Tutup Tiktok Atau Jual Kepada Kami Trump


TikTok perlu dijual kepada AS pada 15 September atau dijual – Trump
Presiden Donald Trump berkata, operasi TikTok harus ditutup di Amerika Syarikat (AS) pada 15 September – kecuali jika ada perjanjian untuk menjual operasi domestik rangkaian sosial itu kepada Microsoft Corp atau syarikat AS yang lain.
Trump juga menyatakan Kerajaan Persekutuan harus dibayar jumlah yang sama dengan peratusan perjanjian itu, “sama ada Microsoft atau orang lain atau kepada individu Cina.”
“Saya tidak kisah sama ada Microsoft atau orang lain, syarikat besar, syarikat selamat, syarikat Amerika membelinya.
“Ia akan ditutup pada 15 September kecuali Microsoft atau orang lain dapat membelinya dan membuat perjanjian, satu perjanjian yang sesuai, sehingga Perbendaharaan Amerika Syarikat mendapat banyak wang,” ” kata Trump kepada wartawan di White House.
Trump telah melahirkan kemarahan ke atas TikTok selepas mengancam akan melarang operasi syarikat itu melalui tindakan eksekutif pada hari Sabtu.
Presiden AS itu kemudian bercakap dengan Ketua Pegawai Eksekutif Microsoft, Satya Nadella pada hujung minggu lalu mengenai usaha syarikat tersebut untuk membeli aplikasi video viral itu dan pentadbirannya akan menangguhkan pengharaman segera.
Microsoft dalam catatan blognya menyatakan ia mensasarkan untuk menyelesaikan perjanjian operasi TikTok di AS serta di Kanada, Australia dan New Zealand, selewat-lewatnya pada 15 September.
White House menegaskan tentang tarikh akhir tersebut, sekaligus memberi tekanan terhadap perincian utama untuk perjanjian jual beli – termasuk harga – yang masih belum dapat dimuktamadkan.
“Amerika Syarikat harus mendapat peratusan harga yang sangat besar, kerana kami melaksanakannya,” kata Trump pada taklimat media ketika ditanya mengenai gesaannya agar Perbendaharaan mendapat bahagian dalam perjanjian urus niaga TikTok.
“Apa pun jumlahnya, ia akan datang daripada penjualan – yang tidak akan difikirkan oleh orang lain melainkan saya, tetapi itulah cara saya berfikir – dan saya fikir ia sangat adil,” katanya, tanpa menyatakan jumlah pembayaran yang akan dibuat.
Microsoft dalam kenyataannya berkata, “keuntungan ekonomi kepada Amerika Syarikat, termasuk Perbendaharaan Amerika Syarikat.”
Trump mempersoalkan siapa yang akan mendapat hak atas nama syarikat itu sekiranya TikTok dimiliki oleh dua syarikat yang berbeza.
“Pendapat peribadi saya adalah lebih baik mereka membeli semuanya daripada membeli 30% sahaja. Saya rasa beli 30% itu rumit,” katanya.
White House juha menyatakan kebimbangan syarikat induk TikTok, ByteDance Ltd., dapat memaksa data pengguna AS ke Beijing atau menggunakan aplikasi tersebut untuk mempengaruhi 165 juta rakyat AS lebih dari 2 bilion pengguna di seluruh dunia, yang telah memuat turun aplikasi itu.
Dan Trump telah berusaha meningkatkan tekanan pada China menjelang pilihan raya November, susulan rasa kecewa dengan kelewatan pelaksanaan perjanjian perdagangan yang dicatatkan awal tahun ini dan penyebaran koronavirus yang menyebabkannya menyalahkan China.
Trump pada Isnin menyatakan TikTok “tidak dapat dikawal atas alasan keselamatan oleh China. Terlalu besar, terlalu invasif dan tidak mungkin.
Dalam catatan blognya, Microsoft berjanji untuk menambah lebih banyak perlindungan keselamatan, privasi dan keselamatan digital aplikasi TikTok dan memastikan semua data peribadi rakyat Amerika dipindahkan kembali ke AS. dan dihapuskan daripada pelayan di luar negara.
Microsoft juga mungkin akan mengundang pelabur Amerika lain untuk mengambil bahagian minoriti dalam TikTok.
“Microsoft sangat menghargai pentingnya menangani kebimbangan masalah Presiden. Microsoft komited untuk membeli TikTok tertakluk kepada kajian keselamatan yang lengkap,” katanya.
Namun, penggubal undang-undang AS dan pegawai pentadbiran memilih untuk menutup aplikasi itu sama sekali bagi menghantar mesej ke China setelah Beijing menyekat syarikat Amerika seperti Facebook Inc., Twitter Inc. dan Google Alphabet Inc.
Penasihat White House, Peter Navarro dalam wawancara dengan CNN dan Fox News berkata, beliau tidak pasti Microsoft adalah syarikat yang tepat untuk membeli operasi TikTok AS kerana ia membantu membina firewall Internetnya. – MalaysiaGazette
The post Tutup TikTok atau jual kepada kami – Trump appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/08/04/tutup-tiktok-atau-jual-kepada-kami-trump/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Trump Gives Tiktok 6 Weeks To Sell Itself To Us Company

Trump Gives Tiktok 6 Weeks To Sell Itself To Us Company

papar berkaitan - pada 4/8/2020 - jumlah : 209 hits
US President Donald Trump gave popular Chinese owned video app TikTok six weeks to sell its US operations to an American company saying on Monday it would be out of business otherwise and that the government wanted a financial benefit from ...
Bintang Tiktok Berang Dengan Trump

Bintang Tiktok Berang Dengan Trump

papar berkaitan - pada 5/8/2020 - jumlah : 176 hits
Washington Seorang bintang TikTok menyindir Donald Trump dengan lagu rap sebagai protes terhadap tindakan pemimpin itu yang mahu mengharamkan aplikasi itu di Amerika Syarikat Setakat ini hantaran bertajuk Trump Freestyle dimuat naik oleh ma...
Tiktok Mungkin Memfailkan Saman Ke Atas Pentadbiran Trump Seawal Selasa Ini

Tiktok Mungkin Memfailkan Saman Ke Atas Pentadbiran Trump Seawal Selasa Ini

papar berkaitan - pada 9/8/2020 - jumlah : 286 hits
Pada penghujung minggu lepas kerajaan Amerika Syarikat telah mengeluarkan kenyataan akan mengharamkan aplikasi TikTok sekiranya ia tidak dijual kepada syarikat tempatan Kini lanjutan daripadanya mengikut laporan NPR TikTok dikatakan mungkin...
Trump Menghalang Tiktok Dan Wechat Sementara Itu Minyak Akan Segera Jatuh

Trump Menghalang Tiktok Dan Wechat Sementara Itu Minyak Akan Segera Jatuh

papar berkaitan - pada 10/8/2020 - jumlah : 219 hits
Presiden Amerika Syarikat Donald Trump baru baru ini menandatangani beberapa larangan ke atas syarikat teknologi China seperti TikTok dan WeChat sebabnya syarikat syarikat ini menimbulkan ancaman terhadap privasi Tindakan Trump terhadap Chi...
Presiden Trump Ingin Mengharamkan Tiktok Di Amerika Syarikat Seawal Hari Ini

Presiden Trump Ingin Mengharamkan Tiktok Di Amerika Syarikat Seawal Hari Ini

papar berkaitan - pada 1/8/2020 - jumlah : 191 hits
Presiden Amerika Syarikat Donald Trump dipetik berkata pentadbiran beliau ingin mengharamkan aplikasi TikTok dari beroperasi di Amerika Syarikat seawal hari ini Beliau berkata ini akan dilakukan menerusi arahan eksekutif di bawah bidang kua...
Trump Tetapkan Tenggat Waktu Pertengahan September Untuk Penjualan Tiktok

Trump Tetapkan Tenggat Waktu Pertengahan September Untuk Penjualan Tiktok

papar berkaitan - pada 5/8/2020 - jumlah : 265 hits
Presiden AS Donald Trump mengatakan pada Senin bahwa aplikasi video populer milik China TikTok akan gulung tikar di Amerika Serikat jika tidak menjual unit usahanya di AS pada pertengahan September menyetujui pembicaraan Microsoft dengan pe...
Mak Cik Cancer Survivor Gigih Jual Nasi Lemak Rm 1 Akui Hidup Sesak Sejak Pkp

Mak Cik Cancer Survivor Gigih Jual Nasi Lemak Rm 1 Akui Hidup Sesak Sejak Pkp

papar berkaitan - pada 5/8/2020 - jumlah : 285 hits
Wabak Covid 19 yang melanda negara kita ternyata memberi impak kepada kehidupan ramai Ada di antara kita yang terjejas dari segi pendapatan kerana perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan selain sebilangannya terus kehilangan sumber pendapa...
7 Ogos Tun M Sertai Warisan Atau Bentuk Parti Baharu

7 Ogos Tun M Sertai Warisan Atau Bentuk Parti Baharu

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 170 hits
Tarikh 7 Ogos menjadi penentu sama ada Tun Mahathir akan menubuhkan parti baharu bagi meneruskan kesinabungan politiknya atau menyertai Warisan dari Sabah Bekas Setiausaha Agung Bersatu Senator Datuk Marzuki Yahya berkata sebarang ketetapan...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord