Umno Sokong Pn Musim Covid Saja



Ipohmali
Ramai silap faham.. Tak boleh ker UMNO Sokong Ds Anwar ? Sebagaimana prinsip Tok Guru, Boleh berunding dengan Individu2 UMNO…Bukan dengan UMNO.. Dengan UMNO kata TG Nik Aziz..Boleh Pergi Jahannam.. yg ambil jalan tu adalah manhaj Politik Hj Hadi..
Dalam sejarah PAS sendiri, Kuli juga bekas UMNO.. Ada perbezaan prinsip dan hala tuju Politik depa dengan PAS.. PAS ketika itu Sokong Kuli.. Prinsip itu betul.. Tahaaluf untuk duduk dalam gabungan pembangkang dan untuk dapatkan Kerajaan.. Selepas krisis S46.. Ketika itu wujud Angkatan perpaduan Ummah, Dan gagasan lain bersama DAP.. Lepas S46 keluar tak bersama PAS.. TG Nik Aziz tak bermusuhpun dengan KULI, Sampai waktu PAS lawan depa balik..
Selepas itu Muncul Parti Keadilan dalam krisis 1998… Ustaz Fadzil Noor dan pemimpin yang ada dalam Amanah hari ini yang paling awal sambut Ds Anwar..Biarpun PAS parti paling besar ketika itu, Paling kukuh sokongan melayu pada depa.. Laluan diberikan kepada Ds Anwar..
Fadzil Noor menamakan Ds Anwar sebagai PM.. Sedangkan permusuhan dan persengketaan depa dalam Politik begitu kuat.. Prinsip itu dibenarkan.. sebab Anwar bersama gabungan Pembangkang untuk jatuhkan kerajaan BN dan UMNO..Masa Anwar mula dipecat, Mat sabu masih belum dapat menerima Ds Anwar.. Tetapi Almarhum Ustaz Fadzil bina persahabatan..Bantu Tubuhkan parti keadilan…
Ketika Berlaku sekali lagi krisis dalam UMNO.. Tun Mahathir menentang Paklah, Biarpun pelbagai penghinaan Tun Mahathir, permusuhan dengan dengan PAS.. TG Guru sambut Tun Mahathir dalam jelajah jatuhkan Paklah. sedangkan Paklah tidak lah seteruk Najib atau Muhyidin..
Disinilah Tok Guru Nik Aziz menggunakan Lafaz Kalimatun Sawaa’.. Iaitu titik pertemuan dan persamaan dalam Politik..Biarpun masa tu Tun tidak mahu bersama PAS, Akhirnya PAS dapat Manfaat, PRU 2008..PAS dan PR menang 5 Negeri.. Itu orang panggil Kebijaksanaan..
Begitu jugalah Tokoh Tokoh UMNO… Bukan Hanya Kuli dan Ds Anwar.. Hatta Muhammad taib mantan MB Selangor , Zaid Ibrahim yang kontroversi dengan skandal peribadi diterima PAS.. Itu bukan baru..
Tapi Ketika mana Tok Guru Marah ? Ketika perundingan itu berlaku dalam gelap…Senyap senyap…Tanpa rakan Tahaaluf tahu.. Kata TG Nik Aziz masa tu.. Mana boleh macam tu, PAS pun tak tahu.. Pakatan pun tidak dimaklumkan..nampak tak bagaimana hormatnya TG Nik Aziz dengan Rakan Tahaaluf.. ini prinsip bekerjasama..Perlu jelas..
Ini TG Nik Aziz cukup Marah..TG Aziz kata Boneka UMNO.. TG Nik Aziz kata akan ludah muka orang tu… Itulah dilakukan Haji Hadi.. Di Berunding sejak zaman Paklah..Selepas itu bila Menang PRU 2008, Dia berunding dengan atas nama perpaduan Melayu tubuhkan Kerajaaan melayu Islam di Perak.. UMNO janjikan jawatan MB pada PAS..TG NikAziz tolak.. biarpun Mufti perak jadi orang tengah dalam perundingan..
Dan selepas itu berlaku beberapa kali rundingan dalam gelap atas nama Muzakrah dan Muqabalah.. Hatta Perundingan itu depa datangkan TG Nik Aziz ke Istana pun.. TG Nik Aziz tolak.. Tidak sesekali bersama UMNO.. Sebab apa TG Nik Aziz tahu tipudaya UMNO.. Itu sebab Tg Nik Aziz ungkapkan..Takan jatuh mukmin pada satu lubang yg sama..
Itu sebab Bila Husam kata Politik perseteruan tidak sesuai.. Tidak juga betul..ada ketika Pendirian tegas dan keras seperti Tok Guru Aziz diperlukan dalam Politik..ini libatkan prinsip..
Jadi Faham tak Prinsip Tok Guru.. Lebih Jelas macam ni.. Nak Sokong Anwar..Ok Aku pun Sokong, Ayuh MP dari GPS, UMNO, PAS, Warisan, Tun kita Sokong Ds Anwar di parlimen.. PH cukup kukuh dengan 91 Sokongan.. Tidak seperti Muhyidin.. Bagi aku inilah masanya.. dari dulu aku kata, Untuk dapatkan Kerajaan ia mesti melalui proses parlimen.. bukan dengan surat sokongan..
Ingat, Antara titah Majlis Raja Raja, yang aku Anggap sebagai titah Sultan Nazrin..Selagi ruang lingkup Perlembagaan..Semak dan Imbang itu berlaku..Ia patut dihormati.. pandangan aku..Takda masalah jatuhkan kerajaan tebuk Atap.. Dan memang wajib Muhyidin dijatuhkan… Sebenanrya Muhyidin sendiri wajar serahkan kuasa..Sebab memang dia tak mampu pimpin Negara..dan memang benar dia hilang Sokongan…
UMNO sendiri Sokong Muhyidin dan PN hanya menunggu Kes Covid-19 Berakhir.. Sebab apa, Jika dia tarik sokongan waktu ini yg daat manfaat Anwar.. Selepas wabak berjaya diatasi..Selepas tu depa tarik sokong..Mohon Bubar Parlimen.. Jadi PH perlu segera Bertindak atas kerangkap perlembagaan..



