Ujian Pendengaran Dan Mata Bayi Aina


Akhirnya selesai juga ujian pendengaran dan ujian mata bayi Aina dalam dua hari berturut-turut.
Ujian Pendengaran BayiUjian pendengaran bayi dilakukan di Hospital Bersalin Berisiko Rendah Precint 8 di Putrajaya pada 4 Mei 2017. Tampaknya bangunan Hospital Bersalin Berisiko Rendah ni adalah blok perumahan kakitangan kerajaan yang ditukar fungsinya menjadi sebuah hospital.
Kena mendaftar dulu di unit hasil dengan bayaran sebanyak RM 5 bagi rakyat Malaysia, sebelum dihantar ke Unit Ujian Pendengaran di tingkat 2. Pastikan anda membawa buku merah bayi dan juga kad kesihatan bayi.
Sebelum dibenarkan naik ke tingkat 2, kami perlu mendaftar dahulu dengan pengawal keselamatan di bawah.
Anak Gagal Ujian PendengaranBayi Aina gagal dalam ujian pendengaran tersebut di mana ujian dilakukan dengan meletakkan satu alat di telinga dan kepala bayi. Bayi harus tidur nyenyak semasa ujian dilakukan. Doktor kata mungkin bayi Aina ni gagal sebab dia selsema.
Kami habis dalam jam 10 lebih di mana kami mendaftar dalam jam 9.30 pagi. Sempatlah Mommy dan Master pergi ke pejabat untuk separuh hari ke dua.
Ujian Penglihatan BayiUjian penglihatan bayi ni dipanggil oftamologi kalau Tedi tak silap. Tujuannya adalah untuk melihat perkembangan mata bayi. Ujian ini dilakukan di Klinik Pakar di Hospital Putrajaya.
Kami sampai di Hospital Putrajaya dalam jam 8.20, di mana Master terus hantar Mommy ke lobi klinik pakar. Orang beratur punyalah ramai dari dalam ke luar pintu masuk dan ke dalam balik. Nasib baik staff hospital berbaik hati mengambilkan nombor giliran untuk Mommy mungkin kerana Mommy membawa bayi kecil. Sebelum itu ada juga seorang insan yang menyuruh Mommy duduk dan dia akan cop tempat Mommy.
Kawasan letak kereta di Hospital Putrajaya ni sebagaimana di hospital-hospital lain di Malaysia tidak mencukupi. Dah tahu nak buat hospital tu bualah sekali bangunan tempat letak kereta. Master berpusing-pusing selama sejam di sekitar Hospital Putrajaya dan juga Institut Kanser Negara, namun masih tidak dapat parking kereta.
Akhirnya Master letak kereta di Putrajaya Sentral dengan bayaran RM 2 sekali masuk pada waktu siang, dan RM 4 pada waktu malam.
Master berjalan kaki ke Hospital Putrajaya dari Putrajaya Sentral yang terletak berhadapan di seberang jalan. Masa yang Master ambil dari tempat letak kereta di Putrjaya Sentral ke Hospital Putrajaya adalah sekitar 20 minit.
Sebenarnya Master tidak perlu berjalan kaki kerana pihak Hospital Putrajaya ada sediakan kenderaan untuk angkut pengunjung Hospital Putrajaya dari Terminal Putrajaya Sentral sekali dalam lima belas minit. Tapi Master berasa segan sebab berasakan hospital Putrajay tu dekat sahaja, tapi bila dah berjalan 20 minit tu baru Master rasa agak menyesal.
Ketika Master sampai di Hospital Putrajaya di bangunan Klinik Pakar, keadaan sesak dengan kehadiran manusia yang mahu mendapatkan rawatan. Lama juga menunggu sebab mata bayi Aina belum mengembang walaupun dititis ubat dua kali, kali ketiga baru nurse suruh masuk menunggu berhampiran bilik doktor.
Doktor yang memeriksa bayi Aina katakan mata Aina okay. Dia siap buatkan surat bertulisan tangan untuk berikan Mommy khidmat nasihat penyusuan badan di Hospital Bersalin Berisiko Rendah di Precint 8 Putrajaya. Mungkin dengan surat daripada doktor tersebut akan memudahkan Mommy mendapatkan khidmat tersebut.
Dekat jam 12 tengahari baru urusan kami di Hospital Putrajaya selesai.
Peta lokasi Hospital Putrajaya
10 Mei 2017


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.interpretzz.com/2017/05/ujian-pendengaran-dan-mata-bayi-aina.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Interpretzz+%28interpretZZ%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Seawal Lahir Selalu Main Mata Dengan Bayi Buat Dia Cepat Cam Ibu Ayahnya

Seawal Lahir Selalu Main Mata Dengan Bayi Buat Dia Cepat Cam Ibu Ayahnya

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 476 hits
Apabila buat pertama kalinya bayi membuka mata dan memandang ke arah anda ia adalah momen yang terindah dalam hidup anda Sesungguhnya penglihatan bayi memerlukan tempoh masa untuk berkembang dengan sempurna Dengan memahami perkembangan peng...
Angkara Najis Burung Kucing Otak Bayi Setahun Dijangkiti Kuman Masalah Pendengaran Perlu Pembedahan

Angkara Najis Burung Kucing Otak Bayi Setahun Dijangkiti Kuman Masalah Pendengaran Perlu Pembedahan

papar berkaitan - pada 29/8/2019 - jumlah : 452 hits
Tiada siapa menduga si kecil yang lahir sempurna menderita Hanya kerana terdedah kepada najis burung dan kucing kini otak si kecil dijangkiti kuman bernanah Melilhatkan raut wajahnya yang comel tiada siapa menyangka disebaliknya menyimpan s...
Tidur Terganggu Ayah Tiri Di Bekasi Lempar Bayi Ke Tembok Sampai Meninggal

Tidur Terganggu Ayah Tiri Di Bekasi Lempar Bayi Ke Tembok Sampai Meninggal

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 184 hits
Roni Andirawan merasa tidur lelapnya terganggu saat bayinya D menangis Roni lalu gelap mata melempar anak tirinya itu ke tembok hingga tewas karena terus merengek rewel Kapolsek Serang Baru AKP Wito menjelaskan Roni dan korban sedang istira...
Tiap Hari Menangis Tengok Nishka Dicucuk Bayi Derita Kanser Otak Bakal Dibedah Kali Ke 4

Tiap Hari Menangis Tengok Nishka Dicucuk Bayi Derita Kanser Otak Bakal Dibedah Kali Ke 4

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 801 hits
Ibu mana yang tidak menitiskan air mata melihat anak sendiri menangis kesakitan Namun inilah yang dilalui setiap hari apabila anak kecil ini disahkan mengalami kanser otak dan ketumbuhan di buah pinggang selepas 21 hari dilahirkan Selepas p...
Seawal Bayi Mak Ayah Rajin Melayan Jangan Terkejut Lepas Setahun Anak Cepat Cakap

Seawal Bayi Mak Ayah Rajin Melayan Jangan Terkejut Lepas Setahun Anak Cepat Cakap

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 425 hits
Stimulasi awal iaitu rangsangan bahasa boleh diberikan seawal dari bayi lagi dan ini merupakan kunci utama untuk melatih kebolehan kanak kanak bercakap Berikut merupakan antara tips penting melatih anak belajar bercakap 1 Sebut perkataan be...
Cucuk Imunisasi Lima Serangkai Bayi 18 Bulan

Cucuk Imunisasi Lima Serangkai Bayi 18 Bulan

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 680 hits
Cucuk Imunisasi Lima Serangkai Bayi 18 Bulan Aku nak kongsikan pengalaman bawa anak 18 bulan cucuk imunisasi lima serangkai di klinik kerajaan Sebelum ni aku cucuk imunisasi di klinik swasta untuk anak ke pertama dan kedua sebab payah nak a...
Berang Dengan Tangisan Bapa Baling Bayi Ke Dinding Sampai Mati

Berang Dengan Tangisan Bapa Baling Bayi Ke Dinding Sampai Mati

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 261 hits
The ReporterBerang anak menangis tak berhenti henti seorang lelaki tergamak membaling anak tirinya yang berusia 15 bulan itu ke dinding sehingga mati Difahamkan Roni Andriawan baru enam hari berkahwin dengan ibu mangsa Namun telinganya tida...
Bayi Tidak Cukup Bulan Lahir Ketika Sedang Bercuti Pasangan Mungkin Terkandas Akibat Tidak Mampu Bayar Bil

Bayi Tidak Cukup Bulan Lahir Ketika Sedang Bercuti Pasangan Mungkin Terkandas Akibat Tidak Mampu Bayar Bil

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 289 hits
Menerima kelahiran cahaya mata sememangnya antara detik paling manis dalam kehidupan seseorang yang bergelar ibu dan bapa Begitu juga dengan pasangan Louis dan Yeridina atau Yeri yang berasal dari Britain ini Mereka dikejutkan dengan kelahi...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Isteri Bersubahat Dengan Suami Melakukan Amang Seksual Terhadap Remaja 17 Tahun

Mb S Son Five Others Remanded In Rm600 000 False Claim Probe Under Macc

Dilema Calun Prk Kkb Melayu Atau Cina

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan