Tujuh Anak Halau Bapa Kandung Selepas Dapat Harta Lebih Rm4 Juta





Hati mana yang tidak luluh apabila anak kandung yang dibesarkan dengan penuh kasih sayang, ditatang bagaikan minyak yang penuh bertindak mencemuh dan menyisihnya daripada hidup mereka.
Bukan sahaja kepercayaan yang diberi si ayah dipersiakan, malah tubuh yang pernah berhempas pulas menyara hidup mereka sekeluarga itu diherdik dan dihalau bagaikan anjing kurap.
Bagaikan kisah hikayat si Tanggang, namun itulah yang berlaku kepada seorang warga emas di sini yang kini menagih simpati setelah dirinya diperlakukan sebegitu rupa oleh anak-anak kandungnya sendiri.
Daut @ Md Kassim Jali, 83 tahun, tampil mengharap keadilan setelah dirinya dianiaya tujuh anak kandungnya sendiri selepas menyerahkan semua aset bernilai lebih RM4 juta.

Daut yang dahulunya hidup serba mewah dengan perniagaan tiga buah stesen minyak, ladang ternakan ayam seluas 10 ekar dan dua ladang tanaman sawit, memberi kepercayaan sepenuhnya kepada tujuh anak berusia 41 tahun hingga 58 tahun untuk meneruskan legasi perniagaan yang telah diusahakan sejak tahun 70-an lagi secara berperingkat.
Daut yang diserang angin ahmar pada 2013 ibarat jatuh ditimpa tangga apabila dipinggir anak-anaknya dan terpaksa menyara kehidupan serta rawatan kesihatan sendiri dengan sisa baki kudrat yang ada.
Daut ditemui di Pejabat Pembela Barisan Nasional (BN) Kota Cemerlang Ayer Keroh bersama peguamnya Mohd Adli Ithnin.
Menceritakan detik itu, Daut dikurniakan empat anak lelaki dan tiga anak perempuan hasil perkongsian hidup bersama isteri pertama.
Menurutnya, ketika dalam keadaan sakit dan tidak mampu berfikir dengan waras, dia telah diperdaya salah seorang anaknya untuk menukar segala hak milik pegangan saham sebuah syarikat ladang ternakan ayam daging kepada nama anaknya itu.
Bukan itu sahaja, malah sebuah rumah di Cheras yang dibeli dengan harga RM600,000, deposit overdraf perniagaan stesen minyak bernilai RM800,000, serta akaun simpanan semasa syarikat bernilai RM100,000 turut beralih tangan.
Kata Daut, dia kini yang hidup menumpang kasih dengan isteri kedua serta tujuh anak tirinya Di Taman Bidara Permai, Masjid Tanah.
Daut bersyukur kerana anak-anak tirinya begitu bertanggungjawab menjaganya biarpun dalam keadaan dirinya yang kini uzur.
Malah katanya, masih segar di ingatan kenangan empat tahun lalu, di mana dia memandu seorang diri dan secara tiba-tiba minyak keretanya habis sebelum membuat keputusan untuk singgah di stesen minyak yang pernah dibina suatu ketika dahulu sebelum ia diserah kepada anak perempuan kesayangannya.
Dengan nada sebak, katanya, dia menunggu hampir dua jam untuk mendapatkan minyak percuma, malah bukan sahaja dihalau, dia turut diherdik anaknya sendiri.
“Di Kuala Sungai Baru empat tahun lepas, ketika saya bawa kereta minyak habis. Saya pergi ke stesen minyak minta pekerja di situ tolong isikan, tapi dia tak bagi sampailah ke malam.
"Dekat dua jam saya tunggu, saya telefon dia, dia hentam saya balik.
“Saya yang bina stesen minyak tu… saya hanya mampu berdoa kepada Tuhan,” kata Daut.
Daut ditemui di Pejabat Pembela Barisan Nasional (BN) Kota Cemerlang Ayer Keroh bersama peguamnya Mohd Adli Ithnin.
Sementara itu, Pengarah Pembela BN Negeri, Amir Hamzah Aziz berkata, isu warga emas berkenaan pernah diketengahkan dan dibawa ke mahkamah pada 2014 lalu sebelum mahkamah memutuskan hak tanah perusahaan reban ayam seluas 10 ekar perlu diserahkan sepenuhnya kepadanya.
Namun, langit tidak selalunya cerah apabila September lalu, reban ayam yang merupakan satu-satunya sumber pendapatan harian warga emas itu dirampas semula oleh anak-anaknya.
Harapan Daut hanyalah keadilan untuk dirinya bagi meneruskan sisa hidup yang berbaki.


Sumber : Astro Awani




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://rangerkacak.blogspot.com/2020/11/tujuh-anak-halau-bapa-kandung-selepas.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+InfooViral+%28Info+Viral%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Baca Surah Al Furqan Ayat 74 Ustaz Kongsi Supaya Anak Lebih Dengar Kata Amalkan Setiap Hari

Baca Surah Al Furqan Ayat 74 Ustaz Kongsi Supaya Anak Lebih Dengar Kata Amalkan Setiap Hari

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 335 hits
Anak nakal tu mesti mak ayah tak ajar anak Sikap anak kecil yang susah mendengar kata sememangnya menyebabkan ibu bapa hilang kesabaran naik darah dan geram Justeru perkongsian penceramah bebas Ustaz Mohamed Hanafiah Abdul Malek untuk ibu b...
Pesara Dakwa Ditipu Pelaburan Emas Tidak Wujud Lebih Rm1 1 Juta

Pesara Dakwa Ditipu Pelaburan Emas Tidak Wujud Lebih Rm1 1 Juta

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 280 hits
Seorang pesara swasta mendakwa kerugian lebih RM1 1 juta selepas diperdaya skim pelaburan emas yang tidak wujud Ketua Polis Daerah Taiping Asisten Komisioner Osman Mamat berkata mangsa lelaki berumur 60 tahun itu mendakwa berurusan dengan s...
Wan Rosdy Kerajaan Negeri Pahang Salurkan Bantuan Covid 19 Lebih Daripada Rm20 Juta

Wan Rosdy Kerajaan Negeri Pahang Salurkan Bantuan Covid 19 Lebih Daripada Rm20 Juta

papar berkaitan - pada 17/11/2020 - jumlah : 247 hits
nbsp KUANTAN Kerajaan negeri Pahang membelanjakan RM20 27 juta termasuk RM16 081 juta khusus untuk membantu meringankan beban rakyat negeri ini yang terkesan dengan pandemik wabak Covid 19 sejak awal tahun ini Menteri Besar Datuk Seri Wan R...
Bapa 2 Anak Yang Koma Terpisah Dalam Icu Bersama Isteri Telah Dijemput Ilahi

Bapa 2 Anak Yang Koma Terpisah Dalam Icu Bersama Isteri Telah Dijemput Ilahi

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 290 hits
Beberapa hari lalu tular kisah bapa dua anak Aizameen Haqim Abd Razak yang koma manakala isteri lepas pantang dimasukkan juga ke ICU kerana jangkitan kuman dalam darah dan bayi baru lahirnya dimasukkan ke wad kerana cirit birit dan najis be...
Macam Macam Ibu Bapa Fikir Sebelum Beli Susu Anak Cerewet Nak Yang Terbaik

Macam Macam Ibu Bapa Fikir Sebelum Beli Susu Anak Cerewet Nak Yang Terbaik

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 453 hits
Sebagai ibu bapa kita pasti menginginkan hanya yang terbaik buat si manja Apabila sudah masanya anak perlu minum susu tepung formula kita akan memilih jenama yang diyakini dengan pelbagai kandungan nutrisi yang bagus untuk kesihatan anak Ib...
Anak Bunuh Bapa Ketika Berselisih Faham

Anak Bunuh Bapa Ketika Berselisih Faham

papar berkaitan - pada 18/11/2020 - jumlah : 202 hits
HARAKAH DAILY SEREMBAN Dipercayai akibat perselisihan faham seorang lelaki maut selepas ditikam oleh anak lelakinya sendiri dalam kejadian di Kampung Simpang Pertang Jelebu pagi tadi Ketua Polis Daerah Jelebu DSP Maslan Udin berkata pihakny...
Selepas Akui Pernah Berkeluarga Daud Kim Lamar Kembali Serta Dedah Wajah Isteri Anak Lelaki

Selepas Akui Pernah Berkeluarga Daud Kim Lamar Kembali Serta Dedah Wajah Isteri Anak Lelaki

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 1120 hits
Pasti ramai yang teringat mengenai kes Daud Kim selain turut mengakui bahawa pernah berkahwin dan mempunyai anak baru baru ini Memuat naik video permohonan maaf pada awal bulan September lepas lelaki itu kemudiannya terus memuat naik pelbag...
Pesara Ditipu Lebih Rm1 1 Juta Skim Pelaburan Emas

Pesara Ditipu Lebih Rm1 1 Juta Skim Pelaburan Emas

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 203 hits
Lelaki berusia 60 tahun kerugian RM1 177 950 selepas menyertai skim pelaburan emas tidak wujud melalui seorang wanita warga Singapura TAIPING Seorang pesara warga emas kerugian RM1 177 950 selepas diperdaya dalam skim pelaburan emas yang ti...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Apakah Itu Sistem Bantuan Pemandu Dan Fungsinya



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Siput Serang Tanaman

Year Round Pool Fun Pool Place Easton Your Partner In Pool Maintenance

3 Lelaki Positif Dadah Ditahan Samun Pelajar Di Kolej

Remaja Perempuan Berusia 14 Tahun Anak Ketua Polis Lahad Datu Ditemui Maut Berlumuran Darah

Islam Agama Rantau Tanah Melayu 40 Tahun Selepas Nabi

Ugreen Nexode Rg 65w Robot Pengecas Peneman Aktiviti Anda