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/30333

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Akan Sokong Apa Saja Keputusan Zahid Kata Penganalisis

Umno Akan Sokong Apa Saja Keputusan Zahid Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 21/10/2020 - jumlah : 266 hits
Seorang penganalisis politik berkata Ahmad Zahid Hamidi mendapat sokongan kebanyakan cawangan dan bahagian Umno PETALING JAYA Seorang penganalisis politik berkata Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi akan mendapat sokongan partinya atas sebaran...
Umno Putuskan Quot Kekal Sokong Quot Kerajaan Pn Tidak Jalin Kerjasama Dengan Pkr Dan Dap

Umno Putuskan Quot Kekal Sokong Quot Kerajaan Pn Tidak Jalin Kerjasama Dengan Pkr Dan Dap

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 218 hits
nbsp KUALA LUMPUR Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO malam ini memutuskan untuk mengekalkan keputusan terdahulu untuk mendukung kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin nbsp selain tidak menjalin kerjasama dengan PKR
Umno Kekal Sokong Pn Gesa Tambah Baik Kerjasama Politik

Umno Kekal Sokong Pn Gesa Tambah Baik Kerjasama Politik

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 304 hits
malaysiakini comDiterbitkan Hari ini 12 42 amMesyuarat Majlis Tertinggi Umno malam ini mencapai keputusan untuk kekal menyokong kerajaan Perikatan Nasional namun menggesa penambahbaikan kerjasama berdasarkan nilai penghormatan dan konsensus...
Umno Terus Sokong Kerajaan Pn Saran Agar Rekonsiliasi Nasional Segera Dilaksanakan

Umno Terus Sokong Kerajaan Pn Saran Agar Rekonsiliasi Nasional Segera Dilaksanakan

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 228 hits
Astro AwaniOktober 27 2020 UMNO turut mengekalkan keputusan terdahulu iaitu tanpa kerjasama PKR dan DAP Foto Astro AWANI Shahir OmarKUALA LUMPUR Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO mengambil keputusan akan terus mendukung kerajaan Perikat...
Umno Terus Sokong Kerajaan Pn Ahmad Zahid

Umno Terus Sokong Kerajaan Pn Ahmad Zahid

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 255 hits
18 total views 18 views today KUALA LUMPUR Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO malam ini memutuskan untuk mengekalkan keputusan terdahulu untuk mendukung kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin selain tidak menjalin ...
Isu Sokong Anwar Umno Pecah

Isu Sokong Anwar Umno Pecah

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 225 hits
Mesyuarat MP BN Hishammuddin Mastura tolak cadangan sokong Anwar Cadangan bahawa UMNO dan Barisan Nasional mempertimbangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri seterusnya disahkan telah dibangkitkan oleh seorang Ahli Parlimen y...
Mesyuarat Mp Bn Ada Mp Umno Syor Sokong Anwar Tolak Dap Sumber

Mesyuarat Mp Bn Ada Mp Umno Syor Sokong Anwar Tolak Dap Sumber

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 187 hits
Firdaus AzilOktober 26 2020 Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin antara yang menghadiri mesyuarat di Menara Dato Onn pada Isnin Gambar Astro AWANI SHAHIR OMARKUALA LUMPUR Ada antara kalangan Ahli Parlimen Barisan Nasional yang membangkitk...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang