Ummu Sibyan Jin Yang Menganggu Wanita Hamil Dan Anak Kecil


Sebab tu mak selalu pesan, sebelum maghrib balik rumah..

Mak selalu larang anak lelaki yang dah kahwin, isteri mengandung atau ada anak jangan balik lewat malam, jangan biar isteri tinggal sorang sorang...


Katakan suami/isteri terpaksa balik malam sebab kerja, bacalah 3 Qul.. ayat Qursi & sebaiknya ambil air sembahyang sebelum masuk rumah... 
Sebab ni lah! Ada "tetamu" yg intai kita, cuba masuk dalam rumah... 
Sebenarnya bukan tetamu, tapi inilah wanita yang suka datang ke rumah kita pada waktu Maghrib..

Waktu maghrib ni ada yang cuba untuk singgah ke rumah kita..

Siapa & kenapa? 
Maghrib adalah saat dimana matahari sudah tenggelam namun masih muncul dengan sinar yang terkadang berwarna jingga atau merah menyala, pada waktu itulah seluruh umat Islam diperingatkan untuk segera menutup pintu dan jendela sambil mengucapkan bismillah agar wanita ini tidak datang ke rumah kita..

Siapakah wanita itu, apa yang dia lakukan di dalam rumah kita

Ketahui bahawa dia bukanlah wanita baik, namun mampu membahayakan anak dan wanita yang sedang hamil..

Mungkin ada yang pernah dengar nama (Ummu Sibyan) atau pun tidak sebelum ini, (Ummu Sibyan) ini adalah jin dari kaum perempuan yang suka mengganggu bayi dan anak yang berusia kurang dari 2 tahun serta wanita hamil, sebab itulah anak-anak yang baru lahir harus diazankan terlebih dahulu agar bayi itu tidak di ikuti oleh jin ini..

Apa Kerja Jin Ummu Sibyan

Kerja dia tak lain tak bukan adalah mengganggu bayi yang baru lahir dan anak-anak (biasanya kurang dari 2 tahun) serta wanita yang hamil, jin Ummu Sibyan memiliki wajah yang mengerikan dengan mata 1 yang besar dan berjalan di dinding seperti cicak , Ummu Sibyan juga dapat mengikat rahim wanita serta membunuh bayi yang masih dalam kandungan..

Seperti yang di ceritakan dalam kisah jin Ummu Sibyan dengan Nabi Sulaiman, jin ini mampu masuk ke dalam rahim orang perempuan dan mengikat rahimnya serta menyumbat dengan tujuan agar kaum wanita itu tidak mengandung..

Diceritakan juga jin ini masuk ke dalam perut orang perempuan yang hamil, di waktu janin di dalam kandungannya sedang tumbuh jin ini akan menendangnya, maka berlakulah keguguran dan jadilah rahimnya kosong semua..

Sungguh mengerikan bukan? Bagaimana tandanya jika seorang bayi terkena gangguan jin Ummu Sibyan? Diantaranya adalah :1. Bayi menangis melalak (matanya terbeliak memandang keatas/sudut tertentu)
2. Anak-anak jatuh seakan-akan didorong
3. Mengigau sambil menggemerutukkan gigi berulang kali
4. Demam panas hanya setelah Asar sampai sebelum Subuh

Akibat gangguan di atas akan mengakibatkan hal seperti ini :1. Sawan tangis
2. Autisme (over hiperaktif)
3. Nakal dan keras kepala
4. Malas

Tanda-tanda Wanita Hamil Terkena Gangguan Jin Ummu Sibyan :1) Rasa sesak dada terutama setelah waktu asar, yang mungkin berlangsung sampai tengah malam
2) Kusut fikiran
3) Sakit di bahagian tulang-tulang belakang
4) Mengigau ketika tidur
5) Bermimpi dengan mimpi yang menakutkan

Cara Mengelak dari Gangguan Ummu Sibyan :1) Tutup pintu dan jendela rumah waktu Maghrib
2) Jangan angkat atau masukkan baju yang sudah dijemur diluar rumah pada waktu Maghrib (jemuran tak kering)

Cara mengatasi gangguan pada bayi/anak :1) Meniarapkan bayi/anak jangan matanya melihat ke arah itu , baca ayat Qursi dan Surah 3 Qul kemudian tiup ke ubun-ubunnya sampai berhenti menangis.
2) Halau dengan bahasa sendiri seperti "wahai Ummu Sibyan pergilah kau keluar dari rumahku dan jangan ganggu anak anakku".

Kaedah ini antara cara untuk mengelakkan gangguan jin dan syaitan..

Bagaimana pula kata pakar Hadis tentng Ummu Sibyan? Adakah cerita tentang Ummu Sibyan ini sahih? Ada disebut dalam Quran atau Hadis?

DR ROZAIMI RAMLE MENJAWAB:

HADITH tentang UMMU SIBYAN ini DAIF namun hadis larangan kanak-kanak berkeliaran pada waktu senja sahih kerana waktu syaitan berkeliaran.

Dari sahabat Jabir radhiallahu’anhu, bahwa Nabi Shallallahu’alaihi Wasallam bersabda:

( إِذَا كَانَ جُنْحُ اللَّيْلِ أَوْ أَمْسَيْتُمْ فَكُفُّوا صِبْيَانَكُمْ ، فَإِنَّ الشَّيْطَانَ يَنْتَشِرُ حِينَئِذٍ ، فَإِذَا ذَهَبَ سَاعَةٌ مِنْ اللَّيْلِ فَخَلُّوهُمْ ، وَأَغْلِقُوا الْأَبْوَابَ ، وَاذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ ، فَإِنَّ الشَّيْطَانَ لَا يَفْتَحُ بَابًا مُغْلَقًا ، وَأَوْكُوا قِرَبَكُمْ وَاذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ ، وَخَمِّرُوا آنِيَتَكُمْ وَاذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ وَلَوْ أَنْ تَعْرُضُوا عَلَيْهَا شَيْئًا، وَأَطْفِئُوا مَصَابِيحَكُمْ ) رواه البخاري (3280)

“Jika malam datang menjelang, atau kalian berada menjelang maghrib maka tahanlah anak-anak kalian (di rumah), kerana ketika itu syaitan sedang bertebaran. Jika telah berlalu sesaat dari waktu malam, maka biarkan mereka (jika ingin keluar). Tutuplah pintu dan berzikirlah kepada Allah, kerana sesungguhnya syaitan tidak dapat membuka pintu yang tertutup. Tutup pula bekas minuman dan makanan kalian walau sekadar dengan meletakkan sesuatu di atasnya dan matikanlah lampu-lampu kalian” (HR. Bukhari 3280, Muslim 2012).

Tingkap dan pintu rumah perlu ditutup dan menyebut nama Allah dimalam hari dan tidak digalakkan dibuka jika tidak ada keperluan sebagai langkah berjaga-jaga dari kejadian yang tidak baik berlaku.

Dan jangan biarkan bekas-bekas makanan dan minuman tidak ditutup dan dianjurkan menyebut nama Allah ketika menutup bekas-bekas tersebut.
Ini semua dilakukan untuk mengelakkan gangguan syaitan. Wallahua’lam

Rasulullah S.A.W bersabda :"Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya, maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala." (HR. Al-Bukhari)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://cikguzim.blogspot.com/2019/11/ummu-sibyan-jin-yang-menganggu-wanita.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wanita Ditalak 3 Ketika Hamil Bekas Kekasih Datang Dodoi Anak Baru Lahir

Wanita Ditalak 3 Ketika Hamil Bekas Kekasih Datang Dodoi Anak Baru Lahir

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 957 hits
Cinta yang kita semai dan baja dengan kasih sayang tidak semuanya akan terus mekar Kadang kala perhubungan yang bertahun dijaga rapi boleh sahaja terlerai bila bila masa Namun tidak semua tali silaturrahim yang telah dibina akan dibiarkan p...
Dia Dah Terkulai Layu Darah Keluar Dari Mulut Anak Nyaris Maut Tercekik Mainan Kecil Yang Tersangkut Di Tekak

Dia Dah Terkulai Layu Darah Keluar Dari Mulut Anak Nyaris Maut Tercekik Mainan Kecil Yang Tersangkut Di Tekak

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 497 hits
Ketika sedang menidurkan anak si ibu terkejut apabila terdengar bunyi pelik yang datang kerongkong anaknya Sebaik saja diperiksa alangkah terkejutnya apabila dia mendapati terdapat objek kecil di dalamnya Maddy Grantham berkata dia masih ra...
Kahwin Dah Lama Belum Rezeki Dukung Anak Sendiri Punca Wanita Stres

