Tuan Ibrahim Bidas Mat Sabu Minta Bom Pam Air Di Sungai Muda



Tuan Ibrahim bidas Mat Sabu minta bom pam air di Sungai Muda
Menteri Alam Sekitar dan Air, Tuan Ibrahim Tuan Man menafikan pam air di Sungai Muda, Shah Alam rosak seperti didakwa Presiden Amanah Mohamad Sabu di Dewan Rakyat, semalam.
Beliau menegaskan pam air berkenaan berfungsi dengan baik sebelum bencana banjir melanda penempatan Taman Sri Muda, bulan lalu.
Bagaimanapun, jelasnya, oleh kerana pam berkenaan menggunakan punca kuasa elektrik, ia tidak dapat digunakan kerana pihak Tenaga Nasional Berhad sudah memotong bekalan elektrik di kawasan itu kerana khuatir risiko keselamatan penduduk.
“Saya terkejut bila dia cadang bom, mungkin sebab dia (bekas) Menteri Pertahanan. Pam kita berfungsi sebenarnya, saya sahkan pam kita semua berfungsi, isunya begini…pam (Sri Muda) kita guna elektrik, bila air meningkat risiko kepada orang ramai bahaya jadi TNB terpaksa potong elektrik.
“Bila potong pam dia tak boleh berfungsi, jadi apa yang kita buat kita dapatkan kerjasama daripada TNB, TNB bekalkan janakuasa bergerak…cuma ambil masa sedikit,” katanya pada majlis perasmian Malaysia Recycling Alliance (Marea) di sini.
Ketika membahaskan usul banjir di Dewan Rakyat semalam, Mohamad (PH-Kota Raja) menuntut penjelasan mengapa tentera tidak meletupkan pam air yang rosak di Sungai Muda bagi mengeluarkan air banjir yang terperangkap dalam kawasan perumahan Taman Sri Muda, Shah Alam, pada 18 Dis lalu.
Mengulas lanjut, Tuan Ibrahim berkata tindakan mengebom pam air untuk mengeluarkan air banjir bukan tindakan tepat kerana ia akan memberi kesan lebih buruk kepada kawasan sekeliling Sri Muda.
“Pintu air ni ada fungsinya, untuk menyekat air daripada luar iaitu Sungai Klang masuk ke kawasan Sri Muda, dan dan keluarkan air ke Sungai Klang. Apa yang kita buat, kita buka bahagian tepi pintu air kerana itu lebih murah dan cepat matlamat berbanding nak bom.
“Konsep pintu air kena faham, tak boleh bila banjir saja kita nak bom, isu sekarang, kalau bom…air nak lari ke mana? Kalau paras air sungai lebih rendah dari kawasan banjir, tak guna juga sebab kita kena pastikan air di Sungai Klang betul-betul turun, baru boleh pam keluar, sistem pam itu adalah sistem terbaik. JPS (Jabatan Pengairan dan Saliran) dah buat kajian teliti,” katanya.
Mengulas mengenai kritikan terhadap ucapan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob yang disifatkan sebagai “a blame game” oleh beberapa pihak khususnya pembangkang, Timbalan Presiden PAS itu berkata segala butiran yang dimaklumkan dalam Dewan Rakyat adalah realiti yang perlu diterima semua pihak.
“Perdana Menteri sebut tentang fakta dan realitinya, apa yang berlaku bukan nak salahkan kerajaan Selangor. Saya fikir penjelasan itu untuk kita ke arah penambahbaikan, bukan untuk menyalahkan,” katanya. FMT
Tuan Ibrahim bidas Mat Sabu minta bom pam air di Sungai Muda
Baca Artikel Menarik :
Wakil rakyat pembangkang ‘ghaib’ ketika bencana banjir – Ismail Menakjubkan! Seekor Rusa Melompat Sebelum ‘Terbang’ Tinggi Ke Udara [VIDEO] Unsur mistik dalam kehilangan Kamaliah? Khalid serah banglo, penthouse, kereta selepas isteri setuju poligami Orang utan bunuh manusia: Kenyataan Zuraida undang kecaman netizen Alfie Zumi dipukul kumpulan lelaki bermotosikal Poster man UMNO, awalkan PRU15 Suria KLCC cat semula dekorasi Tahun Baharu Cina selepas dikecam Azhan Rani Ingat Detik Kemalangan, Puncanya 2 Remaja Naik Motor Kapcai Tengah Bersembang Teguran Nik Abduh dibidas Sanusi Angkara Pagar Rumah Rupanya Mengundang Sengsara Layari Laman Facebook MYKMU</a
Nabila Huda bakal berdepan tindakan saman

Zul Ariffin buka mulut tentang hubungan dengan Sabrina

Cerai, hilang datuk dalam sehari

The post Tuan Ibrahim bidas Mat Sabu minta bom pam air di Sungai Muda appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/01/21/tuan-ibrahim-bidas-mat-sabu-minta-bom-pam-air-di-sungai-muda/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mat Sabu Kenapa Tak Letupkan Pam Air Rosak Untuk Keluarkan Banjir Di Sri Muda

Mat Sabu Kenapa Tak Letupkan Pam Air Rosak Untuk Keluarkan Banjir Di Sri Muda

papar berkaitan - pada 21/1/2022 - jumlah : 220 hits
Nora MahparMohamad Sabu berkata pam air rosak yang mengakibatkan air banjir terperangkap boleh dibom dan digantikan dengan pam baharu selepas mengambil kira kemampuan negara membayar faedah hutang 1MDB berjumlah berbilion ringgit KUALA LUMP...
Umno Maran Bantu Mat Jeng Mencapai Impian Dalam Sukan Luncur Air Jadi Ikon Anak Muda

Umno Maran Bantu Mat Jeng Mencapai Impian Dalam Sukan Luncur Air Jadi Ikon Anak Muda

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 179 hits
MARAN Mat Jeng atau nama sebenar Muhammad Shukrizam Abdullah 28 kini mula kian popular dan menjadi bualan penduduk di Felda Jengka 7 dekat sini Apa tidaknya ramai yang terkejut bagaimana anak muda yang tinggal di kawasan Felda yang dikelili...
Idea Khemah Besar Selepas Kalah 2 Prn Iswardy Bantai Idea Mat Sabu P

Idea Khemah Besar Selepas Kalah 2 Prn Iswardy Bantai Idea Mat Sabu P

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 185 hits
IDEA KHEMAH BESAR SELEPAS PH KALAH 2 PRN ISWARDY BANTAI IDEA MAT SABU PH SEDANG MENUJU PERPECAHAN
Buat Abang Mat Sabu Khemah Besar Tidak Semudah Lafaz Dibibir

Buat Abang Mat Sabu Khemah Besar Tidak Semudah Lafaz Dibibir

papar berkaitan - pada 26/1/2022 - jumlah : 126 hits
NORMAN RADZUANBuat Abang Mat Sabu KHEMAH BESAR TIDAK SEMUDAH LAFAZ DIBIBIR Mat Sabu adalah pemimpin yg mempunyai pemikiran tipikal Melayu yg mengamalkan jalan pintas Sepatutnya dia perkuatkan parti di mana partinya adalah parti yg dilihat d...
After Poll Losses Harapan Should Use Big Tent Again Mat Sabu

After Poll Losses Harapan Should Use Big Tent Again Mat Sabu

papar berkaitan - pada 23/1/2022 - jumlah : 166 hits
It is time for Pakatan Harapan to return to the big tent strategy that garnered them success in the 14th general election said Amanah president Mohamad Sabu He said the coalition s failures in the Malacca and Sarawak state election last Nov...
We Would Prefer All To Use Ph Logo Say Mat Sabu Guan Eng

We Would Prefer All To Use Ph Logo Say Mat Sabu Guan Eng

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 142 hits
Mohamad Sabu and Lim Guan Eng say their parties would like to see all PH allies unite under the same symbol with a common purpose and a shared political agenda PETALING JAYA Pakatan Harapan component parties Amanah and DAP say they would ha...
Selepas Lompat Ke Dalam Sungai Ais Seorang Wanita Dikhuatiri Mati Dihanyutkan Air Deras Video

Selepas Lompat Ke Dalam Sungai Ais Seorang Wanita Dikhuatiri Mati Dihanyutkan Air Deras Video

papar berkaitan - pada 24/1/2022 - jumlah : 229 hits
Selepas Lompat Ke Dalam Sungai Ais Seorang Wanita Dikhuatiri Mati Dihanyutkan Air Deras VIDEO ST PETERSBURG RUSIA Seorang wanita dikhuatiri mati akibat dihanyutkan arus deras selepas melompat masuk ke dalam sebuah lubang ais di sebatang sun...
Ageing Malaysia The Critical Role Of Caregivers And Government

The Best Of Celebrity Legs And Feet In Tights Vol 74 The Red White And Blue 2024

Pengeluaran Melalui Akaun Gap Di Gold Atm

Enjoying View While It Lasts

Diesel Subsidies A Step Forward With Room For Improvement

Sedap Ayam Goreng Dsara Fried Chicken Temerloh

Kadar Perceraian Setiap Negara

Adakah Duit Syiling Peringatan Sempena Jubli Emas Hubungan Diplomatik Malaysia China Bakal Dikeluarkan



Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia

Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia

Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria


Penjawat Awam Terima Ganjaran Rm100 000 Lapor Kes Rasuah

Dull Public Interest In Sungai Bakap By Election

Ros Rejects Urimai S Registration Application

Sebab Sebenar Cina Lebih Maju Dari Melayu

Dua Survey Dapati Najib Terlalu Popular Lalu Ada Pihak Halang Pembebasan Nya

15 Summer Wreath Designs Bursting With Color And Joy