde siapa tahu siapa jodoh kita dan boleh tentukan siapa jodoh kita Tak guna kita fikir sedalam dalamnya macam mana berjumpa jodoh dan bila berjumpa jodoh Kenapa eh Lagi banyak kita fikir lagi pening dan lost l...
Quot Isteri Berhentilah Menjadi Hamba Suami Bukan Itu Caranya

Quot Isteri Berhentilah Menjadi Hamba Suami Bukan Itu Caranya

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 238 hits
Rumah tangga yang bahagia adalah rumah tangga dimana suami dan isteri hidup saling melengkapi Bukan cuma sebelah pihak menjadi tongkat kepada sebelah pihak yang lain kan Suami melaksanakan tanggungjawabnya dengan sempurna dan si isteri juga...
Jodoh Itu Bukan Dicari Tetapi Perlu Dicipta

Jodoh Itu Bukan Dicari Tetapi Perlu Dicipta

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 395 hits
Jodoh Itu Bukan Dicari Tetapi Perlu Dicipta Ramai yang berkata bahawa jodoh itu mesti dicari Usah berdiam diri tanpa usaha jika tidak bagaimana jodoh datang mendekati Sebenarnya jodoh itu bukan dicari sebaliknya dicipta Mengapa demikian Ala...
Macam Mana Nak Tahu Dia Jodoh Kita Eh Kalau Tak Usaha Nanti Takut Melepas Jodoh Itu Rahsia Ilahi

Macam Mana Nak Tahu Dia Jodoh Kita Eh Kalau Tak Usaha Nanti Takut Melepas Jodoh Itu Rahsia Ilahi

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 664 hits
Macam Mana Nak Tahu Dia Jodoh Kita Eh Kalau Tak Usaha Nanti Takut Melepas Jodoh Itu Rahsia Ilahi Ada orang P M aku Macam mana nak tahu dia jodoh kita eh Kalau tak usaha karang risau melepas Kalau usaha karang bukan jodoh pulak Buat rugi mas...
Ce Raikan Isteri Sebab Tak Jaga Agama Bangun Lambat Dan Kuat Mela Wan Ini Jawapan Ustaz Untuk Lelaki Itu Rileks Media

Ce Raikan Isteri Sebab Tak Jaga Agama Bangun Lambat Dan Kuat Mela Wan Ini Jawapan Ustaz Untuk Lelaki Itu Rileks Media

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 278 hits
Seorang suami baru jumpa saya tadi Dia baru ce raikan isterinya Katanya isteri dia tak jaga agama Malas dan suka habiskan duitnya Suka bangun lambat Tak pandai layan suami Asal cakap menya kitkan hati Kuat mela wan Dia kata saya kan lelaki ...
Mama Jangan Terlalu Risau Jika Anak Kita Lambat Sikit Perkembangannya Setiap Anak Tak Sama

Mama Jangan Terlalu Risau Jika Anak Kita Lambat Sikit Perkembangannya Setiap Anak Tak Sama

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 236 hits
Sikap suka membandingkan kebolehan seorang bayi atau kanak kanak itu sukar dibendung di kalangan ibu bapa Misalnya jika anak si A yang berusia setahun sudah pandai berjalan dan bercakap beberapa perkataan akan dibandingkan dengan anak si B ...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad