Tips Untuk Berminat Berlari Fall In Love In Running


Tips Untuk Berminat Berlari. Fall In Love In Running. Hai, aku amerjaya. Aku pernah, gemuk sebelum ini. Gemuk dimana BMI yang tak sihat. Atas kesedaran kesihatan dan kelihatan tampan. Aku pilih untuk hidup sihat dengan menanam minat berlari. Aku, aku tak minat sukan, tapi kalau ajak bersukan, aku boleh je. Tapi tak pro. Cukup korum sahaja.
Picture Taken From Pixabay


Tapi, untuk berlari ini. Aku bolehlah dikatakan minat.  Berlari ni je sukan yang aku rasa cepat untuk turunkan berat badan aku. Tapi bagi aku, cukuplah untuk maitainkan berat badan aku sedia ada ini. Aku akan sharekan kepada korang macam mana aku konsisten berlari ni. Dalam sehari 5KM. Seminggu 5 kali aku buat 5km. Sabtu Ahad off day.

1. Kehidupan yang sihat.

Berlari ini boleh memanjangkan usia dan mengelakkan kita daripada terkena penyakit. Ini mestilah ramai yang tahu tapi buat buat lupa so aku nak remindkan kat korang. 

2. Kulit yang cantik.

So, bila kita berlari semestinya badan kita akan mengeluarkan peluh. Dalam masa yang sama, badan kita mengeluarkan toxin jahat dari dalam badan kita. Perasan tak, ramai orang yang gemuk bila dah kurus, kulit muka mereka macam glow up? Perasan? Sebab exercise ini macam boleh menyihatkan lagi kulit kita dan membantu kulit kita untuk lebih tampak dehydrate and tak kusam.

3. Berat Badan Ideal.

Semestinya, dengan mengamalkan larian ni. Boleh maintainkan beerat badan ideal. Aku ni suka makan, jadi aku paksa diri aku untuk, berlari setiap petang, kalau tak, sebelah pagi selepas subuh. Member aku ramai yang gagal dalam menjaga berat badan ini. Jangan dibiarkan badan tu membesar, nanti nak turun berat badan tu payah bang oi.

So sekarang, walaupun tak gemuk atau pun tengah badan berisi, better consistent untuk berlari untuk menjaga berat badan ideal kita dan tampak lebih bergaya dan sihat.

4. Aku beli Jam Smartwatch.

Berlari bawak phonel, ganggu concentration untuk berlari. Sepatutnya waktu berlari tu umpama me time kita. Untuk kita berfikir sejenak macam releksi minda lah kan. So kalau boleh time berlari tu jangan bawa handphone. Sangat menganggu konsentrasi dan juga, berat bang oi nak bawak phone kat tangan

Selalunya, orang bawak phone ni sebab nak dengar lagu dengan nak track ukur berapa jauh dia dah berlari dalam masa berapa minit.

Zaman dah moden. Boleh guna smart watch je skang. Ringan pun ringan. Boleh dengar lagu dan ukur jarak kita dah berlari. Apa mahal? Dekat shoppe dan lazada banyak smartwatch yang bawah rm150. Ikut kita pulak nak beli yang mana. Jangan lupa untuk tengok review ya cik adik cik kakak.

5. Aku beli Wireless Earphone. Airdot xiomi.

Aku tak tahu la, dulu aku beli jam smartwatch aku brand amazfit. Memang best jam tu. Complete semua benda boleh buat. Nak dengar lagu  mahupun nak ukur jarak berapa jauh lari. So, nak dengar lagu plak kena ada wireless earphone. Terpaksa aku godek shoppe untuk beli airdot xiomi. Nasib baik, memang ok. Jadi, korang tak rugi pun. Untuk berlari 5KM kira ok lah untuk lari guna airdot ni. Battery boleh tahan lagi. Tapi kalau lari 10KM. KM yang ke 8 camtu dah mula battery dia weak.

So so so. Ruginya korang kalau korang pilih untuk bebaring sepanjang masa. Paksa diri untuk bersenam. Tak perlulah bersenam tiap tiap hari. Selang sehari pun ok gak. Hari isnin, rabu, khamis. OK jugak. Tapi untuk aku. 5 kali seminggu kena buat 5 km. Nak jaga stamina dan berat badan ideal.

Ok makasih.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.amerjaya.com/2021/02/tips-untuk-berminat-berlari-fall-in.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tips Keselamatan Kebakaran Di Dapur

Tips Keselamatan Kebakaran Di Dapur

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 195 hits
Sumber daripada Jabatan Bomba Dan Penyelamat Malaysia shikinrazalidotcom Malaysianblogger bloggerTerengganu bloggerSepang mypersonaljournal
Tips Untuk Bakal Pengantin Sebelum Selepas Majlis Akad Nikah

Tips Untuk Bakal Pengantin Sebelum Selepas Majlis Akad Nikah

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 363 hits
Pertama sekali aku ucapkan terima kasih sangat kepada atas perkongsian Aku tulis kat blog supaya bila bila masa aku boleh baca balik Sumber gambar Sebelum Hari Majlis Akad Nikah 1 Simpan semua dokumen keperluan dalam satu sampul dan kemudia...
Cikgu Hailmi Kongsi Tips Menjawab Sains Spm Di Breakout Didiktv Ntv7

Cikgu Hailmi Kongsi Tips Menjawab Sains Spm Di Breakout Didiktv Ntv7

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 339 hits
BREAKOUT DIDIK TV KAT NTV7Sempat tengok tak tapi abam share beberapa tips untuk Menjawab Sains Kertas 1 kat segmen Break Out di NTV7 Jangan risau Kalau tak sempat boleh ke link berikut untuk tonton semula ya SAINS KERTAS 1Part 1 Part 2 Part...
4 Tips Utama Jika Ingin Liburan Ramai Ramai Bareng Sahabat Salah Salah Malah Pada Berantem

4 Tips Utama Jika Ingin Liburan Ramai Ramai Bareng Sahabat Salah Salah Malah Pada Berantem

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 169 hits
Jangan sampai niatnya ingin mempererat persahabatan eh pulang liburan justru marah marahan
Essential Tips How To Make Tidy Bed

Essential Tips How To Make Tidy Bed

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 174 hits
Making a bed every day goes far beyond making your room more beautiful This daily habit can do a damned good for your mental health A study released by the American institution National Sleep Foundation which specializes The post appeared f...
Bill Gates Lebih Berminat Dan Menyukai Telefon Android

Bill Gates Lebih Berminat Dan Menyukai Telefon Android

papar berkaitan - pada 27/2/2021 - jumlah : 169 hits
Bill Gates merupakan pengasas Microsoft antara orang terkaya dunia dan memberikan impak tinggi dalam arena teknologi Terbaru melalui sebuah temuramah khas Bill Gates mengatakan beliau menggunakan telefon Android untuk kegunaan harian tetapi...
Tips Menjaga Buah Pinggang

Tips Menjaga Buah Pinggang

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 149 hits
Minuman yang diambil hendaklah melebihi dua liter sehari terutama orang yang bekerja kuat serta berpeluh dan cuba elakkan dari memakan kacang tanah kacang putih dan segala kacang bergaram buah buahan jeruk kering seperti asam boi dan buah k...
Tips Kurangkan 500 Kalori Dalam Diet Harian Anda

Tips Kurangkan 500 Kalori Dalam Diet Harian Anda

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 166 hits
Berikut adalah rancangan penurunan berat badan yang berkesan untuk anda Adakah anda tahu dengan mengurangkan 500 kalori sehari anda boleh kehilangan sehingga satu kilogram seminggu Semak beberapa panduan berikut untuk menurunkan berat badan...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment