Tuntutan Rm10 Juta Pm Puad Pilih Mahkamah Tidak Benar Diri Dibuli Seperti Umno


FMT Reporters
-February 19, 2021 9:03 AM
Ahli MT Umno Mohd Puad Zarkashi berkata, sebagai individu yang dijamin kebebasan bersuara, beliau tidak akan benarkan dirinya ‘dibuli’ oleh Perdana Menteri Muhyiddin Yassin ‘seperti Umno dibuli’.
PETALING JAYA: Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Mohd Puad Zarkashi tetap dengan pendiriannya untuk tidak akan meminta maaf dan memadam kenyataan di Facebook terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin, sebaliknya bersetuju jika isu itu dibawa ke mahkamah.

Puad berkata, beliau dituduh memfitnah perdana menteri sedangkan beliau hanya bertanya dan meminta penjelasan berhubung perintah kuarantin tiga hari ke atas menteri, yang menurutnya dibuat secara tergesa-gesa dan merupakan isu kepentingan awam.

“Saya sahkan sudah menerima notis tuntutan (LOD) daripada peguam perdana menteri. Dia akan ambil tindakan saman RM10 juta terhadap saya. Saya akan serahkan kepada peguam saya untuk respon surat LOD tersebut.

“Sebagai individu yang dijamin kebebasan bersuara, saya tidak akan benarkan diri saya dibuli Muhyiddin seperti mana Umno dibuli.

“Saya tidak perlu memohon maaf dan tidak perlu memadam ‘posting’ dalam Facebook saya. Justeru saya memilih ke mahkamah,” katanya dalam kenyataan.

Sebelum ini, Muhyiddin menuntut Puad memohon maaf secara terbuka dan membayar ganti rugi RM10 juta kerana didakwa memfitnah beliau dalam hantaran di Facebook minggu lalu.

Dalam surat tuntutan daripada firma guaman Rosli Dahlan Saravana Partnership kepada Puad, Muhyiddin, antara lain, menuntut beliau memadam kenyataan bertarikh 9 Feb mengenai kuarantin dari laman Facebooknya.

Tuntutan itu dibuat terhadap kenyataan Puad bahawa Muhyiddin enggan dikuarantin sekembalinya dari lawatan rasmi dari Jakarta pada 5 Feb lalu sehingga kerajaan terpaksa mewartakan perintah kuarantin tiga hari ke atas menteri.

Firma guaman itu juga diarah menuntut Puad membuat permohonan maaf secara terbuka yang disiarkan secara jelas dan segera di laman Facebooknya serta semua portal berita dan media sosial yang menyiarkan kenyataan yang didakwa berunsur fitnah itu.

Bahkan, Puad juga dituntut membuat aku janji bertulis untuk tidak mengulangi atau menerbitkan kenyataan sama atau seumpama itu dalam apa jua cara sekalipun.

Puad bagaimanapun berkata, langkah membawa isu berkenaan ke mahkamah dilihatnya sebagai peluang untuk bersama-sama dengan rakyat, bagi membantah “amalan dua darjat” dalam isu perintah kuarantin yang diluluskan Putrajaya sebelum ini.

“Hal ini kerana dalam Artikel 8 Perlembagaan Persekutuan disebut dengan jelas rakyat berhak mendapat layanan yang adil dan saksama. Maka apakah “kuarantin” 3 hari tidak bertentangan dengan Artikel 8?

“Pada saya amat jelas tindakan saman ini bertujuan untuk menutup mulut dan menakutkan para pengkritik. Saya tidak berganjak,” katanya.

Pada 9 Feb, Pejabat Perdana Menteri dalam kenyataan menafikan sekeras-kerasnya dakwaan yang dibuat oleh Puad kononnya perintah kuarantin tiga hari ke atas menteri yang membuat lawatan ke luar negara diwartakan oleh kerajaan kerana perdana menteri enggan dikuarantin sekembalinya daripada lawatan rasmi ke Indonesia.Enable GingerCannot connect to Ginger Check your internet connection
or reload the browserDisable in this text fieldEditEdit in GingerEdit in Ginger×

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/02/tuntutan-rm10-juta-pm-puad-pilih.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Puad Terima Surat Peguam Pm Dan Pilih Ke Mahkamah

