Ulasan Tribit Xfree Go Fon Kepala Bluetooth Bajet Yang Memuaskan Telinga



Saya bukan jenis yang begitu berminat sekali dengan produk Bluetooth, kerana pada hemat saya, teknologi yang ada sekarang masih belum cukup mantap untuk menandingi audio dihasilkan oleh produk berwayar.
Malang sekali, kebanyakan telefon zaman sekarang sudah membuang jack 3.5mm kerana cuba mengikut matlamat Apple untuk mewujudkan ‘push’ ke arah produk tanpa wayar sepenuhnya.
Saya seringkali membuat kajian sendiri tentang codec Bluetooth yang ada sekarang serta produk yang sedang hangat di pasaran. Ini kerana andai benar suatu hari nanti sudah tiada lagi produk mercu disertakan dengan jack fon kepala, sekurang-kurangnya saya sudah bersedia.
Tetapi bajet yang ada dalam tangan agak kecil, tambahan pula saya tidak mahu berbelanja besar buat sementara waktu ini untuk produk Bluetooth.
Oleh kerana itu, saya membeli Tribit XFree Go. Harganya yang cuma RM135 begitu menarik pandangan mata. Tambahan pula setelah ditolak dengan ‘coins’ di Shopee, saya dapat membelinya pada harga lebih murah.

Nyahkotak/Buka Kotak
Dipendekkan cerita, selepas beberapa hari menunggu, produk diidam sampai di depan rumah. Saya pun buka kotak untuk melihat pakej diberikan. Apa yang ada?
1x Tribit XFree Go
1x Bekas Penyimpanan
1x Kabel USB Mikro
1x Kabel Audio 3.5mm
1x 1x Manual Panduan Pengguna

Reka Bentuk
Reka bentuknya ialah dari jenis boleh lipat, menggunakan earmuffs yang lembut dan selesa pada telinga, dengan tampilan sedikit moden.
Anda tidak akan berasa segan untuk menggantungnya di leher ketika membawa ia keluar dari rumah. Ia tidak kelihatan seperti makhluk asing sedang bergantung di leher anda.
Anda boleh lihat sendiri pada gambar yang saya ambil ini.

Spesifikasi
Tribit XFree Go menggunakan chip Bluetooth 5.00 dari Qualcoom iaitu QCC3003. Chip ini menyokong codec AAC dan SBC. Pemacu di dalamnya pula bersaiz 40mm, dan ia menyokong fungsi/ciri Qualcomm Clear Voice Capture (cVc).
Sayangnya, fon kepala ini masih lagi menggunakan USB mikro, tetapi untuk harga seperti ini saya tidak dapat memfailkan rungutan terhadap jabatan netizen Malaysia.
Mengambil masa sehingga 3 jam untuk dicaj penuh, dan dapat memberikan tempoh main semula selama 4 jam untuk jangka caj 10 minit, pada saya ini sudah memadai. Tambahan pula hayat baterinya sangatlah lama. Sehingga kini saya masih belum dapat menghabiskan kuasa baterinya sepanjang tempoh penggunaan sehari suntuk.
Kualiti Audio
Boleh dikatakan semua orang membeli sesuatu fon kepala atau fon telinga adalah kerana kualiti audionya. Saya juga tidak terkecuali.
Dengan pemacu 40mm, codec AAC, dan cVc 8.0, saya rasa agak banyak jugak boleh diperkatakan mengenai fon kepala bajet ini.
Agak terkejut juga sebenarnya, kerana pada awal, saya tidak memberi sebarang ‘harapan’ pada Tribit XFree Go disebabkan harganya yang murah. Saya hanya beli dan ingin ‘lupakan’ jika ia tidak memuaskan hati.
Ternyata saya tidak hampa.
Saya adalah peminat muzik metal. Kebanyakan senarai main saya adalah dari genre itu. Sudah tentulah saya akan uji dengan lagu-lagu dari senarai main, contohnya ini.
Walaupun tanpa ciri noise cancelling, tetapi dengan cVc dan reka bentuk earmuffs yang menutupi ruang telinga, bunyi bising sedikit sebanyak dapat diasingkan. Tribit secara umum dapat membuat penalaan bunyi yang seimbang.
Sekiranya anda peminat bass, dan anda mahu hentakan bass seakan berada dalam studio jamming..
Lebih baik anda masuk studio jamming itu sendiri dan goyanglah kepala anda semahu-mahunya.
Tetapi sekiranya anda inginkan kualiti bass berpada, tidak terlalu berlebihan dan mencukupi untuk lagu-lagu kegemaran, XFree Go ada ciri itu. Malah boleh dikatakan bassnya agak menghentak juga, sebagai contoh pada lagu Machine Gun Kelly – el Diablo.
Konklusi
Saya enggan menulis panjang dek kerana saya ingin jimatkan masa anda.
Tak perlu fikir panjang. Buang masa. Tribit XFree Go ialah produk yang anda boleh ‘pejam mata’ dan beli dengan ‘selamba’.
Ya, ia bukan Audio Technica, bukan juga Beyerdynamic mahupun Sennheiser. Tetapi untuk harga seperti ini, bunyinya bagus, pemakaian di kepala dan telinga adalah selesa, dan hayat bateri untuk main semula cukup lama.
Kalau ada benda yang saya boleh kritik pun cuma satu, iaitu – USB mikro.
Selain itu, saya tidak dapat fikirkan kelemahannya secara ikhlas. Kalau harga diletak sehingga RM300, mungkin saya boleh lampirkan kritikan pedas, sepedas cinta yang tertolak.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://omghackers.com/ulasan-tribit-xfree-go-fon-kepala-bluetooth-bajet-yang-memuaskan-telinga/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Fon Telinga Nirwayar Samsung Seterusnya Mungkin Dikenali Sebagai Buds Beyond

Fon Telinga Nirwayar Samsung Seterusnya Mungkin Dikenali Sebagai Buds Beyond

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 224 hits
Di saat maklumat tertiris Samsung Galaxy S21 menjadi buah mulut ramai pihak Kini timbul pula khabar angin terkini mengatakan fon telinga Samsung yang seterusnya mungkin dikenali sebagai Buds Beyond Laporan memetik sumber mendakwa nama ini t...
Syarikat Jepun Membangunkan Penyedut Khas Untuk Mengambil Fon Telinga Nirwayar Dari Landasan Keretapi

Syarikat Jepun Membangunkan Penyedut Khas Untuk Mengambil Fon Telinga Nirwayar Dari Landasan Keretapi

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 186 hits
Fon telinga nirwayar adalah sangat popular pada hari ini sejak ia dipopularkan oleh Apple melalui AirPods Selain Apple pelbagai pengeluar peranti mempunyai penawaran masing masing sekaligus membuatkan penggunaan fon telinga nirwayar seumpam...
Bajet 2021 Lawan Covid 19 Tetapi Potong Peruntukan Kkm

Bajet 2021 Lawan Covid 19 Tetapi Potong Peruntukan Kkm

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 307 hits
Ahli ahli Parlimen Pakatan Harapan mula sangsi hala tuju sebenar Belanjawan 2021 yang dibentangkan oleh Kerajaan Perikatan Nasional pada 6 November lalu Kerajaan PN sewajarnya mempunyai tugas berat dalam melawan pandemik Covid 19 dan memenu...
Esok Perbahasan Bermula Maka Kajian Ini Nak Tanya Modal Bajet Dari Mana

Esok Perbahasan Bermula Maka Kajian Ini Nak Tanya Modal Bajet Dari Mana

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 237 hits
Dari FB Wall Gino Marvela berkaitan B2021 Pihak pembangkang hanya ada sehari saja lg utk habiskan mengkaji setiap angka jumlah keseluruhan bajet 2021 sebelum di bahaskan pd Isnin ini Jika di tanya apa pendapat berkaitan bajet yg di umumkan ...
Kesan Ekonomi Akibat Penularan Covid19 Jangan Diharap Bajet Dapat Atasinya

Kesan Ekonomi Akibat Penularan Covid19 Jangan Diharap Bajet Dapat Atasinya

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 237 hits
Jangan letak harapan tinggi apalagi merungut jika anda tidak termasuk atau kurang mendapat faedah daripada pembentangan bajet Mustahil untuk memuaskan hati semua Bergantung kepada pembangkang khususnya untuk mencadang tambah baik untuk memb...
Yang Diharap Bajet Kesihatan Yang Dibentang Bajet Propaganda

Yang Diharap Bajet Kesihatan Yang Dibentang Bajet Propaganda

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 202 hits
BAJET 2021 adalah satu BELANJAWAN PROPAGANDA hasil daripada kepimpinan tebuk atap dan sebuah pasukan pentadbiran yang gagal stabil Tidak nampak bagaimana ekonomi negara ini dapat dipulihkan secara konstruktif tiada fokus dan kebanyakan hany...
Era Bn Bajet Jasa Rm30j Era Pn Rm80juta

Era Bn Bajet Jasa Rm30j Era Pn Rm80juta

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 307 hits
Sejarah peruntukan bajet pengurusan JASA sebelum PH dan selepas PH 2011 RM 21 759 400 2012 RM 21 392 000 2013 RM 23 127 100 2014 RM 24 572 800 2015 RM 21 718 100 2016 RM 22 801 000 2017 RM 22 886 500 2018 RM 30 000 000 2019 Tutup 2020 Tutup...
Bajet Gomen Pintu Belakang Aka Tebuk Atap

Bajet Gomen Pintu Belakang Aka Tebuk Atap

papar berkaitan - pada 7/11/2020 - jumlah : 356 hits
Apa yang nak dikata Belanjawan Sampah Takda langsung tindakan dan inisiatif persediaan dalam pakej Belanjawan untuk rangsang Ekonomi terutama menyentuh perusahaan Mikro dan PKS yang akan teruk terjejas sedangkan depa penyumbang terbesar cuk...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Hobi Baru

Beli Saldo Paypal Via Bank Line By Bank Hana

Akhirnya Dapat Beli Sobek

Selesai Sesi Marhaban 2024 1445h

3 Ayat Pelaris Jualan Tak Perlu Sebut Brand

Breakthrough Your Fitness Plateau Vo2 Max Testing Personalized Plans