Travel360 Com Perkasa Rakan Jalanan Bersama Yellow House Dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur



travel360.com, platform digital majalah dalam penerbangan AirAsia travel360, hari ini mengumumkan kerjasama dengan organisasi bukan keuntungan Yellow House dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk memperindahkan bandar Kuala Lumpur dan memperkasakan komunitinya. Melalui kerjasama ini, travel360.com berharap untuk menyediakan pengalaman perjalanan sebenar dengan mengintegrasikan komuniti dan kisah mereka. 
Menerusi kerjasama dengan Yellow House melalui projek ‘Unseen Tours KL’, travel360.com akan menawarkan program lawatan ‘travel360 Dance-walking Tour’ yang eksklusif, diterajui oleh rakan jalanan dan komuniti yang kurang bernasib baik yang terlatih sebagai pemandu pelancong

Yellow House Founder Shyam Priah,  Dewan Bandaraya Kuala Lumpur Executive Director Project Management Datuk Sr. Hj. Mohd Najib Bin Hj. Mohd, the 12th Mayor of Kuala Lumpur YBhg. Dato’ Nor Hisham Ahmad Dahlan and travel360.com CEO Spencer Lee unveiling the latest mural in Kuala Lumpur as part of the special partnership. 

Acara itu dirasmikan oleh Datuk Bandar Kuala Lumpur ke-12 YBhg. Dato’ Nor Hisham Ahmad Dahlan yang turut melancarkan sebuah mural khas bagi menandakan kerjasama itu. Turut hadir pada majlis tersebut adalah Ketua Pegawai Eksekutif travel360.com Spencer Lee dan Pengasas Yellow House Shyam Priah. 
Ketua Pegawai Eksekutif travel360.com Spencer Lee berkata, “Perjalanan bukan hanya terhad kepada percutian penuh keseronokan tetapi juga pengembaraan dan penemuan. Kini ramai mencari pengalaman sosial yang melibatkan komuniti dan budaya. Justeru, kami teruja akan kerjasama ini untuk melihat kuasa sektor pelancongan dalam mengubah kehidupan komuniti yang datang dari pelbagai latar belakang. 
Program lawatan eksklusif ini juga merupakan inisiatif untuk menyediakan peluang pekerjaan kepada rakan-rakan jalanan di Kuala Lumpur dengan melatih mereka untuk menjadi pemandu pelancong yang berpengalaman. Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada Yellow House dan DBKL atas sokongan mereka dalam merealisasikan visi ini.” Pengasas Yellow House Shyam Priah berkata, “Projek ‘Unseen Tours KL’ bukanlah untuk memfokuskan kepada sisi kemiskinan di Kuala Lumpur.

Tetapi ianya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan oleh rakan-rakan jalanan kita. Jadi, pada hakikatnya, kita telah mengalihkan kelemahan mereka menjadi kekuatan dengan memberi peluang untuk membuat sesuatu yang akan meningkatkan taraf kehidupan mereka. Projek ini juga mentranformasikan, memampankan dan mengembalikan martabat mereka. 
Dengan kerjasama seperti ini, kami berharap untuk memperkasakan lebih banyak kehidupan kerana model perusahaan sosial ini membolehkan ia turut dijalankan di bandar-bandar lain.” Datuk Bandar Kuala Lumpur ke-12 YBhg. Dato’ Nor Hisham Ahmad Dahlan berkata, ‘‘Kami mengalu-alukan kerjasama seperti ini kerana ia benar-benar menunjukkan bahawa organisasi yang berbeza boleh berganding bahu untuk untuk terus meletakkan bandar ini di mata dunia. 
Kami juga yakin bahawa mural terbaru di bandar ini akan menjadi satu tarikan tambahan yang positif dan pasti menarik pelancong asing dan tempatan. “Terletak di Lorong Bandar 20, Jalan Tun H.S. Lee di pusat bandaraya Kuala Lumpur dan berhampiran dengan Kuil Sri Mahamariamman, mural tersebut adalah bukti kepada apa yang dapat dicapai melalui kerjasama organisasi dan NGO untuk tujuan sosial. Buaian tersebut menggambarkan semangat rakan-rakan jalanan yang positif. Unsur interaktif juga digambarkan pada mural tersebut untuk menggalakkan orang ramai berkongsi minat mereka untuk melancong. Tiket lawatan ‘travel360 Dance-walking Tour’ boleh didapati di laman travel360 atau yellowhousekl untuk RM85 seorang.
Lawatan unik ini membawa pelawat menyertai tarian dan persembahan kilat berkumpulan (flash mob) di sekitar mercu tanda tempatan dan lorong-lorong menarik untuk melihat, mendengar dan mengalami bandar Kuala Lumpur. Para peserta juga akan mempelajari sejarah bandar Kuala Lumpur sejak tahun 1800-an termasuklah bagaimana ianya berkembang pesat seperti ke hari ini.

travel360.com adalah sebuah platform perjalanan sehenti yang menawarkan para pelancong tawaran yang berbeza seperti penerbangan, penginapan, pengangkutan dan aktiviti, serta kandungan tambahan seperti kisah yang memberi inspirasi dan komuniti sebenar.

Untuk promosi dan aktiviti terkini, sila ikuti travel360.com di laman rasminya, Facebook (facebook travel3sixty), Instagram (instagram officialtravel360) dan Twitter (twitter travel3sixty).


Mengenai travel360.com

At travel360.com, we love seeing people explore new territories and experiencing different cultures. Our dedicated team of well-travelled writers and photographers strives to bring the latest, the evergreen as well as the untold stories on travel, culture and lifestyle through inspiring words and striking visuals. travel360.com is the digital expansion of AirAsia’s award-winning inflight magazine travel360. A one-stop platform for all your travelling needs – from destination guides to inspirations – it’s where you can secure the best deals on flight, hotel, transport, activities and more.

Mengenai Yellow House

Yellow House KL is a not-for-profit grassroots community organisation dedicated to improving the health, educational attainment, human welfare and opportunities for homeless people, urban poor and refugee communities in Kuala Lumpur. The idea of a non-profit for benefit community came about when our views on giving back to the society seemed to be shared with many out there. This allowed us an opportunity to give real, substantial and continuous help to a number of people with different mental and physical abilities, refugees and displaced communities, wildlife and environmental conservation. All our programs are made successful by volunteer energy, which paved way to the opening of the first and only volunteer voluntour hostel in Kuala Lumpur.

Mengenai Building Control Department, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) 
As the local authority, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur is responsible for ensuring that all buildings in the Federal Territory of Kuala Lumpur are safe and habitable. Design control, construction and maintenance is part of the responsibility of Building Control Department. It also play a role to identify, monitor and take action on dilapidated building priority to public safety and comfort. The control of the design, construction and maintenance of buildings in Malaysia is increasingly challenging. The government is required to provide a comfortable and quality living environment for the people and the role of the Building Control Department is now considered an important one in the administration of Dewan Bandaraya Kuala Lumpur has to achieve the goals of making Kuala Lumpur a world class city.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2018/10/travel360com-perkasa-rakan-jalanan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Percutian Di Bandar Kuala Lumpur By Ansa Hotel Kl

Percutian Di Bandar Kuala Lumpur By Ansa Hotel Kl

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 667 hits
Percutian di Bandar Kuala Lumpur by ANSA Hotel KL Sesekali teringin juga nak rasa bercuti di dalam bandar Kuala Lumpur Kali ini aku cuba sepenuhnya untuk guna public transport sepanjang percutian 3 hari 2 malam di tengah tengah KL Tempat te...
Jawatan Kosong Part Time Data Entry Di Kuala Lumpur

Jawatan Kosong Part Time Data Entry Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 508 hits
Di Malaysia ni memang ramai yang minat bekerja di dalam bidang data entry Kelayakan untuk bekerja sebagai data entry clerk juga tidak tinggi Kebiasannya syarikat hanya memerlukan seseorang yang tahu menggunakan computer dan berkemampuan unt...
Robinsons Kuala Lumpur Di Four Season Places Kini Di Buka

Robinsons Kuala Lumpur Di Four Season Places Kini Di Buka

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 361 hits
Hi Korang Memang kak lily perasan bangunan Four Season Places ni kalau pi meeting area KLCC ni dan kak lily rasa mostly bangunan ni agaknya bangunan pejabat yang gah gituh tapi rupanya salah ye Di sinilah terletaknya pusat membeli belah Rob...
Kuala Lumpur Photography Festival Kembali Lagi

Kuala Lumpur Photography Festival Kembali Lagi

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 285 hits
Kuala Lumpur Photography Festival kembali lagi Well well well photography enthusiasts out there anda semua dijemput untuk ke KLPF 2018 dari 26 28 Oktober ini di Mid Valley Edisi kali ini akan menampilkan lebih banyak gambar menarik 7 bengke...
Samsung Galaxy A9 Quad Camera Samsung Unpacked Kuala Lumpur

Samsung Galaxy A9 Quad Camera Samsung Unpacked Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 222 hits
Samsung Galaxy A9 Quad Camera Samsung Unpacked Kuala Lumpur berlangsung meriah di sebuah hotel baru W Hotel Kuala Lumpur Samsung Electronics Ltd mengumumkan smartphone terbaru mereka Samsung Galaxy A9 telefon pintar yang mempunyai 4 kamera ...
Wonderful Surprises Await Lulu Hypermarket Capsquare Kuala Lumpur

Wonderful Surprises Await Lulu Hypermarket Capsquare Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 362 hits
It is almost the end of the year And guess what s coming in November soon And there will be another holiday coming up in November Yeay I know all of you are waiting for the holiday don t you dare deny it Yes Deepavali Diwali is coming up on...
Eddie Putera Miniature Gallery Di Gmbb Kuala Lumpur

Eddie Putera Miniature Gallery Di Gmbb Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 566 hits
Sebelum ini dia dikenali sebagai Sifoo dalam Photography Antara Otai dalam dunia fotografi dan ikon kepada ramai peminat seni fotografi Namun beberapa tahun lepas minatnya ke dunia diorama sekali lagi melonjakkan nama beliau dalam bidang kr...
Masakan Padang Di Melting Pot Cafe Concorde Hotel Kuala Lumpur

Masakan Padang Di Melting Pot Cafe Concorde Hotel Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 400 hits
Hi Korang Lama betul tak ke Concorde KL ek Tidur sana pun dah lama tak pi Itulah bila ada orang ajak makan so apa lagi jangan lepaskan peluang kan hehehehe Melting Pot Cafe menawarkan sajian tradisi Nasi Padang dari sekarang sehingga 30hb N...
Our Sanrio Times Kuala Lumpur

Our Sanrio Times Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 306 hits
Our Sanrio Times Kuala Lumpur Assalammualaikum semua Wah untuk peminat Hello Kitty pasti teruja nak hadir ke acara ini Boleh la anda mengumpul koleksi Hello Kitty atau bergambar banyak banyak di Our Sanrio Times Kuala Lumpur Lokasi dekat sa...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Makanan Perlis Paling Popular

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan