Toggle Switch Pintar Dan Retro Gabungan Hebat Dengan Sistem Warna Le Corbusier




Switch togol LS 1912. Imej ihsan JUNG
Kongsi Kongsi Facebook
Twitter
Emel
Pinterest
Whatsapp
Atau
https://www.archdaily.com/1021935/smart-and-retro-advanced-toggle-switches-harmonized-with-le-corbusiers-color-system Barragán, Bofill, Graves, dan Le Corbusier adalah arkitek terkenal dengan penggunaan warna yang hebat dalam seni bina. Dalam pandangan mereka, warna bukan sekadar elemen dekoratif, tetapi juga membantu mencipta suasana dan meningkatkan fungsi ruang. Dari segi teknikal, warna adalah persepsi visual yang terhasil daripada cahaya yang berinteraksi dengan mata dan otak kita. Di ‘Polychromie Architecturale’, Le Corbusier menekankan bahawa warna adalah alat yang kuat untuk membangkitkan emosi dan mencipta ilusi ruang.
Le Corbusier mengemukakan sistem warna yang direka antara tahun 1931 dan 1959, di mana setiap warna mempunyai peranan tersendiri. Papan pemilih warna dari pengeluar JUNG, contohnya, menggabungkan reka bentuk klasik dengan pilihan kawalan maju dan juga menonjolkan variasi warna dari 63 warna dalam sistem warna Le Corbusier.
Warna dalam seni bina – alat yang sama kuatnya dengan pelan lantai dan seksyen. Atau lebih baik: polikromi, bagian daripada pelan lantai dan seksyen itu sendiri. – Le Corbusier
Switch togol ini memberikan interpretasi baru terhadap reka bentuk klasik LS 1912 yang menghormati tahun penubuhannya. Reka bentuknya yang minimalis mengekalkan gaya purist dengan penambahan pelbagai warna dan fungsi inovatif.
Palet warna tahun 1931. Imej ihsan Les Couleurs® Le Corbusier Palet warna tahun 1959. Imej ihsan Les Couleurs® Le Corbusier Memahami Akar: Mengintai Masa Lalu dengan Teknologi Hari Ini Kita perlu kembali ke konteks sejarah untuk memahami impak reka bentuk ini. Pada akhir tahun 1910-an, switch togol muncul sebagai pengganti switch pemutar. Alat baru ini, yang sederhana dan mesra pengguna, adalah kali pertama fungsi berjaya digabungkan dengan daya tarikan estetika. Walaupun switch togol kini memberi rasa tradisional, ia terus berkembang seiring dengan keperluan dan material moden. Bahan utama LS 1912 terdiri daripada tembaga, keluli tahan karat, dan aluminium yang dilengkapi dengan pelbagai kemasan, seperti Chrome, Brass Klasik, dan Aluminium.
LS 1912 dalam aluminium dengan switch silinder. Imej ihsan JUNG LS 1912 dengan lampu indikator. Imej ihsan JUNG Switch ini boleh didapati dalam bentuk levers klasik seperti kon dan kiub, serta versi terbaru dengan LED terbina. Versi ini juga serasi dengan sistem KNX, menjadikannya lebih tepat dan canggih. Dengan reka bentuk yang ditawarkan dalam warna Polychromie Architecturale, pilihan reka bentuk untuk sistem LS menjadi lebih meluas, membolehkan kombinasi warna yang pelbagai dalam aplikasi seni bina.
Pertemuan di Masa Kini: Gabungan Retro dan Warna Le Corbusier Switch LS 1912 kini boleh didapati dalam warna dalam senarai Polychromie Architecturale, membuka ruang yang luas untuk kreatifitas dalam seni bina. Reka bentuk ini sangat berguna untuk para arkitek dan pereka kerana JUNG adalah satu-satunya pengeluar yang menawarkan switch dalam semua warna asal Le Corbusier.
LS 1912 – bleu céruléen. Imej ihsan JUNG LS 1912 – céruléen vif. Imej ihsan JUNG Satu keunikan sistem warna ini ialah setiap warna dari 63 yang ada boleh digabungkan sesama mereka. Proses penamat tangan pada switch memastikan kedalaman warna yang sepadan dengan Polychromie Architecturale, menghasilkan permukaan matte unik buatan tangan oleh pengrajin berpengalaman di Jerman. Pemantauan oleh Les Couleurs® Le Corbusier memastikan bahawa tahap kilauan dan warna sesuai dengan sampel asal dari pertengahan abad ke-20.
Warna-warna ini mampu mencipta suasana yang menenangkan. Contohnya, warna seperti bleu céruléen atau céruléen vif sesuai untuk ruang yang memerlukan ketenangan. Sebaliknya, warna vert anglais menawarkan transisi lembut, sementara warna cerah seperti rouge vermillon memberikan tenaga kepada ruang seperti dapur.
LS 1912 – vert anglais. Imej ihsan JUNG LS 1912 – rouge vermillon. Imej ihsan JUNG Visi untuk Masa Depan: Kemungkinan Baru dan Antaramuka Kawalan Menatap masa depan, switch togol ini telah berkembang menjadi butang togol yang moden, menggabungkan reka bentuk klasik dengan pilihan kawalan canggih untuk memenuhi trend reka bentuk dalaman semasa. Ini memberi fungsi tambahan kepada switch tradisional dan membolehkan penggunaan yang banyak dalam automasi bangunan pintar yang semakin berkembang.
Dengan pengenalan sistem KNX, LS 1912 menjadi pusat kawalan penting, menyatukan pelbagai fungsi kawalan sistem pencahayaan dan elektrik, integrasi dengan pelan ruang yang melampaui estetik tradisional.
Integrasi sistem KNX. Imej ihsan JUNG Tanpa ragu, switch ini pasti menjadi daya tarikan di mana-mana ruang dengan estetika menarik, teknologi canggih, dan warna-warna cerah. Seperti yang dinyatakan oleh Le Corbusier, “Warna adalah alat yang luar biasa untuk mencetuskan emosi”. Dengan menggabungkan warna dari Polychromie Architecturale, switch ini mencipta suasana yang segar dan unik.
Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai JUNG dan penyelesaian teknologi bangunan moden mereka, layari laman web mereka atau semak katalog produk.


Source link
The post Toggle Switch Pintar dan Retro: Gabungan Hebat dengan Sistem Warna Le Corbusier appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/toggle-switch-pintar-dan-retro-gabungan-hebat-dengan-sistem-warna-le-corbusier/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sistem Pintasan Kecemasan Menerusi Telefon Pintar Akan Diteliti Fahmi

Sistem Pintasan Kecemasan Menerusi Telefon Pintar Akan Diteliti Fahmi

papar berkaitan - pada 10/10/2024 - jumlah : 65 hits
Sistem amaran banjir terutamanya bagi menghadapi Monsun Timur Laut akan ditambah baik dengan sistem pintasan kecemasan bagi memberi amaran menerusi notifikasi pop up yang dihantar ke telefon pintar Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil berkata be...
Dap Wp Cadang Sistem Lantik Ahli Majlis Kl

Dap Wp Cadang Sistem Lantik Ahli Majlis Kl

papar berkaitan - pada 14/10/2024 - jumlah : 63 hits
Loke Siew Fook berkata cadangan itu adalah pendekatan progresif dan langkah pertama sebelum ke arah pelaksanaan pilihan raya kerajaan tempatan KUALA LUMPUR Cadangan DAP Negeri Wilayah Persekutuan untuk memperkenalkan reformasi dengan melaks...
Bursa Jyprx Meluncurkan Sistem Keuangan Digital Menciptakan Pengalaman Trading Yang Unik

Bursa Jyprx Meluncurkan Sistem Keuangan Digital Menciptakan Pengalaman Trading Yang Unik

papar berkaitan - pada 10/10/2024 - jumlah : 192 hits
BloggerBorneo com Baru baru ini bursa JYPRX meluncurkan sistem keuangan digital yang bertujuan untuk membangun ekosistem yang menggabungkan teknologi realitas virtual forum komunitas dan sistem verifikasi identitas Dalam sistem inovatif ini...
Govinda Hal Hebat Di Kuala Lumpur

Govinda Hal Hebat Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 26/9/2024 - jumlah : 142 hits
Kami tunggu semua para pecinta musik di Kuala Lumpur dan sekitarnya untuk sama sama merasakan HAL HEBAT dari Konser ini 31 Oct 2024 8 30PMZepp Kuala LumpurB2 01 02 Level B2 Entertainment Hub BBCC 2 Jln Hang Tuah Pudu 55100 Kuala Lumpur WP K...
Jpj Tambah Baik Sistem Bagi Paparan Status Kelayakan Peralihan Kelas B

Jpj Tambah Baik Sistem Bagi Paparan Status Kelayakan Peralihan Kelas B

papar berkaitan - pada 5/10/2024 - jumlah : 54 hits
Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia hari ini memaklumkan bahawa terdapat kegelinciran bagi semakan status kelayakan Program Khas Peralihan Lesen Memandu Malaysia Kelas B2 B1 Kepada LMM Kelas B Sehubungan itu pihaknya telah mengambil tindaka...
Ajar Anak Mewarna Nak Pakai Crayon Atau Pensil Warna Ot Kongsikan Tipnya

Ajar Anak Mewarna Nak Pakai Crayon Atau Pensil Warna Ot Kongsikan Tipnya

papar berkaitan - pada 14/10/2024 - jumlah : 52 hits
Aktiviti mewarna sememangnya aktiviti yang cukup mudah namun cukup bermanfaat untuk anak anak kita Melalui aktiviti ini anak dilatih untuk memegang pensil dengan baik dan melatih kekuatan tangan selain tahap fokus yang baik pada anak anak A...
Baju Mocca Cocok Dengan Jilbab Warna Apa 7 Kombinasi Ini Bisa Kamu Tiru

Baju Mocca Cocok Dengan Jilbab Warna Apa 7 Kombinasi Ini Bisa Kamu Tiru

papar berkaitan - pada 27/9/2024 - jumlah : 63 hits
Bingung kira kira baju mocca cocok dengan jilbab warna apa Temukan berbagai inspirasi OOTD di sini khususnya bagi muslimah yang ingin tampil fashionable Bagi kamu yang ingin tampil pakai OOTD ala cewek cewek bumi dengan unsur mocca atau cok...
Rekomendasi Warna Cat Rumah Yang Sejuk Di Luar Lebih Adem Di Dalam

Rekomendasi Warna Cat Rumah Yang Sejuk Di Luar Lebih Adem Di Dalam

papar berkaitan - pada 8/10/2024 - jumlah : 97 hits
Apa saja rekomendasi warna cat rumah yang sejuk Memilih warna cat untuk rumah bisa jadi petualangan seru yang penuh eksplorasi Percaya gak percaya warna cat rumah bisa mengubah suasana rumah menghadirkan energi baru dan mencerminkan kepriba...
Daftar 49 Calon Menteri Kabinet Prabowo

Menteri Pendidikan 2024 Di Kabinet Prabowo Abdul Mu Ti Menggantikan Nadiem Makarim

Lg S Brand Reinvention A Global Success Story

Bearing Motor Pecah

Menteri Kerja Raya Dedah Punca Tanah Runtuh Di Melawati

Chegu Bard Bellringer Sebenar Skandal Pasir Selangor

Ah Chong Posmen

Pm Anwar Ibrahim Jawab Soalan Mengenai Sidang Kemuncak Asean Isu Laut C


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Di Hatiku Ada Kamu Viu Malaysia

5 Jenis Bantuan Sosial 100 Percuma Yang Disediakan Negara Luar

10 Fakta Biodata Pelakon Fattah Amin Bekas Suami Fazura Penyanyi Lagu Wanita Terakhir Juara Hero Remaja 2011 2012

10 Fakta Biodata Pelakon Fazura Bekas Isteri Fattah Amin Foto Dulu Sekarang

ABPBH 2024 Keputusan Pemenang Calon Top 5 Anugerah Bintang Popular Berita Harian 36 Siaran Live Di TV3 Tonton 11 Oktober


Perumahan Irama Sendayan 2 Pentingkan Gaya Hidup Yang Di Ingini Seisi Keluarga

Sapa Lantik Menteri Agama

Enhancing Payment Security With Casino Solutions

Maman Abdurrahman Resmi Dilantik Sebagai Menteri Umkm Janjikan Percepatan Pemberdayaan Usaha Kecil

Menu Breakfast Ringkas

Ruu Mufti Mufti Hentam Menteri Agama Kurang Faham