Umno Perlu Kembali Ke Pangkuan Jalan



Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2022 yang lepas adalah platform terbaik dalam menguji kebijaksanaan berpolitik, kesetiaan pada parti, dan komitmen serta kepercayaan akar umbi untuk pemimpin utama menstrukturkan semula parti UMNO, kata PSU Puteri.
PSU Puteri UMNO itu, berkata PAU 2022 yang berlangsung di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini, jauh berbeza berbanding tahun-tahun sebelum ini. Ia juga PAU yang terakhir sebelum pemilihan parti 2023 dapat dilaksanakan beberapa bulan lagi. Namun, jawatan Presiden dan Timbalan Presiden telah dipersetujui majoriti perwakilan dan juga akar umbi agar tidak dipertandingkan.
Katanya, hakikatnya parti itu kini di persimpangan yang cukup menduga dari segi kekuatan dan juga pemahaman politik untuk setiap ahli UMNO, namun sebagai ahli UMNO kita harus beristiqamah dalam perjuangan.
Dengan kekalahan UMNO pada PRU 15 yang lepas, ia membuka mata untuk kita ahli UMNO untuk mengkaji, adakah parti keramat kita ini masih relevan di masa akan datang atau adakah rakyat menilai yang kita ini berpecah belah di antara satu sama lain di dalam satu rumah. Bagaimana pula untuk kita mengurus tadbir negara. Namun setiap perkara mesti ada hikmahnya, kekalahan yang kita hadapi telah membuka peluang untuk UMNO menstrukturkan dan rebrandkan semula agar kita sentiasa relevan dan diterima oleh rakyat.
“Ini sebenarnya peluang untuk kita menilai kembali asas perjuangan kita, dan untuk kita mengenali dikalangan kita yang benar-benar sayang dan cintakan parti dan yang mana hanyalah bersama parti untuk kepentingan diri sendiri,” katanya lagi.
Hazwani PSU Puteri itu berkata, bagaimanapun, beliau berkeyakinan bahawa perwakilan UMNO yang hadir dari serata pelusuk negara, telah masing-masing menilai usul serta hujah pemimpin negeri, baik dan buruk jika dua jawatan tertinggi dipertandingkan. Lalu secara demokrasinya telah bersetuju untuk kekalkan Presiden serta Timbalan Presiden.
“Umumnya, saya percaya ahli UMNO yang datang WTC kali ini, adalah sebenar-benar ahli, setia dan betul-betul mempertahankan parti serta yang tidak akan berganjak walaupun UMNO dihanyut pelbagai tohmahan.” katanya.
Sementara itu, beliau turut menasihati agar parti terutamanya Puteri UMNO merapatkan saf dan meraikan perbezaan pendapat dalam usaha menstruktur dan menguatkan semula UMNO.
Katanya, cahaya parti UMNO tidak mungkin akan gelap tetapi ia mungkin berlaku jika ahlinya tidak bersatu hati.
“Bukan hanya untuk PAU kali ini sahaja, namun saya berharap kita dapat meraikan perbezaan pendapat, agar terus berdebat, bermusyawarah, menyuarakan pandangan. Ini semualah yang akan membentuk UMNO.
“Semuanya tak menjadi masalah, asalkan setiap ahli Umno bersatu dan bekerjasama untuk menguatkan lagi parti, walaupun diantara ahli mempunyai idealogi ataupun pendapat yang berbeza, tapi janganlah kira lari dari landasan yang parti memperjuangkan. Ini perlu didahulukan demi kemaslahatan dan kelangsungan parti UMNO yang kita cintai.
Beliau turut melahirkan keyakinan terhadap kepimpinan Presiden, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mampu mengharungi segala rintangan, meletakkan hak ditempatnya dan terus bangkit berjuang demi bangsa, agama dan negara.
“Penahanan beberapa individu oleh SPRM baru baru ini, cukup untuk kita membuat penilaian anggaran rasuah yang berlaku semasa PN dan kemudian wang menjadi kemampuan mereka mempengaruhi PRU 15.
Paling penting, kestabilan dan kemakmuran yang dinyanyikan seluruh negara, juga amat penting dilaksanakan didalam UMNO sendiri.
NURUL HAZWANI HASLAN
– Setiausaha Puteri UMNO Malaysia
– Ketua Puteri UMNO BahagianSeputeh
– Setiausaha Puteri UMNO Negeri WP


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2023/01/22/umno-perlu-kembali-ke-pangkuan-jalan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apa Nasib Umno Selepas Ini Kembali Mengaum Atau Makin Layu

Apa Nasib Umno Selepas Ini Kembali Mengaum Atau Makin Layu

papar berkaitan - pada 16/1/2023 - jumlah : 179 hits
utusantv comOleh January 15 2023Sebahagian daripada perwakilan yang hadir pada Majlis Perasmian Perhimpunan Agung UMNO 2022 di Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur GAMBAR Abd Razak AidSETELAH beberapa minggu spekulasi timbul akhirnya semalam s...
Umno Kembali Ikut Cara Lama Kata Ku Li Selepas Top 2 Tak Dipertanding

Umno Kembali Ikut Cara Lama Kata Ku Li Selepas Top 2 Tak Dipertanding

papar berkaitan - pada 15/1/2023 - jumlah : 151 hits
freemalaysiatoday com January 14 2023 7 46 PMTengku Razaleigh Hamzah berkata mereka bimbang Umno berpecah dan sebab itu tak mahu perlawanan KUALA LUMPUR Keputusan Perhimpunan Agung Umno meluluskan usul dua jawatan tertinggi tidak dipertandi...
Pemuda Dan Puteri Umno Bedah Siasat Kekalahan Parti Pada Pru15

Pemuda Dan Puteri Umno Bedah Siasat Kekalahan Parti Pada Pru15

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 87 hits
PERGERAKAN Pemuda Umno dan Puteri akan membuat bedah siasat mengenai kekalahan parti itu pada Pilihan Raya Umum ke 15 Ketua Pemuda Umno Dr Asyraf Wajdi Dusuki berkata bagi tujuan tersebut sayap itu menubuhkan satu pasukan yang diketuai Ahli...
27 Years On Umno Still Talking About Money Politics

27 Years On Umno Still Talking About Money Politics

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 114 hits
I was somewhat intrigued by Umno deputy president Mohamad Hasan s plea to delegates attending the party s general assembly last night to kill money politics and for laying the blame on it for the party s poor showing in the 15th general ele...
Umno Berusaha Meranapkan Umno Secara Diam

Umno Berusaha Meranapkan Umno Secara Diam

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 139 hits
Apakah jaminan UMNO rakyat akan memilih BN sekiranya PRN dilakukan dalam masa terdekat Rakyat telah menghantar signal utama kepada UMNO Presiden UMNO yang terpalit dengan isu mahkamah menjadi liabiliti paling besar kepada UMNO Tidak mustahi...
Di Negeri Sembilan Kerjasama Bn Ph Patut Diteruskan Kata Pemimpin Umno

Di Negeri Sembilan Kerjasama Bn Ph Patut Diteruskan Kata Pemimpin Umno

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 100 hits
Kerjasama antara gabungan politik di peringkat negeri adalah untuk memudahkan pentadbiran dan pengurusan untuk kebajikan dan kesejahteraan rakyat kata Jalaluddin Alias PETALING JAYA Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Jalaluddin Alias berpenda...
Kekal Zahid Umno Ibarat Hidup Segan Mati Tak Mahu Kata Kadir Jasin

Kekal Zahid Umno Ibarat Hidup Segan Mati Tak Mahu Kata Kadir Jasin

papar berkaitan - pada 13/1/2023 - jumlah : 157 hits
freemalaysiatoday com January 12 2023 1 30 PMKadir Jasin PETALING JAYA Seorang wartawan veteran berkata Umno ibarat hidup segan mati tak mahu jika mengekalkan Ahmad Zahid Hamidi dan pemimpin lain yang toksik dalam parti itu A Kadir Jasin be...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher

Bisikan Setan

Buah Berangan Snek Sihat Keluarga Manfaat Pada Kesihatan