Ulasan Filem Maharaja Ulasan Filem Maharaja Dalam Bahasa Tamil Cerita Penarafan
Maharaja – Hebat dalam lakonan, penulisan dan pelaksanaan
Pelakon bintang serba boleh Vijay Sethupathi telah mencapai tonggak kemajuan yang hebat dengan filem ke-50 ‘Maharaja’. Nithilan Swaminathan pereka yang terkenal dengan ‘Kurangu Bommai’ telah menulis dan mengarahkan, menambah kepada harapan yang sudah tinggi. Adakah filem jenayah menipu ini memberikan hasil yang diharapkan adalah yang kita cari dalam Ulasan Maharaja ini.
‘Maharaja’ seorang tukang gunting rambut masuk ke balai polis tempatan mengadu bahawa “Lakshmi” yang sangat berharga telah dicuri oleh tiga penyusup dan dia harus dijumpai sebelum anak perempuannya yang remaja Jyothi (Sachana Namidass) pulang dari acara sukan. Polis yang kehairanan di bawah pimpinan Natty Nataraj mendapati sukar untuk mengintai siapa atau apa Lakshmi itu tetapi bersetuju untuk mengikut garis Maharaja setelah beliau menawarkan rasuah yang sangat menguntungkan. Ketika siasatan berlanjut, kita diperkenalkan kepada seorang pembunuh psikopat (Boys Manikandan) dan beberapa perompak Anurag Kashyap dan Ratchasan Vinod Sagar yang dengan kejam membunuh wanita dan kanak-kanak yang tidak berdosa selepas merompak rumah mereka. Apakah hubungan antara watak-watak ini dan Lakshmi yang dicari Maharaja adalah apa yang membentuk sisi yang menarik di dalam plot.
Vijay Sethupathi yang telah menghadapi nasib yang bercampur dalam beberapa filem terdahulu dalam watak utama telah membuat kebangkitan yang kukuh sebagai seorang pelakon dalam ‘Maharaja’. Beliau telah dengan sempurna menghidupkan seorang lelaki biasa yang agak lemah tetapi tabah yang akan memindahkan langit dan bumi untuk anak perempuannya. Jika dalam babak di balai polis beliau menghiburkan penonton dengan sikap degilnya, beliau mencetuskan ketakutan apabila beliau menghadapi salah seorang psiko dengan keunikannya sendiri. Tahniah kepada Makkal Selvan kerana membenarkan pelakon lain seperti Natty, Anurag, Singampuli dan Jyothi mengambil peranan utama dan mencapai kejayaan pada tiga puluh minit terakhir. Pelakon yakin itu juga tetap rendah hati dalam klimaks yang tidak ramai hero sanggup. Anurag Kashyap sangat hebat sebagai pembunuh ganas yang pada masa yang sama merupakan suami dan bapa yang penyayang. Putar belit klimaks wataknya berfungsi dengan baik untuk filem tersebut. Natty Natraj sebagai anggota polis korup yang menjadi dirinya sendiri pada klimaks adalah pilihan yang tepat, manakala Singam Puli dalam peranan terbaik dalam kerjayanya mendominasi dalam urutan paling penting. Abhirami, Mamta Mohandas, Muniskanth, Arul Doss dan Kalki menambah nilai kepada barisan pelakon pembantu.
Apa yang terbaik dalam ‘Maharaja’ adalah plot yang tidak linear yang menyembunyikan beberapa momen wow. Setiap soalan yang membingungkan yang dibangkitkan dalam separuh pertama jelas dijawab dalam separuh kedua. Apa itu “Lakshmi” dan kepentingannya dalam masa kini dan masa lampau adalah hebat. Momen ‘mass’ di balai polis di mana Maharaja menempatkan polis dalam kedudukan yang sukar dan urutan Singam Puli adalah klasik. Filem ini memperlihatkan bagaimana kebetulan dan tindakan baik juga boleh membawa kesengsaraan besar ke dalam hidup seseorang. Nithilan Swaminathan sekali lagi menunjukkan bahawa penjahat terbesar adalah orang biasa yang menjalani kehidupan harian. Biasanya dalam filem sebegini anggota polis akan dipaparkan sebagai bodoh tetapi di sini mereka juga diberi penghargaan pada akhir yang menyegarkan. Imej penutup filem tentang darah penjahat yang mengisi telapak kaki gadis itu adalah menyentuh, menekankan betapa karma menyusul penjahat untuk menghukum mereka dengan cara yang paling peribadi.
Namun begitu, isu utama itu sendiri tidak baru dan telah digunakan berulang kali terutamanya dalam filem Tamil. Penulisan terkadang terlalu mudah dan terdapat beberapa perkara yang masih kabur tentang bagaimana VJS mengenal pasti penyerang pertama. Pacing terutamanya dalam jam pertama agak membosankan. Kebiasaan penjahat mengambil masa untuk memasak dan makan makanan yang lazat di rumah yang mereka rampas selain daripada merogol mangsa merupakan overdose yang pasti.
Penyuntingan hebat Philomin Raj memastikan bahawa semua lapisan cerita muncul secara menarik dan akhirnya menyatu menjadi satu. Skor latar belakang oleh B Ajaneesh Loknath dari ‘Kantara’ adalah satu kelebihan. Kerja lensa tidak kenal lelah Dinesh Purushothaman menangkap keganasan berdarah yang suram dan menjaga bingkai penuh dengan keadaan tergantung sepanjang masa. Koreografi aksi laga hancur tulang oleh Anal Arasu dan Rekaan Produksi cemerlang V. Selvakumar layak mendapat pujian tinggi. Studios Passion Sudhan Sundaram yang telah mendukung beberapa filem bermakna telah menghasilkan pemenang megah, baik secara kritikal mahupun secara komersial. Nithilan Swaminathan adalah Maharaja sebenar bagi pengeluar kerana beliau telah membuat filem yang menarik untuk merentasi pelbagai negara tanpa membuang wang atau sumber pada kemegahan yang berlebihan. Sujud kepada beliau atas bergantung sepenuhnya pada penulisannya yang memberikan kesan yang mendalam kepada penonton.
Keputusan: Pergi menonton filem ini yang dikuasakan oleh lakonan luar biasa yang memukau jiwa
Source link
The post Ulasan Filem Maharaja. Ulasan Filem Maharaja dalam Bahasa Tamil, cerita, penarafan appeared first on Edisi Viral Plus.
Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :
https://plus.edisiviral.com/ulasan-filem-maharaja-ulasan-filem-maharaja-dalam-bahasa-tamil-cerita-penarafan/