Tok Ti Mawar Karim Mohon Warga Net Doakan Kesembuhan Nishka Bantu Apa Yang Boleh


Kisah penderitaan Kyfa Nishka Al-Kautsar Mohd Farhan, 4 bulan yang disahkan penghidap kanser otak (Medullastoma) tahap 4 dan ketumbuhan buah pinggang selepas 21 dilahirkan ternyata mendapat perhatian ramai.
Nishka disahkan menghidap penyakit berkenaan selepas keadaan kepalanya yang agak besar berbanding bayi seusianya dan perlu menjalani rawatan di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian, Kelantan.
Artikel berkaitan:[ Tiap Hari Menangis Tengok Nishka Dicucuk, Bayi Derita Kanser Otak Bakal Dibedah Kali Ke-4 ]
Penderitaan Nishka turut mendapat perhatian beberapa selebriti terkenal tanah air termasuklah penyanyi nombor satu Negara, Dato Sri Siti Norhaliza dan juga Usahawan selebriti terkenal Mawar Karim.
Dato Siti dalam posting nya yang dibuat baru-baru ini mendoakan kesejahteraan Nishka, dalam doanya Dato Siti memohon supaya Allah memberikan segala yang terbaik buat malaikat kecil ini.
“Ya Allah berilah segala yang terbaik buat malaikat kecil ini.. aaminn.. Doa adalah senjata ..Marilah kita ambil sedikit masa untuk mendoakan malaikat kecil ini.. Besar & hebat dugaan ibu ayah mu nak… tapi Besar juga hikmah Allah SWT berikan”
“Mohon share agar semua boleh doa utk Nishka….Allahuakbar…Allahuakbar..
ya Allah sembuhkn Nishka..Selamatkan Nishka”
View this post on Instagram
Ya Allah berilah segala yang terbaik buat malaikat kecil ini.. aaminn.. Doa adalah senjata ..Marilah kita ambil sedikit masa untuk mendoakan malaikat kecil ini.. Besar & hebat dugaan ibu ayah mu nak… tapi Besar juga hikmah Allah SWT berikan … #Repost @kheriy_khairiah with @make_repost ・・・ Mohon share agar semua boleh doa utk Nishka….Allahuakbar…Allahuakbar.. ya Allah sembuhkn Nishka..Selamatkan Nishka.. #doautknishka #mummysygNishka #cancerfighter #braintumorstage4
A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on Sep 16, 2019 at 6:30pm PDT

Perkongsian yang mendapat lebih daripada sejuta tontonan itu turut disusuli dengan lebih empat ribu komen yang turut sama mendoakan baby Nishka.
Mawar Karim Melawat Baby Nishka di Kelantan Dalam perkongsian Mawar Karim yang berkesempatan ke Negeri Cik Siti Wan Kembang semalam, dia sempat ke HUSM untuk melihat sendiri perkembangan terbaru Nishka.
Dalam postingnya itu, ibu kepada Maryam ini mendoakan agar Allah memberikan kesembuhan kepada Nishka. Menurutnya lagi ujian yang diberi kepada ibu Nishka ini memang hebat, dia sendiri tidak mampu melihat bayi secomel Nishka menanggung derita kesakitan, tapi ibunya masih mampu tersenyum walaupun jauh di sudut hatinya menyimpan seribu duka.

Bagi yang ingin menyalurkan bantuan, Mawar Karim turut memaparkan nombor akaun bank milik ibu Nishka; Khairiah Kamarudin bagi memudahkan orang ramai yang ingin membuat sumbangan.
“Unplanned trip to Kelantan. Ya Allah sembuhkan baby Nishka. Semoga ada sinar dalam hidup baby Nishka,tabah menghadapi dugaan dan lawan segala sakit. Ya Allah baby Nishka sangat cute strong girl.Rezeki sy dapat berjumpa baby Nishka. Sejujur nya sy tidak rancang untuk datang Kelantan hari ini asal nya next week tapi Alhamdulillah kita sebaik-baik rancang Allah tentukan. Dah berapa hari asyik teringat baby Nishka. Tanpa fikir panjang saya terus datang melawat.”
“Setiap ujian di hadapi berbeza-beza. Cuba kita letakkan diri kita sebagai ibu baby Nishka. Ibu Nishka masih tersenyum walaupun masih simpan seribu suka duka. Saya sendiri tidak mampu melihat baby secomel ini menanggung derita kesakitan.”
Semoga baby Nishka sembuh, kembali ceria, macam baby lain. Insyaallah selagi kami boleh membantu kita usaha kan. ( No acc Cimb 7002814262 Khairiah bt Kamarudin )”
View this post on Instagram
Unplanned trip to Kelantan. Ya Allah sembuhkan baby Nishka. Semoga ada sinar dalam hidup baby Nishka,tabah menghadapi dugaan n lawan segala sakit. Ya Allah baby Nishka sangat cute ,strong girl.Rezeki sy dapat berjumpa baby Nishka. Sejujur nya sy tidak rancang untuk datang Kelantan hari ini asal nya next week tapi Alhamdulillah kita sebaik2 rancang Allah tentukan. Dah berapa hari asyik teringat baby Nishka. Tanpa fikir panjang sy terus datang melawat. – Setiap ujian di hadapi berbeza2. Cuba kita letakkan diri kita sebagai ibu baby Nishka. Ibu Nishka masih tersenyum walaupun masih simpan seribu suka duka. Sy sendiri tidak mampu melihat baby secomel ini menanggung derita kesakitan. – Semoga baby Nishka sembuh, kembali ceria, macam baby lain. Insyaallah selagi kami boleh membantu kita usaha kan. ( No acc Cimb 7002814262 Khairiah bt Kamarudin ) – (#pleaseshareforbabynishka #prayforbabynishka )
A post shared by Mawar Karim (@mawar_karim) on Sep 21, 2019 at 2:36am PDT

Marilah kita semua sama-sama mendoakan semoga semua urusan rawatan Niska dipermudahkan dan anak kecil ini disembuhkan daripada segala penyakit yang ada. Bagi yang ingin membantu boleh buat demikian dengan menyalurkan bantuan anda ke akaun bank milik ibu Nishka.
Sumber/foto: Instagram CTDK, MAWAR KARIM
 
The post Tok Ti, Mawar Karim Mohon Warga Net Doakan Kesembuhan Nishka, Bantu Apa Yang Boleh! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tok-ti-mawar-karim-mohon-warga-net-doakan-kesembuhan-nishka-bantu-apa-yang-boleh/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kucing Makan Bersuap Guna Sudu Warga Maya Doakan Pakcik Murah Rezeki

Kucing Makan Bersuap Guna Sudu Warga Maya Doakan Pakcik Murah Rezeki

papar berkaitan - pada 10/9/2019 - jumlah : 317 hits
Kucing peliharaan seorang lelaki disuapkan makanan menggunakan sudu di Pasar Payang Kuala Terengganu 9 September 2019 Foto ihsan Twitter Frdsh KUALA LUMPUR 10 Sept Gelagat lelaki menyuapkan makanan kepada kucingnya menggunakan sudu mendoron...
Penampilan Terbaru Mawar Karim Yang Mengejutkan Dan Menarik Perhatian Ramai

Penampilan Terbaru Mawar Karim Yang Mengejutkan Dan Menarik Perhatian Ramai

papar berkaitan - pada 22/9/2019 - jumlah : 409 hits
Sebelum ini Mawar di pernah kecam tentang keluar rumah walaupun Edahnya belum habis Bekas isteri pelakon Fizo Omar Mawar Karim dihujani teguran warganet apabila keluar bersama anaknya Wan Maryam ke sebuah pusat beli belah semalam Penampilan...
Gerakan Koperasi Boleh Bantu B40 Kata Pm

Gerakan Koperasi Boleh Bantu B40 Kata Pm

papar berkaitan - pada 21/9/2019 - jumlah : 214 hits
Gerakan koperasi boleh bantu B40 kata PM Dikemas kini 30 minit yang lalu Diterbitkan pada 21 Sep 2019 12 32PM
Azza Doakan Kesembuhan Abby Abadi

Azza Doakan Kesembuhan Abby Abadi

papar berkaitan - pada 26/9/2019 - jumlah : 728 hits
Penyanyi dan anggota kumpulan Elite Azza mendoakan kesembuhan buat rakan seperjuangannya Abby Abadi yang dimasukkan ke hospital beberapa hari lama lama Perkara itu dikongsi Azza menerusi sebuah entri di akaun Instagram miliknya buat tatapan...
Pertama Kalinya Warga Australia Boleh Tanam Dan Pakai Ganja

Pertama Kalinya Warga Australia Boleh Tanam Dan Pakai Ganja

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 237 hits
Dengan aturan baru ini penduduk Canberra di atas 18 tahun dapat memiliki 50 gram ganja kering dan menanam dua pohon per orang atau empat pohon per keluarga Sementara menyediakan ganja untuk orang lain tetap ilegal
Tatib Dpd Mengalami Perubahan Salah Satunya Pimpinan Tak Boleh Cacat Etika

Tatib Dpd Mengalami Perubahan Salah Satunya Pimpinan Tak Boleh Cacat Etika

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 170 hits
Ketua Badan Kehormatan DPD Mervin S Komber mengatakan masuknya sejumlah pasal dari kode etik dalam Tatib baru tersebut adalah keputusan Pleno Badan Kehormatan para anggota BK sepakat agar penyusunan tatib didasari juga oleh kode etik DPD
Tak Ada Baka Kembar Tetap Boleh Dapat Anak Kembar Dr Hamid Arshat Kongsi Tip

Tak Ada Baka Kembar Tetap Boleh Dapat Anak Kembar Dr Hamid Arshat Kongsi Tip

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 481 hits
Pasti ada terdetik di hati pasangan suami isteri nak memiliki anak kembar Bagaimanapun masih ramai yang tidak tahu cara merancang serta mencuba rezeki untuk memilikinya Jika kita berusaha dan ikut apa yang dinasihatkan doktor pasti ada hasi...
Jual Mykad Boleh Dikenakan Sosma Kpn

Jual Mykad Boleh Dikenakan Sosma Kpn

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 303 hits
KUALA LUMPUR Akta Kesalahan Keselamatan 2012 boleh dikenakan terhadap mereka yang terlibat dengan sindiket pengeluaran dan penjualan sijil kelahiran serta kad pengenalan kepada warga asing kata Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador B...
Yeay Duit Dalam Komaci Dah Boleh Kash Out

Yeay Duit Dalam Komaci Dah Boleh Kash Out

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 288 hits
Kacing Kacing Yeayyy dah boleh keluarkan duit dalam tabung komaci fuhhh ingatkan burn je sebab kat komaci tak banyak job dah syarat untuk kash out sebelum ni K 500 dalam tabung komaci k fiezz baru K 200 something Masalahnya kalau banyak job...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024