Tukar Currency Single Terbaharu Yhb Sleepsalot




YHB Sleepsalot, bintang rap dari negara jiran Singapura kini tampil dengan single terbaru yang berjudul Tukar Currency. Ianya adalah lagu melayu terbaru YHB pada tahun 2021 setelah penerimaan yang cukup baik dari lagu terdahulu Jatuh Boi. Tukar Currency adalah lagu pertama tahun ini keluaran bakat baharu cukup menyinar itu selepas menutup tahun 2021 dengan karya romantiknya Jatuh Boi tahun lalu.

 

Baru-baru ini AlongMurni (AM) berkesempatan untuk bertemu YHB Sleepsalot dalam sesi 'Meet & Greet' bertempat di Universal Music Malaysia. 
Menariknya adalah YHB telah mula menulis lagu seawal umur 13 tahun dan melancarkan muzik sendiri pada 16 tahun menggunakan rentak yang ditemuinya menerusi YouTube selain mempelajari sendiri produksi penghasilan lagu. AM merasakan YHB sangat hebat dan mempunyai bakat besar untuk lebih jauh ke hadapan kerana minat dan semangat yang cukup jarang dimiliki oleh orang lain. 









TUKAR CURRENCY

Sejak sempadan negara dibuka beberapa tahun lalu, warga Singapura berpeluang untuk mengubat kerinduan menjejak tanah Malaysia, dan sebaliknya. Ia turut dirasakan YHB Sleepsalot yang tidak bertangguh ke Kuala Lumpur (KL) pada Mac lalu di mana dia dapat bertemu semula dengan sahabat serta rakan artis dalam industri rap.

 

Dalam persiapannya menuju ke sini, tercetus sebuah perasaan yang menurutnya kembali segar dalam diri, lantas ideanya terhasil daripada gambaran betapa terujanya dia dapat melangkau keluar dari Singapura. “Sewaktu pergi menukar wang, ia serta-merta mengembalikan semula kenangan itu,”katanya teringat masa itu. “Rasanya agak pelik dan pada masa sama mengingatkan saya betapa pentingnya melawat KL. Ada saja berlaku pertukaran budaya dan idea. Ia benar-benar buatkan saya terinspirasi.”

 

Semua idea rasa itu kemudian dirangkumkan dalam Tukar Currency yang diterjemah ke bahasa Melayu daripada istilah Inggeris, Currency Exchange. Karya itu turut diserikan dengan kerjasama daripada SonaOne dan angggota FORCEPARKBOIS iaitu Nakalness. 

 

Tukar Currency menggunakan rentak ‘breezy trap’ Yang dicipta RIIDEM di mana YHB turut merakam perjalanannya dan selitkan metafora berkisar kemewahan, kesungguhan, dan kuasa. Dia masih kekal merendah diri tapi optimistik pada masa sama dan disalurkan pada baris lirik ‘Kalau ambik L aku tambah jadi V’, terjemahan daripada “If I ever take an L (loss), I’ll bounce back and turn it back up.”

 



Dia turut menyebut nama bintang gusti Stone Cold Steve Austin dan penerbit hip hop, Metro Boomin, dua penghulu dalam lapangan artistik masing-masing sambil menujukan sepatah dua kata buat golongan bertaraf diva dan berkelas tinggi pernah ditemuinya, diiringi tawa kecil.

 

Sejak mula berkarya dalam muzik, YHB ambil berat terhadap populariti diraihnya dari luar Singapura meskipun agak asing buatnya kerana ketika itu baru pertama kali menulis lirik. Dia memiliki peminat dari Malaysia yang serta-merta menyukai corak rap tersendirinya selepas mendengar lagunya di platform penstriman dan media sosial.



YHB juga teringat semula betapa kota KL rasa dekat tapi masih asing di hatinya. “Ia memberi saya peluang untuk mendewasa dan berkembang sebagai individu dan juga artis,” tambahnya. Bersua dengan himpunan artis hebat turut membuatkan semangatnya lebih berkobar melangkah ke 2022 berbekalkan perspektif baharu ditemuinya.

 

MUZIK VIDEO

Muzik video (MV) Tukar Currency turut memberi kelegaan buatnya kerana dapat menjalani penggambaran sendiri di kota ini. MV terdahulunya menerusi Jatuh Boi menampilkan pemandangan KL yang dirakam kru tempatan sebelum diberikan kepada mereka di Singapura. Sekembalinya ke Singapura, dia sangat bersemangat untuk menguasai industri rap semula dan pelancaran Tukar Currency melambangkan ikatan istimewa antara dua negara ini. “Negara kita sudah ibarat bersaudara, baik rakyatnya, makanan, dan budaya,” katanya.

 

“Begitu indah melihat persamaan mahupun perbezaan yang kita ada! Sekarang saya cuma ingin terus hasilkan lebih banyak muzik dan bekerjasama dengan pengkarya dari luar negara.” Tukar Currency kini boleh dinikmati di semua platform penstriman. Dengar sini. Muzik videonya juga sudah boleh ditonton di YouTube.




 


PERIHAL YHB SLEEPSALOT

Sebagai bintang rap yang kian menyinar, YHB Sleepsalot dipuji kerana memiliki bunyi selain corak ketrampilannya unik di media sosial. Sudah mencintai muzik sejak kecil, YHB Sleepsalot mula menulis lagu seawal umur 13 tahun dan melancarkan muzik sendiri pada 16 tahun menggunakan rentak yang ditemuinya menerusi YouTube selain mempelajari sendiri produksi penghasilan lagu.

 

Kesungguhan tinggi untuk terus berkarya membuahkan hasil apabila lagunya Karabujan meraih perhatian ikon hip hop serantau iaitu SonaOne dan ALYPH. Diikuti lagu Terminal dan Blow Up yang memasuki senarai lagu dimainkan di Spotify’s New Era: Asian Hip Hop. Bakat muda ini juga pernah menjadi artis pembuka tirai persembahan penyanyi rap terkenal serantau termasuk MK K-Clique, Kidd Santhe, dan Tuju K-Clique.

 

Berbekalkan bunyi unik serta kepelbagaian diskografinya, YHB  Sleepsalot kemudian dilamar menjadi artis Def Jam South East Asia, Universal Music Singapura pada 2020 sekali gus menjadi artis termuda dinaungi label itu. Dia melancarkan lagu pengenalannya berjudul Don’t Miss Demo,kesinambungan kepada kemampuannya menghasilkan sebuah lagu dalam tempoh kurang sejam.

 

Pada Jun 2021, YHB Sleepsalot melancarkan Jatuh Boi yang menampilkan SonaOne dan meraih hampir 25,000 penstriman di YouTube, 35,000 tontonan di YouTube dalam tempoh dua minggu pelancarannya. Menulis dari kejauhan lagu itu bersama SonaOne dalam satu malam saja, aliena lirik dan melodi mengkhayalkan hasil sentuhannya dapat pujian NME Asia, TimeOut (Singapura) serta media Malaysia termasuk HITZ, Era, Harian Metro, tonton dan Kosmo. 


Bahkan, dia turut menghiasi muka depan majalah dalam talian Getaran (Malaysia). Disebut antara artis perlu diberi perhatian tahun ini oleh The Straits Times, YHB meletakkan piawaian tinggi terhadap dirinya sebagai penyanyi rap dan penulis lagu bagi terus mewarnai industri serantau dengan kehebatan muzikalnya.

 





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.alongmurni.com/2022/12/tukar-currency-single-terbaharu-yhb.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bintang Rap Singapura Yhb Sleepsalot Tampil Dengan Single Terbaru Tukar Currency

Bintang Rap Singapura Yhb Sleepsalot Tampil Dengan Single Terbaru Tukar Currency

papar berkaitan - pada 16/12/2022 - jumlah : 127 hits
Bintang Rap Singapura YHB Sleepsalot Tampil Dengan Single Terbaru Tukar Currency Assalamualaikum semua Baru baru ni sis berpeluang untuk hadir ke majlis Meet Greet bersama Bintang Rap Singapura iaitu YHB Sleepsalot Beliau kini tampil dengan...
Kuching Driver Extricated From Car Following Single Vehicle Accident

Kuching Driver Extricated From Car Following Single Vehicle Accident

papar berkaitan - pada 17/12/2022 - jumlah : 100 hits
A Bomba photo showing the damaged vehicle at the scene of the accident KUCHING A 32 year old man pinned in his car following a single vehicle accident at Jalan Canna at 1am today was successfully extricated by the Fire and Rescue Department...
Two Injured In Single Vehicle Crash At Mile 37 Kuching Serian Road

Two Injured In Single Vehicle Crash At Mile 37 Kuching Serian Road

papar berkaitan - pada 16/12/2022 - jumlah : 183 hits
A Bomba photo shows the condition of the vehicle which landed in a ditch KUCHING The driver of a multipurpose vehicle and one of his two passengers were injured in a single vehicle accident near Kampung Stabun Mile 37 Jalan Kuching Seri
3 Cara Tukar Limit Maybank2u Tanpa Beratur

3 Cara Tukar Limit Maybank2u Tanpa Beratur

papar berkaitan - pada 15/12/2022 - jumlah : 150 hits
Pasti ramai pelanggan Maybank nak tahu cara tukar limit Maybank2U tanpa perlu pergi mohon sendiri di bank bukan Tukar limit transfer untuk akaun Maybank anda sangat penting kerana ia akan membantu anda untuk tidak terlebih apabila berbelanj...
Cara Tukar Alamat Ic Kad Pengenalan Mykad

Cara Tukar Alamat Ic Kad Pengenalan Mykad

papar berkaitan - pada 15/12/2022 - jumlah : 227 hits
Dah tinggal lama dari tempat kelahiran asal anda Boleh dah tukar alamat IC anda tu ikut alamat yang anda menetap sekarang Macam saya asal dari Negeri Sembilan dan sekarang menetap di Johor atas faktor bekerja tetap di sini Senang je nak tuk...
Bila Wajib Tukar Minyak Masak

Bila Wajib Tukar Minyak Masak

papar berkaitan - pada 20/12/2022 - jumlah : 66 hits
Assalamualaikum Hi korang Lama x share tips dapur kan tengah scroll2 telegram nampak plak perkongsian ni so SA share kat sini sebab tips ini memang berguna sangat untuk kita semua yang jenis selalu masak ni kan SA selalunya dah guna 3 kali ...
Tak Tukar Baju Bukti Anwar Lebih Utamakan Kerja Tak Fikir Penampilan Dirinya

Tak Tukar Baju Bukti Anwar Lebih Utamakan Kerja Tak Fikir Penampilan Dirinya

papar berkaitan - pada 19/12/2022 - jumlah : 105 hits
Sebahagian daripada kita tentu sedar Anwar Ibrahim adalah seorang yang kuat bekerja dan seolah olah tiada istilah penat dalam kamus dirinya Ketika musim kempen PRU15 lalu setiap hari beliau berkempen ke negeri negeri yang berbeza dengan tuj...
Mahu Nampak Segar Safiey Illias Tukar Nama Ke Nurwanita Betyna

Mahu Nampak Segar Safiey Illias Tukar Nama Ke Nurwanita Betyna

papar berkaitan - pada 22/12/2022 - jumlah : 109 hits
Usahawan kontroversi Safiey Illias kembali dengan semangat baharu apabila menjenamakan semula dirinya setelah mengharungi beberapa cabaran untuk terus bangkit meneruskan kehidupan Sehingga ke hari ini sudah seminggu Safiey atau nama sebenar...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan

Heidi Moru Aku Ada Chord

Oliva Helmin Feat Kelvin Tunggu Tunggu Chord

Ada 3 Dituduh Bid Ah Padahal Tidak Bid Ah By Dr Hm Rakib S H M Ag

Gejala Cerebral Palsy Pada Kanak Kanak Berumur 5 Tahun Dan Cara Diagnosis Awal