Tingkatkan Imuniti Badan Dengan 5 Produk Himalaya Immunity Pack


Tingkatkan Imuniti Badan Dengan 5 Produk Himalaya Immunity Pack | Assalamualaikum semua.. Apa khabar semua pembaca sekalian. Sihat ke tidak? Sis kat sini Alhamdulillah sihat-sihat aje cuma kadang-kadang tu ada la jugak batuk dan selsema. Maklum la sekarang ni kan cuaca tak menentu. Kejap hujan kejap panas. Pernah sekali tu teruk juga selsema sampai rasa nak cabut je hidung. Ha, stress tau. So, sejak dari tu sis sentiasa menyediakan beberapa produk yang dapat membantu meningkatkan imuniti badan untuk mengelakkan penyakit dari berjangkit.

Produk yang sis pilih mestilah dari jenama yang dipercayai iaitu dari Himalaya Malaysia. Produk mereka ni diperbuat daripada 100% herba dan bahan semulajadi dan mengandungi khasiat yang bagus. Kalau korang nak tau, Himalaya ni dah wujud dari tahun 1930 tau. Lama kan, kiranya tahun ni dah cecah 90th anniversary mereka. Oh ya, produk yang sis maksudkan adalah dari Immunity Pack keluaran Himalaya. 

Dalam pack ni ada 5 produk Himalaya yang bagus untuk kesihatan iaitu :



Himalaya Pure Herbs - Amalaki (AMLA C)Kuantiti : 60 kapsul
Cara pengambilan : 1 kapsul, 2 kali sehari selepas makan
Kandungan bahan : 250mg Indian Gooseberry (Amla)

Mesti ramai yang tak pernah dengar pasal Amalaki ni kan. So, meh la sis kongsikan dengan korang khasiat Amalaki ni. Sebagaimana yang sis tulis kat atas, Amalaki ni mengandungi 250mg Indian Gooseberry (Amla). Ini menjadikan Amalaki kaya dengan sumber semulajadi Vitamin C untuk melawan jangkitan. Ha, kalau korang nak tau Amalaki ni mempunyai 10 kali ganda Vitamin C berbanding buah oren.

Dari segi kebaikan pengambilan Amalaki pula ia dapat membantu memperbaiki kelemahan terutama yang berkaitan dengan diabetes, meningkatkan sistem imuniti badan, melawan dan memulihkan badan dari jangkitan. Selain dari itu, Amalaki membantu menyihatkan tisu badan dan memulihkan pertumbuhan semula sel semasa menangkis radikal bebas dalam badan.
Jadi dengan pengambilan Amalaki ni maka badan kita akan lebih kuat dan kebal dari sebarang jangkitan. Ye, mungkin la tak 100% boleh jamin sihat kan tapi sekurang-kurangnya kita dapat elak dari sebarang jangkitan dari orang di sekeliling kita.


Himalaya Herbal Healthcare - Septilin (Tablets 100)Kuantiti : 100 tablets
Cara pengambilan : 1 atau 2 tablet, 3-4 kali sehari
Kandungan bahan : Balsamodendron Mukul, Tinospora Cordifolia, Emblica Officinalis

Sape sini takut makan ubat?? Ye sis pasti ramai yang takut atau tak suka makan ubat sebab pahit kan. Ha, apa kata lepas ni korang bertukar kepada Septilin pula. Serius sis cakap Septilin ni rupa dan rasa dia macam gula-gula tau. Hilang terus rasa fobia nak makan ubat. Kalau boleh hari-hari nak makan.. ehh.. hehe.
Opps, tapi sebelum makan Septilin ni kena tahu juga apa kebaikannya. Nanti tak sesuai pula dengan penyakit yang dihidapi, naya je. Ok, fungsi Septilin ni adalah untuk membina mekanisme pertahanan dalam badan sendiri. Septilin ini juga bagus untuk mereka yang mengalami masalah keradangan tonsil, jangkitan kulit dan tisu lembut, ulser, sakit tekak, sinusitis, batuk dan selesema. 


Himalaya Herbal Healthcare - Septilin (Syrup 100ml)Kuantiti : 100ml
Cara pengambilan : 1 hingga 2 sudu teh, 2-3 kali sehari (kanak-kanak), dewasa kena ambil lebih sedikit
Kandungan bahan : Balsamodendron Mukul, Tinospora Cordifolia, Emblica Officinalis

Secara asasnya Septilin Tablet dan Septilin Syrup ni mempunyai kandungan bahan serta kebaikan yang sama. Bezanya hanyalah dari segi fizikalnya. Satu berbentuk tablet dan satu lagi berbentuk cecair. Biasanya Septilin Syrup ni untuk kanak-kanak kerana mereka agak sukar untuk menelan tablet. Tapi kalau orang dewasa nak pilih yang syrup ni pun boleh juga.


Himalaya Herbal Healthcare - Cold Relief BalmKuantiti : 10g
Cara pengambilan : Sapukan di hidung, leher, dahi, dada dan belakang badan 2-3 kali sehari
Kandungan bahan : Mentha Arvensis (leaves), Cinnamomum Camphora (Bark), Eucalyptus Globulus (leaves)

Nampak botol macam kecil je kan tapi best tau. Rasa dia tak panas bila disapu dan bau dia je dah dapat menyegarkan hidung bila selsema. Mesti korang paham kan betapa rimas dan seksanya kalau selsema ni. Duk sok sek sok sek je hidung. Jadi sapu je kat hidung InshaAllah dapat membantu melegakan hidung tersumbat. Cold Relief Balm ni juga bagus untuk mereka yang ada sinus tau. Selain tu ia juga cepat menghilangkan rasa pening dan sakit kepala. So, sekarang ni kalau ke mana-mana mesti sis bawa Cold Relief Balm ni. Kalau tertinggal rasa tak complete plak.


Himalaya Herbal Healthcare - Koflet (Lozenges 10)Kuantiti : 10 lozenges
Cara pengambilan : Kemam 1 lozenge, 3-4 kali sehari
Kandungan bahan : Long Pepper, Ginger, Black Pepper, Clove



Ha, Koflet ni merupakan gula-gula berangin (Herbal Minty Flavoured) yang dapat meredakan sakit tekak tau. Maklum la kalau dah kena batuk, gerenti tekak jadi perit. Jadi dengan adanya koflet ni dapat melegakan rasa perit tu. Selain tu ia juga dapat membantu menyegarkan nafas. Setiap lozenges dibungkus berasingan jadi mudah la untuk dibawa ke mana-mana. 

Ha, kalau korang nak tahu Immunity pack dari Himalaya ni antara produk yang terlaris sepanjang musim pandemik Covid-19 tau. Ye la, sejak wabak ni melanda semua orang jadi takut dan risau kalau terkena batuk atau selsema. Jadi selagi tak ada vaksin, maka masing-masing mencari solusi untuk meningkatkan imuniti badan bagi mengelak sebarang jangkitan penyakit. Bak kata orang tua, mencegah lebih baik dari mengubati. Betul tak?

So, kalau korang nak dapatkan Immunity Pack dari Himalaya ni boleh dapatkan di Himalaya Boutique, Farmasi dan juga boleh beli secara online melalui laman web www.shophimalaya.my




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.dikbee.com/2020/08/5-produk-himalaya-immunity-pack.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nasib Baik Ada Pek Immunity Himalaya

Nasib Baik Ada Pek Immunity Himalaya

papar berkaitan - pada 20/8/2020 - jumlah : 368 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog yang saya kasihi sekalian Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya Baiklah dalam entri kali ini saya ingin kongsikan dengan anda semua mengenai produk yan...
6 Langkah Penjagaan Kulit Wajah Dengan Rangkaian Produk Himalaya

6 Langkah Penjagaan Kulit Wajah Dengan Rangkaian Produk Himalaya

papar berkaitan - pada 20/8/2020 - jumlah : 499 hits
Orang kata paling susah nak jaga adalah kulit muka sebab senatiasa terdedah dengan pencemaran dan juga penyalahgunaan kosmetik nah Kakak kongsikan 6 Langkah Penjagaan Kulit Wajah Dengan Rangkaian Produk Himalaya Konsep cantik bukan sahaja m...
Produk Himalaya Untuk Penjagaan Asas Muka Yang Patut Kita Cuba Tak Kira Lapisan Usia

Produk Himalaya Untuk Penjagaan Asas Muka Yang Patut Kita Cuba Tak Kira Lapisan Usia

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 412 hits
Hi Korang Masalah kulit muka memang sinomin dengan masyarakat segenap lapisan di dunia ni Ada yang mempunyai masalah kulit kering kulit berminyak kulit sensitive dan pelbagai lagi Maka beruntunglah pada mereka yang mempnyai kulit yang canti...
Hiburan Pu Amin Seru Orang Ramai Boikot Produk Safiey Illias

Hiburan Pu Amin Seru Orang Ramai Boikot Produk Safiey Illias

papar berkaitan - pada 25/8/2020 - jumlah : 274 hits
Biarpun sudah bermacam macam cara teguran telah diberikan kepada usahawan kosmetik kontroversi Safiey Illias namun segalanya bagai berlalu pergi sahaja kerana pendakwah bebas PU Amin mendakwa usahawan tersebut sehingga kini masih lagi tidak...
Produk Susujuna Fynn Jamal Sedap Ke

Produk Susujuna Fynn Jamal Sedap Ke

papar berkaitan - pada 26/8/2020 - jumlah : 415 hits
Produk SusuJuna Fynn Jamal Sedap Ke Sebelum ni memang peminum susu lembu tegar tau dalam peti ais tu memang tak pernah putus stok kotak susu segar tau Tapi itulah kalau dibanding susu lembu dan susu kambing tentulah susu kambing lebih banya...
Produk Herba Glow Gelenggang Hilangkan Kulit Gatal Dan Sembuhkan Penyakit Gatal Paling Cepat Dan Pantas

Produk Herba Glow Gelenggang Hilangkan Kulit Gatal Dan Sembuhkan Penyakit Gatal Paling Cepat Dan Pantas

papar berkaitan - pada 23/8/2020 - jumlah : 300 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Tak dapat dinafikan kita semua pernah mengalami gejala kegatalan kulit ataupun pernah terkena penyakit kulit Kegatalan pada tubuh badan yang membuatkan kita kurang selesa dan rimas apabila terpaksa mengga...
Batuan Igneus Produk Dari Isi Perut Bumi Yang Berapi

Batuan Igneus Produk Dari Isi Perut Bumi Yang Berapi

papar berkaitan - pada 19/8/2020 - jumlah : 389 hits
Terdapat pelbagai jenis batuan di muka bumi yang mana salah satu daripadanya adalah batuan igneus Batuan igneus merupakan batuan yang terhasil daripada proses penyejukkan dan pengerasan magma Proses penyejukkan dan pengerasan magma ini terj...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

My Duty Role As Src Director Only Existed In Name Shahrol Tells Court

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Tuah Adzmi Zack Zakwan Adikkk Muna Shahirah Wani Syaz Nurul Iman Ya Raya Chord

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tadabbur Surah Surah Lazim Qarin Persiapan Mencari Lailatulqadar

Singo Pear Manfaat Pada Kesihatan Dan Petua Redakan Batuk

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

Cara Daftar Lalamove Online Driver Motor Dan Kereta

Hablun Minallah By Dr Hm Rakib S H M Ag Nurul Ikhlas Pekanbaru

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan