Ujian Kami Anak Beranak Mula Dengan Demam Sakit Kepala Kini Suami Hanya Terlantar


Isteri nampak je kuat, tapi andai pasangannya ditimpa dengan ujian yang tak disangka-sangka tetap gugur juga air mata itu. Lagi-lagi bila suami yang menjadi tempat bergantung selama ini kini terlantar sakit. Bertambah sedih apabila anak-anak masih kecil dan memerlukan kasih ayah.
Menerusi perkongsian seorang isteri di Facebook Nurasmieyra Ismail, ibu kepada dua cahaya mata berusia 3 tahun dan setahun serta sekarang sedang sarat mengandung anak ketiganya yang bakal lahir September depan, apa yang berlaku pada suami tak dijangka sama sekali.

Bermula dengan demam on off, sakit kepala
Bermula dengan demam on off je, lepas tu kerap sakit kepala yang teramat sangat sehinggalah satu hari tu terus tak ingat apa-apa. Semua berlaku secara mengejut. Suami mula tak sedarkan diri sejak 2 Mei 2021.
Dari hari jadi anak yang baru masuk 1 tahun (8 Mei 2021) sampai la Hari Anniversary kami (14 Mei 2021) yang ke-5, buatkan saya sedih tengok suami hanya terlantar. Doktor diagnos Meningitis (jangkitan kuman di selaput otak).
Masa berada di hospital sebelum ini, kalau dia sedar pun, kejap je. Suami buka mata tapi dia tak kenal siapa-siapa. Dia tak kenal saya, tak kenal anak-anak dia. Tak ingat pun dengan keadaan saya tengah sarat mengandung anak dia.
Selepas keluar dari ICU nampak ceria tapi masih lemah Bila jadi macam ni, sekelip mata saya jadi ralat. Automatik saya perlu kuat untuk galas semua tanggungjawab yang suami lakukan sebelum ni. Makan minum, pakai anak-anak, check up baby, ulang alik hospital, alhamdulillah Allah permudahkan urusan tu. Tapi sesekali buat saya sedikit rasa down.
Sebagai suri rumah sepenuh masa, kadang-kadang terfikir juga nak cari kerja memandangkan suami sakit terlantar macam ni tapi anak-anak pun kecil lagi. Mungkin selepas bersalin saya perlu fikirkan alternatif lain sebab tak mahu semua anak-anak dan suami tak terabai.
Hanya terlantar dan perlu bantuan untuk bangun
Syukur juga suami dah keluar hospital bulan Jun lalu dan buat masa sekarang ada di rumah mak. Sebab kalau duduk rumh sendiri nanti tak ada yang nak tolong angkat suami ke bilik air dan ke klinik.
Dah bawa balik ke rumah, tapi keadaan suami belum stabil Suami tak mampu nak gagahkan kaki lagi, nak jalan, nak berdiri tu tak boleh lagi. Buat masa sekarang guna wheelchair dan tongkat. Sepatutnya belum boleh discharge ward sebab suami kena continue ubat dia ada lagi 2 bulan.
Tapi kami minta balik juga sebab dah lama sangat duduk dalam wad dan tambah lagi dengan keadaan saya sendiri penat mengandung.
Jadi lepas discharged wad bermulalah episod kami ulang alik ke KK Kuala Abang setiap hari selama 2 bulan untuk continue ubat dan rawatan suami disana.
Anak pertama yang rindukan belaian seorang ayah Walaupun ramai yang whatsapp nak datang melawat suami, saya minta maaf kerana keadaan dia sekarang memang tak mengizinkan. Dia bukan sembuh sepenuhnya lagi. Masih belum stabil dan sesekali ada muntah-muntah, sakit kepala, lemah, tak nak makan minum. Badannya pun semakin kurus.
Sekarang ni kalau nak suruh dia bangun kena angkat dulu, baru dia boleh bangun. Itu pun kejap je sebab dia akan kata pening. Anak-anak pun dia tak larat nak pegang dan nak main.
Anak kedua yang masih belum puas bermanja Suami dah tak boleh kerja
Doktor juga tak beri jaminan suami akan pulih sepenuhnya dan pihak mereka telah buat  surat menyatakan suami tak boleh kerja dah. Moga ade rezeki lain buat kami sekeluarga.

Mohon doa dari kalian, doakan kesembuhan buat suami saya Ahmad Shahdan Mustafa agar diberi syifa’ dan sembuh sihat seperti biasa..Doa anda semua sungguh mahal buat kami. Ujian buat kami anak beranak, insyaAllah masih kuat. Doakan ya.
Kredit: Nurasmieyra Ismail

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post “Ujian Kami Anak Beranak”. Mula Dengan Demam, Sakit Kepala Kini Suami Hanya Terlantar  appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/ujian-kami-anak-beranak-mula-dengan-demam-sakit-kepala-kini-suami-hanya-terlantar/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas Suami Dan Anak Anak Kini Rebecca Pula Positif Covid 19

Selepas Suami Dan Anak Anak Kini Rebecca Pula Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 13/7/2021 - jumlah : 278 hits
SELEPAS beberapa hari keluarga dan pembantu rumahnya dijangkiti Covid 19 pelakon Datin Rebecca Nur Al Islam mengesahkan kini dirinya juga positif virus terbabit
Prihatin Suami Jaga Isteri Terlantar Sakit Kanser

Prihatin Suami Jaga Isteri Terlantar Sakit Kanser

papar berkaitan - pada 27/6/2021 - jumlah : 241 hits
Kisah seorang nelayan gelisah memikirkan nasib diri dan keluarga kerana tidak mampu bekerja bagi menjaga isteri yang terlantar sakit sejak Julai tahun lalu Lebih menyayat hati motosikal yang juga satu satunya pengangkutan utama dicuri ketik...
Ibu Ini Kongsi Resipi Antibiotik Anak Jadi Lebih Berselera Bertenaga Ketika Sakit

Ibu Ini Kongsi Resipi Antibiotik Anak Jadi Lebih Berselera Bertenaga Ketika Sakit

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 341 hits
Kalau anak sakit mesti si kecil tak selera makan kan Apa kata mama papa cuba 4 resipi antibiotik menu ini buat anak berselera dan bertenaga Resipi ini disediakan dan dikongsikan oleh Puan Shazney Rahman untuk anaknya Faleq ANTIBIOTIC MENU T...
Paksa Suami Luangkan Masa Dengan Anak Anak Yang Rapat Dengan Ayah Kurang Bermasalah

Paksa Suami Luangkan Masa Dengan Anak Anak Yang Rapat Dengan Ayah Kurang Bermasalah

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 320 hits
Anak anak kebanyakkanya lebih rapat dengan ibunya kerana ayah sibuk mencari rezeki Masa anak anak bersama si ibu lebih banyak berbanding bersama dengan ayah Kadang kadang anak tak sempat berjumpa dengan ayahnya kerana faktor pekerjaan yang ...
Hiburan Suami Dan Enam Anak Rebecca Nur Islam Positif Covid 19 Termasuk Tiga Orang Gaji

Hiburan Suami Dan Enam Anak Rebecca Nur Islam Positif Covid 19 Termasuk Tiga Orang Gaji

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 192 hits
Pelakon Datin Rebecca Nur Al Islam menerusi sebuah hantaran di Instagramnya mengumumkan sebuah berita duka di mana suami dan enam orang anaknya telah disahkan positif COVID 19 Turut menerima nasib yang sama ialah tiga orang pembantu rumahny...
Hiburan Suhu Tinggi Mendadak Anak Pu Abu Kini Tidak Stabil Kerana Dijangkiti Covid 19

Hiburan Suhu Tinggi Mendadak Anak Pu Abu Kini Tidak Stabil Kerana Dijangkiti Covid 19

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 201 hits
Anak kepada Pencetus Ummah Abu iaitu Muhammad Adam Aysar yang disangka hanya mengalami demam panas rupa rupanya telah disahkan menghidapi COVID 19 BACA AdvertisementPerkara tersebut dimaklumkan PU Abu atau nama sebenarnya Mohd Abu Sufyan Mo...
Susu Kolostrum Ada Lebih 400 Jenis Nutrien Jadikan Anak Kuat Imun Jarang Sakit

Susu Kolostrum Ada Lebih 400 Jenis Nutrien Jadikan Anak Kuat Imun Jarang Sakit

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 274 hits
Penyusuan susu ibu diketahui dapat mencegah pelbagai masalah kesihatan dan kematian dalam kalangan bayi Mengikut kajian bayi yang diberikan susu ibu sejak lahir kurang menghidap penyakit pada tahun pertama hayat mereka Malah bayi yang menyu...
Suami Dan 6 Anak Positif Covid 19 Datin Rebecca Akui Tak Kuat Mohon Doa Semua

Suami Dan 6 Anak Positif Covid 19 Datin Rebecca Akui Tak Kuat Mohon Doa Semua

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 252 hits
Berat mata yang memandang berat lagi bahu yang memikul Pelakon Rebecca Nur Islam berdepan detik memilukan bila mana suami dan enam orang anaknya disahkan positif Covid 19 serentak Menerusi Instagramnya Rebecca berkongsi kepayahan dan kegusa...
I M Scared Let Go Of Me Dad Syak Isteri Curang Suami Ugut Campak Anak Dari Balkoni

I M Scared Let Go Of Me Dad Syak Isteri Curang Suami Ugut Campak Anak Dari Balkoni

papar berkaitan - pada 14/7/2021 - jumlah : 248 hits
I m scared let go of me dad Syak isteri curang suami ugut campak anak dari balkoniSeorang lelaki mengancam mencampak bayi berusia tiga tahun dari balkoni ketinggian 46 meter kerana mahu membalas dendam terhadap isterinya yang didakwa curang...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami