Umpan Gaji Rm5000 Helah Majikan Hidung Belang Untuk Dapat Sedap



MENGAMBIL lapan pekerja wanita muda, bujang dan cantik kononnya sebagai pembantu peribadi dengan gaji lumayan sehingga mencecah RM5,000 sebulan.

Wanita ini bukan hanya bekerja di pejabat untuk melakukan kerja pentadbiran, namun perlu menemani majikannya berhibur, keluar makan bersama selain pergi bercuti ke luar negara.

Namun selepas puas ‘memakai’ wanita-wanita ini, sebuah syarikat yang berdaftar sebagai agensi pelaburan dan hartanah memecat lapan pekerjanya sejak April tahun lalu secara berperingkat tanpa sebarang notis dan pampasan.

Difahamkan, pemilik syarikat itu, seorang lelaki warga China hanya melakukan sesi temuduga melalui panggilan video sahaja sebelum semua mangsa ditawarkan jawatan sebagai pembantu peribadi.


Salah seorang mangsa, Lock, 25, yang berasal dari ibu kota berkata, dia mula bekerja dengan syarikat berkenaan pada Mac tahun lalu sebelum dibuang kerja pada pada Januari lalu tanpa sebarang notis, pampasan dan bayaran kerja lebih masa.

“Tugas kami semua adalah sama. Majikan kami akan memilih salah seorang antara kami untuk menemani mereka berhibur di karaoke, ke pusat hiburan dan menemani mereka makan sehingga ke awal pagi.

“Selain tugas pentadbiran seperti membuat kajian mengenai pelancongan di negara ini, kami juga turut dibawa bercuti bersama ke luar negara,” katanya ketika ditemui pada sidang media di Wisma MCA, di sini, hari ini.

Salah seorang mangsa, Sarah, 22, berkata, dia bekerja dengan syarikat itu di cawangan di Johor bermula Disember 2018 dan dibuang kerja pada Januari lalu.

“Sehingga kini saya tidak dapat menghubungi mereka untuk mendapatkan penjelasan. Kami pernah ke Pejabat Buruh untuk menyelesaikan masalah ini, namun wakil dari syarikat berkenaan tidak memberikan kerjasama,” katanya.

Sementara itu, Pengerusi Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Seri Michael Chong berkata, kes berkenaan adalah serius dan bukannya dakwaan palsu mangsa, kerana dia sendiri sudah berhubung dengan majikan terbabit.

“Saya sudah bercakap dengan majikan mereka untuk berjumpa dan membincangkan perkara ini, namun mereka tidak hadir seperti dijanjikan. Menurut pemilik syarikat, mereka menyerahkan perkara itu kepada peguam mereka.

“Saya mahu berhadapan dengan mereka melalui undang-undang. Perkara ini mesti dihentikan, jika tidak semakin ramai wanita yang menjadi mangsa kepada syarikat ini,” katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sotongkicap.blogspot.com/2019/03/umpan-gaji-rm5000-helah-majikan-hidung.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hidung Belang Rian Subroto Booking Vanessa Dan Avriellya Sekaligus

Hidung Belang Rian Subroto Booking Vanessa Dan Avriellya Sekaligus

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 253 hits
Untuk Vanessa Angel Rian harus merogoh kocek sebesar Rp 80 juta Sedangkan untuk Avriellya Shaqilla Rian harus merogoh kocek sebesar Rp 25 juta
Keluarga Akan Ungkap Hidung Belang Yang Pakai Jasa Muncikari Es Di Persidangan

Keluarga Akan Ungkap Hidung Belang Yang Pakai Jasa Muncikari Es Di Persidangan

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 235 hits
Ramot menyebut ada 4 laki laki yang dikenali oleh ES Nama dan sosoknya dia sudah tahu Ada E ada W dan ada D sedangkan user Vanessa nanti akan dibuka dipersidangan lebih detailnya ujar dia
Jus Tembikai Yang Mudah Sedap Dan Menyegarkan Ada Rahsianya

Jus Tembikai Yang Mudah Sedap Dan Menyegarkan Ada Rahsianya

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 564 hits
Jus Tembikai Yang Mudah Sedap Dan Menyegarkan Ada Rahsianya Salam semua sejak cuaca panas macam ni memang tekak nak benda sejuk jer Kita memang jarang nak minum berais melainkan kalau cuaca panas sangat Sebab tu kat rumah tak laku ais hii m...
Cara Masak Daging Asam Bo Tai Chanh Sedap Secara Homemade

Cara Masak Daging Asam Bo Tai Chanh Sedap Secara Homemade

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 573 hits
Rasa Jelajah Rasa Nusantara episod ke 8 Adam Didam dan Ili Sulaiman sekali lagi meneroka sajian Malaysia dan Vietnam yang kelihatan sama Untuk kali ini Adam belajar cara cara penyediaan Daging Asam manakala Ili mempelajari teknik teknik men...
Ini 5 Cara Masak Nasi Goreng Menu Ala Carte Paling Sempoi Sedap

Ini 5 Cara Masak Nasi Goreng Menu Ala Carte Paling Sempoi Sedap

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 747 hits
Orang Malaysia memang sinonim dengan Nasi Goreng sebab itulah pelbagai menu nasi goreng yang sedap dan sesuai dengan selera tempatan tercipta Sangat mudah disediakan dan sedap campak campak dan goreng kurang dari lima minat siap Tak percaya...
Ini Cara Masak Udang Goreng Pedas Daun Ketumbar Yang Sedap Mampan

Ini Cara Masak Udang Goreng Pedas Daun Ketumbar Yang Sedap Mampan

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 665 hits
Tengok serdak udang yang garing ni pun dah nampak sedap apa lagi dapat makan udang yang panas panas pedas Kena dengan gu nasi putih memang terangkat Apa kata mak mak yang nak ke pasar pagi ni boleh beli udang dan cuba menu Udang Goreng Peda...
Cara Masak Ayam Tandoori Homemade Yang Lembut Sedap

Cara Masak Ayam Tandoori Homemade Yang Lembut Sedap

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 467 hits
Sebut sahaja ayam tandoori terbayang keenakan hidangan ini Andai ke kedai mamak untuk makan roti nan hidangan ayam ini pastinya menjadi pilihan untuk digandingkan bersama Memang sedap lebih lebih lagi jika dimakan panas panas Kena pula deng...
Pisang Goreng Cheese Sedap

Pisang Goreng Cheese Sedap

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 489 hits
Pisang Goreng Cheese Sedap Assalamualaikum Sejujurnya Cik Rose bukanlah penggemar pisang goreng cheese Cik Rose lebih gemar makan pisang goreng begitu sahaja Duduk Johor belajar makan dengan sambal kicap Alhamdulillah sedap Dulu pernah beli...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli

Titah Hasrat Dan Pandangan Tuanku