Tindakan Umno Melancarkan Jentera P Raya Tidak Mengikut Sop Menyerlahkan Keangkuhan Umno


 
Tindakan UMNO mengadakan majlis pelancaran jentera pilihanraya BN secara besar-besaran bagi menghadapi PRN Melaka di PWTC Kuala Lumpur malam tadi adalah jelas melanggar arahan kerajaan.
Dalam arahan Kementerian Kesihatan yang diumumkan Khairy Jamaluddin pada 24 Oktober lalu dengan terang menyebut – sebarang aktiviti, perhimpunan atau majlis sosial berkaitan pilihanraya adalah tidak dibenarkan, termasuk penganjuran majlis pelancaran jentera pilihanraya berkuatkuasa 25 Oktober hingga 27 November.
Meskipun difahami pilihanraya diadakan di Melaka, tetapi tidak disebut sama sekali larangan itu hanya berkuatkuasa di negeri Melaka semata-mata.
Ini bermakna, mengadakan sebarang majlis yang ada kaitan dengan pilihanraya, bukan saja dilarang diadakan di Melaka, tetapi juga di seluruh negara.
Bahkan, jika di atas kayangan sekali pun hendak diadakan majlis yang ada kaitan dengan pilihanraya, ia juga dilarang selagi di bawah cakrawala negara ini.
Dengan itu, mengadakan majlis pelancaran jentera pilihanraya di PWTC adalah suatu kesalahan yang sahih, terang lagi nyata.
Bukan saja UMNO patut didenda, malah pemimpin utamanya juga mesti diambil tindakan sewajarnya atas pelanggaran undang-undang secara sengaja.
Sekaligus, tindakan UMNO melanggar arahan kerajaan yang ditunjangi UMNO dan dikeluarkan oleh menteri UMNO sendiri adalah melambangkan keangkuhan dan kesombongannya.
Kalau UMNO sendiri senang-senang melanggar dan tidak memperdulikan arahan kerajaan, bagaimana UMNO mahu menunjukkan ia sebagai parti yang bertanggungjawab kepada rakyat?
Adakah kesombongan serta keangkuhan UMNO itu kerana mereka merasakan mereka kini sudah menguasai kerajaan?
Atau ia sebagai penzahiran tidak setuju dengan tindakan Khairy Jamaluddin yang semua orang tahu beliau agak tidak disenangi oleh kepimpinan UMNO sedia ada sekarang ini?
Apa pun alasan UMNO mengadakan majlis pelancaran jentera pilihanraya malam tadi yang melanggar arahan kerajaan, sambil dalam waktu yang sama mempamerkan keangkuhan serta kesombongannya, ia tetap merupakan tindakan yang salah serta melanggar undang-undang.
Kalau UMNO merasakan mereka sekarang boleh bersikap sombong dan angkuh kerana sudah menguasai kerajaan, sedarlah bahawa mereka sebenarnya adalah parti yang kalah dan ditolak rakyat pada PRU14 lalu.
Bukan saja di Melaka mereka kalah, bahkan di seluruh negara rakyat telah menolak UMNO.
Jadi, nak sombong apa kalau jadi kerajaan pun bukan dengan melalui undi rakyat?
Selain itu, kalau arahan kerajaan itu dilanggar kerana tidak setuju dengan tindakan Khairy Jamaluddin selaku Menteri Kesihatan, sedarkah UMNO bahawa perlantikan Ahli Parlimen Rembau itu dibuat oleh Perdana Menteri daripada UMNO sendiri.
Jadi sekarang, dengan melanggar arahan Kementerian Kesihatan itu, UMNO sebenarnya mahu menunjukkan protes kepada siapa – kepada Khairy Jamaluddin atau kepada Ismail Sabri Yaakob yang melantiknya sebagai menteri?
Yang nyata, dengan tindakan UMNO terang-terang melanggar arahan kerajaan itu, ia kini semakin menghakis dirinya, sekurang-kurangnya di bawah kepimpinan yang ada sekarang, sebagai parti yang berjuang dengan penuh hikmah, akur kepada peraturan, undang-undang serta berjiwa rakyar.
Terhampak, kerakusan nafsu lebih mengatasi jiwa UMNO sehingga apa apa saja sedia dilanggar jika bertentangan dengan keinginan.
Kepada pengundi Melaka dan rakyat seluruhnya, bayangkan dan fikirlah sendiri jika dengan keangkuhan dan kesombongan ini, kemenangan masih juga ingin diberikan kepada mereka? – ShahbudinHusin 28/10/2021








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/10/ti-dakan-umno-melancarkan-jentera-praya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Benarkah Jentera Umno Tersusun Kecuali Kempen Kerajaan Menggunakan Tv Dan Media Arus Perdana

Benarkah Jentera Umno Tersusun Kecuali Kempen Kerajaan Menggunakan Tv Dan Media Arus Perdana

papar berkaitan - pada 27/10/2021 - jumlah : 181 hits
Veteran Umno tempelak Khairy ada niat tak baik disebalik pengumuman larangan berhimpun PRN MelakaOctober 27 2021 Veteran UMNO mendakwa Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin mempunyai niat tidak baik terhadap parti itu selepas mengumumkan perh...
Pemilihan Calon Pilihan Raya Umno Bukan Lagi Hak Presiden Seorang

Pemilihan Calon Pilihan Raya Umno Bukan Lagi Hak Presiden Seorang

papar berkaitan - pada 18/10/2021 - jumlah : 163 hits
BERNAMA Zahid berkata perkara itu akan dibincangkan bersama timbalan dan naib presiden Umno Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi bersama timbalannya Mohamad Hassan dan barisan kepimpinan Umno melambaikan tangan ketika Persidangan Umno 2020 di P...
Prn Melaka Barisan Nasional Kena Kompaun Anjur Majlis Pelancaran Jentera Pilihan Raya

Prn Melaka Barisan Nasional Kena Kompaun Anjur Majlis Pelancaran Jentera Pilihan Raya

papar berkaitan - pada 28/10/2021 - jumlah : 344 hits
KUALA LUMPUR Barisan Nasional dikompaun kerana melanggar prosedur operasi standard Fasa 4 Pelan Pemulihan Negara dengan mengadakan majlis perasmian Pelancaran Jentera BN Pilihan Raya Negeri Melaka di World Trade Centre malam tadi Menurut Ke...
Ambil Tindakan Terhadap Shahidan Gesa Pemuda Umno Arau

Ambil Tindakan Terhadap Shahidan Gesa Pemuda Umno Arau

papar berkaitan - pada 21/10/2021 - jumlah : 133 hits
October 20 2021 Shahidan wajar dikenakan tindakan disiplin kerana mengedarkan draf usul yang bertentangan dengan keputusan parti kepada ketua cawangan dan ketua sayap cawangan menurut Syed Atif Syed Abu Bakar PETALING JAYA Pemuda Umno Arau ...
Semua Cawangan Umno Sabah Perlu Perkemas Jentera Parti Hadapi Pru15 Bung

Semua Cawangan Umno Sabah Perlu Perkemas Jentera Parti Hadapi Pru15 Bung

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 186 hits
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Sabah Datuk Seri Bung Moktar Radin Semua cawangan Umno Sabah perlu perkemas jentera parti hadapi PRU ke 15 Bung Moktar KOTA KINABALU 15 Okt Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Sabah Datuk Seri Bung Moktar Radin...
Banduan Boleh Ke Singapura Jadi Pengurus Pilihan Raya Umno Tun M Sindir Najib

Banduan Boleh Ke Singapura Jadi Pengurus Pilihan Raya Umno Tun M Sindir Najib

papar berkaitan - pada 27/10/2021 - jumlah : 250 hits
1media myon KUALA LUMPUR Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mempersoalkan situasi yang membenarkan Datuk Seri Najib Razak seolah olah bebas ke sana ke mari biarpun didapati bersalah atas kesalahan pengubahan wang haram D...
Prn Melaka Sop Di Ragui Tengok Bola Boleh Nak Kempen Pilihan Raya Tidak Di Benarkan

Prn Melaka Sop Di Ragui Tengok Bola Boleh Nak Kempen Pilihan Raya Tidak Di Benarkan

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 237 hits
TELOK MAS Naib Presiden Parti Amanah Negara Datuk Mahfuz Omar menggesa Suruhanjaya Pilihan Raya segera mengeluarkan Procedur Operation Standard berkaitan Pilihan Raya Negeri Melaka bagi mengelakkan kekeliruan kaedah berkempen Dakwanya ini k...
Prn Melaka Umno Gerakkan Jentera Seluruh Negara

Prn Melaka Umno Gerakkan Jentera Seluruh Negara

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 173 hits
UMNO akan menggerakkan jentera seluruh negara bagi membantu menghadapi Pilihan Raya Negeri Melaka November ini Menurut Presidennya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi ia menunjukkan bahawa parti itu tidak ambil mudah cabaran PRN yang julung ka...
Umno Tetap Tidak Akan Bekerjasama Dengan Bersatu Di Dalam Mana Mana Pilihan Raya

Umno Tetap Tidak Akan Bekerjasama Dengan Bersatu Di Dalam Mana Mana Pilihan Raya

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 177 hits
MELAKA UMNO tidak akan bekerjasama dengan BERSATU dalam mana mana dalam pilihan raya Presidennya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata perkara terbabit sudah diputuskan oleh perwakilan pada Perhimpunan Agung UMNO Tidak timbul isu UMNO ce...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Piala Presiden 2024 Senarai Pasukan Format

Saff One Zaidie Shidee Izmir Zoul Dzikri Sor Maaf Raya Kosong Kosong Chord

Kebenaran Lain Di Luar Pengadilan By Dr Rakib Dosen Akademi Dakwah

Himpunan Resepi Bubur Kacang Hijau Sedap Dan Lazat

Perincian Akaun 3 Kwsp Terbaru

Aaron Taylor Johnson Ketuai Barisan Pelakon 28 Years Later