Urut Batin Maksud Manfaat Dan Risiko Yang Kaum Adam Perlu Tahu


Para lelaki bukan sahaja biasa dilakukan sebelum kahwin, malah ramai yang turut mengamalkannya selepas kahwin bagi menjamin kepuasan seksual bersama isteri. Tujuannya tidak lain tidak bukan adalah bagi meningkatkan ketahanan dan memulihkan tenaga batin demi mencapai kepuasan seksual yang maksimum.
Urut batin juga telah menjadi satu amalan tradisional sejak beratus tahun lamanya. Namun, ia perlulah dilakukan oleh premis dan tukang urut yang berdaftar.
Jika tidak kena dengan caranya, ia boleh mengakibatkan komplikasi kesihatan lelaki yang lebih teruk.
Ayuh ikuti perkongsian kami untuk ketahui dengan lebih lanjut.  
Maksud Urut Batin Urut batin merupakan rawatan utama bagi memulihkan lemah syahwat dalam kalangan lelaki. Biasanya rawatan akan dilakukan mengikut masalah yang dialami oleh individu tersebut.
Selain masalah fungsi anggota kelamin, kaum lelaki juga sering terdedah kepada masalah tenaga batin, iaitu merujuk kepada kurang keupayaan dan kekuatan ketika berjimak.
Meskipun masalah ini jarang dibincangkan, namun ia menjadi satu isu utama bagi para lelaki yang sudah mendirikan rumah tangga kerana seorang suami perlu memberi suatu kepuasan kepada isteri dalam setiap senggama.
Kaedah Rawatan Dalam Urutan Batin Dalam urutan batin, terdapat enam bahagian badan yang akan diurut iaitu:
Bahagian ari-ari Tapak kaki kiri dan kanan Celah-celah jari kaki kiri dan kanan Jantung betis Urat sebelah dalam paha Bahagian kemaluan lelaki Ketika mengurut, ia juga biasanya diselangi dengan bacaan doa pemulih saraf dan zikir pemulih tenaga batin.
Urut batin juga selalunya menggunakan ramuan minyak khusus seperti minyak lenga (sesamum indicum) dan campuran biji lobak (Daucus carota) yang telah dilumatkan.
Di samping itu, tukang urut juga mungkin akan gunakan minyak campuran akar gaharu (Aquilaria malaccensis) dan akar ketapang (Terminalia catappa) yang dimasak dengan minyak kelapa.
Petua Mengatasi Masalah Lemah Tenaga Batin Bagi memulihkan tenaga batin, terdapat pelbagai ramuan tradisional yang sering dugunakan antaranya :
Akar panah arjuna (Tectaria singaporiana) dibersihkan, dicincang halus, dikeringkan dan direbus sehingga mendidih. Air rebusan diminum dua kali sehari selama seminggu. Akar Tongkat Ali (Eurycoma longifolia) direbus bersama ubi rancang besi (Smilax calophylla), ubi rancang tembaga (Smilax sp.), ubi mentua binasa (Alternanthera brasiliana) dan pokok Kacip Fatimah (Marantodes pumilum). Air rebusan ini diminum tiga kali sehari selama seminggu. Selain itu, terdapat juga petua pemakanan lain bagi mengekalkan kesihatan anggota kelamin lelaki seperti :
Memakan telur ayam rebus untuk menguatkan zakar Biji rambutan untuk memekatkan air mani Minum air rebusan biji selasih untuk menambahkan kuantiti air mani. Manfaat Urutan Batin Berdasarkan kaedah urutan yang khusus, urut batin dipercayai dapat membantu mengatasi pelbagai masalah kesihatan lelaki antaranya :
Mengatasi masalah ereksi Membantu merawat masalah ejakulasi (ejakulasi pramatang, sakit ketika ejakulasi dan sebagainya) Membantu mengatasi masalah prostat Merawat masalah salur kencing Membantu lelaki tahan lebih lama di ranjang Risiko Urut Batin Disebabkan perkhidmatan urut batin lelaki ini turut ditawarkan oleh tukang urut atau premis yang tidak berdaftar dengan KKM, dikhuatiri ia juga boleh memberikan kesan sampingan berbahaya.
Jika dilakukan dengan cara yang salah, urutan tersebut boleh memberikan kesan buruk seperti berikut :
Kerosakan kekal pada zakar Jangkitan penyakit kelamin akibat tukang urut atau premis yang tidak mengambil berat keselamatan seksual dan faktor kebersihan. Pemberi serta penerima urutan batin yang tidak berdaftar boleh dikenakan hukuman kompaun serta penjara. Sekiranya anda ingin menggunakan perkhidmatan urutan batin, buat semakan dan pastikan pengamal perubatan tradisional tersebut telah berdaftar dengan KKM.
Selain itu, anda juga disarankan untuk merujuk kepada doktor sebelum mengamalkan ramuan tradisional kerana ia mungkin tidak sesuai bagi sesetengah lelaki.
Pada masa yang sama, anda juga mungkin masih memerlukan rawatan klinikal atau pengambilan ubat bagi mengatasi masalah kesihatan yang dialami.
Untuk keterangan lanjut, anda boleh layari portal rasmi Bahagian Perubatan Tradisional dan Komplementari Kementerian Kesihatan Malaysia.
Sumber : pemetaanbudaya.jkkn.gov.my, Hellodoktor
Baca Juga : Onani : 6 Fakta Melancap Bagi Lelaki & Wanita


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/urut-batin/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=urut-batin

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jangan Samakan Aku Dengan Dia Lagi Adam Lee Sanggup Cukur Jambang Tak Nak Seiras Dengan Alif Teega

Jangan Samakan Aku Dengan Dia Lagi Adam Lee Sanggup Cukur Jambang Tak Nak Seiras Dengan Alif Teega

papar berkaitan - pada 9/12/2023 - jumlah : 156 hits
Susulan isu kontroversi yang melibatkan pasangan suami isteri Alif Teega dan Aisyah Hijanah kini wajah Alif dijadikan sebagai bahan jenaka oleh netizen di media sosial Katanya hingga pelakon Adam Lee ingin mencukur jambang dek tidak mahu di...
Kisah Nabi Syits Anak Nabi Adam Yang Mendapat Risalah Istimewa Dari Allah Swt

Kisah Nabi Syits Anak Nabi Adam Yang Mendapat Risalah Istimewa Dari Allah Swt

papar berkaitan - pada 7/12/2023 - jumlah : 160 hits
Nabi Syits diceritakan mempunyai risalah yang menyebabkan pisahnya alam manusia dan jin Penasaran seperti apa kisah lengkapnya yuk simak
Jumlah Sebenar Populasi Manusia Termasuk Yang Telah Meninggal Dunia Sejak Nabi Adam A S

Jumlah Sebenar Populasi Manusia Termasuk Yang Telah Meninggal Dunia Sejak Nabi Adam A S

papar berkaitan - pada 4/12/2023 - jumlah : 200 hits
Satu percubaan yang dikenali untuk menganggarkan jumlah keseluruhan manusia yang pernah hidup dilakukan oleh demografer Carl Haub di Population Reference Bureau Pada awal abad ke 21 Haub mencadangkan bahawa pada tahun 2011 kira kira 108 hin...
Luncurkan Buku Kekerasan Simbolik Negara Rieke Diah Pitaloka Ingin Kaum Intelektual Melek Data

Luncurkan Buku Kekerasan Simbolik Negara Rieke Diah Pitaloka Ingin Kaum Intelektual Melek Data

papar berkaitan - pada 23/11/2023 - jumlah : 196 hits
Anggota DPR RI Rieke Diah Pitaloka baru saja meluncurkan buku terbarunya berjudul Kekerasan Simbolik Negara di Gedung Auditorium Komunikasi UI Depok
Khofifah Diwaspadai Cak Imin Dapat Menggerus Suara Kaum Perempuan Di Jatim

Khofifah Diwaspadai Cak Imin Dapat Menggerus Suara Kaum Perempuan Di Jatim

papar berkaitan - pada 29/11/2023 - jumlah : 126 hits
Kewaspadaan terhadap Khofifah terungkap saat Cak Imin sowan ke ibunda Muhasonah Iskandar di Pondok Pesantren Mambaul Maarif Denanyar Jombang sebelum kampanye
Kongres Di Tampuk Kuasa Parti Berbilang Kaum Tadbir Negara

Kongres Di Tampuk Kuasa Parti Berbilang Kaum Tadbir Negara

papar berkaitan - pada 23/11/2023 - jumlah : 145 hits
Kongres Nasional KEADILAN pada 25 dan 26 November ini mencatat sejarah tersendiri apabila diadakan buat pertama kali dalam keadaan KEADILAN menerajui pemerintahan Malaysia melalui Perdana Menteri ke 10 Datuk Seri Anwar Ibrahim Bagi Ahli Par...
1 Ringgit Berapa Rupiah Faktor Yang Mempengaruhi Implikasinya

Bagaimana Ketidakpastian Mega Cap Mempengaruhi Penurunan S P Dan Nasdaq

Wanda Hara Hadiri Kajian Hanan Attaki Pakai Cadar Berbuntut Panjang Kasusnya Dibawa Ke Jalur Hukum

Visit Peaks Of Malaysia This Merdeka Day

Mengopi Tepi Pantai Di Kopi Penunjuk Kijal Terengganu

Melaka Ke Muzium Kapal Selam Sekali Lagi

Transform Your Home With Art Placement That Speaks Volumes

Peniaga Pisang Goreng Mengaku Culik Dua Kanak Kanak Sebab Teringin Nak Ada Anak Perempuan



Kenapa Kita Gelarkan Masa Guna Istilah Second Minute Hour Day Week and Year

Biodata Ikhmal Nour Personaliti TikTok Terkenal

Apakah Fatwa Berkenaan Menanam Jambang dan Rambut Bagi Lelaki

Info Dan Sinopsis Drama Tonton Berepisod SeOfis Slot Samarinda TV3

Biodata Mek Yun Mek Kelate Personaliti TikTok Terkenal


Aktiviti Dengan Anak 003

Rasa Risau Dan Takut Terhadap Perkara Yang Masih Belum Berlaku Selalunya Adalah Berlebihan

Memahami Inflasi Dan Indikator Tren Dalam Pasar Keuangan

Lagu Tiktok Yang Viral Pada Bulan Julai 2024

Resepi Sotong Sumbat Telur

Rekomendasi 5 Aplikasi Akuntansi Terbaik Di Indonesia Tahun 2024