Travelog Menikmati Bufet Ramadan Di Teratai Coffee House Lotus Desaru Beach Resort Spa

RAMADAN - PUASA HARI KE 14
Jauh Perjalanan, Luas Pandangan - peribahasa Melayu yang sudah lama kita lupakan, sekali-sakala kita berperibahasa pula. Ianya sangat bermakna buat Seri Wangi dalam menempuh perjalanan yang jauh buat diri ini kerana perjalanan kami menaiki bus ekspress menuju ke destinasi Bandar Penawar, Kota Tinggi, Johor. Sememangnya ini adalah kali kedua Seri Wangi menaiki bas ekspress walaupun rasa letih namun begitu perjalanan jauh dapat kita rasakan penuh kenangan sebabnya perjalanan kali ini adalah bersama rakan-rakan lain seramai 5 orang dari KL ke Bandar Penawar dengan menaiki Bas Mara Liner. Kalau nak tau yang lawaknya nampak macam cuma kami berenam yang carterd bus pergi balik sebab tidak ramai penumpang ke Kuala Lumpur.
Haaaa.....Rombongan Kak LimahUoll mesti nak tau apa yang kami buat kat sana? Haaaa....kami dapat jemputan untuk Fam Trip Travel Agent Malaysia & Singapore dan Majlis Berbuka Puasa bersama Pengarah Tourism Malaysia, OKU dan Asnaf pada 17hb May 2019 lalu di Lotus Desaru Beach Resorts & Spa, Bandar Penawar, Kota Tinggi, Johor. Of courselah kami bermalam selama 3 hari 2 malam di sini.
  Day 1 - Hari pertama kami sampai di Terminal Bas Bandar Penawar, Johor pada pukul 2.30 petang di mana kami bertolak dari Terminal Bersepadu Selatan (TBS) lebih kurang dalam pukul 9.30pagi, kiranya cepat jugaklah kami sampai jadi banyak masa kami boleh berehat.   Pihak hotel sudah sedia menunggu kami untuk dibawa ke Lotus Desaru Beach Resort & Spa. Wau...sangat memukau hati sebab pemandangan seluruh kawasannya sangat luas, cantik dan indah, apatah lagi di tepi pantai. Di lobi hotel masing-masing mendaftar diri check-in untuk penginapan kami. Tidak sabar hendak lihat bagaimana rupa bilik penginapan kami yang merupakan  3 Bedroom bernombor 408.

Jom tengok bilik penginapan kami - Wah....macam duduk kat appartment rasanya sebab memangpun bilik penginapan kami merupakan 3 Bedroom terletak di Block C. Alaaa....macam appartment 3 biliklah. Seri Wangi duk bilik masteroom yang ada bilik air, yang lagi 2 bilik tu, berkongsi bilik air...tapi memang puas hati macam kita datang holiday dengan family. Semua kelengkapan ada sebab siap ada dapur bagai...puas hati....

View dari bilik
Tak sah kalau tak selfie
Macam mana best tak bilik penginapan we all? tu... belum lagi tengok bilik penginapan di bilik lain. Jom kita pusing-pusing area Lotus Desaru Beach Resort & Spa tengok apa yang ada sementara menunggu time berbuka puasa.

BUFET RAMADAN DI TERATAI COFFEE HOUSE
Time berbuka dah tiba akhirnya sebab masing-masing memang dah kelaparan haaaa...tapikan bila dah tengok dan round-round area Lotus Desaru tu...tibe-tibe jer...hilang laparnya....haaa. Jom tengok apa menu dia pula...biasalah bila bufer ramadan memang banyak juadah berbuka yang disediakan, antara larat dengan tak larat nak makan...

MENU-MENU BUFET RAMADAN

Alhamdulillah....dah kenyang dah berbuka puasa, Seri Wangi makan yang mana suka ajer...tak larat nak makan banyak-banyak. Menu-menu yang dihidangkan memang semuanya sedap belaka terutamanya roti canai, capati, kari lagilah sedap, ada jeruk lagi firstly ceruk kelubi...fuhhh...

HARGA
RM58.00nett (dewasa)RM29.00 (Kanak-Kanak 4-12 tahun)

Kalau uoll nak tau lebih detail dan juga tempahan
WEBSITEhttp://lotusdesaru.com/
ALAMAT
Teratai Coffee HouseLotus Desaru Beach Resort & SpaLot 1854, Jalan Desaru, Bandar Penawar81930 Kota tinggi, Johor

TELEFON
07-8842800 Samb: 1966/1822

Majlis Menandatangani Perjanjian Pengurusan Hotel Avi Pangkor Beach Resort By Avillion

papar berkaitan - pada 8/5/2019 - jumlah : 1005 hits
Pulau Pangkor memang satu destinasi percutian dalam Malaysia yang saya suka pergi Merupakan permata di Malaysia Sebaik sahaja anda datang ke sini anda tidak akan mahu pergi Ia mempunyai pelbagai kemudahan yang menarik banyak pelancong di se...
Buffet Ramadan 2019 Buka Puasa Ancasa Hotel Spa Kl Pada Harga Rm 55 Seorang

papar berkaitan - pada 12/5/2019 - jumlah : 1019 hits
Assalamualaikum salam ramadan ye Masih meneruskan iftar tour 2019 kali ini BBL ke AnCasa Hotel Spa Kuala Lumpur sebelah UTC Pudu stesen LRT Plaza Raykat MRT Merdeka Senang sikit nak datang kalu malas nak drive kereta malah sangat dekat deng...
Jom Buka Puasa Di Swiss Garden Beach Resort Kuantan

papar berkaitan - pada 14/5/2019 - jumlah : 886 hits
Jom Buka Puasa Di Swiss Garden Beach Resort Kuantan Salam Ramadhan ke 9 untuk semua pembaca blog KakYa Tambah tolak tambah tolak dah masuk hari ke 9 kita semua berpuasa untuk tahun 2019 Setiap kali tibanya bulan Ramadhan pastinya korang aka...
Third Consecutive Years Of Biggest Ramadan Bazaar In Sutera Harbour Resort Kota Kinabalu

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 360 hits
Throughout this holy month of Ramadan Sutera Harbour Resort beckons everyone to discover a unique iftar experience in the biggest bazaar in Kota Kinabalu with our famous Selera Ramadan The promotion which starts at 6pm daily includes a dedi...
Tropicana Golf Amp Country Resort Barakan Kemeriahan Ramadan

papar berkaitan - pada 25/5/2019 - jumlah : 348 hits
TROPICANA Golf amp Country Resort memeriahkan sambutan Ramadan kali ini apabila meneruskan pengisian tradisi 15 tahunnya iaitu Santapan 29 Malam Pada kali ini sebanyak 300 aneka menu pilihan 8216 Selera Kampung 8217 disediakan Chef Lawrence...
Ancasa Hotel Spa Berkongsi Keceriaan Ramadan Bersama Anak Anak Pusat Jagaan Kasih Murni

papar berkaitan - pada 25/5/2019 - jumlah : 384 hits
Bulan Ramadan merupakan bulan seribu rahmat yang di nantikan oleh umat Islam di seluruh dunia Umat Islam bersama sama merebut peluang untuk melakukan pelbagai amal ibadat demi mengumpul pahala berlipat ganda yang di janjikan Allah S W T Anc...

papar berkaitan - pada 8/5/2019 - jumlah : 356 hits
Bufet Ramadan Malaysian Petroleum Club Menawarkan Lawatan Ke Sky Bridge Menara Berkembar Petronas Assalammualaikum semua Wah bulan Ramadan hampir tiba dah habis ganti puasa ke Hehehe Ruby teruja ingin
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis