Umur Baru Nak Setahun Dah 3 Kali Jalani Pembedahan Moga Iman Haziq Terus Bertahan


Baru sahaja berusia hampir setahun, tapi adik Muhamad Iman Haziq terpaksa melalui ujian kesakitan yang cukup hebat buat si kecil seusianya. menghidap penyakit paru-paru kronik, penderitaan bayi yang dilahirkan pada usia pramatang ini bermula sebaik sahaja si kecil ini dilahirkan ke dunia.
itu semua ketentuan Ilahi yang perlu ditempuh oleh kedua orang tuanya. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. namun setiap ujian yang hadir itu pasti ada hikmah yang tersembunyi di sebaliknya. Dalam usianya yang masih kecil, Muhammad Iman Haziq Mohammad Izham terpaksa menjalani tiga pembedahan demi memastikan dia sihat.
Lahir Pramatang dan disahkan ada masalah jantung berlubang“Iman Haziq telah dilahirkan pada usia kandungan 34 minggu iaitu 8 bulan 2 minggu. Dia dilahirkan awal kerana saya mempunyai masalah kencing manis dan darah tinggi. Berat ketika Iman dilahirkan adalah 1.45kg sahaja

“Selepas lahir beliau disahkan mempunyai masalah jantung berlubang. Iman terpaksa untuk tinggal di hospital Sungai Petani selama 56 hari sebelum dibenarkan pulang.”
Ibu Muhamad Iman Haziq, Hasmanita Aziz, 30, berkata, anak tunggalnya itu kini dirawat di Hospital Pulau Pinang (HPP) dan bergantung kepada alat bantuan pernafasan.
Ada masalah salur darah terkeluar dari jantung dan paru-paru, kena lalui pembedahan demi pembedahanNamun ketika berusia lima bulan, Muhamad Iman Haziq didapati mempunyai masalah salur darah terkeluar daripada jantung ke paru-paru dan perlu menjalani pembedahan.
“Selepas pembedahan itu berjaya, dia terpaksa menjalani satu lagi pembedahan berikutan masalah saluran pernafasan sempit.
“Ketika dalam pemantauan doktor, kesihatan anak saya sekali lagi diuji dan perlu menjalani pembedahan ketiga berikutan saluran pernafasannya kembali sempit akibat jangkitan kuman,” katanya.
Muhamad Iman Haziq kemudian dihantar ke Hospital Serdang, Selangor dengan menaiki helikopter bagi menjalani prosedur meluaskan saluran pernafasan (balloon angioplasty) dan kembali dirawat di HPP.
Dijangkiti Virus herpesKini, kesihatan Muhamad Iman Haziq terjejas berikutan dijangkiti virus herpes yang menyebabkan saluran pernafasannya kembali sempit dan masih dirawat di HPP.
“Saya dimaklumkan doktor belum ada pakar di Malaysia yang boleh merawat penyakit berkenaan dan kerana itu saya merayu pakar luar negara mengubatinya.

“Sejak melahirkan Muhamad Iman Haziq, saya terpaksa berhenti kerja di kedai menjual makanan sejuk beku dan jarang pulang ke rumah kerana perlu tinggal di wad bersama anak,” katanya.
Perlu dana hampir RM50,000 dan 12 tin susu khas setiap bulanMuhamad Iman Haziq memerlukan dana untuk membeli mesin alat bantuan pernafasan dan oksigen yang dianggarkan bernilai RM50,000.
Selain itu, anak kecil terbabit juga memerlukan sekurang-kurangnya 12 tin susu khas berharga kira-kira RM100 setiap satu bagi keperluannya selama sebulan.
“Sudah lama kami tidak tinggal di rumah seperti keluarga lain. Urusan rumahtangga kini dibantu suami (Mohamad Izham Idrus, 31) yang bekerja di kilang di Sungai Petani, Kedah,” katanya.
Orang ramai yang ingin membantu boleh menyalurkan sumbangan ke akaun Bank CIMB Hasmanita Aziz bernombor 7620475232 atau terus menyumbang di laman web kitafund untuk adik Iman Haziq.
sumber: hmetro & kitafund


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beautifulnaara.blogspot.com/2019/10/umur-baru-nak-setahun-dah-3-kali-jalani.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Moga Baby Girl Kali Ni Saharul Syukur Doanya Nak Bagi Adik Pada Ali Dimakbulkan

Moga Baby Girl Kali Ni Saharul Syukur Doanya Nak Bagi Adik Pada Ali Dimakbulkan

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 286 hits
Akhirnya Allah makbulkan Setelah sekian lama mengharapkan hadirnya anak kedua pelakon Saharul Ridzwan dan isteri Deena Amir sekali lagi bakal menimang cahaya mata Saharul atau nama sebenarnya Mohd Saharul Ridzwan Hashim 30 berkongsi satu vi...
Tak Bahas Pilpres 2024 Sohibul Iman Dan Surya Paloh Bertemu Baru Bangun Kesepahaman

Tak Bahas Pilpres 2024 Sohibul Iman Dan Surya Paloh Bertemu Baru Bangun Kesepahaman

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 250 hits
Sohibul melanjutkan tidak ada pembicaraan terkait sikap politik kedua partai ini Termasuk pembicaraan mengenai koalisi pada Pemilihan Presiden 2024 Menurutnya hal tersebut spekulasi yang terlalu jauh
Adik Isha Bakal Jalani Pembedahan Esok Ibu Berserah Pada Allah Minta Urusan Dipermudahkan

Adik Isha Bakal Jalani Pembedahan Esok Ibu Berserah Pada Allah Minta Urusan Dipermudahkan

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 341 hits
Esok merupakan hari yang ditunggu tunggu keluarga adik Nur Falisha Mardina bt Fahme Rezuan 1 tahun 9 bulan yang menghidap sejak dilahirkan Setelah bertarung dengan pembengkakan pada leher yang membesar dari hari ke hari Isha bakal menjalani...
Baru Bertunang Tapi Dah Bersama Banyak Kali Pelajar Pintar Kesal Dijadikan Badut Di Majlis Sendiri

Baru Bertunang Tapi Dah Bersama Banyak Kali Pelajar Pintar Kesal Dijadikan Badut Di Majlis Sendiri

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 254 hits
Terlajak perahu boleh diundur terlajak perbuatan Jarang sekali kita mendengar jalan penyelesaian untuk wanita yang terlanjur mengandungkan anak luar nikah Baru Bertunang Tapi Dah Bersama Banyak Kali Pelajar Pintar Kesal Dijadikan Badut Di M...
Jangan Tunggu Gigi Tumbuh Baru Nak Ubah Tekstur Makanan Anak Nak Elak Tercekik Tersedak

Jangan Tunggu Gigi Tumbuh Baru Nak Ubah Tekstur Makanan Anak Nak Elak Tercekik Tersedak

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 438 hits
Bila dah masuk enam bulan mama memang dah teruja nak bagi anak anak makan Dari awal memang dah usha apa menu yang sesuai untuk diberi kepada anak anak Yang penting ia berkhasiat dan baik untuk tumbesaran mereka Bila anak dah boleh makan itu...
Modus Baru Transaksi Narkoba Di Kampung Ambon Geser Ke Kali Bedeng

Modus Baru Transaksi Narkoba Di Kampung Ambon Geser Ke Kali Bedeng

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 280 hits
Erick mengatakan pola tersebut dia temukan dalam sepekan pencarian para tersangka yang diketahui menyuplai narkoba jenis sabu dan psikotropika jenis Happy Five
Taktik Baru Dan Licik Penyamun Murahan Tunjuk Tayar Anda Berhenti Terus Diorang Samun

Taktik Baru Dan Licik Penyamun Murahan Tunjuk Tayar Anda Berhenti Terus Diorang Samun

papar berkaitan - pada 1/11/2019 - jumlah : 289 hits
Boleh dikatakan dunia diluar sana kini tidak selamat dengan pelbagai kes jenaayah dilaporkan saban hari Malah penjenaayah sekarang menggunakan pelbagai teknik licik mereka untuk menjalankan modus operandi mereka Baru baru ini Facebook Polis...
Luncurkan 200 Zona Baru Dompet Dhuafa Terus Tekan Angka Kemiskinan

Luncurkan 200 Zona Baru Dompet Dhuafa Terus Tekan Angka Kemiskinan

papar berkaitan - pada 1/11/2019 - jumlah : 168 hits
Di era 4 0 Dompet Dhuafa meyakini bahwa banyak orang ingin terlibat dalam kebaikan terutama untuk membantu orang lain Saat mengelola permasalahan kemiskinan dan kemanusiaan harus melibatkan banyak pihak
Tiada Lagi Leher Besar Icha Selamat Jalani Pembedahan

Tiada Lagi Leher Besar Icha Selamat Jalani Pembedahan

papar berkaitan - pada 24/10/2019 - jumlah : 364 hits
ALHAMDULILLAH pembedahan Icha hari ini berjalan lancar dan anak kesayangannya kami tidak dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi kerana pernafasannya dalam keadaan baik Terima kasih kepada semua pihak yang mendoakan serta menyumbang untuk Icha dan ...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Don T Dim Your Dreams Let Integrity Electrical Illuminate Your Vision

Specialization And Excellence Headwater Health S Crna Focus