Tian Chua Lebih Baik Diam Dan Disangka Bodoh Daripada



Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Malaysia bimbang terhadap polemik menerima kemasukan 4 ADUN Melaka ke dalam Pakatan Harapan (PH) yang heboh diperkatakan sejak beberapa hari lalu.
Setiausaha AMK Malaysia, Syukri Razab berkata, penerimaan ADUN-ADUN berkenaan perlu difikirkan dari perspektif pengkhianatan yang pernah terjadi sehingga tumbangnya kerajaan PH Melaka pada tahun lalu.
Selain itu, beliau turut kurang senang dengan pendapat Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua yang mencadangkan PH berkerjasama dengan mana-mana pihak yang boleh menjamin kemenangan dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka.
"Saya menyokong saranan beberapa pihak yang menegah PH daripada membuat kerjasama dengan mana-mana individu yang pernah bersekongkol dengan pengkhianatan dan telah menyebabkan tumbangnya Kerajaan PH di peringkat pusat dan beberapa negeri.
"Tragedi ini bukan semata-mata soal hilang kuasa, tapi PH dinafikan hak dan ruang untuk melaksanakan perubahan yang diimpikan oleh semua rakyat.
"Namun muncul pula idea Tian Chua mencadangkan KEADILAN perlu berkerjasama dengan mana-mana pihak yang boleh memberi kemenangan kepada PH dalam PRN yang akan berlangsung pada 20 November ini," katanya dalam satu kenyataan.
Bagi Syukri, PH yang menjadi mangsa paling teruk siri pengkhianatan Langkah Sheraton dan hilang Kerajaan Persekutuan serta 5 kerajaan negeri seharusnya menginsafi tidak banyak faedah sekiranya menerima sekutu daripada pihak yang tidak diyakini kesetiaannya.
"Selaku Naib Presiden KEADILAN, cadangan Tian itu tidak boleh dianggap remeh, dan sudah semestinya akan menjadi topik perbincangan umum. Namun apa yang rakyat perlu tahu ialah cadangan beliau adalah pandangan peribadi dan bukan pendirian parti.
"Logik Tian ialah, sekiranya sesuatu kerjasama itu boleh menyebabkan PH menang, maka PH wajar melaksanakan kerjasama berkenaan. Logik Machiavelli seperti yang dianuti Tian bukanlah perkara baru.
"Berdasarkan logik ini asalkan kerjasama itu boleh membawa kemenangan maka kerjasama perlu dijayakan. Persoalan yang mungkin belum difikirkan Tian ialah, bagaimana pula jika kerjasama itu hanya membuka ruang untuk KEADILAN atau PH dikhianati lagi?" tanyanya.
Tegas Syukri, rakyat pasti akan kecewa dan marah sekiranya KEADILAN melakukan perkara yang menyebabkan harapan rakyat dikhianati berulang kali.
Politik PH, katanya, tidak boleh terlalu berkiblatkan kuasa dan kemenangan sehingga mengabaikan politik berteraskan nilai.
"Justeru dengan penuh hormat, selaku anggota KEADILAN yang jauh lebih muda daripada Tian saya memohon agar beliau tidak lagi mengeluarkan sebarang kenyataan yang boleh merendahkan nilai KEADILAN di mata umum.
“Saya tidak berniat untuk menafikan hak Tian Chua untuk bersuara, tetapi memetik katanya Lincoln, better to remain silent and be thought as a fool than speak out and remove all doubt atau dalam bahasa Melayunya bermaksud, lebih baik berdiam dan disangka bodoh, daripada bercakap yang akhirnya mengesahkan kebodohan,” katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/10/tian-chua-lebih-baik-diam-dan-disangka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Rentas Negeri Lebih Baik Ada Syarat

Nak Rentas Negeri Lebih Baik Ada Syarat

papar berkaitan - pada 8/10/2021 - jumlah : 192 hits
SHAH ALAM Aktiviti rentas negeri yang bakal dibenarkan tidak lama lagi perlu disertai dengan beberapa syarat bagi mengurangkan risiko jangkitan Covid 19 Pakar Kesihatan Awam dari Universiti Putra Malaysia Profesor Madya Dr Malina Osman berk...
Oooo Kami Faham Kami Faham Cari La Kalau Kalau Ada Ahli Sendiri Yang Lebih Baik Kat Yadim Contohnya Entah Apa Depa Buat

Oooo Kami Faham Kami Faham Cari La Kalau Kalau Ada Ahli Sendiri Yang Lebih Baik Kat Yadim Contohnya Entah Apa Depa Buat

papar berkaitan - pada 17/10/2021 - jumlah : 180 hits
October 17 2021 Pengerusi TH letak jawatan kerana tekanan politik Ini kisahnya Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Marzuk Shaary menjelaskan ketika Tan Sri Muhyiddin Yassin menjadi Perdana Menteri Pengerusi Tabung Haji T...
Jangan Kecewa Perancangan Allah Lebih Baik

Jangan Kecewa Perancangan Allah Lebih Baik

papar berkaitan - pada 21/10/2021 - jumlah : 288 hits
Saat hati berkata ingin Namun Allah berkata tunggu Saat air mata harus menitis Namun Allah berkata tersenyumlah Maha Suci Allah yang memberikan kebahagiaan dan ketenangan hati pada hambaNya Tahu apa yang membuat hati tenang Ketika kita bole...
Lebih Baik Muhyiddin Dari Ismail Sangat Jelas

Lebih Baik Muhyiddin Dari Ismail Sangat Jelas

papar berkaitan - pada 16/10/2021 - jumlah : 180 hits
Muhyiddin tidak akan berkompromi dengan penjenayah yang sedang di hadap ke mahkamah Muhyiddin juga semasa menjadi PM tidak membiarkan dan mengizinkan keseluruhan yang terlibat dengan undang undang untuk menyertai maharaja lawak Hari ini ada...
Jika Kamu Rasa Diri Kamu Lebih Baik Sebab Lebih Beribadah Berbanding Orang Lain Jaga Jaga

Jika Kamu Rasa Diri Kamu Lebih Baik Sebab Lebih Beribadah Berbanding Orang Lain Jaga Jaga

papar berkaitan - pada 12/10/2021 - jumlah : 743 hits
Mari belajar dari kisah Saidina Umar al Khattab ra Suatu hari Saidina Umar al Khattab ra memegang ranting kayu lalu beliau katakan alangkah bahagianya kalau aku jadi seperti mu alangkah bahagianya bila ibuku tidak melahirkan ku Kenapa Keran...
Baim Wong Banjir Kritik Paula Verhoeven Semoga Bisa Menjadikan Kita Pribadi Yang Lebih Baik

Baim Wong Banjir Kritik Paula Verhoeven Semoga Bisa Menjadikan Kita Pribadi Yang Lebih Baik

papar berkaitan - pada 13/10/2021 - jumlah : 273 hits
Kontennya dengan kakek Suhud masih picu kegeraman warganet Baim kembali ungkap permintaan maaf dan harapan agar bisa bertemu
Adakah Gula Batu Lebih Baik Dari Gula Pasir

Adakah Gula Batu Lebih Baik Dari Gula Pasir

papar berkaitan - pada 12/10/2021 - jumlah : 260 hits
ADAKAH GULA BATU LEBIH BAIK DARI GULA PASIR 1 Gula batu dan gula pasir kerap digunakan sebagai pemanis baik untuk makanan atau minuman 2 Ramai orang menganggap bahawa gula batu lebih sihat daripada gula pasir Adakah ia benar 3 Pada amnya pe...
Tian Chua Working For Azmin S Return To Pkr

Tian Chua Working For Azmin S Return To Pkr

papar berkaitan - pada 24/10/2021 - jumlah : 163 hits
Tian Chua working for Azmin s return to PKR PKR vice president Tian Chua has defended his call for Pakatan Harapan to work with anyone that can help it win the Melaka state election denying that he is trying to open up a channel for Azmin A...
Lebih Baik Wajibkan Vaksinasi Tak Perlu Label Semua Rakyat Tak Di Vaksin Itu Anti Vaksin

Lebih Baik Wajibkan Vaksinasi Tak Perlu Label Semua Rakyat Tak Di Vaksin Itu Anti Vaksin

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 212 hits
KUANTAN Tindakan Kementerian Kesihatan akan menyusahkan kehidupan harian golongan anti vaksin jika mereka terus menolak penerimaan vaksin adalah tidak wajar Malah kenyataan yang dibuat oleh menterinya Khairy Jamaluddin itu agak keterlaluan ...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Utilizing Crowdfunding For Business

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Office Rental Near Kl Sentral Station Advantages For Business Connectivity

Gaji 2005 Yuran Pengalaman 2016

The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul

Pn Talks Of Gov T Change After Kkb Azmin Holds Back On Revelations Against Ph