Trip To Perak


Assalamualaikum
Setelah beberapa lama Faiq tak update blog ni disebabkan kekangan masa dan sibuk dengan assignment, kelas, quiz dan sebagainya. Maklumlah hidup sebagai seorang pelajar kan.

Dalam kesibukkan masa belajar, Allah bagi Faiq dan kawan-kawan rezeki untuk berjalan ke tempat yang baru walaupun hanya 2 hari 1 malam sahaja, itu sudah memadai bagi kami semua.
29-30 Julai 2019 yang lalu, Faiq dan kawan-kawan buat satu trip yang tak dirancang pun pada awalnya kerana ketika itu hari Isnin kami baru sahaja habis kelas. Disebabkan esoknya cuti Umum, kami taktau nak buat apa untuk release kan stress, kami pun cadang pergi berjalan ke Perak. Faiq nak share sikit dengan korang apa aktiviti yang kami buat dekat sana.
Hari Pertama - 29 Julai 2019 (Isnin)
Kami pergi ke kelas seperti biasa. Selepas sahaja kelas tamat pada jam 4.15 petang, kami terus berbincang nak pergi mana esok untuk releasekan stress kami. Kami pun bertungukus lumus mencari tempat menarik untuk release stress. Setelah lama mencari tempat, kami pun membuat keputusan untuk pergi ke Ipoh, Perak. Kami pun balik ke asrama untuk packing barang yang nak dibawa.  

Selepas siap packing barang, tanpa tunggu lama kami pun bergerak ke destinasi pertama iaitu Gerbang Malam, Ipoh, Perak. Bertolak dari Politeknik Sultan Idris Shah pada jam 6 petang kami sampai ke destinasi pertama pada jam 10 malam. Agak lama juga dalam kereta hihihihihi. Bagi mana yang tidak tahu ada apa dekat Gerbang Malam, Gerbang Malam ni macam Uptown la senang nak dikata, banyak peniaga menjual baju, sticker, aksesori telefon dan banyak lagi la. Panjang juga diorang punya gerai.

Selepas penat berjalan di Gerbang Malam, Ipoh, Perak, kiteorang pun singgah di Dataran Ipoh, Perak yang berhadapan dengan bangunan Dewan Bandaraya Ipoh. Kami rehat sekejap sambil melihat suasana malam di Ipoh.

Selepas penat duduk dalam kereta dan berjalan, kami pun mencari tempat untuk kami tidur pada malam itu. Kami memilih Hotel Premium, Ipoh berhadapan dengan Mydin Mall untuk kami berehat. Kami memilih bilik yang berharga RM 128 yang boleh muat seramai 8 orang. Hotel pun selesa sejuk dan berdekatan dengan kedai runcit.
Hari Kedua - 30 Julai 2019 (Selasa)

Keesokkan harinya, kami pun bersiap untuk bergerak ke destinasi seterusnya iaitu Lata Kinjang Waterfall, Sungkai, Perak. Kami check out pada jam 9 pagi dan kami mencari tempat makan untuk kami mengisi perut yang lapar sebelum kami teruskan perjalanan. Setelah selesai mengisi perut, kami teruskan perjalan yang mengambil masa selama 1 jam lebih untuk kami sampai ke destinasi seterusnya.

Selama 1 jam lebih perjalanan, akhirnya pun kami sampai ke destinasi terakhir kami iaitu Lata Kinjang Waterfall, Sungkai, Perak. Ketika kami sampai di situ, sudah ramai yang datang untuk memandi manda. Untuk pengetahuan korang, nak masuk tempat ni ada tiket tau, tapi jangan risau tiket nya murah je. Seorang RM2 dan kenderaan RM2. Murah kan?

Selepas kami parking kereta terus kami mencari tempat untuk kami meletakkan semua beg dan pakaian. Disebabkan dibahagian bawah sudah penuh dipenuhi orang, kami pun naik tangga untuk keatas.

Setelah berseronok bermandi-manda kami pun bersiap-siap menukar baju untuk pulang. Alhamdulillah dalam pukul 6 petang kami sampai ke asrama dalam keadaan yang selamat dan sedikit penat bercampur dengan gembira.
Bagi korang yang nak tengok sepanjang perjalanan dan aktiviti kami pada dua hari tersebut boleh klik play video di bawah ni.

Bagi mana-mana yang mencari tempat menarik untuk release kan stress korang, boleh pergi Lata Kinjang Waterfall, Sungkai Perak. Memang Terbaik.....

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://najmi-faiq.blogspot.com/2019/08/trip-to-perak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perak Mb Regrets Cows To Laptop Incident Leaves It To Macc

Perak Mb Regrets Cows To Laptop Incident Leaves It To Macc

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 273 hits
Perak Menteri Besar Ahmad Faizal Azumu views seriously the incident of Bersatu grassroots leaders selling off cows he donated for sacrifice to purchase equipment for the party This is according to Ahmad Faizal s political secretary Iskandar...
Bersatu Jual Lembu Korban Sumbangan Mb Perak

Bersatu Jual Lembu Korban Sumbangan Mb Perak

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 386 hits
LEMBU KORBAN PUN DI SAKAU OLEH BERSATU BAGAN DATUK BETUL PUNYA GILA KUASA Kami mendapat maklumat sepatutnya tiga ekor lembu yang diberikan menteri besar Perak Ahmad Faizal Azumu kepada Abdul Malik telah diseleweng Dua ekor lembu itu dijual ...
Perak Benam Sabah 3 0 Perlawanan Pertama Piala Malaysia 2019

Perak Benam Sabah 3 0 Perlawanan Pertama Piala Malaysia 2019

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 541 hits
PIALA MALAYSIA Perak Benam Sabah 3 0 Sabah bukan tandingan juara bertahan Perak Piala Malaysia 2019 Langkah Kanan Buat Perak Rakam Kemenangan 3 0 Keatas Sabah Perak seolah olah pantas melupakan kehampaan pada aksi final Piala FA minggu lalu...
Mb Perak Terkejut

Mb Perak Terkejut

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 324 hits
Menteri Besar Perak Ahmad Faizal Azumu meluahkan rasa kesal selepas dua daripada tiga ekor lembu korban yang disumbangnya kepada Bersatu bahagian Bagan Datuk tahun lalu dijual untuk tujuan lain Kenyataan tersebut dibuat sehari selepas Ketua...
Perak Mb Claims Misunderstanding Over Orang Asli Land Denial

Perak Mb Claims Misunderstanding Over Orang Asli Land Denial

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 201 hits
The Perak government has gazetted almost 14 000ha of land for 70 Orang Asli settlements in the state under the Aboriginal People s Act 1954 Menteri Besar Ahmad Faizal Azumu said today According to the New Straits Times Azumu said these plot...
Perak Chinese School Boards To Collect Signatures For Khat Appeal

Perak Chinese School Boards To Collect Signatures For Khat Appeal

papar berkaitan - pada 12/8/2019 - jumlah : 349 hits
IPOH The Perak Chinese School Boards Association will hold a signature collection campaign to appeal for khat not to be introduced to Year Four pupils in Chinese schools The association s chairman Datuk Lee Kon Yin said the campaign would b...
Perak Bersatu Calls To Strip Country Heights Founder Of Tan Sri Title For Changing National Flag Colours

Perak Bersatu Calls To Strip Country Heights Founder Of Tan Sri Title For Changing National Flag Colours

papar berkaitan - pada 11/8/2019 - jumlah : 376 hits
Tan Sri Lee Kim Yew should have his federal title revoked for dishonouring the national flag by changing its white stripes to black in a recent online post Perak Bersatu Youth chief Mohd Hafez Mubin Mohd Salleh demanded today despite the ty...
Soal Jawab Mb Perak Isu Tanah Adat

Soal Jawab Mb Perak Isu Tanah Adat

papar berkaitan - pada 9/8/2019 - jumlah : 294 hits
FAQ Berikut adalah soal jawab isu mengenai tanah adat oleh Menteri Besar Perak Faizal Azumu Soalan 1 Tanah Adat tak wujud di negeri Perak Menteri Besar nafi hak orang Asli Fakta Isu Tanah Adat timbul apabila MB menjawab soalan daripada wart...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis

Apabila Sang Profesor Datang Melawat



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte

Gnabry Akan Kembali Sane Diragui Untuk Perlawanan Bayern Dengan Real Madrid

Sarah Yasmine Kenalan Saya Anna Jobling

Dendam Rupanya Babak Chacha Maembong Jasmin Hamid Ganyang Ruhainies Buat Netizen Puas