Umno Dan Pas Sudah Kuat Tidak Perlu Bersatu Khaled Nordin



(MyKMU) – UMNO dan Pas sudah mempunyai kekuatan tanpa Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), kata Naib Presiden UMNO Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.
“Sebenarnya, UMNO dan Pas adalah kekuatan yang mencukupi. Yang selebihnya, akan menyebabkan ‘the space is a little bit too crowded’,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Bekas Menteri Besar Johor itu mengulas kenyataan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Saifuddin Abdullah dua hari lalu yang mendakwa tidak timbul isu parti mana yang lebih dominan jika gabungan Bersatu, Pas dan UMNO dibentuk bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).
“Politik hari ini harus dilihat dari sudut semasa, jangan terikut-ikut kerangka politik lama dahulu yang akan membuatkan kita sukar untuk bergerak kerana apa yang penting kini rakyat didahulukan,” katanya dipetik Bernama.
Khaled berkata kenyataan sedemikian hanya datang dari mereka yang gagal memahami hakikat politik nasional, tidak sensitif dan malas berusaha untuk mengangkat dan melindungi orang Melayu.
Beliau juga mendakwa pihak yang berusaha memencilkan pengaruh UMNO adalah mereka yang sebenarnya lemah dan tidak mempunyai kekuatan untuk ditawarkan kepada bangsa Melayu di Malaysia.
“Mereka sekadar sedar politik Melayu itu penting, tetapi tidak mempunyai sebarang agenda untuk menjayakannya. Cadangan dan pandangan sebegini tidak wajar, dan tidak seharusnya berterusan,” katanya lagi.
Khaled juga mengingatkan bahawa UMNO sebagai sebuah parti politik Melayu tertua dan terbesar, tidak akan memadamkan mandat dan tugasnya sebagai parti nasionalis terbesar dan teras kepada kekuatan politik Melayu Islam.
Katanya, misi UMNO adalah menguasai semula kerajaan melalui Barisan Nasional (BN) dengan kerjasama PAS, dan tiada siapa dapat dan patut menghalangnya.
Beliau turut mengingatkan bahawa sejak merdeka UMNO bukan hanya parti dominan Melayu tetapi merupakan parti dominan dalam BN yang dapat berfungsi dengan baik sebagai sebuah gabungan bersama MCA dan MIC.
“Pemimpin parti BN yang kalah dalam PRU pun sering dilantik dalam pelbagai jawatan berkepentingan awam demi keterangkuman yang UMNO dan BN perjuangkan.
“Semua ini bukti bahawa sekali pun UMNO dominan dan menjadi parti tunggak, ia tidak pernah menafikan kepentingan parti-parti lain dalam BN.
“Malah, dengan kekuatan UMNO lah, parti-parti komponen BN yang lain turut diterima, menjadi kuat dan mempunyai perwakilan dalam kerajaan,” katanya.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/12/01/umno-dan-pas-sudah-kuat-tidak-perlu-bersatu-khaled-nordin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pas Tak Ke Mana Tanpa Umno Dan Bersatu

Pas Tak Ke Mana Tanpa Umno Dan Bersatu

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 255 hits
Naib Presiden PAS Mohd Amar Nik Abdullah berkata parti itu tidak akan mampu melangkah lebih jauh sekiranya kerjasama Dengan Umno dan Bersatu tidak terjalin Dia berkata PAS Umno dan Bersatu saling memerlukan antara satu sama lain Pada padang...
Calon Mb Daripada Umno Berdepan Dengan Isu Sokongan Wakil Parti Bersatu Dan Pas

Calon Mb Daripada Umno Berdepan Dengan Isu Sokongan Wakil Parti Bersatu Dan Pas

papar berkaitan - pada 6/12/2020 - jumlah : 298 hits
KUALA LUMPUR UMNO perlu menampilkan calon Menteri Besar baharu yang diyakini boleh mendapat sokongan majoriti Ahli Dewan Undangan Negeri Perak bagi mengelak kemelut jawatan itu berterusan Geostrategis Dr Azmi Hassan berkata biarpun UMNO mem...
Pru15 Pas Tak Kerjasama Dengan Umno Jika Tanpa Bersatu Annuar

Pru15 Pas Tak Kerjasama Dengan Umno Jika Tanpa Bersatu Annuar

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 303 hits
Umno kini tidak lagi ada pilihan untuk bertanding dalam PRU akan datang hanya bersama PAS sebagai sekutu seperti rancangan awalnya dahulu menurut setiausaha agung BN Annuar Musa Katanya ini memandangkan PAS bertegas bahawa Umno mesti turut ...
Pas Pulau Pinang Komited Jayakan Kerjasama Dengan Umno Bersatu

Pas Pulau Pinang Komited Jayakan Kerjasama Dengan Umno Bersatu

papar berkaitan - pada 3/12/2020 - jumlah : 253 hits
GEORGETOWN Pas Pulau Pinang komited dalam mempertahankan kerjasama bersama UMNO dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia di negeri ini sama ada menerusi Muafakat Nasional atau Perikatan Nasional Pesuruhjaya Pas negeri Muhammad Fauzi Yusof berkata...
Umno Sedia Berkerjasama Dengan Amanah Jika Pas Bersatu Enggan Sokong Calon Mb

Umno Sedia Berkerjasama Dengan Amanah Jika Pas Bersatu Enggan Sokong Calon Mb

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 302 hits
nbsp SHAH ALAM UMNO Perak bersedia bekerjasama dengan Parti Amanah Negara bagi membentuk kerajaan baharu Perak sekiranya PAS dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia enggan menyokong pencalonan Ahli Dewan Undangan Negeri parti itu s
Bersatu Pas Dan Umno Perlu Kekal Kerjasama Untuk Pru Ahmad Faizal

Bersatu Pas Dan Umno Perlu Kekal Kerjasama Untuk Pru Ahmad Faizal

papar berkaitan - pada 28/11/2020 - jumlah : 359 hits
mykmu netKUALA LUMPUR Parti gabungan dalam Perikatan Nasional termasuk Pas dan Umno tidak boleh bergerak secara solo untuk menghadapi Pilihan Raya Umum akan datang Timbalan Presidennya Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu berkata jika mana mana pa...
Umno Tak Perlu Gentar Dengan Ugutan Pas Dan Bersatu

Umno Tak Perlu Gentar Dengan Ugutan Pas Dan Bersatu

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 259 hits
Pertama kerana parti mereka ciput Kedua di belakang UMNO adalah PKR dan DAP kerusi terbanyak Bergabung jadi pakatan 2 3 bermajoriti WSRISAN AMANAH dan PGSarswak pasti akan ikut Semua kes selesai Kalau itu pun tak pandai elok berhenti berpol...
Pas King Maker Penyatu Umno Dan Bersatu

Pas King Maker Penyatu Umno Dan Bersatu

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 253 hits
Menarik sekali pertanyaan pertanyaan Tan Sri Annuar Musa kepada ahli ahli UMNO ini Nak tinggalkan PAS tinggalkan BERSATU nak ambik Anwar dan nak ambik DAP Seburuk buruk BERSATU adakah kita lebih percaya kepada DAP Kalau dengan PAS yang begi...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

7 Petunjuk Tentukan Kemenangan Prk Kuala Kubu Bharu



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

K Speed Strikes Again With A Menacing Honda Dax Caf Racer