Kahwin Dah Lama Belum Rezeki Dukung Anak Sendiri Punca Wanita Stres

papar berkaitan - pada 9/11/2019 - jumlah : 215 hits
Seorang dari 10 wanita mungkin akan mendapat endometriosis Endometriosis adalah keadaan di mana tisu yg menyerupai lapisan dalam rahim terdapat di luar rahim seperti tempat di sekitar rahim ovari dan tiub fallopian Di dalam perkongsiannya m...
Wanita Oku Gigih Jual Tepung Pelita Sambil Ditemani Anak

Wanita Oku Gigih Jual Tepung Pelita Sambil Ditemani Anak

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 495 hits
Dengan kos sara hidup semakin meningkat bukan mudah untuk mencari rezeki lebih lebih lagi buat mereka yang istimewa Kita sering melihat mereka yang tidak sempurna anggota badan meminta sedekah dan jarang melihat golongan ini bekerja Namun b...
Ibu Bunuh 3 Anak Lelakinya Bimbang Mereka Akan Dera Wanita Bila Dewasa Kelak

Ibu Bunuh 3 Anak Lelakinya Bimbang Mereka Akan Dera Wanita Bila Dewasa Kelak

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 432 hits
Seorang wanita di Ohia yang didakwa melemaskan tiga anak lelakinya mengaku bersalah dan dikenakan hukuman penjara selama 37 tahun nbsp Pada Julai 2014 Niall yang masih bayi ditemui mati pada Julai 2014 Diikuti dengan kematian Gabin 4 pada A...
Kisah Pilu Dewi Ditinggal Suami Saat Hamil Anak Meninggal Hingga Dibawa Paksa Ojek Online

Kisah Pilu Dewi Ditinggal Suami Saat Hamil Anak Meninggal Hingga Dibawa Paksa Ojek Online

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 222 hits
Kisah sedih dialami Dewi Suriani Warga Maransi Aia Pacah Koto Tangah Kota Padang Sumatera Barat ini harus menjalani perjuangan hidup yang berat Dia baru saja kehilangan bayi mungilnya Ramadhan Khalif Putra yang didiagnosa dokter menderita p...
Wanita Menikahi 8 Lelaki Dan Berbohong Dirinya Hamil Sebelum Melarikan Wang Hantaran

Wanita Menikahi 8 Lelaki Dan Berbohong Dirinya Hamil Sebelum Melarikan Wang Hantaran

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 448 hits
Wanita Menikahi 8 Lelaki Dan Berbohong Dirinya Hamil Sebelum Melarikan Wang Hantaran Setiap pasangan yang bercinta pastinya mengimpikan sebuah perkahwinan yang bahagia serta berkekalan sehingga ke akhir hayat mereka Tetapi tidak siapa yang ...
Kalau Anak Ramai Kereta Pula Kecil Nak Letak Car Seat Celah Mana Maknya Kena Duduk Atas Bumbung

Kalau Anak Ramai Kereta Pula Kecil Nak Letak Car Seat Celah Mana Maknya Kena Duduk Atas Bumbung

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 874 hits
https ift tt 2rJYGsL Bermula 1 Januari depan kerajaan akan mewajibkan penggunaan kerusi keselamatan kanak kanak bagi menyelamatkan mereka daripada mengalami kecederaan serius atau kematian sekiranya berlaku kemalangan Rentetan dari pengumum...
Anak Kecil Hampir Kena Austisme Akibat Tengok Handphone Lamak

Anak Kecil Hampir Kena Austisme Akibat Tengok Handphone Lamak

papar berkaitan - pada 15/11/2019 - jumlah : 554 hits
2012 MY STORY BEGINSMasa ni anak saya baru 7 bulan Leher belum tumbuh pipi sama labuh dengan dagu lengan macam roti kentang betis gemuk sampai tenggelam lutut bontot masih hijau Macam baby lain juga Haikal was cute adorable asyik minta duku...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Apakah Itu Sistem Bantuan Pemandu Dan Fungsinya

Tamago Kake Gohan



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Puisi 35 Takdir

Raya Raya Raya 2024

Siput Serang Tanaman

Year Round Pool Fun Pool Place Easton Your Partner In Pool Maintenance

3 Lelaki Positif Dadah Ditahan Samun Pelajar Di Kolej

Remaja Perempuan Berusia 14 Tahun Anak Ketua Polis Lahad Datu Ditemui Maut Berlumuran Darah