Tidak Membuang Sampah Lepas Makan Kenapa Hanya Fastfood Dan Bukan Restoren Makan Biasa


Sekarang nie mmg kat McDonald's sampah kena buang sendiri ker??? Mmg takde Staff McDonald's tolong kemaskan yer?? Kalo tengok kat gambar ni RH rasa okjer kot atleast orangni dah siap2 kemas2 letak sampah kat tray...cuma dia tak buang sampahjer...itupun kena VIRAL.?





Etika Makan di Fastfood: Buang Sampah Sendiri atau Biarkan Pelayan?


Makan di fastfood adalah salah satu pilihan yang praktis dan cepat bagi banyak orang. Namun, ada satu hal yang sering menjadi perdebatan di antara para pengunjung fastfood: apakah mereka harus membuang sampah sendiri setelah makan atau biarkan pelayan yang membersihkannya? Ada beberapa alasan mengapa hal ini menjadi penting untuk dibahas.


Pertama, membuang sampah sendiri setelah makan di fastfood adalah salah satu bentuk tanggung jawab dan sopan santun. Dengan melakukan hal ini, kita menunjukkan rasa hormat kepada pelayan dan pengunjung lain yang akan menggunakan meja tersebut.
Kita juga membantu menjaga kebersihan dan kenyamanan tempat makan tersebut. Selain itu, kita juga menghemat waktu dan tenaga pelayan yang bisa digunakan untuk melayani pelanggan lain dengan lebih baik.


Kedua, membuang sampah sendiri setelah makan di fastfood juga bisa memberikan manfaat bagi diri kita sendiri. Dengan melakukan hal ini, kita bisa merasa lebih puas dan bangga dengan diri kita sendiri karena telah berperilaku baik dan bertanggung jawab.
Kita juga bisa mengurangi rasa bersalah atau malu jika kita meninggalkan meja yang kotor dan berantakan. Selain itu, kita juga bisa menghindari konflik atau pertengkaran dengan pelayan atau pengunjung lain yang mungkin merasa terganggu dengan keadaan meja kita.


Namun, ada juga beberapa alasan mengapa ada orang yang memilih untuk tidak membuang sampah sendiri setelah makan di fastfood. Salah satunya adalah karena mereka merasa bahwa itu adalah tugas dan hak pelayan untuk membersihkan meja mereka. 
Mereka berpikir bahwa mereka sudah membayar untuk makanan dan layanan yang mereka dapatkan, sehingga mereka tidak perlu repot-repot lagi untuk membuang sampah mereka. Mereka juga merasa bahwa itu adalah bagian dari fasilitas dan kemudahan yang ditawarkan oleh fastfood.


Selain itu, ada juga orang yang tidak membuang sampah sendiri setelah makan di fastfood karena alasan kesehatan atau keamanan. Mereka khawatir bahwa sampah yang mereka buang mungkin mengandung bakteri atau virus yang berbahaya bagi diri mereka atau orang lain.
Mereka juga takut bahwa sampah yang mereka buang mungkin dicuri atau disalahgunakan oleh orang-orang yang tidak bertanggung jawab. Oleh karena itu, mereka lebih mempercayakan hal ini kepada pelayan yang lebih profesional dan terlatih.


Dari uraian di atas, dapat disimpulkan bahwa etika makan di fastfood adalah sesuatu yang perlu diperhatikan oleh para pengunjung fastfood. Ada beberapa alasan mengapa ada orang yang memilih untuk membuang sampah sendiri setelah makan di fastfood dan ada juga alasan mengapa ada orang yang tidak melakukannya.
Namun, menurut pendapat saya, lebih baik jika kita membuang sampah sendiri setelah makan di fastfood karena itu adalah salah satu cara untuk menunjukkan rasa tanggung jawab, sopan santun, dan hormat kepada diri sendiri dan orang lain.
MORE feed

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://adsenseephoto.blogspot.com/2023/06/tidak-membuang-sampah-lepas-makan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Saya Tak Makan Tak Bergambar Ustaz Wadi Annuar Mengaku Balik Awal Lepas Nampak Janna Nick

Hiburan Saya Tak Makan Tak Bergambar Ustaz Wadi Annuar Mengaku Balik Awal Lepas Nampak Janna Nick

papar berkaitan - pada 13/6/2023 - jumlah : 186 hits
Sebelum ini pendakwah bebas terkenal Ustaz Wadi Annuar telah dijemput untuk menghadiri majlis resepsi pasangan selebriti Janna Nick dan Dini Schatzmann Difahamkan Ustaz Wadi telah ditugaskan untuk menjadi pembaca doa pada majlis resepsi ter...
Baby Shima Tidak Terdesak Buat Kerja Terkutuk Hanya Menari Seperti Biasa Sahaja

Baby Shima Tidak Terdesak Buat Kerja Terkutuk Hanya Menari Seperti Biasa Sahaja

papar berkaitan - pada 20/6/2023 - jumlah : 204 hits
PENYANYI dangdut sensasi Baby Shima tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang terhadap individu yang berterusan menabur fitnah menuduhnya melakukan pekerjaan terkutuk bertopengkan status penyanyi selama ini Shima 31 berkata komen ...
Makan Nasi Kukus Tonggek Di Bukit Bintang Kuala Lumpur

Makan Nasi Kukus Tonggek Di Bukit Bintang Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 5/6/2023 - jumlah : 275 hits
nasi kukus tonggek Bukit Bintangnasi kukus tonggek Bukit BintangDekat Bukit Bintang KL ni memang tempat yang sering jadi tumpuan orang ramai termasuk para pelancong Jadi banyak tempat tempat makan yang menarik yang ada di sini Kalau nak ela...
Gara Gara Lupa Bagi Ayam Makan Sekali Lain Pula Jadi Bila Jemaah Haji Tiba Tiba Minta Pesawat Hantar Balik Rumah

Gara Gara Lupa Bagi Ayam Makan Sekali Lain Pula Jadi Bila Jemaah Haji Tiba Tiba Minta Pesawat Hantar Balik Rumah

papar berkaitan - pada 5/6/2023 - jumlah : 222 hits
Gara gara lupa bagi ayam makan sekali lain pula jadi bila jemaah haji tiba tiba minta pesawat hantar balik rumah GARA GARA terlupa memberi ayam ternakannya makan seorang jemaah haji berasal dari Majalengka Jawa Barat Indonesia meminta izin ...
Makan Asam Pedas Claypot Selera Rasa

Makan Asam Pedas Claypot Selera Rasa

papar berkaitan - pada 4/6/2023 - jumlah : 207 hits
Assalamualaikum WBTMASIH ingat lagi kisah kami makan Ke sini lagi kelmarin ketika dalam perjalanan ke utara Pada mulanya Pak Inche mengajak ke tapi Sk menolak kerana tak sanggup nak beratur panjang Ajak makan di R R mana mahunya kan Okey da...
Makan Nasi Kandar Imigresen Lagi

Makan Nasi Kandar Imigresen Lagi

papar berkaitan - pada 5/6/2023 - jumlah : 342 hits
Assalamualaikum WBT kami berpatah balik semula ke Penang Tak boleh lama lama nak tunggu kak balik dahlah telefonnya tak diangkat tapi salah kami juga sebab tak beritahu awal awal Tujuan kami ke Penang kali ini kerana Pak Inche akan mengikut...
Jalan Jalan Tumpat Jangan Lupa Singgah Pantai Geting Dan Cari Makan Sedap Sedap

Jalan Jalan Tumpat Jangan Lupa Singgah Pantai Geting Dan Cari Makan Sedap Sedap

papar berkaitan - pada 6/6/2023 - jumlah : 321 hits
Assalamualaikum Macam biasalah kita playing tourist kat Negeri Kelantan nie bila balik kampung Bawa anak anak jalan jalan bagi kenal negeri kelahiran dedi dorang Mama pun sama juga sebab kalau balik Kelantan mesti nak cari tempat menarik ka...
Is Dap Mis Painted Or Deserving Of Its Image

Sang Saka Penipu

Syarikat Berkaitan Gisbh Berisiko Di Batalkan

Sarawak Now Affin Bank S Largest Shareholder Promises No Interference

Kaitan Al Arqam Rufaqa Dan Gisbh Dengan Pas

Obesiti Atau Kegemukan Di Malaysia

Nasi Ayam Penyet Waroeng Penyet Memenuhi Piawaian

New Found Hope Icon S Nostalgic Honda Vf1000f Interceptor Restomod


echo '';
Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria


Sayur Lemak Fucuk Suhun Masakan Kampung

Sedap Betul Miang Pla Di Dusun Riffaa Changlun

Rahsia Kembali Cantik Selepas Bersalin Misi Mak Mak Supermodel

Membagikan Konten Dakwah Apakah Tetap Mendapat Pahala Meski Tidak Ada Yang Membaca Atau Menontonnya

Bn Cruises To Thumping Win In Mahkota

Warga Emas Skim Pelaburan Emas Palsu Elak Jadi Mangsa