Tpm Bersama 29 Mp Bn Langgar Sop Berkumpul Dan Buat Program Makan Makan


 

August 2, 2021 Seramai 30 ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) difahamkan telah menandatangani surat akuan menyokong Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk kekal sebagai Perdana Menteri dalam satu pertemuan sulit di Wisma Perwira, Kementerian Pertahanan Ahad malam.
Sumber ahli Parlimen BN berkata, pertemuan sulit itu diadakan bermula jam 9 malam dan dipengerusikan oleh Pengerusi Kelab Penyokong Ahli Parlimen BN (BN Backbenchers), Datuk Seri Shahidan Kassim.
Jelas sumber itu lagi, surat akuan mempertahankan kedudukan Muhyiddin dan kerajaan Perikatan Nasional (PN) terpaksa disediakan mereka memandang terdapat usaha pihak tertentu cuba menafikan sokongan 40 ahli Parlimen BN terhadap kerajaan PN sebelum ini.
“Pertemuan itu dimulakan dengan majlis makan malam sebelum 30 ahli Parlimen BN yang hadir bersetuju menandatangani surat akuan mempertahankan Muhyiddin dan kerajaan PN.
“Pertemuan itu juga dipengerusikan oleh Ahli Parlimen Arau (Shahidan) dengan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob diberi ruang untuk memberi ucapan alu-aluan.
“Baki 10 ahli Parlimen BN yang menyatakan sokongan sebelum ini, tidak dapat hadir kerana notis pertemuan sulit itu diberitahu kepada mereka pada saat akhir.
“Namun, kesemua mereka dijamin akan menandatangani surat berkenaan melalui wakil yang telah dipertanggungjawabkan,” kata sumber ahli Parlimen BN berkenaan kepada Sinar Premium pada Ahad malam.
Terdahulu, Ismail Sabri dalam satu kenyataan mengesahkan isi kandungan surat yang mengatakan 40 ahli Parlimen BN kekal menyokong kerajaan PN dan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri adalah sahih.
Penjelasan Ismail Sabri itu dibuat setelah Setiausaha Eksekutif BN, Mohamad Sahfri Ab Aziz menafikan koalisi itu mengeluarkan kenyataan sedemikian selain menjelaskan perkara itu menjadi isu kerana penggunaan kepala surat BN.
Terdahulu, Ahli Parlimen Padang Rengas, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz mendedahkan 40 ahli Parlimen BN yang menyokong kerajaan PN kekal termasuklah bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak; Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan dan Ahli Parlimen Machang, Datuk Ahmad Jazlan Yaakob.
Sementara itu, sumber ahli Parlimen UMNO berkenaan turut menolak dakwaan terdapat satu lagi pertemuan melibatkan ahli-ahli Parlimen parti itu untuk mewujudkan gerakan menukar Perdana Menteri pada waktu yang sama, Ahad malam.
Jelas beliau, majoriti ahli Parlimen BN sudah bersetuju untuk terus kekal menyokong kerajaan PN untuk memberi fokus sepenuhnya dalam menyelesaikan krisis Covid-19 ketika ini.
“Tidak ada. Saya tiada dengar. Pertemuan malam ini (Ahad malam) pun sekadar untuk menunjukkan bukti sokongan ahli-ahli Parlimen BN kepada Tan Sri Muhyiddin menerusi surat akuan sokongan.
“Itu sahaja. Tiada gerakan lain hendak tukar PM (Perdana Menteri),” katanya.
Sebelum itu, Sinar Harian menerima satu kiriman pesanan WhatsApp daripada individu tidak dikenali yang dipercayai mendedahkan masa dan lokasi pertemuan ahli-ahli Parlimen BN itu, seawal jam 5 petang Ahad lagi.
Individu berkenaan turut mengongsikan satu video ringkas berdurasi 1 minit dan 21 saat di mana isi kandungannya membidas tindakan ahli-ahli Parlimen BN berkenaan mengadakan perjumpaan tertutup secara beramai-ramai susulan tidak mematuhi SOP ditetapkan.
Sumber: https://premium.sinarharian.com.my/articl


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/08/tpm-bersama-29-mp-bn-langgar-sop.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menari Langgar Sop Polis Rakam Percakapan Penganjur

Menari Langgar Sop Polis Rakam Percakapan Penganjur

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 276 hits
Oleh MOHAMAD ATHIR ISMAIL TANGKAP layar individu menari tanpa pelitup muka dalam sebuah program politik dekat sebuah hotel di Shah Alam Selangor SHAH ALAM Ibu pejabat Polis Daerah Shah Alam sudah memanggil penganjur program kursus melibatka...
Polis Siasat 16 Jemaah Surau Langgar Sop Di Pengkalan Chepa

Polis Siasat 16 Jemaah Surau Langgar Sop Di Pengkalan Chepa

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 332 hits
Polis membuka kertas siasatan berhubung kes 16 jemaah lelaki termasuk beberapa orang kanak kanak yang dipercayai menunaikan solat maghrib di Surau Batu 6 Tok Kaya Jalan Sabak Pengkalan Chepa di sini kelmarin Ketua Polis Daerah Kota Bharu As...
Geng Keliling Api 14 Ditahan Langgar Sop

Geng Keliling Api 14 Ditahan Langgar Sop

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 268 hits
Geng Keliling api 14 ditahan langgar SOP Polis menahan 14 individu bagi membantu siasatan pelanggaran SOP selepas berhimpun dalam upacara kematian di Pulau Pinang Jumaat lalu Kejadian dilaporkan berlaku di Bayan Lepas apabila ahli keluarga ...
Batal Ordinan Darurat Kompaun Langgar Sop Tidak Lebih Rm1 000 Amk Tuntut Penjelasan

Batal Ordinan Darurat Kompaun Langgar Sop Tidak Lebih Rm1 000 Amk Tuntut Penjelasan

papar berkaitan - pada 28/7/2021 - jumlah : 213 hits
POSTED BY AMIR WRLRKenapa mintak hari Isnin baru nak jawab betul ke Agong dah setuju batal darurat pada 21 Jul baru ni Ada yg kata sebab hari ini hari Rabu biasanya PM jumpa Agong sebelum meeting Kabinet Jadi kot ada yg terlupa nak tandatan...
Mb Kedah Hilang Kredibliti Tegur Rakyat Selepas Didenda Langgar Sop

Mb Kedah Hilang Kredibliti Tegur Rakyat Selepas Didenda Langgar Sop

papar berkaitan - pada 26/7/2021 - jumlah : 264 hits
Pengasas Piagam Rakyat Mohamed Haniff Khatri berkata Muhammad Sanusi Md Nor sepatutnya menyalahkan diri bukannya rakyat atas peningkatan kes Covid 19 di Kedah kerana enggan mematuhi SOP PETALING JAYA Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md N...
Pusat Hiburan The Waterfront Langgar Sop 50 Individu Dikenakan Kompaun

Pusat Hiburan The Waterfront Langgar Sop 50 Individu Dikenakan Kompaun

papar berkaitan - pada 27/7/2021 - jumlah : 222 hits
Antara pengunjung yang asyik berhibur di pusat hiburan berkenaan FOTO IHSAN PDRM Kota Kinabalu Polis daerah ini mengeluarkan keseluruhan kompaun sebanyak RM250 000 terhadap 50 pelanggan sebuah pusat hiburan di The Waterfront Jalan Tun Fuad ...
Hiburan Langgar Sop Instafamous Biadap Dengan Warga Emas Dikompaun

Hiburan Langgar Sop Instafamous Biadap Dengan Warga Emas Dikompaun

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 255 hits
Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah telah mengesahkan seorang instafamous yang tular kerana bersikap kurang ajar terhadap warga emas baru baru ini telah dikenakan kompaun atas sebab gagal memakai pelitup...
Sudahlah Ahli Politik Kerajaan Langgar Sop Kini Pembangkang Juga Sama

Sudahlah Ahli Politik Kerajaan Langgar Sop Kini Pembangkang Juga Sama

papar berkaitan - pada 3/8/2021 - jumlah : 217 hits
ismaweb net 3 8 2021Ada yang mula guna hujah berhimpun sebahagian daripada hak asasiBANGI 24 Zulhijjah 1442H Selasa Perarakan yang dilakukan oleh ahli politik pembangkang semalam hanya akan mencetuskan dampak yang negatif kepada persepsi ma...
Usahawan Kosmetik Terkenal Dipanggil Kerana Langgar Sop

Usahawan Kosmetik Terkenal Dipanggil Kerana Langgar Sop

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 177 hits
FMT ReportersUsahawan kosmetik berkenaan adalah selebriti terkenal dan mempunyai ramai pengikut di media sosial KUALA LUMPUR Hanya dengan menanda Polis Diraja Malaysia di laman sosial seorang usahawan kosmetik terkenal akan dipanggil polis ...
Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Harga Kesihatan Memastikan Suplemen Makanan Dilindungi Di Malaysia



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

How To Choose A Patent Lawyer In New York For Your Invention

Ai Text Humanizer Bridging The Gap Between Ai And Human Writing

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Khaled Loyal Umno Voter Base Is Shrinking

Perkampungan Sunnah Ke 9 Kangar Perlis