Tular Cikgu Rotan Pelajar Biadap Panggil Cikgu Pondan


Tular Cikgu Rotan Pelajar Biadap Panggil Cikgu Pondan | Assalamualaikum. Hai korang. Aku baru je selesai tengok video yang tular sehari dua ni tentang seorang cikgu yang diserang oleh ibu kepada pelajar yang di rotan oleh cikgu tersebut kerana pelajar tersebut telah bersikap kurang ajar. Ketahui lah semasa menulis entri ni, aku sedang menahan marah teramat. 

Geram sebenarnya. Ketepikan isu bangsa, warna kulit atau pangkat darjat ye hadirin. Isu sekarang ini ialah biadap. Apabila keluarnya video begini menunjukan bahawa ibu tersebut menyokong tindakan anak yang biadap, walaupun memang kurang tepat tindakan cikgu tu merotan pelajar terbabit. Eloknya suruh je pelajar tu berdiri dekat luar kelas lima hari berturut-turut. Eh




Salah Ke Cikgu Mendidik Atau Ibu Yang Melahirkan?

Selepas video ni tersebar aku masih belum berjumpa lagi comment yang menyokong tindakan ibu tersebut yang naik hantu lepas anak dia di rotan sehingga berbirat. Mungkin lepas ni ada kot. Pandangan aku, cikgu tu rotan mungkin dia dah hilang sabar, mungkin ini bukan kali pertama cikgu tu kena macam tu. Well, kita tak berada di tempat cikgu tu kan? Mana ada budak tu sebagai pelajar yang sanggup memanggil cikgu sebagai “Ah Kua” = Lembut = Pondan la kan bahasa kasar dia.

Weh zaman aku sekolah dulu dan sampai la aku dah anak tiga ni aku selalu terapkan dekat anak, cikgu tu kau kena hormat macam kau hormat ibu bapa. Kau nak menuntut ilmu dengan cikgu, blessing cikgu tu sangat penting. Tu yang utama. Cerdik macamana pun kau kalau tiada cikgu yang mengajar kau tak kemana, kecuali Home Schooling la. 

Bukan Anak Kau Yang Kena Rotan

Faham je kalau ada yang kata aku tah apa-apa menangkan cikgu tu, dan aku tak kisah cuma fikir lah semula. Hari ni kau masih kuat, masih mampu lindungi anak kau bila dia buat kesalahan. Satu hari dia dah besar dia dah kenal dunia, masa tu kalau dia buat kesalahan adakah kau masih nak jadi tempat dia berlindung? Atau kalau kau pendek umur, siapa nak tegur dan lindungi anak kau. Ni mesti tak tengok cerita P.Ramlee “Anakku Sazali” jangan sampai aku ulang dialog Sazali yang salahkan bapak dia.
Aku expect ibu bapa yang rasional, yang ada adap dan meletakan akal dekat kepala akan datang dan berbincang dengan pihak sekolah atas apa yang terjadi. Bukan serang, tular dan malukan cikgu. Sepatutnya ibu dia kena minta maaf kerana tak didik anak dengan baik dan alangkah indah kalau cikgu dikurniakan kesabaran tahap tertinggi supaya kelak andai ada pelajar yang biadap tingkah lakunya cikgu boleh handle tanpa berlaku kekasaran.


Kes Rotan Pelajar Akhirnya Berdamai

Lepas kes ni dapat perhatian netizen dan dengan komen-komen yang panas, mestilah mendapat perhatian pihak atasan dan seterusnya mereka masuk campur untuk kawal anasir-anasir yang lebih teruk dari merebak kan. Katanya dah selesai pun, kedua-dua pihak dah pon saling bermaafan. Eloklah masih di bulan Syawal kan? Cikgu tu khabarnya akan menjalani kaunseling. Ok yang ni aku ternganga mulut, dan pelajar tu? Entahlah. Suruh je lah mak dia yang didik.

Cuma aku wondering la kan, apa pula nasib guru-guru yang terbeban dengan kerja, terdera emosi dan perasaan dari hari ke hari. Bukan mudah nak mendidik nak pulak zaman sekarang. Kalau ibu bapa sendiri pun ada yang hilang sabar dan dera anak, ini kan pula cikgu yang tugasnya ‘mendidik’ di sekolah. Mungkin ada yang cakap, cikgu kan dibayar gaji? Yang pastinya cikgu bukan orang gaji anda.

Sekian, aku bukanlah seorang guru di sekolah hanya guru di rumah.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2019/06/tular-cikgu-rotan-pelajar-biadap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Patut La Berani Panggil Cikgu Pondan Netizen Buka Rahsia Aktivit Pelajar Ini Diluar Waktu Sekolah

Patut La Berani Panggil Cikgu Pondan Netizen Buka Rahsia Aktivit Pelajar Ini Diluar Waktu Sekolah

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 319 hits
Patut la berani panggil cikgu pondan netizen buka rahsia aktivit pelajar ini diluar waktu sekolah Patut la berani panggil cikgu pondan netizen buka rahsia aktivit pelajar ini diluar waktu sekolah
Kes Cikgu Pondan Rotan Pelajar Selesai

Kes Cikgu Pondan Rotan Pelajar Selesai

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 493 hits
Kes Cikgu Pondan Rotan Pelajar Selesai selepas kedua dua belah pihak berdamai Pertemuan antara keluarga pelajar dan guru yang terbabit dalam kejadian merotan di sebuah sekolah dalam bandar raya ini baru baru ini berjalan dengan damai dengan...
Kes Panggil Cikgu Pondan Dan Rotan Pada Lengan Dan Peha

Kes Panggil Cikgu Pondan Dan Rotan Pada Lengan Dan Peha

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 246 hits
Berikutan kes cikgu rotan murid Kes rotan bukan isu baru cuma tidak di hebahkan Di mana2 ada saja ada bukan setakat rotan libas dengan batang paip pun ada Itu zaman dulu zaman lama2 duluuuu punya cerita untuk membentuk kita menjadi orang Ta...
Isu Ejek Cikgu Pondan Hampir Selesai Ibu Pelajar Tarik Balik Laporan Polis

Isu Ejek Cikgu Pondan Hampir Selesai Ibu Pelajar Tarik Balik Laporan Polis

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 228 hits
Susulan video yang viral mengenai seorang pelajar didakwa dirotan kerana memanggil seorang guru dengan gelaran pondan mendapat perhatian menteri pendidikan sebelum ini dijangka bakal berakhir Gara gara tidak puas hati dengan cikgu yang mero...
Ibu Berang Anaknya Dirotan Sampai Berbirat Kerana Panggil Cikgu Pondan

Ibu Berang Anaknya Dirotan Sampai Berbirat Kerana Panggil Cikgu Pondan

papar berkaitan - pada 25/6/2019 - jumlah : 388 hits
Berang anak perempuan dirotan sampai berbirat membuatkan si ibu tidak berpuas hati lalu mengambil keputusan untuk berdepan dengan guru lelaki terbabit Si ibu turut merakam video dia mempertikaikan tindakan guru itu yang dianggapnya agak ket...
Guru Tak Sepatutnya Rotan Pelajar Perempuan Teo Nie Ching

Guru Tak Sepatutnya Rotan Pelajar Perempuan Teo Nie Ching

papar berkaitan - pada 26/6/2019 - jumlah : 195 hits
Guru tidak seharusnya merotan pelajar perempuan terutamanya di bahagian badan yang tidak sepatutnya Menurut Timbalan Menteri Pendidikan Teo Nie Ching larangan itu tertakluk pada ketetapan yang dibuat Kementerian Pendidikan menerusi garis pa...
Cikgu Dan Rotan

Cikgu Dan Rotan

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 204 hits
AssalamualaikumTengah panas isu cikgu melayu rotan budak cina Rata rata semua dah tahu isu ni Tapi apa yang aku nak ulas disini bila berlaku kes ini isu rasis diketepikan kerana kebanyakan ibubapa berbangsa cina juga marah dengan perbuatan ...
Kes Rotan Perakam Video Sengaja Mahu Aibkan Sekolah Pelajar Dan Guru

Kes Rotan Perakam Video Sengaja Mahu Aibkan Sekolah Pelajar Dan Guru

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 364 hits
Oleh Tular merata video seorang ibu memarahi guru kerana merotan anaknya hingga berbekas di lengan betis dan paha Isu ini menjadi sangat panas sehingga KPM terpaksa mengeluarkan kenyataan media supaya siasatan adil dilaksanakan Banyak pihak...
Timbalan Menteri Pendidikan Kata Guru Tak Boleh Rotan Pelajar Perempuan Pula

Timbalan Menteri Pendidikan Kata Guru Tak Boleh Rotan Pelajar Perempuan Pula

papar berkaitan - pada 26/6/2019 - jumlah : 239 hits
Cikgu Pondan Kalau korang jadi cikgu apa tindakan korang rasanya bila ditanya berulang kali pada pelajar tersebut apa yang disebut dalam bahasa mandarin tu Video viral apabila seorang guru lelaki dikatakan telah merotan pelajar perempuan di...
50 Jenis Fetish Seksual Yang Mengejutkan Ada Di Dunia

Muat Turun Borang Rayuan Bsh 2020 Bk 07

Bsh Bujang Tidak Lulus Apa Syarat Maksud Kod 05 Rayuan Ogos 2020

Lim Guan Eng Ditahan Sprm Sebentar Tadi

Dr Mahathir Tommy Thomas Dan Guan Eng Tipu Rakyat

Guru Cantik Dan Glowing Ini Jadi Rebutan Murid Laki Laki Di Sekolah Wah Auto Betah Ya Kalau Belajar

Wow Wanita Cemas Jumpa Ular Tedung Dalam Tab Mandi Semua Angkara Suami

Telemovie Aku Tak Gila Lakonan Zara Zya Hasnul Rahmat



Bagaimana Seorang Lelaki Model Etnik Uighur Hilang Tanpa Jejak di China

5 Idea Konten Paling Senang Sebagai Youtuber Berjaya

Maskne Masalah Jerawat Disebabkan Pemakaian Topeng Muka

Biodata Penyanyi Hanie Soraya Peserta Big Stage 2020

Resepi Paella Paling Terkenal


Paramorina Madu Pendukung Generasi Unggul

Kes Lim Guan Eng Kalau Bn Yang Kena Dap Cepat Bersorak

Special Baths New Temples Of Relaxation

Dua Positif Covid 19 Karyawan Aeon Mall Jalani Rapid Test Massal

Sterilisasi Aeon Mall Setelah Dua Karyawan Positif Covid 19

Thai Green Curry Burger Mcdonald S