Tok Him Perilaku Pas Punca Parti Itu Diumpamakan Macam Pelacur



Kerana dilihat selalu tidak konsisten serta tidak berpendirianlah maka PAS digelar sebagai pelacur politik, kata Presiden Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (Putra), Ibrahim Ali.
Menurut Ibrahim dia percaya analogi digunakan Pengerusi Jemaah Penasihat Umno, Tengku Razaleigh Hamzah, ke atas PAS itu juga sesuai dengan perbuatan parti berkenaan ketika ini.
“Tengku Razaleigh cuba memberi gambaran mengenai pendirian PAS yang dilihat tidak konsisten dan tidak berpendirian.
“Maka, itu yang mungkin disebut pelacur, kerana pelacur sifatnya mencari makan di merata-rata tempat, tak kira siapa demi bayaran dan imbuhan,” katanya kepada Malaysiakini hari ini.
Ibrahim yang sebelum ini pernah bertanding untuk kerusi parlimen Pasir Mas – dan menang – atas tiket PAS berkata, orang ramai sedia maklum parti itu menggunakan slogan Islam untuk meraih sokongan.
Namun katanya apabila mereka kemudian menukar pendirian dan dilihat tidak konsisten seperti sebelumnya PAS tampil mengeluarkan berbagai dalil untuk menghalalkan apa yang mereka lakukan.
Terdahulu, Tengku Razaleigh dilaporkan berkata PAS boleh dianggap seperti “pelacur” politik dan Umno perlu menewaskan parti itu pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.
Dalam wawancara dengan The Malaysian Insight baru-baru ini, ahli parlimen Gua Musang selama 12 penggal itu berkata tindak-tanduk PAS dalam pilihan raya kecil sebelum ini membuktikan mereka tidak boleh dipercayai.
Enggan layan provokasi
“Di (pilihan raya kecil) Tanjung Piai, ketika mereka dah bersama dengan kita, PAS tidak mengundi kita, mereka ada 3,000 ahli di Tanjung Piai tapi tidak sampai 1,000 yangundi kita. Mereka bukan rakan kongsi yang jujur. Begitu juga di Semenyih.
“PAS macam pelacur, sekejap (sokong) DAP, sekejap Semangat 46,” kata bekas presiden Semangat 46 itu merujuk kepada parti yang pernah dipimpinnya pada penghujung 1980 -an sebelum kembali menyertai Umno pada 1996.
Ibrahim berkata, sejarah membuktikan PAS tidak konsisten dalam berpolitik kerana pernah berada dalam Barisan Altrnatif (BA), kemudian Pakatan Rakyat (PR) dan kini bersama Perikatan Nasional (PN).
Sementara itu Naib Ketua Pemuda PAS, Ahmad Fadhli Shaari, dilihat berlapik kata semasa membalas kenyataan Tengku Razaleigh.
Kini menjadi ahli parlimen Pasir Mas, Ahmad Fadhli berkata Tengku Razaleigh agar berhati-hati mengeluarkan kenyataan.
“Hati-hati Ayoh Ku (Tengku Razaleigh) ssaloh kaki (terseliuh kaki) lebih baik dari ssaloh lidoh (salah bercakap),” katanya yang turut memuat naik gambar dia bersama pemimpin Umno terbabit.
Sementara itu, Ketua Pemuda Umno, Asyraf Wajdi Dusuki, berkata mesyuarat Jawatankuasa Induk Perundingan Muafakat Nasional (MN) pada Rabu lalu menetapkan kedua-dua pihak tidak mengeluarkan sebarang kenyataan yang boleh menguriskan hati satu sama lain.
“Juga tidak melayani sebarang unsur provokasi yang boleh merenggangkan hubungan kedua parti yang sudah terjalin.
“Jika hendak diungkit segala permasalahan dan peristiwa lampau, sudah tentu masing-masing boleh menyelongkar 1,001 cerita pahit dan perit yang dialami,” katanya dalam satu hantaran di Facebooknya, hari ini. Mk

The post Tok Him: Perilaku PAS punca parti itu diumpamakan macam pelacur appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/03/12/tok-him-perilaku-pas-punca-parti-itu-diumpamakan-macam-pelacur/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Walaupun Parti Perdana Menteri Markah Rendah Dan Gagal Dalam Temuduga Macam Mana Nak Lantik Tok Uban

Walaupun Parti Perdana Menteri Markah Rendah Dan Gagal Dalam Temuduga Macam Mana Nak Lantik Tok Uban

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 211 hits
Veteran Umno Shahrir Ab Samad membidas Ketua Pemuda Bersatu Johor Muhammad Shamsuddin Paijan yang tidak berpuas hati berkenaan pelantikan ketua kampung yang dikatakan banyak dipilih dalam kalangan orang Umno sahaja Shahrir memberikan bayang...
Pas Macam Pelacur Umno Perlu Lawan Pru15 Ku Li

Pas Macam Pelacur Umno Perlu Lawan Pru15 Ku Li

papar berkaitan - pada 12/3/2021 - jumlah : 257 hits
Malaysiakini Pemimpin veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah melabelkan PAS sebagai pelacur politik yang perlu ditewaskan pada pilihan raya umum akan datang Dalam wawancara dengan The Malaysian Insight baru baru ini Ahli Parlimen Gua Musang s...
Adun Amanah Lompat Parti Itu Strategi Politik Kata Mahfuz

Adun Amanah Lompat Parti Itu Strategi Politik Kata Mahfuz

papar berkaitan - pada 1/3/2021 - jumlah : 275 hits
March 1 2021 Parti Amanah Negara menyangkal dakwaan parti itu tidak lagi relevan sehingga menyebabkan tiga Ahli Dewan Undangan Negeri bertindak menyertai Parti Keadilan Rakyat Sebaliknya Naib Presidennya Datuk Mahfuz Omar menyifatkan penghi...
Kalau Bukan Pelacur Beranikah Pas Pilih Antara Umno Atau Bersatu

Kalau Bukan Pelacur Beranikah Pas Pilih Antara Umno Atau Bersatu

papar berkaitan - pada 12/3/2021 - jumlah : 204 hits
Ramai penyokong Pas sama ada daripada mereka yang menjadi ahlinya atau tidak terlihat cukup kurang senang dengan kenyataan Tengku Razaleigh Hamzah yang menyifatkan parti tersebut seperti pelacur Beliau yang lebih mesra dengan Ku Li melabelk...
Penduduk Gelisah Air Sungai Lipis Jadi Punca Minuman Mereka Kini Keruh Macam Teh Tarik

Penduduk Gelisah Air Sungai Lipis Jadi Punca Minuman Mereka Kini Keruh Macam Teh Tarik

papar berkaitan - pada 18/3/2021 - jumlah : 518 hits
LIPIS Penduduk di sini hari menyuarakan kebimbangan terhadap kualiti air Sungai Lipis yang semakin kotor dan tercemar Beberapa keping gambar telah dihantar ke dalam group facebook Komuniti Anak Anak Lipis semalam Sungai Lipis Hari ini apa t...
Pas Mengakui Kecil Hati Digelar Pelacur

Pas Mengakui Kecil Hati Digelar Pelacur

papar berkaitan - pada 19/3/2021 - jumlah : 386 hits
perakinsights com Pas mengakui berkecil hati digelar pelacur politik oleh Pengerusi Jemaah Penasihat UMNO Tengku Razaleigh Hamzah baru baru ini Naib Presiden Pas Datuk Mohd Amar Nik Abdullah bagaimanapun berkata kenyataan Ahli Parlimen Gua ...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Masih Beraya

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Continuous Learning

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

2 Minute Microwave Onsen Tamago