Turunkan Berat Badan 7 Hari Dengan 7 Menu Diet


Susah ke nak turun berat badan? Ya, memang agak susah. Kalau nak naikkan berat badan memang mudah! Namun, ramai jugak yang berjaya dalam usaha menurunkan berat badan mereka dalam masa 7 hari sahaja. Wow! Memang kagum dengan orang yang punya semangat yang tinggi ni.
Baca juga:
1. Berapa lamakah makanan boleh hadam?? 2. Makan salad untuk diet sihat
7 Menu Diet Turunkan Berat Badan 7 Hari - Anda ada impian nak turunkan berat badan dalam tempoh 7 hari sahaja? Apa pendapat anda? Adakah ia mustahil? Jika tidak, bagaimanakah caranya?

Sebenarnya ada banyak cara yang boleh dilakukan untuk menurunkan berat badan dalam masa singkat tetapi tidak memudaratkan. Antaranya kurangkan makan nasi iaitu makanan rutin yang mengandungi kandungan kaborhidrat yang tinggi.

Buah Oren (grapefruit) ini dipercayai menjadi agen pembakar lemak yang paling efisien dan cepat.

Selain daripada itu, elakkan makanan berminyak di dalam menu harian kita. Insyaa Allah, berat badan akan turun perlahan-lahan. Lebihkan hidangan yang dimasak dengan cara memanggang, merebus dan dikukus.

Namun begitu, ada lagi sejenis diet yang dipanggil Diet Crash. Istilah diet crash adalah diet yang dilakukan secara cepat demi menurunkan berat badan dengan cepat pula dalam masa seminggu atau 7 hari sahaja.

Diet ini sesuai dilakukan bagi mereka yang tidak sabar dengan proses diet yang memakan masa yang lama.

7 Menu Diet Turunkan Berat Badan 7 Hari 
Ikutilah jadual 7 menu diet turunkan berat badan 7 hari seperti di bawah ini.

Hari pertama: supMulailah program diet crash dengan makan sup di hari pertama. Menu sup ini akan menjadi menu makanan anda selama seharian. Sup ini boleh juga daripada sup sayur atau sup daging atau ayam. Namun pastikan bahwa sup sayuran anda mengandungi daging dengan sedikit lemak.

Hari kedua: kobisKobis adalah salah satu sayuran terbaik yang membantu dalam penurunan berat badan. Sayuran ini bermanfaat untuk membuang toksin berlebihan dan juga tinggi serat. Anda boleh memasak kobis samada dimasak bercampur sedikit udang atau sekadar direbus sahaja. Yang penting pada hari kedua menu diet anda adalah kobis sahaja.

Hari ketiga: jus buah oren (grapefruit)Di hari ketiga, program ini mengkhususkan pada pembakaran lemak. Salah satu caranya adalah dengan meminum jus grapefruit (buah oren) dan memakan buahnya sepanjang hari. Buah Oren Sunkist ini mengandungi enzim pembakar lemak yang membantu untuk menurunkan berat badan dengan cepat.

Hari keempat: jus buahBuah-buahan adalah cara terbaik untuk menurunkan beberapa kilogram berat badan. Oleh kerana itu di hari keempat ini perbanyakkanlah mengambil jus buah-buahan terutama yang mengandungi kadar air yang cukup tinggi. Air akan membuat perut anda penuh sehingga anda pun tidak akan mudah terasa lapar. Contohnya buah limau, tembikai dan timun.

Hari kelima: sayurSelain buah, memperbanyak memakan sayur juga dapat menjadi cara yang efektif untuk menurunkan berat badan. Selain itu keperluan vitamin dan mineral anda dapat dipenuhi dengan memperbanyakkan makan sayur.

Hari keenam: perbanyakkan minum airDi hari keenam, racun yang ada di dalam tubuh anda perlu untuk dikeluarkan. Air adalah medium yang baik untuk mengeluarkan racun yang ada di dalam tubuh. Selain itu air suam juga baik untuk membakar timbunan lemak.

Hari ketujuh: makan apa saja dengan jumlah yang sedikitDi hari terakhir dari program diet anda ini, anda bebas untuk mengambil makanan yang anda sukai. Namun makanlah dengan jumlah yang sedikit.

Itulah program diet crash yang dilakukan dalam 7 hari. Program ini bermanfaat untuk menurunkan beberapa kilogram dari berat badan asal anda. Namun anda dikehendaki melakukan diet ini secara konsisten.

Tetapi jangan lupa untuk mendapatkan nasihat daripada pakar kesihatan bagi mengelakkan timbul masalah lain dimasa depan.

Selamat mencuba!

Sumber: rasadantips.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.kisahresepi.com/2021/08/turunkan-berat-badan-7-hari-dengan-7.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ditantang Turunkan Berat Badan Ivan Gunawan Berniat Bangun Masjid Dari Hadiah Deddy Corbuzier

Ditantang Turunkan Berat Badan Ivan Gunawan Berniat Bangun Masjid Dari Hadiah Deddy Corbuzier

papar berkaitan - pada 27/7/2021 - jumlah : 262 hits
Sempat disinggung mata duitan karena baru mau turunkan berat badan ketika diberi uang ternyata Igun punya niat mulia di baliknya
Ayam Masala Masak Rebus Ikan Baung Menu Hari Ini

Ayam Masala Masak Rebus Ikan Baung Menu Hari Ini

papar berkaitan - pada 13/8/2021 - jumlah : 284 hits
Assalamualaikum Hi korang SA cuba publish lagi entry kalau boleh x nak melayan sanagt mood yang merudum ni SA hari ni sebenarnya tak masak sebab SA busy dengan kerja kerja dirumah sama aje busynya dengan kerja di office Hari ni banyak sanga...
Xiaomi Body Fat Scale 2 Pengalaman Guna 4 Bulan Aku Kisah Berat Badan

Xiaomi Body Fat Scale 2 Pengalaman Guna 4 Bulan Aku Kisah Berat Badan

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 376 hits
Empat bulan guna baru review jujur Xiaomi Body Fat Scale 2 Awal bulan April 2021 bermula titik perjalanan pertama juju dalam dunia realiti Dari mana juju dapat hidayah nak counter berat badan Aku tak ada jawapan spesifik bukan soal nak kuru...
Kardio Atau Resistence Training Mana Satu Nak Cuba Dulu Bagi Beginner Aku Kisah Berat Badan

Kardio Atau Resistence Training Mana Satu Nak Cuba Dulu Bagi Beginner Aku Kisah Berat Badan

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 276 hits
5 bulan juju jinakkan muscle buat senaman kardio Nak bagi badan selesa dan turun perlahan tanpa terkejut Jangan terburu buru nak buat resistance training terus untuk bakar cepat kalori tamak progress cepat yoyo sabar percaya progress itu ad...
Ibu Yang Susah Nak Turun Berat Badan Kerap Sakit Kepala Letih Tandanya Dia Stres

Ibu Yang Susah Nak Turun Berat Badan Kerap Sakit Kepala Letih Tandanya Dia Stres

papar berkaitan - pada 30/7/2021 - jumlah : 241 hits
Kaitan masalah berat badan susah naik atau turun seseorang isteri ada kemungkinan besar berpunca masalah stres yang kronik Ini kerana stres yang kronik boleh ganggu sistem hormon dalam badan Badan akan mengalami masalah hormon tak seimbang ...
Maafkan Mommy Tak Sangka 14 Hari Maryam Tahan Lapar Hisap Susu Badan Kosong

Maafkan Mommy Tak Sangka 14 Hari Maryam Tahan Lapar Hisap Susu Badan Kosong

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 345 hits
Ibu mana yang nak lihat anak yang dilahirkan sakit Tapi pengalaman ini yang dilalui oleh seorang ibu yang pertama kali melahirkan anak Bukan itu saja pasangan suami isteri ini hampir kehilangan anak comel mereka Melalui apa yang dikongsikan...
Ikan Bawal Masak 3 Rasa Menu Hari Sabtu

Ikan Bawal Masak 3 Rasa Menu Hari Sabtu

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 540 hits
Assalamualaikum Hi korang Hujan lebatttt tetiba jer hujan ni tadi panas SA baru sudah masak ni korang masak biasa biasa jer sebab masih kekurangan idea x tau nak masak apa so kuasa veto di tangan SA kan makanya kita masak jer la apa apa ber...
Mudah Marah Berat Badan Menurun Antara Simptom Anak Hadapi Malnutrisi

Mudah Marah Berat Badan Menurun Antara Simptom Anak Hadapi Malnutrisi

papar berkaitan - pada 27/7/2021 - jumlah : 248 hits
Umum mengetahui bahawa malnutrisi pada kanak kanak merujuk kepada kekurangan nutrisi dalam badan Kekurangan nutrisi ini terjadi apabila kanak kanak tidak mengambil kalori dan protein yang mencukupi untuk membesar dengan baik Sebenarnya maln...
Susu Penambah Berat Badan Anak 1 Tahun Dengan Kandungan Terbaik

Susu Penambah Berat Badan Anak 1 Tahun Dengan Kandungan Terbaik

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 242 hits
Memiliki anak memang sesuatu yang membahagiakan sehingga kita perlu menjaga anak dengan baik dengan memberikan nutrisi yang terbaik pula Nutrisi terbaik ini sangat diperlukan khususnya untuk anak usia 1tahun yang sudah mulai mengkonsumsi ma...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Don T Dim Your Dreams Let Integrity Electrical Illuminate Your Vision