Tiga Beranak Pergi Bersama Nenek Kongsi Apa Yang Berlaku Sebelum Kejadian Buat Ramai Sebak


Tiada seorang pun ahli keluarga mengetahui rancangan Nor Hasidah Asbullah untuk pulang bercuti ke rumah ibunya di Felcra In-Situ Hulu Berang, Terengganu dan arwah dipercayai mahu membuat kejutan.
Malangnya, kejutan itu menjadi berita duka yang memilukan buat ahli keluarga wanita berusia 32 tahun itu apabila dia mening gal dunia bersama dua anak, Nur Auni Athirah Kamaruddin, 8, dan Muhammad Iffat Rizqi, 2.
Mereka terbabit kema langan di Kilometer 55, Jalan Nenasi-Rompin dekat Pekan, 9.45 pagi hari ini.
Ibu Nor Hasidah, Gayah Mat Aruf, 54, berkata, sudah menjadi kebiasaan anaknya itu untuk memaklumkan kepada dia jika mahu pulang ke kampung.
“ Malangnya hari ini dia tidak beritahu saya apa-apa pun. Ketika melihat gambar kema langan yang ada kanak-kanak iras cucu, Nur Auni Athirah tular di WhatsApps yang ditunjukkan rakan, hati saya berdebar tiba-tiba.
“ Ketika itu, saya cuba menghubungi Hasidah tetapi panggilan tidak berjawab. Saya kemudian menghubungi anak lain dan mereka hanya meminta supaya saya berdoa semoga semuanya selamat.
“ Pada 12 tengah hari barulah saya tahun yang Hasidah dan dua cucu saya sudah tiada. Ia sangat menyentak hati dan hilang kata-kata dibuatnya,” katanya ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Pekan.
Dalam kejadian itu, suami Nor Hasidah, Kamaruddin Mohd Zin, 33, serta seorang lagi anak mereka, Nur Syadni Syakirah, 3, par4h dan kini dirawat di Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan.
Nenek sebak bercerita tentang cucu yg ma ut Bercerita lanjut, Gayah berkata, Nur Auni Athirah dan Muhammad Iffat Rizqi sememangnya rapat dengannya dan akan ‘berkepit’ dengannya setiap kali pulang ke kampung.
“ Mereka selalu kata mahu berjalan dengan ‘Tok Wan’ (Gayah) dan langsung tidak menghiraukan ibu ayahnya (apabila di kampung). Mereka memang manja dengan saya.
“ Kali terakhir saya berjumpa mereka pada Februari lalu apabila menantu menghantar pulang orang tuanya ke rumah mereka di Marang tetapi ketika itu mereka tidak menunjukkan sebarang kelainan,” katanya.
Sementara itu, ibu Kamaruddin, Selmor Salleh, 61, pengsan disebabkan terlalu terkejut selepas dimaklumkan kejadian yang menimpa menantu dan cucunya.
Katanya, Kamaruddin sebelum ini pernah pulang ke kampung tanpa memberitahunya tetapi tetap memaklumkan adik-beradiknya yang lain.
“ (Hari ini) Tiada seorang pun anak-anak saya tahu yang Kamaruddin mahu pulang. Mungkin dia mahu membuat kejutan namun ia akhirnya bertukar menjadi sesuatu yang menyedihkan,” katanya.
Jena zah tiga beranak itu akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Felcra In-Situ Hulu Berang, malam ini.
Tiga beranak ma ut dalam kemala ngan Tiga beranak ma ut dalam kema langan membabitkan dua kenderaan di Kilometer 55 Jalan Nenasi-Rompin berhampiran Kampung Badong, hari ini.
Dalam kejadian 9.45 pagi itu, mangsa yang ma ut adalah Nor Hasidah Asbullah, 32, dan dua anaknya, Nur Auni Athirah Kamaruddin, 8, dan Muhammad Iffat Rizqi Kamaruddin, 2.
Ketua Polis Daerah Pekan, Superintendan Amran Sidek berkata, kema langan itu membabitkan kenderaan pelbagai guna (MPV) Perodua Alza dan lori membawa ais.
Katanya, ketika kejadian Perodua dinaiki lima beranak itu dalam perjalanan dari Pasir Gudang, Johor untuk pulang ke kampung mereka di Ajil, Terengganu.
“ Sebaik tiba di tempat kejadian, MPV dipandu Kamaruddin Mohd Zin, 33, hilang kawalan dan berpusing ketika melalui kawasan berselekoh hingga menyebabkan kenderaan itu memasuki laluan bertentangan dalam keadaan melintang sebelum melanggar lori ais.
“ MPV itu kemudiannya terjunam ke dalam parit dan tiga mangsa tercampak dari kenderaan itu dan mening gal dunia di tempat kejadian,” katanya.
Kamarudin dan seorang lagi anaknya, Nur Syadni Syakirah, 3, par4h dan menerima rawatan di Hospital Rompin.
Amran berkata, pemandu lori ais, Mohd Saiful Bahari Berahim dan kelindannya, Mohd Fazieran Rozinor turut cedera dan menerima rawatan di hospital yang sama.
May4t ketiga-tiga mangsa dihantar ke Hospital Pekan untuk bedah siasat sebelum diserahkan kepada keluarga untuk urusan pengebumian.
“ Siasatan lanjut masih dijalankan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.
Sumber : hmetro
The post Tiga Beranak ‘Pergi’ Bersama. Nenek Kongsi Apa Yang Berlaku Sebelum Kejadian Buat Ramai Sebak appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/tiga-beranak-pergi-bersama-nenek-kongsi-apa-yang-berlaku-sebelum-kejadian-buat-ramai-sebak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Netizen Sebak Saat Erra Fazira Kongsi Kisah Kegagalan Rumah Tangga Dan Pengorbanan Untuk Anak

Hiburan Netizen Sebak Saat Erra Fazira Kongsi Kisah Kegagalan Rumah Tangga Dan Pengorbanan Untuk Anak

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 399 hits
Selebriti popular Erra Fazira dikenali dengan sifat happy go lucky dan sering mengukir senyuman yang manis Namun disebalik semua itu pelbagai onak duri yang Erra tempuhi dalam hidupnya Baru baru ini Erra terbuka hati untuk menceritakan kisa...
Bakal Pengantin Kongsi Cara Solat Jenazah Di Facebook Sebelum Maut Kemalangan

Bakal Pengantin Kongsi Cara Solat Jenazah Di Facebook Sebelum Maut Kemalangan

papar berkaitan - pada 14/3/2019 - jumlah : 796 hits
BAKAL pengantin maut dalam kemalangan selepas motosikal yang ditunggangnya merempuh jentera bomba di persimpangan lampu isyarat Batu 4 Jalan Kuala Krai di Wakaf Che Yeh Kota Bharu petang tadi Dalam kejadian 6 05 petang tadi Muhammad Afifi A...
Dan Kami Terus Berbaring Di Atas Tanah Rakyat Malaysia Kongsi Saat Cemas Ketika Kejadian

Dan Kami Terus Berbaring Di Atas Tanah Rakyat Malaysia Kongsi Saat Cemas Ketika Kejadian

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 532 hits
CHRISTCHURCH NEW ZEALAND Seorang lagi mang sa warga Malaysia Noor Hamzah 54 yang terselamat berkongsi pengalaman bagaimana dia melarikan diri bagi menyelamatkan diri Memetik laporan The New Zealand Herald Noor Hamzah berkata ketika temba ka...
Jenazah Tiga Beranak Rent Ung Selamat Dikebumikan

Jenazah Tiga Beranak Rent Ung Selamat Dikebumikan

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 391 hits
Jenazah tiga beranak rentung selamat dikebumikan Hujan lebat mengiringi pengebumian jenazah tiga beranak yang rentung dalam kebakaran rumah di Pengkalan Nelayan Sungai Tepa Bukit Malut semalam Ketiga tiga jenazah berkenaan dikebumikan dalam...
Dia Pegang Peluk Semua Orang Anak Oku Menangis Teresak Esak Sebelum Ibu Pergi Tenang Selepas Meninggal

Dia Pegang Peluk Semua Orang Anak Oku Menangis Teresak Esak Sebelum Ibu Pergi Tenang Selepas Meninggal

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 351 hits
Dia pegang peluk semua orang Anak OKU menangis teresak esak sebelum ibu pergi tenang selepas meninggal MACAM mana dengan Oya nanti siapa nak jaga dia bila aku dah tak ada nanti Aku takut sangat Ta Demikian kata kata Allahyarham Zatul Hejana...
Tiga Beranak Maut Digilis Bas Ekspres

Tiga Beranak Maut Digilis Bas Ekspres

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 232 hits
TIGA beranak termasuk dua kanak kanak maut dalam kemalangan jalan raya di Kilometer 1 9 Jalan Machang Pasir Puteh berdekatan simpang Pejabat Tanah di Machang malam iniKejadian yang berlaku kira kira jam 9 50 malam tadi membabitkan motosikal...
Mawar Bersalin Tanpa Penahan Sakit Raf Yaakob Sebak Kongsi Momen Kelahiran Raden Muhammad Rafael

Mawar Bersalin Tanpa Penahan Sakit Raf Yaakob Sebak Kongsi Momen Kelahiran Raden Muhammad Rafael

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 562 hits
Bersalin secara normal tanpa penahan sakit bagi anak pertama apa yang dilakuakn Mawar Rashid ini amat mengagumkan Suaminya sebak mengenang kembali detik kelahiran kelahiran anak pertama mereka berdua Mawar melahirkan bayi pertama Raden Muha...
Sebelum Bagi Ubat Confirmkan Berat Anak Kurang Dos Tak Berkesan Terlebih Pula Tak Selamat

Sebelum Bagi Ubat Confirmkan Berat Anak Kurang Dos Tak Berkesan Terlebih Pula Tak Selamat

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 587 hits
Pemberian ubat yang selamat sangat penting kerana tindak balas tubuh kanak kanak terhadap ubat tidak sama dengan orang dewasa Kanak kanak lebih terdedah kepada risiko mendapat kesan toksik dan kesan sampingan ubat jika berlaku kesilapan pem...
Sebelum Korang Travel Buat Macam Ini Pada Tanaman Anda Agar Tidak Layu Dan Kering

Sebelum Korang Travel Buat Macam Ini Pada Tanaman Anda Agar Tidak Layu Dan Kering

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 318 hits
Cuaca yang panas melampau sekarang ni menyebabkan tanaman cepat layu walaupun telah disiram pada waktu pagi Kalau dah berhari hari tak disiram kompom mati Untuk mengelakkan tanaman cepat layu apa kata kita cuba cara yang dilakukan oleh Wan ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024