Tips Mencari Sunblock Terbaik Untuk Muka Apa Maksud Broad Spectrum


Ada macam-macam jenis dan jenama sunblock di pasaran, betul? Tapi yang mana satu sunblock terbaik untuk kulit kita ya.. mungkin ada yang tertanya-tanya begini kan.




Kali ini satu sahaja features yang ingin saya kongsikan.

Melihat gambar di atas, ada yang sudah pergi belek-belek sunblock sendiri ke tu..? Hehe

Ada Label "Broad Spectrum" tak?
Kalau ada yang sudah menyemak sunblock masing-masing, mungkin ada yang berlabel "Broad Spectrum" tapi mungkin juga tiada label tersebut kan. Jadi apa maksud dan kelebihan label tersebut?

Teruskan membaca.

Tujuan kita memakai sunblock ialah untuk melindungi kulit, lebih tepat lagi iaitu melindungi kulit dari sinar berbahaya yang datangnya dari cahaya matahari. Dan sebenarnya sinaran berbahaya dalam cahaya matahari ada 2 jenis pula, iaitu UVA dan UVB.

Beza UVA dan UVBMengikut laman Univercity of Iowa (Dermatology Clinic), UVB adalah sinar ultra-ungu yang boleh menembus kulit kita dan menjadi penyebab kesan sunburn, jeragat dan bahaya paling teruk ialah risiko kanser kulit.

UVA pula ialah jenis sinaran ultra-ungu yang menyebabkan pigmentasi, iaitu kesan-kesan penuaan kulit seperti kedut, kusam dan bintik-bintik penuaan. Jeragat tak termasuk dalam bahagian ini kerana masalah jeragat berakar-umbi dari dalam kulit, iaitu lebih dominan disebabkan oleh UVA okay.


Kelebihan Sunblock Terbaik dengan Label "Broad Spectrum"
Label "Broad Spectrum" sebenarnya memberi indikasi yang sesuatu sunblock tersebut dapat melindungi kulit bagi kedua-dua UVA dan UVB. Bagus kan? Sebab apabila gunakan sunblock jenis ini, kulit kita akan dilindungi dari kesan-kesan penuaan, masalah jeragat, sunburn dan risiko kanser kulit.




Eh, alang-alang nak pakai sunblock mestilah nak pakai sunblock terbaik dengan fungsi yang mantap melindungi kulit kita tu betul tak?

Jadi, memilih sunblock terbaik bukan sekadar tengok harga tau adik-adik. Bukan juga tengok nilai SPF tinggi ke tidak juga ya. Yang penting, mesti melindungi kita dari kedua-dua UVA dan UVB okay. Maka pilihlah yang berlabel "Broad Spectrum" untuk perlindungan menyeluruh ya.

Label "Broad Spectrum" DiLulus Oleh FDA
Setiap pengeluar sunblock memang tak boleh nak suka-suka melabel produk mereka. Semuanya tertakluk kepada peraturan badan tertentu atau sesuatu negara tersebut.

Mengikut garis panduan FDA, label "Broad Spectrum" hanya lulus untuk produk sunblock yang betul-betul dapat melindungi kulit dari UVA dan UVB. Jadi, tahniah ya untuk semua pemakai sunblock yang ada label "Broad Spectrum" - anda sudah memilih sunblock terbaik!

Nak bertukar sunblock yang ada label "Broad Spectrum"? Cubalah jenama Youth ini tau!


Nak beli dengan harga LEBIH JIMAT? Tanya saya okay ;)

Hubungi saya Zaleha di 011-3619 8300 kalau nak cuba ya :-) :wink:

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://bijak-ilmusihat.blogspot.com/2020/01/sunblock-terbaik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tips Beli Mesin Basuh Terbaik

Tips Beli Mesin Basuh Terbaik

papar berkaitan - pada 24/1/2020 - jumlah : 117 hits
Alkisahnya mesin basuh di rumah saya semakin uzur namun masih belum rosak Kami andaikan uzur kerana setiap kali spin bunyi yang dihasilkan tu rasanya boleh sampai ke rumah jiran Selain bunyi daya getaran yang dihasilkan juga rasanya boleh m...
7 Peran Terbaik Joaquin Pheonix Selain Joker Nggak Ragu Transformasi Total Demi Sebuah Film

7 Peran Terbaik Joaquin Pheonix Selain Joker Nggak Ragu Transformasi Total Demi Sebuah Film

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 40 hits
Joker meraih banyak nominasi Oscar tahun ini termasuk aktor terbaik untuk Joaquin Pheonix Tapi ini bukan pertama kalinya dia bertransformasi total untuk sebuah peran
Feren Os Distro Varian Kde Plasma Terbaik

Feren Os Distro Varian Kde Plasma Terbaik

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 83 hits
Linux mempunyai masalah yang sama dengan derivatifnya Android iaitu fragmentation yang diakibatkan dari banyaknya distro di luar sana dengan pembangunan berbeza beza Lalu Linux terpecah menjadi pelbagai varian yang boleh dikatakan sebagai s...
Muncul Spanduk Bergambar Amien Rais Di Solo Sebut Purnomo Kader Terbaik Pan

Muncul Spanduk Bergambar Amien Rais Di Solo Sebut Purnomo Kader Terbaik Pan

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 22 hits
Kami tidak pernah memasang spanduk tersebut Kami menduga spanduk dibuat oleh pihak lain yang ingin mengadu domba saya dengan Pak Amien ujar Ketua DPD PAN Solo Achmad Sapari
Performa Terbaik Di Kelasnya Realme 5i Bawa Snapdragon 665 Aie

Performa Terbaik Di Kelasnya Realme 5i Bawa Snapdragon 665 Aie

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 31 hits
Seperti realme 5 series pendahulunya realme 5i juga mengusung teknologi terkini dalam dunia fotografi ponsel realme percaya bahwa sebuah ponsel dengan kamera itu harus bisa menangkap berbagai adegan dalam hidup penggunanya secara maksimal
Cara Terbaik Cegah Influenza

Cara Terbaik Cegah Influenza

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 178 hits
Aku kongsikan info yang aku peroleh daripada pihak Kementerian Kesihatan
Henderson Bronze Terbaik England

Henderson Bronze Terbaik England

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 107 hits
JORDAN Henderson dan Lucy Bronze dinobatkan sebagai pemain terbaik England 2019 umum Persatuan Bolasepak England Kapten Liverpool itu mengatasi Raheem Sterling dan Harry Kane selepas berjaya membantu pasukan memenangi Liga Juara Juara bersa...
Eziclean Produk Terbaik

Eziclean Produk Terbaik

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 145 hits
A post shared by on Jan 10 2020 at 4 14am PST
Main Dengan Anjing Wanita Gantung Anak Sendiri

Allahuakhbar Jeritan Bapa Temui Anaknya 9 Bulan Mati Dalam Kereta

Di Mana Tembok Iskandar Zulqarnain

Banduan Akhir Peluk Islam Ketika Sedang Menanti Hukuman Ke Tali Gantung

Apa2 Pun Jangan Sesekali Kasi Kuasa Balik Kat Umno

Detik Bcl Iringi Jenazah Ashraf Sinclair Dengan Mata Sembab

Flashcard Animals And Their Babies

Pelakon Ashraf Sinclair Suami Bunga Citra Lestari Meninggal Dunia



Apa Manfaat Untuk Negara Jika Menang Piala Dunia FIFA dan Sukan Olimpik

Biodata Dan Latar Belakang Pelakon Ashraf Sinclair

Mengapakah Lensa Kamera Bulat Menghasilkan Gambar Segi Empat

5 Mitos Tentang Dinosaur Yang Ramai Percaya

Resepi Tok Aji Serban Paling Hebat


Masak Pasta Goreng Cara Cepat Dan Mudah

Wabah Corona Covid 19 Sudah Menewaskan 1 868 Orang

Guna Mesin Seakan Sit Up Ribuan Kali Netizen Dakwa Pemergian Ashraf Disebabkan Itu

Pengeluaran Apple Airpods Pro Lite Pula Dilaporkan Tertangguh

Laudya Cynthia Bella Padam Foto Bersama Suami Foto Pernikahan

Aplikasi Google Dengan Tetapan Mod Gelap Tersendiri Kini Diedarkan Kepada Semua Pengguna Beta