10 Destinasi Terbaik Mesra Muslim Untuk Melancong Bersama Ibu Bapa Anda



Apabila merancang percutian, mari kita jujur ​​- berapa ramai daripada kita yang akan memikirkan membawa ibu bapa kita?
 
Sekiranya anda memerah otak anda dan cuba mengingat kali terakhir anda melancong bersama ibu bapa anda, sudah tiba masanya anda rancang percutian melancong yang baru bersama mereka. Lagipun tak salahkan bawa ibu bapa kita yang telah menjaga kita dengan penuh kasih saying dari kecil.
 
Dan jika anda tidak pasti tempat yang terbaik patut anda tuju untuk anda bercuti bersama ibu bapa, kami sediakan senarai ini untuk membantu anda kerana kami tahu betapa sukarnya untuk memilih tempat bercuti yang ideal yang akan memenuhi semua keperluan anda. Senarai kami mempunyai campuran bandar yang pesat, destinasi alam, kebudayaan dan percutian pantai yang santai.
 
Tetapi pertama sekali, sebelum merancang perjalanan anda, berikut adalah beberapa perkara yang perlu ambil perhatian:
Anda tidak akan dapat menghabiskan segala itenari perjalanan anda dan ianya tidak mengapa. Jangan padatkan itenari perjalanan anda – mudahkan dan jadikan jadual lebih santai supaya anda boleh senang menukarnya bila perlu. Rancang masa rehat yang sesuai Bersabarlah – jika ibu bapa kita dapat bersabar dengan kita ketika mengambil langkah pertama semasa kecil, tentunya kita dapat melakukan hal yang sama sekarang kepada mereka. Intinya adalah – KEEP IT SIMPLE  
Dengan itu, inilah pilihan utama kami 10 destinasi luar biasa dan mesra-Muslim untuk bercuti bersama ibu bapa anda!
 
Jeju, Korea Selatan Tidak seperti ibukota Korea Selatan, Seoul, Jeju adalah dunia yang jauh dan tempat yang sempurna untuk berehat. Setelah berada di Jeju beberapa kali, saya pasti boleh mengatakan bahawa perjalanan di sini adalah penyembuhan dan ia meremajakan deria anda. Ia adalah campuran gunung, kehijauan dan laut
 

Salah satu pemandangan kegemaran saya adalah Seopjikoji. Ianya tebing yang indah menjadi tempat pelancongan yang popular selepas tayangan drama hit Korea, ‘’All In” pada tahun 2003. Menikmati pemandangan laut yang indah di sini dan mendengar bunyi ombak yang terhempas mungkin merupakan cara yang paling terapeutik untuk bersantai. Pantai-pantai yang menakjubkan di Jeju seperti Woljeong-ri dan Hyeopjae juga sempurna untuk bersantai dan berehat.
 
Jeju sesuai untuk dilawati sepanjang tahun tetapi kami mencadangkan datang pada musim bunga atau musim panas untuk melihat bunga orkid yang mekar dan cantik atau hydrangea. Jika anda merancang beberapa aktiviti ringan, cubalah memetik strawberi atau kunjungi ladang teh O’Sulloc.

Cara terbaik untuk melawat sekitar Jeju adalah dengan menyewa kereta dan memandu. Ianya sesuai kerana anda bertanggungjawab terhadap jadual dan memandu anda sendiri akan memberikan anda banyak masa di antara destinasi untuk ibu bapa anda berehat. Lihat jadual perjalanan Jeju 5D4N Muslim kami untuk memulakan perancangan perjalanan anda.
 
Hong Kong  
Saya tahu, Hong Kong mungkin agak terlalu sibuk untuk bergerak dengan ibu bapa anda tetapi pengalaman saya ke Hong Kong dengan ibu bapa tidak rumit dan kami benar-benar menikmatinya! Walaupun kita biasanya berfikir bahawa ibu bapa kita lebih suka pergi dalam lawatan, tapi sebahagian kecil daripada mereka mahu melalui pengembaraan menjelajah sebuah bandar. Lagipun, mereka adalah orang yang menanamkan rasa pengembaraan dalam diri kita, bukan?

Dengan sistem pengangkutan awam yang cekap, mudah untuk bergerak sekitar Hong Kong sama ada anda melawat tempat teratas seperti The Peak, Victoria Harbour dan Ngong Ping 360 atau membeli – belah di Ladies Market.
 

Terdapat juga banyak pilihan makanan halal di Hong Kong, sama ada dim sum asli, masakan India atau makanan Indonesia. Salah satu perkara yang saya pelajari dari perjalanan adalah membantu memilih tempat penginapan berhampiran makanan halal! Ibu bapa saya dan saya tinggal betul-betul di hadapan Masjid Ammar yang menempatkan Kantin Pusat Islam. Ia hanya perlu berjalan kaki dari Causeway Bay juga di mana anda boleh menemui itik panggang halal Wai Kee dan makanan Indonesia yang enak.
 
Sekiranya anda memerlukan bantuan merancang perjalanan Hong Kong anda, jadual perjalanan 6D5N Muslim kami akan menjadi apa yang anda perlukan! Tetapi sudah tentu, untuk membantu anda dengan lebih baik membenamkan diri dalam budaya tempatan, jangan lupa untuk mempelajari beberapa ungkapan Kanton yang mudah juga.
 
Bangkok, Thailand  
Satu lagi bandar yang sibuk tetapi anda pasti mengakui bahawa Bangkok adalah salah satu tempat yang anda boleh datang berulang kali dan tidak bosan dengannya. Dengan begitu banyak pilihan membeli-belah dan makanan halal, pasti ada sesuatu untuk semua orang, muda dan tua. Saya pergi ke Bangkok dengan ibu saya sahaja dan ia sesuatu yang penuh dengan pengalaman bermakna.
 

Apakah perjalanan ke Bangkok tanpa membeli-belah? Tempat-tempat membeli-belah utama seperti Chatuchak, Pratunam dan Siam semuanya mempunyai kedai-kedai yang memenuhi pelbagai peringkat umur. Sekiranya anda menuju ke Chatuchak dengan ibu bapa anda, satu tip penting ialah tiba lebih awal supaya anda tidak perlu bersesak dan berpanas dengan orang ramai. Walaupun anda tidak pergi ke Chatuchak, pusat membeli-belah adalah alternatif yang sempurna juga – ibu saya dan saya sangat menyukai Terminal 21.
 
Bangkok juga hebat kerana makanannya. Ibu bapa anda pastinya akan menyukai pelbagai jenis masakan halal Thai yang ada. Apa yang hebat juga terdapat banyak pilihan untuk anda berehat di antara tempat-tempat. Perlukan rehat? Berhenti ke salah satu tempat urut dan segarkan diri!
 
Walaupun ibu saya dan saya bergerak dengan pengangkutan awam, pada masa lain, lebih mudah untuk menempah Grab atau menaiki teksi, jadi kami dapat menyimpan tenaga kami untuk membeli-belah lebih banyak dan harga juga sangat berpatutan.
 
Tip: Rancang perjalanan Bangkok dengan jadual perjalanan mesra 4D3N ini!
 
Cape Town, Afrika Selatan  
Afrika Selatan adalah salah satu tempat yang dimpikan orang! Dan Cape Town adalah tempat yang bagus untuk memulakannya kerana ia mempunyai campuran yang baik dari segala-galanya – pemandangan gunung yang menakjubkan, pantai, budaya tempatan yang dinamik dan banyak lagi.
 

Untuk pemandangan mata burung yang menakjubkan di bandar, Table Mountain adalah tempat untuk pergi. Nikmati panorama yang indah dan ambil udara yang menyegarkan di sini. Dan jangan risau, anda tidak perlu memanjat ke atas gunung! Kabel udara adalah cara yang sesuai dan selesa untuk menaikkan gunung.
 

Adakah anda tahu bahawa Cape Town juga merupakan rumah kepada penduduk Cape Malay yang besar? Masyarakat ini dibentuk apabila Afrika Selatan adalah tanah jajahan Belanda dan mereka membawa orang Melayu dari Belanda Melaka dan Indonesia. Hari ini, anda boleh berjumpa dengan masyarakat Islam yang meriah ini di Bo Kaap, yang juga dikenali dengan rumah berwarna cerahnya. Belanja ibu bapa anda dengan hidangan yang baik di salah sebuah restoran halal di sini!
 
Petua: Cara yang lebih mudah untuk melakukan perjalanan di sekitar Cape Town, kami mengesyorkan menyewa kereta atau menyewa pemandu. Ketahui lebih lanjut tentang penyewaan kereta dan petua lain dengan panduan pertama kami ke Afrika Selatan !
 
Tokyo & Mt Fuji / Hakone, Jepun  
Tokyo mungkin bukan tempat pertama yang masuk ke dalam fikiran ketika membawa ibu bapa anda dalam perjalanan tetapi bandar ini sesuai untuk dijadikan permulaan bagi sesuatu pengembaraan untuk meneroka keindahan alam Jepun. Terdapat banyak lawatan percuma yang tidak boleh ditinggalkan, anda juga boleh ke pinggir bandar, jadi ia sesuai untuk anda dan ibu bapa anda.
 

Sebagai permulaan, anda boleh menghabiskan satu atau dua hari merasai budaya Jepun di Tokyo Asakusa atau Meiji Jingu Shrine dan melawat tempat-tempat teratas seperti Shibuya Crossing dan Tokyo Skytree. Kemudian, pergi di salah satu taman-taman di Jepun – Shinjuku Gyoen atau Taman Yoyogi. Banyak pilihan makanan Jepun halal di Tokyo yang akan mengejutkan anda dan ibu bapa anda – dari ramen hingga kari Jepun, yakiniku dan banyak lagi!
 
Tip: Ambil perhatian bahawa sistem transit di Tokyo boleh menjadi sedikit mengelirukan dan mungking banyak pemindahan antara laluan kereta api. Rancang masa tambahan untuk perjalanan dan memuat turun aplikasi seperti Hyperdia, Peta Google, Navitime dan Tokyo Subway Navigation untuk membantu anda merancang laluan anda.
 

Salah satu lawatan sehari yang kami cadangkan adalah Mt Fuji dan Hakone – yang hanya 2 jam dari Tokyo. Melihat dengan dekat gunung tertinggi di Jepun pastinya akan menjadi satu pengalaman yang indah bagi anda untuk menikmati dengan ibu bapa anda. Dengan perjalanan yang ditempah di Klook , anda bukan sahaja akan mendapat pemandangan Gunung Fuji yang tidak terhalang di stesen ke-5 Subaru, tetapi anda juga akan melawat Tasik Kawaguchi. Tour ini juga membawa anda ke bandar peranginan panas di Hakone. Tidak perlu dikatakan lagi, ibu bapa anda pasti akan suka bandar ini!
 
Krabi, Thailand  
Tidak ada yang lebih santai daripada matahari, pasir dan laut. Jika anda sedang mencari tempat percutian yang pendek tetapi memanjakan untuk ibu bapa anda, maka Krabi adalah tempat untuk pergi! Dengan akses mudah ke makanan halal, pantai yang menakjubkan dan pulau-pulau yang tenang.
 

Resort mesra-muslim di Krabi akan membuat anda berasa seperti di rumah dan beberapa daripadanya dilengkapi dengan kolam renang peribadi dan buaian santai! Kadang-kadang, masa yang berkualiti dengan keluarga anda hanya bererti mengelilingi villa yang mengagumkan dan bergambar dengan satu sama lain
 

Tetapi tentu saja, anda tidak akan hanya bermalas-malasan semasa anda berada di Krabi. Terdapat banyak lawatan yang akan membawa anda ke pulau lain di sekitar Krabi. Salah satu pulau yang mesti dilihat ialah Koh Phi Phi yang terkenal dengan teluk yang cantik, perairan zamrud dan batu kapur. Banyak perjalanan bot laju akan memberi anda pilihan untuk melompat ke perairan yang jelas untuk berenang atau snorkeling, tetapi ibu bapa anda boleh tinggal di dalam bot jika mereka tidak mahu basah.
 
Tip: Perlukan kenderaan di Krabi? Kami akan mengesyorkan mendapatkan pemandu persendirian untuk perjalanan yang mudah!
 
Melbourne, Australia  
Australia sentiasa idea yang baik untuk percutian keluarga! Saya yakin kita semua mempunyai orangtua yang tidak keberatan pergi ke Australia sekali lagi. Melbourne sesuai dengan harganya kerana campuran menarik taman-taman hijau, pasar-pasar vintaj, lorong-lorong yang berseni dan banyak lagi. Ada sesuatu untuk semua orang di sini!
 
Tip: Berikut adalah 8 tempat menarik berhampiran makanan halal di Melbourne anda tidak boleh ketinggalan!
 

Berjalan-jalan di sepanjang Sungai Yarra atau tenangkan minda anda di Royal Botanic Gardens. Dan kemudian berbelanja untuk perhiasan dan cenderahati yang unik di Pasar Queen Victoria. Sebagai alternatif, anda boleh mengambil gambar ibu bapa anda di lorong-lorong melukis Melbourne. Merasa letih sedikit? Berhenti di salah satu daripada kafe-kafe yang mesra dan terkenal di bandar ini!
 

Jika anda masih memerlukan beberapa keyakinan, maka anda mesti tahu bahawa Melbourne adalah pintu masuk ke Great Ocean Road! Merangkumi lebih daripada 240km, ini dikenali sebagai salah satu pemanduan yang paling indah di dunia dan satu pengalaman yang tidak boleh dilepas. Pastikan untuk melihat panduan mesra Muslim ke Great Ocean Road ini untuk pemandangan dan tips terbaik.
 
 
Queenstown, New Zealand  
Seluruh Selandia Baru berbaloi untuk dikunjungi, salah satu tempat yang mempunyai pemandangan yang sangat memukau dan pelbagai kegiatan adalah Queenstown di Pulau Selatan! Bandar ini kebanyakannya dikenali sebagai sukan ekstrem seperti skydiving dan bungee jumping, tetapi ia juga mempunyai aktiviti yang lebih santai untuk keluarga dan pelancong yang lebih tua.
 

Nikmati keindahan Tasik Wakatipu dan pesta dengan latar belakang gunung yang indah yang disebut The Remarkables. Semasa berada di sini, anda boleh memilih untuk bersiar-siar atau pergi menaiki basikal secara santai. Untuk pemandangan udara 360 darjah tasik dan kawasan Queenstown, ambil Skyline Gondola sepanjang jalan hingga ke Bob’s Peak. Pandangan yang menakjubkan boleh dilihat disini.
 

Sekitar 3 jam dari Queenstown adalah salah satu pemandangan semula jadi yang paling menakjubkan di New Zealand, Milford Sound. Fjord yang indah diukir oleh glasier semasa zaman ais dan kini anda boleh mengagumi semuanya.
 
 
Istanbul, Turki  
Rumah untuk sejarah kuno dan arsitektur, Istanbul adalah perpaduan yang sempurna di Timur dan Barat. Bandaraya Turki yang terletak di persimpangan antara Eropah dan Asia juga mempunyai banyak pemandangan penting Islam, menjadikannya sempurna untuk perjalanan untuk melancong bersama ibu bapa anda.
 

Petua: Perlu pilihan bajet untuk Istanbul? Perkara- perkara percuma ini akan membuat anda dilindungi!
 
Hagia Sophia pastinya merupakan tempat yang tidak dapat dilupakan apabila anda berada di Istanbul. Dibina pada abad ke-6, bangunan ini pernah menjadi sebuah gereja semasa Romantik Byzantine, Roman dan Yunani sebelum ia diubah menjadi masjid oleh penguasa Uthmaniyah. Sekarang muzium, anda boleh melihat gabungan seni bina Kristian dan Islam. Sungguh mengagumkan bagaimana unsur-unsur ini telah menjadi ujian masa
 

Di seberang Hagia Sophia adalah Masjid Sultanahmet yang menakjubkan, juga dikenali sebagai Masjid Biru. Melangkah ke dewan sembahyang masjid, anda akan dapat mengagumi reka bentuk Turki yang mengagumkan dan tulisan suci Al-Quran. Bersembahyang di sini pasti akan menjadi pengalaman tidak seperti yang lain!
 
Selain daripada 2 mercu tanda yang menakjubkan ini, anda juga boleh pergi membeli-belah di salah satu pasar berwarna-warni Istanbul, Grand Bazaar. Merasai hiruk-pikuk pasar, bergaul dengan sesetengah penduduk tempatan atau duduk tenang dan nikmati Turkish delight dan teh. Kepada yang baru pertama kali ke Istanbul, kami sediakan panduan lengkap tentang semua yang anda perlu lihat, makan dan lakukan
 
 
Langkawi, Malaysia  
Pasirputih, pokok kelapa dan air jernih – ia adalah Langkawi! Pulau Malaysia yang luar biasa ini terletak di Laut Andaman sentiasa destinasi percutian yang popular untuk penduduk tempatan dan ibu bapa anda akan mendapat rehat yang sepatutnya di sini.
 

Tempahlah bilik di salah satu pusat peranginan eksklusif Langkawi untuk privasi dan kualiti yang sangat baik bersama orang yang tersayang! Beberapa pusat peranginan seperti The Andaman terletak di kehijauan hutan hujan tropika yang subur dan merupakan sesuatu sempurna dari jadual sibuk anda. Ada juga yang memilih pakej spa supaya anda dan ibu bapa anda dapat menikmati sesi memanjakan! Senarai penuh resort kami di Langkawi akan memastikan anda mempunyai penginapan yang sempurna.
 

Sekiranya anda ingin keluar dari bilik anda dan meneroka Langkawi, pastikan anda menaiki Langkawi SkyCab (kereta kabel) yang akan membawa anda ke puncak Gunung Machinchang. Di sini anda boleh berjalan kaki di Langkawi Sky Bridge ikonik dan menangkap gambar pemandangan gunung dan laut yang hebat
 
BONUS: Haji / Umrah
 

Tidak ada yang lebih memuaskan dan bermakna daripada melakukan perjalanan rohani dengan ibu bapa anda, dan melakukan ibadah haji atau umrah dengan ibu bapa anda akan menjadi pengalaman yang tidak dapat dilupakan. Ramai di antara kamu juga memberitahu kami bahawa suatu hari nanti, anda bercita-cita untuk membawa ibu bapa anda pada perjalanan seumur hidup ini juga
 
Berdiri bahu ke bahu bersama dengan ibu atau ayah anda di Masjid Al-Haram atau terpesona bersama ketika anda menjelajahi masjid Nabi adalah cara yang lebih baik untuk menghabiskan masa yang berkualiti dengan ibu bapa anda. Anda terikat untuk mempelajari perkara-perkara baru mengenai ibu bapa anda atau bahkan menjalin hubungan rapat dengan mereka – dan itulah yang menjadikannya sesuatu yang bernilai
 
Kami berharap senarai kami telah memberi inspirasi kepada anda untuk membawa ibu bapa anda dan percutian bersama mereka akan dihargai selama-lamanya. Mungkin sukar untuk merancang dan menyelaraskan perjalanan anda. Anda akan diuji lagi dan sekali lagi, dan anda akan diingatkan untuk bersabar. Tetapi percayalah, semuanya akan bernilai apabila anda melihat senyuman di wajah ibu bapa anda. Dan apabila mereka mengucapkan terima kasih untuk perjalanan yang dirancang dengan baik, tidak ada perasaan yang lebih besar daripada itu.
 
Sumber : Have Halal Will Travel
The post 10 Destinasi Terbaik Mesra Muslim Untuk Melancong Bersama Ibu Bapa Anda appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/10-destinasi-terbaik-mesra-muslim-untuk-melancong-bersama-ibu-bapa-anda/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Sering Kongsi Tips Menarik Didik Anak Ini Sebab Sheikh Muszaphar Isteri Contoh Ibu Bapa Terbaik

Video Sering Kongsi Tips Menarik Didik Anak Ini Sebab Sheikh Muszaphar Isteri Contoh Ibu Bapa Terbaik

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 368 hits
Sering Kongsi Tips Menarik Didik Anak Ini Sebab Sheikh Muszaphar Isteri Contoh Ibu Bapa Terbaik Sesiapa yang mengikuti angkasawan negara Dr Sheikh Muszaphar di Instagram pasti terhibur melihat keletah anak anaknya Bella Tasha Adam dan Noah ...
14 Destinasi Mesra Muslim Yang Luar Biasa Untuk Keluarga

14 Destinasi Mesra Muslim Yang Luar Biasa Untuk Keluarga

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 704 hits
Kita semua suka menghabiskan masa dengan keluarga tetapi merancang untuk bercuti bersama boleh menjadi sukar Masa bersama keluarga adalah penting dan kita tahu bahawa jika anda membaca ini maka anda sedang mencari tempat terbaik untuk memba...
Terbaik Anzalna Hadiahkan Kereta Mewah Untuk Ibu Bapa Kesayangannya Sempena Anniversary Ke 3

Terbaik Anzalna Hadiahkan Kereta Mewah Untuk Ibu Bapa Kesayangannya Sempena Anniversary Ke 3

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 285 hits
Alhamdulillah melalui status terbaru Anzalna dan suaminya mereka melahirkan rasa syukur hari ini adalah tahun ke tiga perkahwinan mereka Sempena tahun ketiga perkahwinannya Anzalna menghadiahkan sebuah kereta mewah untuk ibu bapanya Wah bag...
Dim Sum Halal Frozen Muslim Yang Terbaik Di Pulau Pinang Dan Kedah

Dim Sum Halal Frozen Muslim Yang Terbaik Di Pulau Pinang Dan Kedah

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 1408 hits
Warga Pulau Pinang dan Kedah masih tercari cari dim sum HALAL Kini ampa boleh dapatkan dim sum halal terus ke pintu rumah anda Nak tauu tak kenapa dim sum Muslim frozen ni paling TERRBAIKKK 1 HALALAN THOYYIBAN2 100 MILIK MUSLIM4 HARGA YANG ...
5 Fakta Tentang Vaksin Yang Patut Ibu Bapa Tahu

5 Fakta Tentang Vaksin Yang Patut Ibu Bapa Tahu

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 365 hits
Di Malaysia perkataan vaksin bukannya terma yang baru untuk ibu bapa Semestinya anak anda telahpun diberi vaksin sebaik sahaja dia berumur beberapa minggu dan juga di sekolah rendah Tetapi adakah pengetahuan anda mencukupi tentang vaksin Ka...
Hukum Membuka Aib Ibu Bapa Yang Telah Meninggal Dunia

Hukum Membuka Aib Ibu Bapa Yang Telah Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 408 hits
APABILA ibu bapa kita telah meninggal dunia tidak ada hadiah yang paling berharga melainkan anak anak yang masih hidup mendoakan arwah ibu bapa mereka semoga Allah mengampunkan dosa dosa mereka Doa anak yang soleh mustajab di sisi Allah SWT...
Anak Berlari Lari Buka Peti Ais Ketika Bertandang Ke Rumah Orang Ibu Bapa Wajib Tegur Perangai Anak

Anak Berlari Lari Buka Peti Ais Ketika Bertandang Ke Rumah Orang Ibu Bapa Wajib Tegur Perangai Anak

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 493 hits
Biasa kita lihat bila bertandang ke rumah sesiapa pada hari raya mahupun hari biasa ada kanak kanak yang suka masuk bilik orang tanpa minta izin berlari lari dalam rumah buka peti sejuk tuan rumah Tanpa sedar anak ini melampau batas dan ket...
Pendarahan Pada Usia 27 Minggu Kehamilan Ia Satu Mimpi Ngeri Buat Ibu Mengandung Dan Bapa Menanggung Dr Say Shazril

Pendarahan Pada Usia 27 Minggu Kehamilan Ia Satu Mimpi Ngeri Buat Ibu Mengandung Dan Bapa Menanggung Dr Say Shazril

papar berkaitan - pada 24/2/2019 - jumlah : 400 hits
Dr Say Shazril yang juga merupakan seorang Instafamous telah memuat naik status di laman Instagram tentang perkembangan isterinya yang sedang hamil anak pertama mereka Dalam pada itu Dr Say juga turut bercerita tentang pengalaman cemas yang...
Ibu Ayah Saya Mahu Hidup Bayi Maut Akibat Pendarahan Gara Gara Ibu Bapa Tolak Suntikan Vitamin K

Ibu Ayah Saya Mahu Hidup Bayi Maut Akibat Pendarahan Gara Gara Ibu Bapa Tolak Suntikan Vitamin K

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 452 hits
Ibu dan ayah memainkan peranan penting menyediakan kehidupan yang baik buat si kecil Namun lain jadinya pada kisah ini di mana bayi kecil ini meninggal dunia gara gara ibu bapanya menolak suntikan vitamin K semasa kelahirannya Kisah ini dis...
Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Tolak Autopsi Keluarga Bawa Jenazah Anggota Polres Manado Bunuh Diri Ke Sulut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bila Pak Arab Main Heli

Do You Know About Bakul Sia

Le Costil House Renovation By Anatomies D Architecture In Normandy France

Melawat Abang Di Asrama

Tular Gambar Di Atas Pelamin Berpegang Tangan Suami Irma Hasmie Dah Berkahwin Dengan Wanita Lain

When Will Govt Stop Abusing Cma Abolish Sedition Act Chegubard S Lawyer