Puad Terima Surat Peguam Pm Dan Pilih Ke Mahkamah

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 177 hits
Ahli Majlis Tertinggi Umno Puad Zarkashi menerima surat tuntutan daripada peguam Perdana Menteri Muhyiddin Yassin berhubung tindakan saman sebanyak RM10 juta akan diambil terhadapnya Saya tidak perlu memohon maaf dan tidak perlu memadam pos...
Fitnah Muhyiddin Tuntut Puad Zarkashi Mohon Maaf Bayar Ganti Rugi Sebanyak Rm10 Juta

Fitnah Muhyiddin Tuntut Puad Zarkashi Mohon Maaf Bayar Ganti Rugi Sebanyak Rm10 Juta

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 311 hits
KUALA LUMPUR Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menuntut anggota Majlis Tertinggi UMNO Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi memohon maaf secara terbuka dan membayar ganti rugi sebanyak RM10 juta kerana didakwa memfitnah Perdana Menteri menerus...
Jerat Umno Makan Diri

Jerat Umno Makan Diri

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 169 hits
NORMAN RADZUAN Kenapa Mukhriz mahu PH hentikan desak PRU MUHYIDDIN AKN KALAH MAHATHIR PANIK Semalam kita dikejutkan dengan kenyataan dari penyokong Pejuang dan Mukhriz sendiri Saya tak pasti mahu ketawa menangis atau maki hamun cadangan ter...
Refusing To Apologise Umno S Puad Zarkashi Tells Muhyiddin To Go And Sue Over Alleged Defamation

Refusing To Apologise Umno S Puad Zarkashi Tells Muhyiddin To Go And Sue Over Alleged Defamation

papar berkaitan - pada 21/2/2021 - jumlah : 281 hits
Umno supreme council member Datuk Mohd Puad Zarkashi told Prime Minister Tan Sri Muhyididn Yassin to proceed with the latter s defamation lawsuit against him saying he would not retract the remarks behind the threatened legal action On Face...
Enggan Minta Maaf Saya Akan Lawan Saman Pm Di Mahkamah Dr Puad

Enggan Minta Maaf Saya Akan Lawan Saman Pm Di Mahkamah Dr Puad

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 191 hits
Saya sahkan telah menerima LOD daripada Peguam Perdana Menteri Dia akan ambil tindakan saman RM10 juta terhadap saya Saya akan serahkan kepada Peguam saya untuk respond surat LOD tersebut Sebagai individu yang dijamin kebebasan bersuara say...
Mahkamah Minta Bukti Zahid Hadir Mesyuarat Umno Minta Surat Rentas Negeri

Mahkamah Minta Bukti Zahid Hadir Mesyuarat Umno Minta Surat Rentas Negeri

papar berkaitan - pada 22/2/2021 - jumlah : 293 hits
malaysiakini comDiterbitkan 22 Feb 2021 1 46 pmMahkamah meminta pihak pembelaan untuk menyerahkan bukti bahawa Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menghadiri mesyuarat ahli majlis tertinggi parti itu di Janda Baik Pahang pada Jumaat Arahan itu...
Warga Myanmar Dihantar Pulang Walaupun Mahkamah Benar Penangguhan

Warga Myanmar Dihantar Pulang Walaupun Mahkamah Benar Penangguhan

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 163 hits
PETALING JAYA Jabatan Imigresen berkata seramai 1 086 pendatang asing tanpa izin dari Myanmar dihantar pulang secara sukarela hari ini walaupun Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membenarkan penangguhan sementara untuk menghentikan kerajaan mener...
Puad And Umno S Anti Muhyiddin Campaign

Puad And Umno S Anti Muhyiddin Campaign

papar berkaitan - pada 14/2/2021 - jumlah : 236 hits
Puad Zarkashi is dangerous He caused Najib and Umno to get wiped out in GE14 Now he is saying Muhyiddin Yassin and Perikatan Nasional are going to get wiped out if a snap GE15 is held within these next two or three months That is nonsense o...
Puad Ajak Muhyiddin Berdebat Sebelum Jumpa Di Mahkamah

Puad Ajak Muhyiddin Berdebat Sebelum Jumpa Di Mahkamah

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 219 hits
Malaysiakini Berdepan dengan tuntutan saman daripada Muhyiddin Yassin anggota Majlis Tertinggi Umno Puad Zarkashi mempelawa perdana menteri itu untuk berdebat dengannya Jemputan Puad hadir menjelang peguamnya menjawab surat tuntutan saman R...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris