Tips Macamana Nak Pilih Agensi Travel Terbaik Untuk Melancong Ke Luar Negara


120 pelancong terkandas di KLIA
KUALA LUMPUR – Impian kira-kira 120 individu untuk menikmati percutian ke benua Eropah lebur selepas mereka terkandas di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang kelmarin dipercayai akibat ditipu oleh sebuah agensi pelancongan.
Kesemua mangsa yang tiba dari negeri di utara dan selatan tanah air turut mengalami kerugian lebih RM810,000 selepas dimaklumkan nama mereka tiada nama senarai penumpang untuk pener­bangan ke Turki, Paris serta Santorini.
antara yang terkandas di KLIA akibat ditipu oleh agensi Travel bebaru ini Selain itu, tiada wakil agensi pelancongan ber­kenaan di lokasi sebalik­nya rata-rata mereka yang menunggu sejak tengah hari telah menerima panggilan pada pukul 9.35 malam daripada agensi itu memaklumkan pe­nerbangan mereka dibatalkan.
~kredit: Kosmo Online~
Selalu juga kita mendengar tentang kes penipuan macam ni kan? Kes-kes macam ni lah yang membuatkan orang ramai semakin susah nak percaya kepada agensi travel yang tumbuh bagai cendawan selepas hujan di luar sana.
Agensi travel terutama yang menawarkan perkhidmatan kembara ke luar negara dikehendaki orang ramai kerana mereka memudahkan orang ramai yang hendak melancong ke luar negara. 
Apa tidaknya, dengan membayar sejumlah wang yang tertentu, kita tidak perlu lagi memikirkan tentang perbelanjaan di sana, pengangkutan, tempat tinggal, ittinerary, urusan imigresen dan lain-lain hal yang berkaitan. 
Bayar sahaja harga yang ditetapkan, dan tunggu masa saja untuk travel.
Tips Macamana Nak Pilih Agensi Travel Terbaik Untuk Melancong Ke Luar Negara
Sebenarnya boleh jer kalau kita nak gunakan agensi travel ni sebagai perantara dan pemudah cara untuk kita melancong ke luar negara. Cuma kita kena bijak dalam memilih travel agensi yang bakal kita berurusan.
Berikut adalah ciri-ciri agensi travel yang perlu anda pertimbangkan sebelum membayar mereka sejumlah wang untuk melancong ke luar negara.
1. Agensi Travel yang dipercayai Dapatkan rujukan daripada rakan atau kenalan yang pernah mengikuti trip kembara agensi travel tersebut. Bagaimana layanan dan ‘input’ yang mereka dapat daripada agensi travel tersebut.
Lihat macamana respons peserta travel selepas balik daripada trip luar negara. Jika banyak pujian daripada mereka, pastilah syarikat agensi travel itu bagus. Pasti akan ada seorang dua yang tidak berpuashati dengan syarikat agensi travel setelah mereka mengikuti trip. Itu biasa..!
pelanggan yang gembira dan berpuashati dengan agensi travel tidak mustahil akan ulangi trip ke luar negara dengan syarikat itu lagi di masa mendatang Tapi kita tengok juga adakah itu ‘kes terpencil’ ataupun kes regular. Jika kes terpencil kita boleh simpan tepi kerana ia Hanya mewakili beberapa peratus sahaja daripada respons keseluruhan.
Tengok juga berapa ramai yang sudah menjadi regular customer dan sudah buat repeat trip dengan agensi travel tersebut. Jika ramai yang buat trip ulangan, ia memberi maksud bahawa syarikat travel tersebut benar-benar bagus.
2. Berdaftar dengan Kementerian Pelancongan Malaysia Periksa lesen mereka. Pastikan mereka berdaftar sebagai syarikat yang sah untuk perniagaan pelancongan mereka. Ini boleh memastikan mereka dipercayai. 
Agensi Travel yang serius dalam bisnes mereka dan punya sokongan kewangan yang kuat biasanya berdaftar dengan MOTAC Ini adalah kerana apabila mereka telah berdaftar dengan Kemeterian Pelancongan Malaysia, mereka akan dikawal selia oleh badan kerajaan tersebut. Segala masalah yang timbul, kita boleh mengadu kepada kementerian pelancongan. Mereka sekurang-kurangnya dapat membantu kita menyelaesaikan masalah yang timbul (jika ada).
3. Berpengalaman menguruskan pakej pelancongan Lagi lama pengalaman syarikat tersebut lagi bagus. Ada sesetengah syarikat agensi travel tersebut syarikat baru. Tetapi tuan punya dan staff syarikat tersebut sudah mempunyai pengalaman yang lama. Ini juga boleh diambil kira.
Pengalaman mereka yang lama memberi gambaran tentang keseriusan mereka dalam perniagaan mereka. Lamanya syarikat mereka di pasaran memberi gambaran bahawa syarikat mereka mendapat sokong pelanggan yang ramai.
4. Tour leader yang bagus layanan dan pengalamannya Ini juga penting kerana tour leader ni lah orang yang akan sentiasa bersama-sama kita di luar negara nanti. Segala maklumat tentang tempat yang dilawati akan disalurkan kepada kita melalui mereka yang banyak pengalaman. Pengalaman mereka juga akan memudahkan perjalanan kita di sana nanti.
5. Pilihan airlines, hotel dan makanan yang terbaik. Tengok juga pilihan penerbangan, hotel dan makanan yang disediakan untuk anda semasa di sana. Jika perkara-perkara ini adalah yang terbaik untuk kita, maka bolehlah pilih agensi travel ini.
Faktor penentuan harga Pakej pelancongan Ingat..! Jangan putuskan untuk mengikuti trip sesebuah syarikat agensi travel hanya kerana mereka menawarkan harga yang rendah. Satu-satu harga pakej trip ke luar negara diletakkan berpandukan dengan banyak faktor.
Antaranya adalah penerbangan, hotel dan makanan. Ketiga-tiga benda ni agak penting semasa di sana. Jangan kerana harga yang murah, keadaan makan minum dan tidur kita di sana terabai.
Makan dan tidur yang tidak cukup boleh memberi kesan kepada kesihatan kita di sana. Ingat! Kos perubatan di sana amat mahal jika kita mendapat sakit semasa melancong di luar negara.
kos travel Insurans, Tips, dan tambang masuk ke satu-satu tempat di sana juga akan membezakan harga sesuatu pakej pelancongan. 
Jadi pastikan anda tahu semua tentang perkara-perkara di atas untuk menjustifikasikan harga yang ditetapkan.
Moga tips ini dapat memberi anda gambaran macamana nak memilih agensi travel terbaik untuk anda melancong ke luar negara.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsempoi.com/tips-macamana-nak-pilih-agensi-travel-terbaik-untuk-melancong-ke-luar-negara%E2%80%A8/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Resepi Kuih Bingka Pandan Yang Sedap Dan Tips Nak Bagi Garing Kulit Luar

Resepi Kuih Bingka Pandan Yang Sedap Dan Tips Nak Bagi Garing Kulit Luar

papar berkaitan - pada 15/2/2019 - jumlah : 526 hits
Resepi Kuih Bingka Pandan Yang Sedap Dan Tips Nak Bagi Garing Kulit Luar Salam semua lama juga tak berkongsi kuih kuih lama tak berapa minat nak buat hii tapi tak semua lah Nak kata penggemar tegar kuih lama tak juga Kalau ada pun tak banya...
Kadang Kadang Kesian Kat Dedek Netizen Faham Fynn Jamal Semua Ibu Nak Yang Terbaik Untuk Anak Anak

Kadang Kadang Kesian Kat Dedek Netizen Faham Fynn Jamal Semua Ibu Nak Yang Terbaik Untuk Anak Anak

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 682 hits
Fynn Jamal selebriti dan penyanyi popular mempunyai dua anak angkat iaitu Bakti Arjuna Fitri dan Sakti Kencana Fitri Beliau telah memuatnaik sebuah posting di laman instagram berkenaan anaknnya Ikuti perkongsian beliau Kadang2 kesian kat de...
Tun Mahathir Tidak Ikhlas Mahu Pulihkan Negara Keutamaannya Hanya Nak Ketepikan Anwar

Tun Mahathir Tidak Ikhlas Mahu Pulihkan Negara Keutamaannya Hanya Nak Ketepikan Anwar

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 486 hits
Hari demi hari apa yang nyata di depan mata ketika ini ialah sokongan rakyat terhadap kerajaan dan PH semakin merosot dan berkurangan Bukan saja rakyat biasa atau atas pagar yang makin kecewa malah pengundi PH sendiri ramai yang patah hati ...
Macamana Nak Berpoligami

Macamana Nak Berpoligami

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 433 hits
Pagi tadi masa bersarapan isteri aku cakap dia ada mimpi kelakar Aku tanya mimpi apa Dia kata I mimpi kita pergi berjalan jalan ke Melaka Lepas tu entah macam mana boleh kantoi jumpa bini no 2 u Hahaha Rupa rupanya dah 6 tahun kahwin dah ad...
Pemilik Akaun Bank Luar Negara Yang Belum Lapor Pendapatan Sila Ke Lhdn

Pemilik Akaun Bank Luar Negara Yang Belum Lapor Pendapatan Sila Ke Lhdn

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 316 hits
Individu yang ada akaun bank di luar negara dan pendapatan yang belum dilaporkan diminta segera hadir ke Lembaga Hasil Dalam Negeri Dalam satu kenyataan hari ini Ketua Pegawai Eksekutif LHDN Datuk Seri Sabin Samitah berkata pihaknya telah m...
10 Destinasi Terbaik Mesra Muslim Untuk Melancong Bersama Ibu Bapa Anda

10 Destinasi Terbaik Mesra Muslim Untuk Melancong Bersama Ibu Bapa Anda

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 528 hits
Apabila merancang percutian mari kita jujur berapa ramai daripada kita yang akan memikirkan membawa ibu bapa kita Sekiranya anda memerah otak anda dan cuba mengingat kali terakhir anda melancong bersama ibu bapa anda sudah tiba masanya anda...
Tips Kerja 4 Cara Nak Kawal Bos Yang Suka Mendesak

Tips Kerja 4 Cara Nak Kawal Bos Yang Suka Mendesak

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 318 hits
Menyampahnya malam malam dapat lagi Whatsapp dari bos suruh buat itu ini Lebih teruk senarai tugasan yang dihantar pada malam hujung minggu Terus rasa spoil sahaja mood hendak bermalasan Pasti diantara kita pernah bekerja dengan ketua yang ...
Borang Permohonan Ke Luar Negara Online

Borang Permohonan Ke Luar Negara Online

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 624 hits
Penjawat awam yang ingin bercuti di luar negara atas urusan persendirian perlu mendapat kebenaran untuk ke luar negara sebagaimana terkandung dalam Pekeliling Perkhidmatan Bil 6 2015 Permohonan perlu dibuat 2 bulan sebelum tarikh anda ke lu...
Patriot Gesa Beku Akaun Sekat Dalang Skandal Tanah Kementah Ke Luar Negara

Patriot Gesa Beku Akaun Sekat Dalang Skandal Tanah Kementah Ke Luar Negara

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 306 hits
FMT Reporters PETALING JAYA Kumpulan veteran tentera hari ini menggesa polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia mengambil tindakan segera terhadap dalang projek pertukaran tanah Kementerian Pertahanan susulan laporan akhir siasatan ...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Dilaporkan 10 Orang Terkorban 2 Helikopter Atm Bertembung Di Udara

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara

Ee Ji Ban Chicken Rice Ball Haniz Zalikha Pernah Makan Kat Ee Ji Ban Ya